Magyar Opera

Ne használd a másodpercenkénti újratöltést!

Balázs hívta fel figyelmemet egy zavaró problémára, melyet a saját szerverlogjában észlelt. Néhány – statisztika szerint – Operát használó olvasója öt másodpercenként újratöltötte az oldalát, nagy forgalmat generálva ezzel. Az igazi probléma ott van, hogy más látogatók elől veszi el a sávszélességet.

Eleinte valamilyen Opera-féle hibára gondoltunk (talán a beépített RSS-olvasó okozhatna ilyet), de ennek minden körülmény ellentmondott, így más következtetés nem maradt, minthogy valaki szándékosan tölti újra az oldalt, jobbklikkel elérhető menüben található funkcióval.

Reload every five seconds

Nem tudom, hogy más oldalon tapasztalt-e valaki hasonlót, én a sajátomon nem, de hosszútávon ez tényleg nem kellemes, egyrészt a szolgáltató, másrészt a tárhelyet biztosító harmadrészt pedig a felhasználó számára, akiktől mind-mind a sávszélességet veszik el. Persze ez így nagyzónak tűnhet, de ha három látogató egyszerre tölti újra másodpercenként, nem nehéz kiszámolni, hogy tíz perc alatt ez mekkora forgalmat jelent.

Ráadásul ha más is olyan radikális lépést tesz, hogy emiatt (valahol teljesen jogosan) kitiltja az Operával érkező látogatókat, az nem volna jó senkinek.

Az oldalak másodpercenkénti újratöltése remek dolog lehet, például licitáláskor, vagy valamilyen játéknál, de az ilyen használata semmiképpen nem ajánlott.

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaropera.blog.hu/api/trackback/id/tr92364016

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sakwa 2008.03.03. 19:57:05

Még nem tiltottam ki az operásokat (kissé talán túloztam a bejegyzésben, ennyire drasztikus én sem vagyok), egyelőre csak a négy delikvens IP-jét bannoltam.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2008.03.03. 20:11:56

Hát jogos. Én is csak ebay-en használtam, és az 5 másodperceset is csak a legvégén.

Amúgy ha 1 másodperces frissítést láttatok, akkor azt már kézzel kellett megoldani, mert alapból ilyen nincs benne (de lehetséges). Ha így van, akkor szándékos szivatásra tippelek :)

sakwa 2008.03.03. 20:20:03

5 másodperces volt (ami a gyakorlatban 7-9 másodpercet jelentett), de azt akár másfél órán keresztül folyamatosan is.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2008.03.03. 20:22:21

Ja már látom, hát érdekes módja a "feliratkozásnak" :)

Lali_ 2008.03.03. 20:37:07

Nekem van egy olyan érzésem, hogy valakik a gyorshívóban állították be az 5 másodperces újratöltést...

Valakiember (törölt) 2008.03.03. 20:49:30

Nekem nincs is bekapcsolva a frissítés.

A gépem minden nap minden percében megy (4-5 naponta azért kikapcsolom ha úgyvan), most amikor nem vagyok othon, akkor felesleges állandóan letoleni a lapot.

Ha otthon vagyok, és mást csinálok akkor úgyszintén.

Ha éppen kíváncsi vagyok a friss dolgokra, akkor meg ha van RSS-t használok gyakrabban, ha nincs akkor meg frissítem az oldal kézileg.

madve2 2008.03.03. 21:57:11

Azér az Operásokat en bloc kitiltani emiatt már csak azért is butaság volna, mert a Check4change ill. ReloadEvery pluginek manapság majdnem minden Firefoxban megtalálhatóak =)

Egyébként opera11 tippje nem is rossz, én is használtam egy időben az újratöltést a gyorshívón (persze fél órás vagy ilyesmi intervallummal)

madve2 2008.03.03. 21:57:43

(ehh, nagy O-val írtam, hogy operás... no comment =))

FunTom8 2008.03.03. 22:00:44

Én se használtam sosem. Ha licitálnom kellett a frissitést nyomogattam.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2008.03.03. 22:05:23

opera11-nek van igaza, szerintem is a Gyorshívó miatt van!

sakwa 2008.03.03. 22:12:00

madve2, mégis csupán operásokkal van ilyen problémám (talán azért, mert ezeket a FF-kiterjesztéseket vajmi kevesen pakolják fel). Amúgy meg nem érdekel, hogy mi miatt van, állítsa be mindenki tisztességesen a böngészőjét, vagy felejtse el az internetet is.

Penge™ (törölt) 2008.03.04. 06:28:56

Mondjuk gyorshívóból szerintem bőven kiszedhetnék "5 percenként"-ig az intervallumokat. Annyi szerintem mindenkinek bőven megfelel.

Egyébként vannak olyan oldalak is, amik az egy IP-ről érkező túl sok oldalletöltés esetén automatikusan letiltanak és erről "Túl sok volt az oldalletöltés, nézz vissza 3 óra múlva." üzenetekben értesítenek.

FunTom8 2008.03.04. 09:20:14

Nem tudom, ki hogy van vele, nekem a gyorshivo csak arra kell, hogy kb lássm melyik oldal van bele téve. ha frissiteni akarom, kézzel frissitem azt is. Nem látom értelmét még az óránkénti frissitésnek sem.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2008.03.07. 10:29:19

szotsaki, a kommentedet biztonsági okokból töröltem :) A hibát kijavítottam, töltsd le újra a nyelvi fájlt: files.myopera.com/karaj/language/hu_9789.lng
süti beállítások módosítása