Magyar Opera

M2 és CSS (b9770)

Az utóbbi időben az Opera fejlesztői szinte óramű pontossággal tartják magukat a péntek = új build képlethez. Már a címből is kiderülhetett, hogy ez most sincs másképp, a szorgos bitfaragók újabb lépést tettek a tökéletesség, vagy legalábbis a végleges Opera 9.5 felé. Ezt a fokozatot b9770-nek nevezték el, és mint azt látni fogjátok, főképp a levelezővel és a CSS implementációval kapcsolatos javításokat hozott magával. Lássuk!

Ismert hibák (mindenképpen olvasd el!)

  • a beépülők lefagyasztják a böngészőt (csak UNIX)
  • a böngésző összeomlik az előzmények törlésekor, ha az Előzmények keresése funkció aktív
  • oldalak elmentésekor a formátumválasztó menü nem működik
  • néhány beépülő egyáltalán nem működik (csak Mac)

Fontosabb változások

  • a különálló és a levelekben található képek már sikeresen kinyomtathatók
  • jelentős gyorsulás a levelező betöltődésekor NTFS és ReiserFS fájlrendszer használatakor
  • a "prioritize excludelist" opció kijavítva a filter.ini fájlban
  • Opera Link használatakor már nem duplikálódik a Kuka
  • javítások a billentyűzettel történő oldalnavigáláshoz
  • javítás a Thunderbird e-mail-jeinek exportálásához
  • javítva a pontot tartalmazó könyvjelzők importálása IE-ből
  • csökkentett processzorhasznált levelek letöltése közben
  • CSS értelmezési hibából adód megjelenítési probléma javítva (olyan oldalakat érintett többek közt, mint a Yahoo!Mail, Facebook, Last.fm)
  • CSS3 dinamikus frissítésével kapcsolatos hibajavítás
  • CSS color és backgroundcolor tulajdonsáok támogatása a ::selection elemek esetén
  • getClientRects és getBoundingClientRect metódusok támogatása
  • levélszemét-szűrővel kapcsolatos javítás (csak Windows)
  • a torrent fájlokat már jól kezeli, ha a Bittorrent ki van kapcsolva (csak Windows)
  • fülek bezárásához kapcsolódó fagyás javítva (csak Linux)
  • eszköztippek megjelenítése már nem használ 100% processzoridőt (csak Linux)

Figyelem! Az előzetes verziók még sok hibát tartalmazhatnak, ezeket nem ajánlott mindennapi használatra telepíteni. Az Opera legutolsó végleges verzióját az Opera oldaláról töltheted le.

Letöltések

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaropera.blog.hu/api/trackback/id/tr32321231

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2008.02.01. 18:59:32

Nem egészen ide tartozik, de örömmel tapasztalom, hogy 64 bites Vista alatt is remekül fut az Opera. Amikor legutúbb Vista-t használtam, ez nem igazán volt így (igaz, akkor még Kestrel sem volt).

fraki 2008.02.01. 19:26:46

Izgatottan vártam, mi lesz telepítés után, mert végre egy CSS-es frissítés, de sajnos a margókat még mindig a floatboxoktól számítja... '-(

meneruwa 2008.02.01. 19:48:12

nah a gmailről már sikeres tölti a leveleket nem ugy mint az előzőből mint amikor kedve szottyan :)

fraki 2008.02.01. 20:26:11

3 pontot gyúrtak az acid3 teszten (az előző azt hiszem, 61-ig vitte).

Lali_ 2008.02.01. 20:46:02

Másnak működik eggyetlen-egy extra.hu-s oldal is? Mert nekem nem akaródzik, csak ha letiltom ezt: www.extra.hu/lib/webmaster/webmaster.js a javascriptet.

Pedig elvileg Javascripthez nem nyúltak....

FunTom8 2008.02.01. 21:20:20

tudna valaki linket acid3-hoz?
Opera11!
Adj linket extrás-oldalhoz, megnézem Kubuntu alatt. most frissitettem legujabb 9.5-re

Penge™ (törölt) 2008.02.01. 21:21:21

Nekem sem. De legalább a Subbán már normálisan jelennek meg a kommentek.
Egyébként mindegy mihez nyúlnak, ha "a"-t javítják, befolyásolja "b"-t, vannak ilyenek.

FunTom8 2008.02.01. 21:27:09

az uj ota gyakorlatilag nem tudok belépni a www.barátikor.com-ra :(
kilép folyamatosan. valamit biztosan be kell állitani.

macskafaraok 2008.02.01. 21:38:38

Yahoo Mail OK.
És most már úgy is néz ki ahogy kellene!
(first time! Ever?)
Legalábbis a Classic, az új is jónak tűnik.
Hallom Subba is jó.
Többi eddig rendben.

macskafaraok 2008.02.01. 21:42:13

Két feature button viszont jól jönne:
- Disable Flash (all/site)
- Simulate IE6/7 for this site

Szerintetek?

Ok, ott a disable plugins, nice, de jó lenne a flash only.
(pl. én sokat használom a quicktime dolgokat, és az kell, de a flash gykorlatilag csak reklám a youtube kivételével)

FunTom8 2008.02.01. 21:49:58

na akkor én visszaálltam 1 héttel ezelőtti verziora linux alatt. folyamatosan kilépett mindenhonnan :(
freeblog, baratikor, stb hibaablakot nyitottam, de azzal sem lettem okosabb.
ugyhogy nem lettem boldogabb az uj verzioval.

Penge™ (törölt) 2008.02.01. 22:40:10

Még az Opera teljesít a legjobban. IE7-tel fájdalmas, Firefox és Safari jobb, de szintén durva.

meneruwa 2008.02.02. 08:09:19

tényleg nem mennek az extrás oldalak, nekem is van egy-kettő. de még ugyse ha berakom a letiltások közé a webmester.js-t, vagy azt hol tudom letiltani? kellene nagyon mert így nem tudom nézni mit frissitettem az oldalon s nincs kedvem ie-t vagy firefoxot használni plusszba

Lali_ 2008.02.02. 13:41:37

Eszközök/Beállítások/Haladó/Tartalom/Letiltott tartalom/Hozzáadáshoz ezt másold be: www.extra.hu/lib/webmaster/webmaster.js*
Majd okézd le és töltsd újra az oldalt. Nálam ez segített és így betöltődnek az oldalak...

meneruwa 2008.02.03. 08:02:41

ahh köszi így már megy, lehagytam a végéről a csillagot :) és váááá az a r***t x meg ikonos baromságok sincsenek a jobb alsó sarokba, nah ezért hálás vagyok, jommlánál mindig idegesitett mikor szerkesztettem a weboldalt.

Dixon008 2008.02.03. 23:24:09

Nekem egy olyan kérdésem lenne hogy másnál nincs olyan hiba a 9.5 verzióknál hogy a checkbox-oknál csak egy kicsi helyen akarja odarakni a pipát? Mert néztem, hogy a skinnel van-e a hiba de nem mert az alapnál is ez volt.

Lali_ 2008.02.04. 11:46:34

De, én pl az indapassnál, bejelentkezéskor találkoztam vele: pass.inda.hu/
A megjegyzős checkboxnál nemlátszik szint semmi, csak egy kis kosz.
süti beállítások módosítása