Magyar Opera

Megjelent az Opera Portable 9.10

A mai napon elérhetővé vált a mobil Operahasználatot lehetővé tevő Opera Portable következő verziója. Annak, aki esetleg nem ismerné ezt a programot: az Opera@USB remek alternatívájáról van szó, amit korábban részletesen is bemutattunk.

Az előző változathoz képest nem sok minden változott. A program alapja már a nemrég megjelent Opera 9.1, tehát ez is tartalmazza a csalás elleni védelmet. Az integrált Flash verziója is megváltozott, immáron a 9-es változatot foglalja magába. Magyar változat sajnos továbbra sincs, de már megkértem a fejlesztőt, hogy hozzon létre olyat is. Nem én vagyok az egyetlen, aki saját, lokalizált verziót szeretne, úgyhogy remélhetőleg megszívleli a kéréseinket.

A frissítés menete nagyon egyszerű, csak le kell cserélni a korábbi exe fájlt. Ha a Personal verziót használtuk eddig, akkor az ophome kiterjesztésű fájl mellé másolva korábbi beállításaink is megmaradnak.

Kapcsolódó linkek:

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaropera.blog.hu/api/trackback/id/tr6723468

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gaboro · http://wildeasttelegraph.blogspot.com 2006.12.20. 12:23:49

Felraktam ezt is a "kulcsomra" az Opera@USB mellé. Tesztelget(t)em:

- Ennél működik az "Előző folyamat folytatása" és az "Elmentett folyamat folytatása" opció!

Nagyon gyanús, hogy Opera@USB megy, Opera Portable jön. :)

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2006.12.20. 12:26:10

Persze, hogy megy :) Olvasd el a korábbi bemutató cikkünket, a link ott van a cikkben. Gyakorlatilag mindent tud, amit a telepített verzió, kivétel egyelőre a magyar verzió... Meg néha rendetlenkednek a widgetek.

opera10 · http://bartosslajos.atw.hu 2006.12.20. 13:16:47

Van valahol már 9.10-es nyelvi fájl, mert ehez az sem ártana?

opera10 · http://bartosslajos.atw.hu 2006.12.20. 13:22:46

Ja és nincs valakinek olyan progija, ami az exe-fájl levédi és csak jelszóval lesz inditható, mert ha lenyulják a pendrivodat és minden jelszó benne van, azért az több mint kellemetlen

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2006.12.20. 13:27:07

Ha használsz mesterjelszót, akkor nem lehet visszakódolni a jelszavakat a mesterjelszó nélkül.

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2006.12.20. 13:41:16

Rakd be az egészet egy kódolt rar fájlba :).

Nyelvi fájl nincs kinnt az Opera honlapján, de ha felteszed a teljesverziót, akkor abban benne van.

zsoltzsolt 2006.12.20. 14:59:43

hali!
biztos hülxe vagyok, de mi a különbség a portable és az usb változat között?
köszi

zsoltzsolt 2006.12.20. 15:00:51

ja, még egy kérdés.
és e kettő között mi a különbség? :-))
Opera Portable Personal 9.10
Opera Portable One-Use 9.10

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2006.12.20. 15:09:07

ezek a linkek ugyan benne vannak a cikkben, de legyen..

magyaropera.blog.hu/2006/09/27/opera_portable_operat_mindenhova

magyaropera.blog.hu/2006/12/14/opera_usb_hordozhato_opera

It olvashatsz bővebb leírást róluk, amiben a kérdéseid is megválaszolásra kerülnek. Gyere vissza, ha még van kérdésed.

zsoltzsolt 2006.12.20. 15:12:56

értem
köszi
kezdem a házi feladatot :-)
olvasok

zsoltzsolt 2006.12.20. 15:16:43

ahh
értem
na már most hogyan magyarosítsam a portable personal-t?
lehet?
a nyelvi fájl-t az "asztali operából másoljam ki?

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2006.12.20. 15:18:45

Ki tudod másolni, az exe mellé rakod, és megadod neki a beállításoknál. Ezzel az a baj, hogy ha a pendrive más meghajtóbetűjelet kap, akkor nem fogja megtalálni, és újra angol lesz. Szóval legrosszabb esetben minden indításkor be kell állítani. Más módszerről nem tudok egyelőre...

zsoltzsolt 2006.12.20. 15:30:56

köszönöm a a segítséget
ezt most a portable-ról írom, a pendrive-mról
erre az otthoni laptomon szereplő levelező fiókokat is megadhatom?
mi lesz a levelekkel, ha a munkahelyemen töltöm le őket?

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2006.12.20. 15:39:23

Nos, még nem próbáltam a levelezőt, de elvileg gond nélkül működik.

Megadhatod neki azokat a fiókokat, amiket az asztalinak is (de a szinkronizálást nem tudom, hogyan lehet megoldani!), és akkor letölti, ahogy kell. Kilépéskor elvileg el is menti őket az ophome fájlba, tehát az sok leveél essetén nagyon nagy lesz, emiatt a program lassan fog indulni, és leállni.

Véleményem szerint ez inkább csak afféle elméleti lehetőség, opera@USB szerintem jobban használható erre a célra, de én egyiket sem használnám erre...

zsoltzsolt 2006.12.20. 15:47:46

értem
igazad van, teljesen feldizzastja a pendrive-omat :-))
és melyik a jobb?
usb vagy portable?

