Magyar Opera

Te miért szereted az Operát?

A My Opera egy olyan listát készít az Opera böngészőről, amelyben összefoglalják, hogy miért szeretik az emberek az Operát. Ilyen listát persze sokat lehet találni a weben, de a mostani egy úgymond hivatalos verzió lesz, hiszen a mi visszajelzéseink alapján állítják majd össze a legnépszerűbb funkciók listáját és leírását.

Az elkészült listára így később lehet direkt hivatkozni az Opera oldalán (valószínűleg lesz fordítás is), és lesz belőle nyomtatható, designos verzió is reklámcélokra.

Ha te is részt akarsz venni ebben, írd meg, hogy te mi miatt szereted az Operát! Írhatsz egyenesen az Operának is (angolul, a választ a Competition answer mezőbe írhatod), vagy írd meg itt, és én a határidő előtt beküldöm a válaszokat az Operának. A határidő június 10.

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaropera.blog.hu/api/trackback/id/tr35490440

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tetra · http://unsigned.freeblog.hu/ 2008.05.27. 19:57:46

No, hogy mit szeretek az Operában?

Gyors, megbízható, biztonságos, kényelmes. Ezek voltak az általánosságok.
A kényelmet tudnám kifejteni bővebben: vezérelhető billentyűzetről és egérről is, nem tölti újra visszalépéskor az oldalt (sok szar fórumban mentette már meg a hozzászólásomat), az egérrel nagyon jól lehet előre-hátra lépkedni, az MDI nagyon sok lehetőséget rejt magában: egymás mellé tudok tenni két tabot, hogy másolgassak, vagy ha épp elkezdek valami új tabcsoportot megnyitni, és rájövök, hogy ez sok lesz, újratöltés és veszteség nélkül át tudom őket huzigálni egy új ablakba. Amit még imádok az az intelligens zoomolás, ami mindent nagyít, amit tud, és közben nem esik szét az oldal (általában).

Ja, és ami még fontos: az alapbeállításai is nagyon kényelmesek, nem csak szépre lehet pofozgatni, mint egy-két másik böngészőt (ha egyáltalán lehet).

A speed dialt nem használom, a personal bar szerintem szebb.

Azt hiszem ennyi, de ha kicsit használnom kéne mást, biztos eszembe jutna még néhány hiányzó dolog :), akkor még írok.

Egyébként egy név alatt küldöd el, vagy szétbontod nevekre? Az előbbi esetben inkább lefordítom én, utóbbiban shinari néven regeltem my.opera-ra.

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2008.05.27. 19:58:44

Nehéz erre mit mondani, kezdem a közhelyekkel:
Szép, gyors, biztonságos, sok mindent tud, testreszabható és stabil.

Ami talán egyedi:
- egységes felépítés (letöltések, könyvjelzők stb.: mindegyik fül)
- oldalsáv(!)
- könnyű testreszabhatóság (új bőrök azonnal látszódnak, gombokat gyorsan ide-oda húzhatom, külön gomb ill. eszköztár protokoll ("opera:/button/"))
- a fülek valójában belső ablakok (átméretezhetőek; MINDENT abban az egy ablakban nyit meg, SOHASEM nyit újat semminek (pl. letöltéseknek... stb.))
- kis méret, gyors működés (nem csak a lapbetöltések, hanem úgy az egész (görgetés(!)), ahogy az angol mondja: sleek, smooth; igaz, ez inkább Windows-ra áll, a Linux túl ordenáré neki)
- sok funkció (apró kényelmi dolgok, pl. gyorskereső hozzáadása, Gyorshívó); mindemellett komoly funkciók is (zseniális M2 levelező), RSS olvasó, chat egyben)

tetra · http://unsigned.freeblog.hu/ 2008.05.27. 19:58:54

Jujj, az integrált mail (és RSS) kezelőt el is felejtettem :)

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2008.05.27. 20:03:15

Hoppsz, most látom tetra hozzászólását, hát az enyémből nem kimaradtak az egérmozdulatok? :)

Elsősorban az előre, hátra (a bal- és jobbgombos verzió, a másikat sohasem használom), és a fül bezárás. ezen felül az újratöltés és a fül duplikálása. A többit hanyagolni szoktam, illetve mást használok helyettük.

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2008.05.27. 20:04:50

tetra: :)

A személyes sáv ízlés dolga. Én Gyorshívót használok, vagy azonosítókat, így a személyes sáv zárhatü, és több hely jut az oldalaknak...

tetra · http://unsigned.freeblog.hu/ 2008.05.27. 20:15:26

Ízlés dolga, ez így van, nem is mondtam, hogy jobb :)
Én meg speciel egérmozdulatokat nem használok, mert kényelmesebbnek érzem a billentyűzetet. Azért vicces, hogy pont olyanokat nem használok az Operában, ami top funkciója :)

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2008.05.27. 20:26:00

tetra, jobban örülnék, ha te írnád be a My Operára :)

törölt-felhasználó (törölt) 2008.05.27. 21:26:17

Én is az általános dolgokkal kezdeném: gyors (oldalbetöltés és maga a program működése is), kényelmes, biztonságos, stabil.

