Magyar Opera

Netbanking Operával - felmérés

Szeretném felmérni, hogy az Opera jelenleg hogyan működik a magyar netbankokkal, támogatják-e, kell-e azonosítóval trükközni, vagy minden megy azonnal és probléma nélkül. Ebben a segítségeteket szeretném kérni, ugyanis értelemszerűen nem áll módomban a különböző bankoknál kipróbálni a netbankot Operával. Amiket ki tudtam próbálni, az eddig a Raiffeisen és a CIB bankok voltak, úgyhogy ha van tapasztalatotok a többi bankról, akkor írjátok le, és később ezeket összefoglaljuk. A titkosításra is kíváncsi vagyok, hogy dob-e az oldal hibaüzeneteket (miket?), vagy minden rendben van a biztonsággal.

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaropera.blog.hu/api/trackback/id/tr28266088

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

glanthor · http://glanthor.blogspot.com 2007.12.16. 20:17:40

Az OTP netbankot használom fél-egy éve Operával (most épp 9.24 linux, meg windowson is), eddig (lekopog) semmi gond nem volt. Minden működik (utalás, telefonfeltöltés, számlatörténet, lekötés amiket biztos használtam már). Trükközni nem kell, hibaüzenetet még nem láttam, titkosításra azt mondja az infobox hogy TLS v1.0 128 bit ARC4 (1024 bit RSA/SHA). Egy pipa :)

Nike · http://usite.hu 2007.12.16. 20:18:06

Regebben, amikor OTP-s voltam, avval is teljesen jol ment. Semmi hibauzenet, semmi trukkozes, alapbol tudta.

phd001 2007.12.16. 20:19:09

Én próbáltam már OTP-n. Eddig változó eredményeim vannak. Volt amikor hihetetlenül lassan dolgozott az opera, míg más oldalakat normális sebességgel értem el, és volt amikor mindkettő lassú volt. Sajnos nem tudom eldönteni, hogy a 768 as satellite kapcsolatom, vagy az operával volt a baj.

fraki 2007.12.16. 20:24:22

phd001: ahhoz, hogy ilyenkor megtudd, hol a hiba, a böngészőben, a szájtban vagy a kapcsolatban, ki kell próbálni ugyanazokat az oldalakat _másik_ böngészővel is.

fraki 2007.12.16. 20:25:07

Ja, egyébként OTP, és teljesen rendben van.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.12.16. 20:34:35

WinXP+Opera és MacOS+Opera a Budapest Banknál rendben.

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2007.12.16. 20:46:46

Erste bank: IE-ként maszkolva tökéletesen működik, egyébként más böngészőt javasol.

OTP megy minden trükk nélkül, bár néha lassan (de akkor általában más böngészővel is)

pimpalaputty 2007.12.16. 22:06:20

OTP jól műküdik csak lassú(IE-vel is,FF-el is)

CIB egy darabig ment,de mostanában nem.Beütöm a kódom,meg a jelszavam,OK...és csak dolgozik,dolgozik...

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2007.12.16. 22:24:17

nekem a CIB mostanában mindig azt írja Operával, hogy "átmeneti hiba", közben mással meg megy.

miqlas · http://miqlas.extra.hu 2007.12.17. 00:04:06

Opera Firefoxnak maszkolva viszi a K&H-ét. A titkosítást elfelejtettem megnézni. IE-vé maszkolva nem enged be.

