Magyar Opera

Opera Backup - mentsd le az adataidat!

Többször is volt már szó a blogon arról, hogy hogyan lehet az Operához kapcsolódó adatokat elmenteni, viszont ez eddig azt jelentette, hogy meg kellett keresni a kapcsolódó fájlokat, és kézzel elmenteni vagy visszaállítani, ráadásul sok esetben még az útvonalakat is ki kell javítani a visszaállításkor, ha egy másik rendszeren, vagy egy másik Operába akarjuk az adatokat importálni.

Szerencsére erre többé nincs szükség, mert egy lelkes felhasználó készített egy egyszerű, ám egészen okos backup eszközt az Operához, ami a fenti feladatokat pár kattintás után automatikusan elvégzi. Az OperaBackUP 2.0 megtalálja az összes telepített Operát a gépen a beállított profilokkal együtt, ezután csak ki kell választani a megfelelőt verziót, majd azt, hogy mit szeretnénk elmenteni, és már megy is a mentés.

Az OperaBackUP minden Operához kapcsolódó adatot képes elmenteni, és ezeket bármelyik másik Operába be lehet vele importálni, mivel az útvonalalakat automatikusan kijavítja. Így többek között lementhetjük vele a könyvjelzőket, a leveleket, a partnereket, az előzményeket, a jelszavakat, a különböző beállításokat, ráadásul nem csak a profil adatait tudja elmenteni, hanem a teljes telepítést is.

A backup persze akkor jó igazán, ha rendszeres, és erre is van lehetőség: a megadott mentésre be lehet állítani egy periódust is, így a program automatikusan megismétli a teljes backupot naponta, hetente vagy havonta.

A backup egyébként egy könnyen kezelhető, dátumozott, csomagolt cab fájlba kerül, így ha véletlenül nem áll rendelkezésre a backup program, akkor is vissza lehet állítani az adatokat egy kis kézimunkával, bár ezt csak a hozzáértőknek ajánlom.

Lapozás után részletesebben is bemutatjuk a programot. Sajnos magyarul még nem érhető el, de megpróbálok készíteni hozzá egy fordítást, ha lehetséges, de a leírás alapján szerintem az is elboldogulhat vele, aki nem beszél angolul.

Mentés

Az alkalmazás telepítése után azonnal elindíthatjuk a programot, amely egy figyelmezetéssel indít. A mentés és a visszaállítás előtt be kell zárnod minden futó Operát, és más olyan alkalmazást, amely módosíthatja az Opera fájljait. A visszaállítás automatikusan leállítja az összes futó Operát, úgyhogy jobb, ha ezt nem hagyjuk rá.

A következő lépésben ki kell választanod azt az Operát, amelyiknek az adatait el akarod menteni. Ha valamilyen okból mégsem jelenik meg ez az Opera a listában, akkor az Add manual gomb segítségével hozzá lehet még adni. A mentéshez ki kell választani az Operation dobozban a Bakcup objects pontot.

A következő ablakban kiválaszthatod azokat a fájlokat, amelyeket el szeretnél menteni. A teljes profil mentéséhez jelöld ki az ablak középső részén a Profile folder opciót. Ha csak a leveleket és parnereket mentenéd, akkor az E-mails & contacts pontot jelöld be. Az összes lehetséges adat mentéséhez pedig az All - profile, E-mails & plugins pontot kell bejelölni. Az ablak felső részében külön is megadhatod, hogy pontosan melyik fájlokat szeretnéd elmenteni.

A menteni kívánt fájlok kiválasztása után meg kell adnod, hogy hová készítse a program a backupot.

A mentés előtt a programmal még le lehet törölni a gyorsítótárat is, ha szeretnénk.

Ezután már csak várni kell, és hamarosan elkészül a mentés.

Visszaállítás

Visszaállításnál hasonlóan történik minden, mint a mentésnél, csak az üdvözlőablak után a Restore objects pontot kell kiválasztanod, majd azt az Opera telepítést, amelybe importálni akarod az adatokat, vagy ahol vissza szeretnéd őket állítani.

Ezután ki kell választani a megfelelő backup fájlt.

A következő lépésben kijelölhetjük, hogy melyik fájlokat akarjuk visszaállítani.

Ezután megtörténik a visszaállítás, majd kapunk egy listát azokról a fájlokról, amelyek frissítve lettek.

Kapcsolódó linkek

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaropera.blog.hu/api/trackback/id/tr27254276

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

RaidX 2007.12.07. 14:55:58

Ez nagyon jó!
Akár az Operások is beépíthetnének egy ilyen funkciót a progiba. Különösen az automatikus mentés szimpatikus. Jártam már meg, hogy elfelejtettem aktualizálni.

zsoltzsolt 2007.12.07. 15:40:04

húú, ez jó! köszi a leírást!

zsoltzsolt 2007.12.07. 15:47:24

Na, elindítani azt nem tudom, se az uninstall se működik.:-((
Azt írja:
Az alkalmazás inicializálása nem megfelelő (0xc0000135). Az alkalmazás befejezéséhet kattintson az OK gombra.
Valakinek valami ötlete??

Ablakos 2007.12.07. 17:18:40

Nekem beragadt a cab kicsomizó folyamat, amikor jó méretes cache meg képek voltak a cabban. 5 perc után kilőttem. Legközelebb clear cachesel mentettem úgy jó a találmány.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2007.12.07. 19:06:33

amikor mindent bekapcsoltam, nekem is sokáig tartott a mentés ...