Én is leginkább a billentyűzetet használom (itt különösen megjegyezném: a régi 9.2x-es shortcuts a nyerő :-), mozdulatparancsnak leginkább már csak a jobb-bal gombos előre-vissza.
Az, hogy nem tölti újra az oldalakat visszalépéskor nekem is sok fórumhozzászólást mentett meg. Az MDI ablakkezelő is jobb, mintha több különálló ablakot nyitna.
Az eszköztárak és az oldalsáv nagyon jól testreszabható. Speed Dial-t használom, mert éppen elfér és jobb, mint az üres lap, de használom mellé a kezdősávot is, ez még helyet sem foglal és egy rakás favicon elfér rajta.
RSS-t is használom, az M2 sem rossz, bár annak még van mit fejlődni. Ezen kívül még rengeteg kényelmi funkció: egyéni keresők hozzáadása, reklámblokkolás (felturbózva a css és div blokkoló trükkel), oldalspecifikus beállítások a görgetés is sokkal jobb, mint a többi böngészőben, az utoljára használt tabra való visszaugrás, oldalon belüli gyorskeresés. Na és még a környezeti menü is egész jól buherálható az inikkel.

tetra · http://unsigned.freeblog.hu/ 2008.05.27. 21:26:23

De miért competitionként írják ki ezeket? :)

Valakiember (törölt) 2008.05.27. 21:32:26

Én azért szeretem szeretem, mert kicsi, megbízható, gyors és biztonságos. :)
Felhasználó barát, és nem zabálja a memóriát. :)
Emellet az Operát nekem még régen programozók és informatikusok is ajánlották, dehát akkor gondoltam nem lehet semmi, és azóta is ezt használom. :)

funtom8 2008.05.27. 21:54:46

gyors, biztonságos, kicsi.
M2 levelező nekem nagyon bejött, a reklámblokkolás, és a fő funkció, amit szinte már könyv olvasásnál is használnék az egérgombos visszalépés. És nagyon jól testreszabható, nem csak a skin, hanem az egyéni gombokkal is (gondolok a menü gombra pl, amit köszönök, bárki is rakta fel ide.)

funtom8 2008.05.27. 22:02:26

ja és a keresések (akár cimsori, akár a "." keresés) imádom, hogy nem kell behivnom a guglit, ha keresni akarok valamit.

A többi funkcio is biztosan jo, de én mást nem használok. bőven elég ez is. És tiszta kinszenvedés, ha más böngészőt, vagy levelezőt kell használnom, vagy beállitanom más gépén.

Ronyn · http://www.ronyn.hu 2008.05.28. 05:51:41

1.Illeszkedés;
2.OperaMini 4
3.Kezdösáv
4.Minden más eltüntethetö
5.Opera:config

meneruwa 2008.05.28. 06:35:44

én meg csak azért mert nem IE és firefox :D azthiszem ezzel mindent elmondtam :D

kmm · http://kmm.hu 2008.05.28. 07:18:39

Gyors,
nem eszik sokat,
van hozzá breeze simplified micro -> tetszik,
megmarad a hely a weblapoknak,
opera mini is cool,
mindent ki lehet kapcsoli,
nem fagy annyit még a béta sem mint a többi...

fz 2008.05.28. 11:25:38

Nem is tudom, már vagy 8 éve használom. mint könyvtáros az Opera verhetetlen a beépített gugli, s még ennél is jobb a "keresés a lapon" praktikussága. Akár egy több tucat oldal hosszúgágú szövegből is könnyedén kiemelem ami nekem kell (ilyen pedig naponta előfordul...).

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2008.05.28. 17:23:13

Hogyan is felejthettem ki a szinkronizálást! Az egyik legjobb funkció, még kiterjeszthetnék 1-2 dologra... (nem standard funkció, hiszen a 9.27-ben még nincs benne, de kb. az első béta óta a Kestrel az elsőszámú böngészőm.)

Misi 2008.05.29. 11:53:14

Egyettlen böngésző amelyik egy billentyűvel tud zoomolni. Egyébként a zoomolás miatt kezdtem el használni már 2 éve. Nem csak a szöveg de a képek is nőnek (általában).