Lali_ 2007.12.17. 00:29:20

félig off: Működik a BME-s neptun :), csak egy kicsit ösztönözni kellett őket :)
Írj a CIB-nek, hogy nemlesz ez így ám jó :)

magic-box 2007.12.17. 01:13:40

Budapest Bank hibátlan. Semmilyen trükk nem kell.

buboreak 2007.12.17. 07:39:58

Sziasztok!
Én próbáltam OTP-vel és MKB-nál is. Mindkettő problémamentesen működött az opera. MKB ezt dobja ki: buboreak.extra.hu/mkb.jpg

azlk 2007.12.17. 08:10:59

Hali!
Cib-nél nálam is ua a szitu mint pimpalaputty-nál. régen minden szép és jó, mostmeg csak tölt.

meneruwa 2007.12.17. 08:31:01

Üdv. Operával én is tökéletesen megtudom jeleniteni az OTP bank rendszert a lassúság szerintem a Java platformnak tudható be, megjegyzem amikor friis volt a Java 6-os update voltak gondok a megjelenitéssel de mostmár tökéletesen müxik, igaz ált. 3x-4x ujraküldi az adatokat míg frissiti a rendszert

kmm · http://kmm.hu 2007.12.17. 09:58:07

Erste netbank:
netbank.erstebank.hu

tökéletesen megy, ha azt hazudom ie vagyok.
amugy meg használjak mást...

Tom · http://futourist.hu/ 2007.12.17. 11:05:41

Erste: Opera id-vel használom, nincs gond (érdekes, hogy másoknak csak IE-ként megy...), protokol: TLS v1.0 128 bit ARC4 (1024 bit RSA/SHA)
BudapestBank: megfelelő működés megerősítve, protokol: TLS v1.0 128 bit ARC4 (1024 bit RSA/SHA)
Inter-Európa: Opera id-vel teljesen rendben van, bár már nem sokáig megy..., protokol: TLS v1.0 128 bit ARC4 (1024 bit RSA/MD5)
Citi: na, ezt a bankot nem lehet becsapni, sehogy sem megy Operával, protokol: TLS v1.0 128 bit ARC4 (1024 bit RSA/MD5)

Zord 2007.12.17. 12:21:18

Az Inter-Europa (talan mar egyesult a CIB-el, de a felulet meg Inter-Europas) netbankja evek ota hibatlanul megy Operan.

lacko 2007.12.17. 16:05:28

OTP-t haszálok régóta Operával.Soha nem volt gondom egyik verzóval sem.Pedig ez már években mérhető kb.

HTP 2007.12.17. 18:44:18

OTP - OK, bár kissé lassú, IE-vel kicsit gyorsabbnak tűnik
Raiffiesen - OK nálam is
CitiBank - OK, de csak vhonnan 8.xx -től előtte a virtuális keyboard nem működött

Tom · http://futourist.hu/ 2007.12.17. 21:19:47

HTP: Te milyen url-en éred el a CitiBankot? Engem mindig visszavág a kezdőlapra...

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2007.12.17. 21:49:21

Pontosítok: Erste bank már megy Operaként azonosítva is. Nem mindig volt ez így...

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2007.12.17. 22:29:08

Kicsit még teszteltem a CIB-et, Opera 9.24-el nincs hibajelzés, de nem lép be (csak gondolkodik), Opera 9.50-el pedig jön az "átmeneti hiba"...
Pedig régebben még működött Operával rendesen.

Oscee 2007.12.18. 00:51:32

Igen, Erste egy ideje (talán nyár vége/ősz eleje?) megy Operával is, korábban közölte, hogy nem biztonságos a böngészőm... Jelszókezelő tiltva van, ha meg is jegyeztetem a mágussal, manuálisan kell beírnom.
(Neptun.NET meg, ehhh so-so... :)

tusi74 2007.12.18. 07:15:15

Nekem a CIB netbank nem megy Operával. Pedig nagyon szeretném. Van akinek megy?

tusi74 2007.12.18. 07:17:50

Nekem azt írja ki, hogy átmeneti hiba, próbáljam meg később. De soha nem enged belépni. Már írtam Opera bug reportot. Jó lenne, ha menne vele.

