Magyar Opera

Vissza 9 kettő, padlógáz

Avagy hogyan állítsd vissza az Opera 9.5 megjelenését, elrendezését, billentyűparancsait olyanra, mint az Opera 9.2-ben volt?

Sokan panaszkodnak az új Operában arra, hogy nem tetszik nekik az új bőr, hiányoznak a billentyűparancsok, vagy összekeveredtek a gombok. Szerencsére pár kattintással helyre lehet állítani a rendet, és mindent visszaállíthatsz a régi módra, miközben a megnövekedett sebesség, biztonság, valamint az új, gyorsabb motor megmarad.

A visszaállítás pedig ennél egyszerűbb már nehezen lehetne: egyszerűen kattinsd végig az alábbi linkeket (vagy legalábbis azokat, amelyeket vissza akarsz állítani), a felugró biztonsági figyelmeztetéseket okézd le (ha vannak), majd ha tetszik az eredmény, fogadd el a változást. Lapozás után az is elmondom, hogy hogyan tudsz ezután mégis visszatérni az eredeti beállításokra, valamint milyen módosításokat kell még elvégezned a teljes eredményért.

Opera 9.2 beállítások

Kattints a linkekre a beállítások alkalmazásához Opera 9.5-ben:

Az eszköztár beállítást én csináltam, úgyhogy abban lehetnek hiányosságok, ha ilyet találtok, szóljatok. A beállítás sajnos nem kapcsolja be a baloldali panelkapcsolót, azt kézzel engedélyezni kell itt: Eszközök > Megjelenés > Panelek > Panelkapcsoló megjelenítése. A régi billentyűparancsokat beépítve is megtaláljátok a Beállítások > Haladó > Billentyűparancsok alatt Opera 9.2 Compatible névvel, de ha nem akarsz teljesen visszatérni a régi parancsokhoz, az is elég lehet, ha ugyanitt engedélyezed az egygombos parancsokat (ami, ha jól tudom, pár Shift-es parancsot is visszaállít).

Hogyan lehet visszatérni később az új beállításokhoz?

Ha később meggondoltad magad, és mégis az új bőrt vagy eszköztárakat használnád, akkor sincs semmi gond, mert ezeket is nagyon egyszerű visszaállítani. A bőr visszaállításához nyisd meg az Eszközök > Megjelenés > Bőrök ablakot, majd ott válaszd az Opera Standard bőrt. Az eszköztár visszaállításához nyisd meg a Beállítások > Haladó > Eszköztárak ablakot, majd az Eszköztár-beállítás alatt válaszd az Opera Standard pontot. A billentyűparancsokat is ugyanígy állíthatod vissza a Billentyűparancsok pont alatt.

Átállíthatom az Operát úgy, hogy Internet Explorerre / Firefoxra / Safarira hasonlítson?

Igen, megjelenésben és elrendezésben egyaránt. Olvasd el ezt a cikket.

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaropera.blog.hu/api/trackback/id/tr52519675

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zafir 2008.06.17. 00:13:36

A 9.5 úgy jó,ahogy van. Szőröstül-bőröstül. :) Nekem a sötét alapbőr is nagyon bejön.

VAttila 2008.06.17. 00:35:56

Nekem az nem tetszett, hogy fekete a skin de feltettem egy másik bőrt (9_5_light-1) és máris szebb lett a világ. Amúgy tényleg furcsább 9.2-höz képest azonban ha megszokja az ember rájön, hogy úgy jó ahogy van (de tényleg).

h143570 2008.06.17. 07:01:17

En is csak az egy gombos billentyu parancsokat allitottam vissza.

Glacies 2008.06.17. 09:25:13

sose gondoltam volna, hogy ilyen egyszerű gombokat be(vissza)rakni, köszönet a cikkért.

ma van (lesz) a "download day" .. ennek kapcsán: arról nincs információ, hogy az Operát hányan töltötték le a hivatalos oldalról?

egyébként eddig a download.com-ról
7 400 424-en töltötték le

tetra · http://unsigned.freeblog.hu/ 2008.06.17. 09:38:54

Nem tudom, én leszedtem a régi bőrt, és visszaraktam a billentyűparancsokat, de én amúgy sem vagyok tipikus Operás :D

Egyébként a jobb+bal click és a bal+jobb click miért mouse gesture?

tetra · http://unsigned.freeblog.hu/ 2008.06.17. 10:05:38

Juj, még egy valami, felfedeztem egy hibát, de nem tudom megismételni: mikor levettem kisebb méretre az egyik ablakot, nem váltott látszólag tabot a tabsoron, miközben szépen működött pedig.
Hmm, most megint. Fura. Hova lehet írni?

törölt-felhasználó (törölt) 2008.06.17. 11:21:28

Én is: Ha a címsorban scrollozok fel-le, becsíkoz vízszintesen, majd ha ráviszem az egeret eltűnik.