RaidX 2007.12.07. 19:59:00

Korai volt az öröm!
Első nekifutásra szépen eltakaritotta az összes beállítást. Jó hogy volt mentésem és visszatudtam állítani. Második próbára látta is meg nem is az operát, manuálisan kellett neki megadni az utat.
Jelenleg kicsit instabilnak, kiforratlannak tűnik. Kár, hogy .net 2.0 kell neki. Nem szeretem azokat a progikat amik a .net rendszert használják. Álltalába ritkánn van rájuk szükség, a net viszont ott csücsül.
Na jön az UNINSTALL! Maradok a manuális mentésnél. Az jól működik.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2007.12.07. 20:36:33

RaidX, mikor takarította el, mentésnél vagy visszaállításnál? Azért ez elég durva egy backup tool-tól.

RaidX 2007.12.08. 18:25:12

Mentésnél mutatta a d:\Program Files\opera\ utat de semmi nem volt aktív. Megadtam manuálisan neki az utat egy pillanatra bevillant a választási lehetőség, majd közölte, nincs menteni való. Néztem az opera könyvtárát és minden beállítási fájl mintha most pakoltam volna fel az operát. Visszapakoltam a korábbi mentésemből a beállítási fájlokat, de valamit még eltakarított mert nem volt ok az Opera. Így újratelepítettem az operát és visszaraktam a beállítási fájlokat.
Második próbánál is látta is meg nem is az operát, manuálisan megadva sikerült a mentés.A visszatöltést már nem próbáltam ki. Leszedtem a progit.

Lali_ 2007.12.08. 19:33:37

Nem mentsége a proginak, de gondolom a d meghejtó kavart be neki...Esetleg lehet jelezni a fejlesztőnek, hogy tesztelje d-n lévő win-el is.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2007.12.08. 23:47:41

opera11, nem hiszem, a fenti képernyőképeken láthatod, hogy nekem is a D-n volt, amivel próbáltam, és minden rendben ment a mentésnél is, a visszaállításnál is.

Schess 2007.12.09. 13:21:45

Nekem is tökéletesen müködik az OperaBackUP. Én várom az igért esetleges magyaritást is. Akinek ez a program nem müködik valamiért javaslom keresse fel a www.crossroads-webdesign.com/ cimet. Az itt található Opera Bacup program szintén kitünő és zip-ben tömörit, a kezelése is egyszerübb.

RaidX 2007.12.12. 23:34:24

Na úgylátszik nálam valami gubanc van!
Próbáltam Schess ajánlatát és valami kavart elérési utatat talált meg.
Ha manuálisan adtam meg az utat, nem történt mentés. Amit autoba ő megtalált, ott meg nincs opera.
Nállam a Document and Setting\.... alatt nincs opera bejegyzés. Minden az opera könyvtárba van. Lehet ez kavarja meg a progikat?

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2007.12.13. 10:31:09

RaidX, a fenti példában nekem is a D-n, beágyazott profillal volt az Opera, és ment rendesen. De azért kíváncsi lennék, hogy nálad mitől akad ki. Ha tudsz angolul, esetleg írj a fejlesztőnek, hogy derítsétek ki a hibát.

Schess 2007.12.13. 10:45:40

Az utvonal pontosan:
Document and Settings-Felhasznalo(kinek mi)-Application Data-Opera
Én se láttam először, mert a gépem úgy volt beállitva, hogy ne látszon a rejtett/system fájl. Raidx állisd láthatóra és utánna látni fogod, meg a program is müködik.

RaidX 2007.12.14. 14:10:44

Nálam nincsenek rejtett fájlok, egyedül használom a gépemet. Az opera úgy van telepítve, hogy minden a D:/Program Files/Opera könyvtárba kerüljön. Valószínüleg ez nem tetszik a progiknak.
Sajnos angol tudásom csak a szótár segítségével működik, sokmindent megértek a gép körül, de írni beszélni nem megy.

Schess 2007.12.14. 14:29:06

RaidX, a Sugó-Opera névjegye-Elérési utak alatt látható, hogy Neked hol találhatók a beállitások, könyvjelzők stb. Ha az adott helyen látod is akkor nem rejtett filek. Ahova az elérési utak mutatnak, azt kell beállitani a mentési programba.
Az tényleg kivánatos lenne, ha a 10-es verzióban a mentés már a program része lenne.

zseko 2008.01.25. 20:16:01

Nekem sem igazán működik a progi :( először is az opera6.ini file-t fel sem ajánlotta hogy menti. Azután felraktam egy újabb operát, de visszaállításkor hibával elszállt a BackUp. Majd már a listában sem volt az újabb opera, manuális keresésre azt írta, hogy ilyen már van a listában. Lehet bekavar az is, hogy nekem a régi opera a documents and settings mappában tárolt pár dolgot (ráadásul 2 helyen mivel egyszer már próbáltam mentést csinálni, és + még akkor elrontottam a nevem a win telepítésekor, így a Doc&Set mappában van egy zseko és (az elrontott mentés miatt) egy zxeko user is), és az újat meg már úgy tettem fel, hogy egy profil mindenkinek, így elvileg már csak a program files mappában lenne a cucca. Viszont a progi simán csinált egy könyvtárat az új operának a Doc&Set mappában és oda állította vissza a dolgokat. Amik persze nem jelentek meg az opera indításakor. Így kézzel kell átszerkesztenem mindent, hogy mit hol talál meg :((
süti beállítások módosítása