[HEJ] 2007.12.18. 16:42:42

erste, mask as ie, wand works. everytingie is fine.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2007.12.18. 20:28:56

Írtam a Cibnek, kíváncsi vagyok, hogy lépnek-e valamit. Úgy néz ki, hogy csak a Cibnél nem megy egyáltalán az Opera, pedig állítólag nekik van a legjobb Netbankjuk.

ender 2007.12.18. 22:36:15

OTP, szintén OK. CIB-et még nem próbáltam, de most váltok. Ami tlmához kapcsolódhat: ebroker megy, bár a főoldalról nem akarja megnyitni a linket, de ha már benn vagy, akkor minden OK-s.

beef 2007.12.18. 22:46:05

Nekem K&H vállakozói nem megy sehogy, ha FF-ként maszkolom, akkor mondja, hogy töltsem le a n... plugint, de hiába kattintok rá semmi sem történik.
FF plugin könyvtárára is hiába mutatok Opera.config-ben (mert ott telepítve van).
Mondjuk nekem kártya olvasós azonosítás van, nem sms-es.

tusi74 2007.12.21. 14:17:20

karaj! Válaszoltak valamit a CIB-esek?

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2007.12.21. 19:06:33

Itt van a válaszuk. Azt javaslom, hogy mindenki, aki CIB-nél Operát használ, panaszkodjon náluk, hátha mégis megnézik, hogy mit sikerült elrontaniuk, avagy miért nem megy...

--
Tisztelt Ügyfelünk!

Felhívnám figyelmét a cib honlapán található, az internet bank futtatására vonatkozó technikai követelménykre, és feltételekre:

www.cib.hu/cibib/ibgyik/technikai/technikai

Az Opera böngésző, és az internet bank kompatibilitása szempontjából sajnos nem tudok Önnek konkrétumot, és igéretet mondani, annyi viszont bizonyos, hogy eddig nem történt olyan jellegű visszaélés, ami a támogatott böngészők biztonsági réseiből adódott volna, mivel az Internet Bank java alapú alkalmazás.
--

Penge™ (törölt) 2007.12.21. 21:34:19

A Java meg a biztonság... :D

Egyébként nem egy olyan volt már, hogy éppen a java-ban vagy a flash-ben lévő biztonsági rést csak egy adott böngészőn keresztül lehetett kihasználni.

Lali_ 2007.12.21. 23:40:01

karaj: Hát ezt tuti, hogy nem webmester írta, ez ilyen felhasználó nyugtató marketing duma..

Lali_ 2007.12.22. 15:28:45

Nekem ilyet küldtek:
"Szeretném jelezni, hogy a CIB Bank honlapja tökéletesen működik Opera böngészővel.
Az oldalról elindítható java applet az, ami nem működik. Ennek okát sajnos nem ismerjük, és a fejlesztők eddig még nem válaszoltak a kérdéseinkre. Ha Önnek bármilyen építő jellegű tanácsa van a probléma megoldásával kapcsolatban azt szívesen fogadjuk. Ezzel a számos Opera felhasználónak tudnánk segíteni."

NoX 2007.12.23. 15:11:33

A K&H Bank (Trambulin) negatív Operával. De nekik egyébként is egyedi módszerük van, mert van e-bank kártya, amit a géphez kötött kártyaolvasóba kell dugni, és így olvassa ki a weblap egy előre feltelepített driver segítségével a kártya pin kódját, illetve ellenőrzi, hogy jól adtad-e meg :)

A plugin nem működik Operával:
"K&H lakossági e-bank használatához npebank2 plugin szükséges.
Sikeres telepítés után válik lehetővé a belépés."