Webmaster · http://www.astoriafitness.hu/ 2008.05.31. 13:07:18

1. gyors és stabil,
2. nyitva hagyott lapokat bezárás után sem felejti el,
3. gyorshívó - Speed Dial (pláne mióta 9-nél többet is be lehet állítani!!! (a v9.5 első legnagyobb dobása:)),
4. címsor-keresés (g ...),
5. személyes sáv,
6. címsorba írva megjelennek a könyvjelzőben elmentett és nemrég használt lapok címei!!! (a v9.5 második legnagyobb dobása),
7. zoom,
8. keresés az oldalon,
9. beillesztés ÉS ugrás funkció a címsorba(n),
10. megnyitás új fülön/új fülön a háttérben
11. tetszik a cég "blog policy"-ja: karma.blog.hu/2007/10/26/vallalati_blog_szabalyok
12. szabványkövető és mégis hibatűrő,
14. könyvjelzők kezelése és rendezési lehetőségei,
15. fülre kattinva bezárja/kinyitja az adott fület (ha úgy állítod be!),
16. szép - alap skin-nel is,
17. torrent-támogatása,
18. Mágus - jelszavak megjegyzése.

Ezért SZERETEM, HASZNÁLOM - és ajánlom/telepítem mindenkinek - az Operát :)

Ronyn · http://www.ronyn.hu 2008.05.31. 23:27:10

A hibatürés terén még van mit fejlödni,én inkább a gyengeségei közzé sorolnám...)))

deejayy · http://deejayy.hu/ 2008.06.22. 14:31:54

Olyan lista nincs, hogy "miért nem szeretem"?

Amúgy opera fan vagyok, csak ugye vállalati környezetben nem képes automatikusan autentikálni a proxynkkal, és odabent ff3-at használok emiatt (van megoldás?)

A 4-5 évnyi M2 használat után is kénytelen voltam váltani, olyan hibák miatt (is), amik már évek óta benne vannak. Szori, nálan eddig bírta.

Y@hOO 2008.06.22. 18:23:40

csak a mouse gestures jön be nekem, az meg addonnal ff-ben is megoldható, azon kívül opera csak fejlesztésnél kell, hogy megnézzem ugyanúgy néz-e ki az oldal :S firefox-hoz képest kicsit lassúcska :D

törölt-felhasználó (törölt) 2008.06.22. 18:36:24

És milyen addonnal oldom meg azt, hogy:
jobbklikk->balklikk = vissza
balklikk->jobbklikk = forward|fast forward és ha jelszó el van mentve, akkor belép az oldalra (ez mind együtt!) valamint

jobbgomb lenyom majd le -> ha oldalon csinálom, akkor új tab, ha hivatkozáson(!) csinálom, akkor lap megnyitása új tabon?

Ennyire fejlett mouse gestures-t még sehol nem találtam az Operán kívül.

Y@hOO 2008.06.22. 18:42:25

:]] firegesture, még többet is tud mint amit leírtál :) és azokat amiket leírtál MIND támogatja :)

törölt-felhasználó (törölt) 2008.06.23. 01:14:35

Jaa bocs, elfelejtettem FF-ban alapból nincs sem fast forward, sem open link in background, ezekhez mindkettőhöz külön kiterjesztés kell... Így kicsit problémás is lenne megoldani.

Y@hOO 2008.06.23. 07:51:11

miről beszélsz? :S open link in new tab alapból a háttérben hozza be és jelenlegi tabról nem vált -.-

törölt-felhasználó (törölt) 2008.06.23. 10:03:07

Épp ez a baj. Ha én az egyik linket a háttérben akarom megnyitni, a másikat meg előtérben, akkor a beállításokban kell átállítanom a kettő között, Operában meg kiválasztom, hogy Open Link in New Tab, vagy Open Link in Background Tab.

Y@hOO 2008.06.23. 17:44:24

bazz belehalsz...amúgy nekem még soha nem volt ilyen igényem és túlélek még 2 egérmozdulatot tabváltás miatt...

deejayy · http://deejayy.hu/ 2008.06.23. 21:19:01

a foxi amugy tenyleg gyengebb alapfunkcionalitassal bir, mint egy nulla opera.

törölt-felhasználó (törölt) 2008.06.23. 21:41:41

Ezt nem is vitatta senki, más a két böngészőnek a filozófiája, így a felhasználótábora is, vagyis felesleges küzdeni meg erőszakkal térítgetni embereket. Itt maximum arra érdemes felhívni a figyelmet (sarkítások nélkül!), hogy miket tud egy adott böngésző, milyen rejtett funkciói vannak.

Y@hOO 2008.06.24. 17:11:11

ha operát akartok firefox alapon akkor seamonkey... 16mb

törölt-felhasználó (törölt) 2008.06.24. 18:42:08

Jééé. Csak nem vannak benne MDI ablakok is? :)

Ja, hogy FF alapon. Szóval ugyanolyan erőforrászabáló, csak néhány gyakrabban használt kiterjesztés alapból integrálva van.

Bírom ezt a hozzáállást. :D Asszem én is mindjárt kikalapálom a trabit, fújok rá metálfényt, rajzolok rá célkeresztet és mindjárt lesz Trabant alapú Mercedes-em. :)))

meneruwa 2008.06.24. 18:43:28

hát ez az hogy nem akarjuk a firefox alapot, én például pont a sebezhetőség miatt, lásd ff3 megjelenés utánni kritikus hiba
süti beállítások módosítása