Magyar Opera

Itt a hétvége! (b9735)

Egyre nehezebb bármi újszerű bevezetőt írni, ezért inkább maradjunk a tényeknél: megjelent a legfrissebb összeállítás a készülő Opera 9.5 böngészőből, a Windows-os sorszáma b9735. Mint az lenni szokott, hozott javításokat és hibákat egyaránt, ez utóbbit most főként a Mac felhasználók bánhatják. De előtte még egy elmaradt bónusz funkció az előző hétről: az oldal Acrobat Reader-ből ismerős módon mozgatható a Ctrl + Alt + nyomvatartott bal egérgomb hatására. Próbáljátok ki! És most, a ma esti menü:

Ismert hibák (mindenképpen olvasd el!)

  • néha a címsávbeli legördülő menü nem tűnik el a cím beírását követően
  • le lett tiltva az opera:historysearch (fejlesztés alatt...)
  • a Solaris build-ek továbbra is fagynak a levelező használatakor
  • a Bezárás gomb nem a megfelelő fület zárja be, ha a Kicsinyítés a fülre kattintáskor funkció aktív
  • a Quicktime és más beépülők nem működnek (csak Mac)
  • HTTP autentikáció lefagyasztja a böngészőt (csak Mac)
  • a képek másolása és beillesztése nem működik (csak Mac)
  • a legfrissebb Flash lefagyasztja a 64 bites Operát (csak Linux)

Fontosabb változások

  • a levelezőben és az előzményekben történő keresés külön folyamatként fut, ami jelentős gyorsulást eredményezhet
  • a * gomb akkor is megfelelően működik, ha egy módosítógomb kell a használatához
  • a böngésző összefésüli a régen látogatott linkeket az előzményekkel
  • a bájt sorrend jelzéssel ellátott OBML fájlok (hírcsatorna listák) is importálhatók
  • a Helyi másolat tárolása a levéltörzsről opció inaktiválásakor az Opera törli az korábban letöltött levéltörzseket
  • eszköztipp megjelenítése a Bezárás gombhoz
  • hiba kijavítva, melynek hatására a favikonok folyton feldolgozásra kerültek az előzményekben való navigáláskor
  • az event.preventDefault() utasítás már megszünteti a kijelölést
  • a levelek újra rendezhetők dátum szerint (csak Windows)
  • egy régi, a böngésző lefagyását okozó Java-kezelési hiba javítva (csak Linux)
  • a fülek közötti Ctrl+TAB váltás során már helyesen jelöli meg az aktuális lapot, ha több oszlopban szerepelnek a megnyitott lapok (csak Mac)
  • billentyűzet fókusszal kapcsolatos Flash hibák javítva (csak Mac)
  • régi Opera hiba javítva, ami fókuszproblémákat okozott az Opera ablakára kattintva (csak Mac)
  • a Java appletek többé nam akadályozzák a tálcára minimalizálást (csak Mac)

Figyelem! Az előzetes verziók még sok hibát tartalmazhatnak, ezeket nem ajánlott mindennapi használatra telepíteni. Az Opera legutolsó végleges verzióját az Opera oldaláról töltheted le.

Letöltések

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaropera.blog.hu/api/trackback/id/tr64293741

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zoli · http://my.opera.com/zoligrg89 2008.01.11. 19:50:06

a bezaro gomb miota lett kek a aktiv fuleknel?:)
Csak akkor valtozik pirosra ha a kurzort foleje viszem.
Egyebkent, mar igazan kitalalhatnanak egy uj default skint a veglegesre..

Viktor · http://www.nincs.hu 2008.01.11. 20:42:04

Hát ja. Pluszban szerintem még 1 újratervezett vektorgrafikus ikon sem ártana az Operának, ha már 2008-at írunk.

fraki 2008.01.11. 20:53:24

Én úgy érzem, nem tudom, ti hogy vagytok vele, hogy lassú a fejlesztés. Alapvető css hibákkal nem foglalkoznak, s nálam igazából ezek a legfontosabbak. Engem nem zavar különösebben, ha itt-ott lefagy, vagy valami nem működik, ok, kivárom.

De a használhatóság ott kezdődik, hogy a megjelenítőmotorja rendben legyen.

madve2 2008.01.11. 21:10:51

Mi a különbség a "Windows" és a "Windows Classic" között, úgy egyébként? (Én a Windows nevűt töltöttem le, találomra =))

Nekem még a múlt heti van fönn amúgy, ott az aktív fülön piros a bezárógomb, a többin kék (de azok is kipirosodnak, ha föléjük viszem az egeret) - ha erre irányult a kérdés =)

madve2 2008.01.11. 21:11:43

(De most nézem, hogy a 9.25-ben is így van, úgyhogy annyira nem mondtam bölcset mégse. (= )