Van egy plugin tesztjük, eredménye:
nox.kiccsavo.hu/khb/khb_ebank_log.html

Azt írják:
"Kérjük használjon egyet az alábbi támogatott böngészők közül:

Microsoft IE 5.5 vagy frissebb
Netscape 7.1 vagy frissebb
Mozilla 1.4 vagy frissebb
Mozilla Firefox 0.8 vagy frissebb"

Persze hiába trükközök, hogy Identify as akármi, vagy Mask as akármi, hiba lesz:

nox.kiccsavo.hu/khb/ebank_script_error.jpg

Az SMS-es belépés viszont működik, de csak a Mask as ... opcióval :)

gbarta · http://gbarta.arisztotelesz.hu 2008.01.01. 21:11:42

Sziasztok,

Én is a Cib-et szeretném használni Operával, de sajnos nekem sem működik. Az a furcsa, vagy inkább bosszantó, hogy - mielőtt bankot váltottam volna, direkt megnéztem az internet bankokat Operából - a Cib demo bankja szépen működik. Ez alapján elhittem, hogy az éles verzió is működni fog. Én is írok nekik, hátha a sok lúd dolog hatni fog.

Gábor

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2008.01.01. 23:42:29

Ja, hát régebben működött az éles verzió is rendben. Nálam is szempont volt a bankváltásnál, hogy jól menjen Operával...

Azért még írok az Operának is a hibáról.

tusi74 2008.01.02. 17:13:09

Én most abban reménykedem, hogy a CIB netbank előre bejelentetten 11h 30-kor leállt, eredetileg 18 óráig tartott volna, most meghosszabbították 21 óráig, hogy nemcsak az Inter-Európás egyesítéssel foglalkoznak, hanem kihasználva az üresjáratot, kijavítanak benne pár bug-ot, és akkor beindul Operával is.

amlodhi 2008.01.03. 23:28:35

No, engem mondhatni jól átb@szott a CIB.
Inter-Európás számlám volt, rengeteg kényelmes elektronikus szolgáltatással.

Az Inter-Európát felvásárolta a CIB és így a szolgáltatások jó része persze megszűnt. Ezért alaposan kikérdeztem a váltás előtt a CIBeseket, hogy eldöntsem, élek-e az automatikus CIB-essé válás "előnyeivel". Az egyik fontos feltételem az volt, hogy Operával működjön az Internet Bank, többször azt válaszolták (okt. 31 után), hogy persze működik nézzem meg a demót az is működik.
Működik egy f*szt. Ez simán a fogyasztó megtévesztése.

Most már CIBes lettem és ha most el is viszem a számlámat tőlük, az már sokkal macerásabb lesz.

Úgyhogy egyelőre beállok a kórusba, követelni a jussomnat.

A.

Lali_ 2008.01.04. 00:22:15

"Ez simán a fogyasztó megtévesztése"

Ja ez konkrétan szerintem is az. Ha erről még megvan az e-mailed (bizonyítékként), akkor sztem mindenkéépen küldjed el a panaszodat e-mailben a fogyasztóvédelmi hivatalnak: A www.fvf.hu/portal/informaciok/teruleti_felugy
(A megfelelő területi képviselethez)
Egy próbát szerintem mindenképpen megér...

Lali_ 2008.01.04. 20:02:07

Elég nagy a Cib-nél és az Inter-Európa Banknál a fejetlenség mostanában: www.fn.hu/penzkozpont/bank/0801/akadozik_cib_internet_bank_179615.php

A kedvencem ez: "A bank állítja: bejelentkezés után minden banki művelet elvégezhető a honlapon. A CIB úgy véli, hogy hírlevelekben és SMS-ekben megfelelően tájékoztatta ügyfeleit."

Ja IE-vel talán, de azzal sem biztos :)

lodovico 2008.01.04. 22:49:57

cib -be mostanában qrva sokszor nem lehet bejelentkezni semmivel se (bár ie-t sikeres ember talán már el sem indítja:)) )

ersténél is a bankegyesülés után kezdett elszaródni a rendszer..lehet ez a sorsa a kedvenc bankomnak is?

tusi74 2008.01.05. 20:32:04

Az FN-es cikk egy az egyben a CIB honlapjáról van. Hog ypénteken nem menet a netbank ez egyszerűen így nem igaz. Viszont nekem ez a szakaszoltatás nagyon tetszik. Lehet, nem enged be elsőre, de ha beenged piszok gyors. Mi értelme az OTP netbankjának, ahol nincs limitálva az egyszerre bejelentkezők száma, majd összeroskad a rendszer, de nem haladsz, mert órákig tölt egy utalást. Akkor már inkább kivárom, míg sorrakerülök, de ha bentvagyok, legyen gyors. Egyébként Firefoxszal tökéletes.