tetra · http://unsigned.freeblog.hu/ 2008.06.17. 12:37:36

Hmm, fura, most először szart be úgy a böngésző, hogy nem csináltam semmi extrát: rengeteg kép egyik ablakban, másikban rakás txt, pdf meg sima html, meg egy gmail, mint legdurvábban komplex oldal, és runtime error, kész vége. Rohadt Visual Studio elcseszte a hibaüzeneteket, így most fogalmam sincs, mi volt a baj, szóval meg sem tudom írni :(

tetra · http://unsigned.freeblog.hu/ 2008.06.17. 13:28:43

Vicces az is, hogy mindent amit letölt, berak a Transfer-ba, pedig korábban ilyet nem tett. Addig ok, hogy ha leszedek egy képet, akkor azt berakja, hát megváltozott egy kicsit a működés, de van értelme. De hogy a mindenféle tmp szarokat is benyomja, pl rss-xml-ket is, az már nekem fura. Meg youtube fájlokat is néha, nem vágom, hogy hogy működik :)

Lali_ 2008.06.17. 20:05:24

Glacies: Tessék egy kis statisztika: www.opera.com/pressreleases/en/2008/06/17-2/
Egyébként a download.com-on az a 7 millió az az összes letöltés (mondjuk az opera 8 óta, vagy amióta felkerült az oldalra az Opera) Nemlenne rossz, hogyha egy nemhivatalos oldalról ennyien töltenék le :)

magic-box 2008.06.17. 20:14:00

Tudna segíteni nekem valaki? Szeretnék egy "Open Page in Maxthon" gombot, InM néven. Próbálkoztam több gombkészítő alkalmazással, de nem jött össze. Jobb click-es menübe betudom tenni, 9.5-nél alapból be is teszi, de szeretnék egy sima gombot is. Előre is köszönöm!

Lali_ 2008.06.17. 23:47:54

Helló magic-box

Ehhez elöször is rá kell jönnöd, hogy milyen futtatási parancs indítja el a Maxthont (Start/Futtatás) és próbálkozol lehetséges alternatívákkal, ami nem hibaüzit dob, hanem elindítja az a nyerő. Valószínüleg egyébként "maxthon" a nyerő (de pl a safari nem indul el a safari parancsra...) Azután nyisd meg operával ezt az oldalt: opera.extra.hu/sajatgomb.html#webdev
Majd jobb katt/forráskód megjelenítése, rákeresel (Ctrl+F-el) az " Oldal megnyitása Firefoxal "-ra. Na és azt szépen átreparálod.

Az opera:/button/Execute program,"firefox"-ban a firefox-ot kicseréled arra a kódra ami a maxthont elindítja a start/futtatásnál.

Majd a title="Firefoxal"-t kicseréled title="Open Page in Maxthon"-re (ezt írja ki majd az eszkötrárra)

A kódban van még egy firefox szó, az nemtudom mit csinál, mert enélkül is jó, de biztos ami biztos írd át azt is maxthonra :)

Ha már megvan a jó kód, akkor kijelölöd a gomb hivatkozását( azaz a [kacsacsőr]a class='button'-tól a hivatkozás bezárásáig) majd kimásolod a vágolapra. Kijelölöd az egész forráskódot és kitrölöd, majd beilleszted a jó gombkódot és rákattintasz a változtatások elfogadása gombra és kész a gombod. (miután az oldal forráskódját megnyitod az oldaon ne kattintgass, mert akkor nemtudj az opera a forráskód Változtatásokat érvényesíteni

Én így szoktam csinálni, persz lehet máshogy is...

Ha nemtalálod meg az indítóparancsot, akkor még mindig járható az, ha az opera kezelőfelületére teszel egy maxthon gyorsindítót (az az oldal címét sajna nem biztos, hogy átadja): nontroppo.org/tools/buttonmaker/

Az External Program buttons-nál

Choose a program to execute with the button: kitallózod a maxthont

Enter the button's title: a szöveg ami megjelenik az opera kezelőfelületén

Action to perform with program: kiválasztod az Open URL of currently displayed document-et és akkor lehet, hogy mégiscsak átadja a webcímet :)

Kiválaszthatsz még valami ikont és legyártod

Ha esetleg sikerült, akkor írd már meg, hogy mi volt :)

Lali_ 2008.06.17. 23:50:49

Áááá, most próbáltam, végre sikerült Safaris gyorsindítót csinálni :) és átadja a webcímet, úgyhogy javaslom, hogy a leírás 2. felét csináld, mert az kb 15 másodperc :)

magic-box 2008.06.18. 02:42:28

Köszönöm! Sikerült megcsinálnom, igaz csak úgy működött, hogy beírtam a sorba a Maxthon.exe elérési útját, simán nem ment.

Valakiember (törölt) 2008.06.18. 20:49:43

Nekem pontosan jó a mostani bor. :)

Csak pár gombot tettem vissz a régi helyére, ennyi volt a változás. :)
süti beállítások módosítása