Dixon 2008.01.11. 22:44:59

Hmm úgy gondoltam most nem frissítek hanem legyalulom a régi Operát és a profilom és gondoltam a megszokott modon manuálisan mentem ki a dolgokat, viszont 1-2 új dologgal találkoztam. Egyrészt az opera6.ini az előző buildben a jól megszokott opera könyvtárak helyett Felhasznév/Application Data/Opera a Felhasznév/Local Settings/Application Data/Opera könyvtárat akarja használni ami miatt elöször meg is kavarodtam mert a leveleim a régi helyen voltak, illetve maradtak is mert inkább az ini-t változtattam hogy minden maradjon a helyén. És ittvan 2 új fájl az override.ini(ami igy utolag nézve nem is új csak rég nem csináltam tiszta installt) és az override_downloaded.ini az előbbi a saját oldalspecifikus beállításaim tartalmazza. A másik viszont érdekesebb override_downloaded.ini is hasonló egy csomó oldalhoz meg van adva előre hogy melyik oldalra milyen azonosítóval menjen az Opera. Kipróbáltam hogy kitörlöm de nem töltötte le automatikusan újra, szóval csak telepítéskor generálodik, nem pedig dinamikusan töltödik le ahogy a nevéből következtetnék :( Viszont akkor is ez egy nagyon jó ötlet, hogy ilyet csinálnak, ebből is látszik hogy foglalkoznak ezzel is és ne a felhasználónak kelljen ilyet állítgatni, igaz csak nagyobb külföldi oldalakhoz van, de valamilyen formában megcsinálhatnák hogy a felhasználók is segítsék ezt a gyűjtést.
A mentés már megtörtént most egy tiszta friss 9.5-ös Operám van és nekem is van problémám, egy régebbi skint használok: LikeIE és nekem eltüntek a fülekről a bezáró gombok :( Megnéztem hátha a beállítás lett más alapból a tiszta Operában de nem sem az aktivon sem a másikakon nincs bezárás gombok. Na mindegy most legalább belémrögzül hogy a középső gombal egyszerűbben be tudom zárni őket :D

macskafaraok 2008.01.12. 11:01:27

Ctrl+Alt+Left = HAND - egész jó.
Ez a build felmegy (update) gond nélkül :)

Legnagyobb gondom:
Yahoo webmail, az új, szebb.
Továbbra sem acélos :(

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2008.01.14. 11:04:25

madve2, a Windows Classic még a régi telepítőt használja, ami kisebb és jobb, a Windows meg az MSI-t, ami nagyobb meg szebb, és tud magyarul.

A sima Windows telepítővel macerásabb frissíteni (ugyanazt a verziót kétszer nem tudod feltenni, mert másodjára csak az eltávolítást ajánlja fel), a Classic ilyen szempontból jobb.

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2008.01.15. 22:30:25

Üdv!

Van itt olyan, akinek működik a Google-féle IMAP ezzel a buildel? Mert nekem látszólag jó (bár sokat szenved, hisz sok a mail), ami viszont hiba:

- nem tölti le a levelek fejlécét (ez nem hiba), de gyakran a feladó nevét sem

- nem tudok levelet küldeni...

madve2 2008.01.17. 17:20:35

Jelentem, (mostmár?) lehet az MSI-sel is frissíteni, van benne Upgrade opció, nekem rögtön azt ajánlotta fel =)

Ellenben végül mégis újratelepítettem, mert ki akartam engedni a homokozóból (gyk Sandboxie...), egyelőre össz. annyi interferenciát produkált a simával, hogy az Opera Linkről IS, és a 9.24-es Operából IS, kimásolta a könyvjelzőket, úgyhogy állhattam neki törölgetni a duplákat =) De ez legyen a legnagyobb baj.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2008.01.17. 20:51:31

Észre se vettem az msi-t, mert már megszokásból mindig a Classic-kal frissítek.

A dupla könyvjelzőkre meg remélem kitalálnak valami jó megoldást, mert elég idegesítő. Nem lenne valami nagy dolog. Én megértem, hogy minden könyvjelzőnek saját, egyedi azonosítója van, így ha két helyről szedi össze ugyanazt a könyvjelzőt, akkor az két különböző lesz a számára, de attól még lehetne egy olyan beépített megoldás, ami átszalad a könyvjelzőkön, és kiszűri a duplákat.

madve2 2008.01.17. 22:43:32

Mert, frissítéskor megint duplázódni fog? =P Chajjaj...

Más: hát olyan veletek voltmár, hogy egy Widget 9.25-ben megy és 9.5-ben nem? Abból kiindulva, hogy HTML+JS az egész, elég érdekes...

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2008.01.18. 00:11:35

madve2, nem frissítéskor. Hanem ha pl. két helyről használod kvázi ugyanazt az Operát, mindkét helyen megvannak ugyanazok a könyvjelzők lokálisan, akkor miután mindkettőn aktiválod a Linket, mindkettő áthúzza a másiktól is a könyvjelzőket, így duplán lesznek meg. Ha még egy harmadik hely is van hasonlóan, akkor triplán.
süti beállítások módosítása