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2008.01.05. 23:33:15

Az Ersre nem tudom, hogy csinálja, de mindig beened és mindig gyors :).

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2008.01.07. 08:49:43

cousin333, gondolom azért, mert kevesebb ügyfele van, "sajnos" a CIB eléggé meghízott mostanában, én is nemrég váltottam rá.

Kökény 2008.01.08. 07:48:17

K&H minden azonosítási tipussal megy, tehát mindig Operaként használom. Opera 9.24/9.25 WinXP/Suse alatt. Néha rakoncátlankodott, de valószínűsítem, hogy a bank fejlesztői ídőnként valamit "drótoztak"

tusi74 2008.01.12. 09:20:56

Nos a CIB-esek mostmár nem fognak Operával netbankolni:
Ez van kint a honlapon:

"A CIB megvizsgálta a honlapját felkereső felhasználók böngészőpreferenciáját, és ennek megfelelően az Internet Explorer, valamint a Firefox támogatását biztosítja ügyfelei számára. Ez a honlapunkat felkereső, összes felhasználó 99%-ának megfelelő elérést biztosít."

Forrás: www.cib.hu/contacts/gyik/ecsat

tusi74 2008.01.12. 09:25:23

Ja a feltett kérdés lemaradt: Tehát a fenti válasz erre a kérdésre született:
"A CIB Internet Bank október óta nem működik Opera böngészővel. Miért?"

opera11 2008.01.12. 14:02:59

végre tisztul a kép: a cib szar a felhasználók egy részére. (mivel tudja a user, hogy nem fog menni ezért még szép hogy mással próbálkozik)

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2008.01.14. 14:12:18

Azt a leszakadt szivarvégit! Még szép, hogy én is Firefox-szal használom a Cib-et, ha egyszer nem megy Operában! Mégis mire számítottak?

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2008.01.14. 14:14:26

Úgy látom a CIB-eseknek halvány gőzük sincs, hogy miért nem megy a cucc, azt hiszem írok az Operának, hátha van valami jó tippük a számukra.

Lali_ 2008.01.14. 15:23:02

Szerintem nekük az Eskzözök/haladó/Java konzolt kéne nézegetniük. Ott látszanak szépen a hibák...

andreyo 2008.01.24. 22:27:56

Hali,

rafi jol megy a https certificate miatt pampog mert magyar netlockost vettek azok meg nem fizetnek az operanak, h ismerje.

A citit irta valaki, hogy nemok... at lehet verni! Komoly kutatomunka volt! Egyreszt egybol a www.citibank.hu/hungary/homepage/redir/cbollogin/cbollogin2.htm url-t hivom ezzel egy csomo klikkelest meg lehet sporolni merr rogton a login oldal jon fel! A bepotyogos izejuk az korabban nem ment operaval, viszont a copy-paste modszerrel teszed be a jelszo mezobe a jelszot elfogadja (persze ezzel azt a plusz biztonsagot elveszited ami ad az egerklikkolos, de nem titkosit csak a billentyuzetlopo progik ellen ved az meg az en gepemen nincs mert csak en hasznalom meg vedve van megfeleloen), utana akar meg meg is lehet jegyeztetni a wand-al akinek van hozza batorsaga...
IEB-t korabban hasznaltam, CIB-est azota nem probaltam de az ebroker resz a tozsdei cucc abbol megmaradt az IEB-s es remekul mukodik meg mindig, szerencsere abban csak par image-t valtoztattak at pirosrol zoldre...
süti beállítások módosítása