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2006.12.20. 16:04:00

Attól függ, kit kérdezel :). Ízlés kérdése is a dolog. Én a Portable-t használom, mert csak egy exe meg egy profil fájlból áll. Arra tökéletes, hogy az asztali gépen megszokott könyvjelzőimet, keresőimet, reklámtiltásaimat, jelszavaimat, azonosítóimat bárhol használhassam, annélkül hogy valamit telepíteni kellene, vagy nyomot hagyna...

zsoltzsolt 2006.12.20. 16:08:38

még egy kérdés
a portable-nél, mikor indul ki kell pipálni a panelon a szöveg mellett?
vagy mi az??
kissé nehéz felfogású vagyok ma :-))
előre is köszi

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2006.12.20. 16:08:44

Mindkettő jól használható, bár lehet, hogy a levelezésre jobb az usb. Próbáld ki mindkettőt, és amelyik jobban bejön, azt használd. Személy szerint én úgy érzem, hogy az usb-t jobban lehet buherálni, de már ez is elég szubjektív :)

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2006.12.20. 16:10:50

Ja még valami, ha valaki össze tud hozni egy magyar nyelvű Portable-t, az szóljon, és feltesszük ide. Nekem sajnos nem sikerült, de az angol nyelvű oldalon van egy leírás, lehet, hogy másnak könnyebben összejön...

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2006.12.20. 16:14:01

zsoltzsolt: ezt kifejtenéd? :)

...mondtam én, hogy attól függ, kit kérdezel :P

Csapagyas 2006.12.27. 21:46:46

Üdv!

Erről: letwist.net/operator hallott már valaki?
Ezis valami portable verzió lehet, nem nagyon tudok angolul sajna :/

Csapagyas 2006.12.28. 16:11:55

Eddig jónak tűnik, magyarítani simán lehet, át lehet tenni a "gyári" Opera könyvjelzőit, jelszavait, lehet ugyanugy skin-t is tenni rá. Ugyanúgy működik mint a "gyári".

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2006.12.29. 11:34:20

Az OperaTorról is akarok majd egy bejegyzést írni, mert más, mint a másik kettő. Ennél a lényeg nem a hordozhatóságon, hanem az anonimitáson van, amennyire én tudom, de ki kell még próbáljam.

zsoltzsolt 2006.12.29. 11:46:33

sziasztok!
nem biztos, hogy ide kéne írnom, de lenne megint egy kérdésem :-)
a mesterjeszót egyáltalán nem tudom beállítani, se laptomon lévő lévő "asztali" operán, se a portablén, se az usb-n. A Mesterjelszó használata a levelezéshez és a Mágushoz szöveg előtti négyzetbe nem tudok pipát tenni, a mesterjelszó beírásnél az ok gombot nem lehet benyomni..
mi a fenét csinálok rosszul?? :-)
kösz

zsoltzsolt 2006.12.29. 12:41:05

ja, még egy kérdés..
az opera usb-t frissítettem és a címsor-ban megjelent egy gomb.. identify as névre hallgat és hol az opera, hol a ff stb. logóját ábrázolja. értem is, hogy mire való
de ez miért nincs a "normális" asztali verzión? egyszerűbb lenne átállítani így
ja, és van még benne flash blocker és graphic blocker gomb, ha lenyítom a címsort kezdőlap, top10 és akönyvjelszők szöveg alatt, na ez sincs az asztali verzióban. ez így van jól vagy miért? :-)

opera10 · http://bartosslajos.atw.hu 2006.12.29. 14:33:37

Az mesterjelszónál azért nem enged pipát rakni sztem mert még nem állitottál be mesterjelszót, ezt ahalado/biztonság/ mesterjelszó beállitásánál megteheted.

zsoltzsolt 2006.12.29. 14:42:31

köszi, rájöttem, hogy csak számot írtam mesterjelszónak, így nem engedte elmenteni, nem olvastam figyelmesen
és az opera usb-re van valami válasz? a identify as gombra? meg a többire?
előre is kösz

opera10 · http://bartosslajos.atw.hu 2006.12.29. 14:45:41

Itt találsz olyan gombot, amivel kiválaszthatod, hogy minek azonositsa magát: operawiki.info/CustomButtons válaszd az "Identify as selector" gombot és huzd le a bal egér gombbal a kivánt helyre
Az usb-s verzioban azért van flash blocker és graphic blocker gomb sztem, mert az leterheli az usb-éset, vagy mittudomén.

zsoltzsolt 2006.12.29. 14:45:55

vagyis , hogy pontosítsak, ezt a gombot hogyan tudnám az asztali operám eszköztátára kitenni, a mágus gomb mellé (az usb-n ott van)
köszi

opera10 · http://bartosslajos.atw.hu 2006.12.29. 14:47:44

bal gombbal kattintasz a gomb felett és lenyomott bal egér dombbal a mágus mellé viszed és ott felengeded az egérgombot, majd ok

zsoltzsolt 2006.12.29. 14:50:23

ezt értem, de az asztali operámban nincs ilyen gomb
az usb-s operán a saját gombok közt megtaláltam, de az asztalin nem

zsoltzsolt 2006.12.29. 15:22:41

ja, már értem
kicsit figyelmetlen vagyok :-)
kösz a segítséget

zsoltzsolt 2006.12.29. 18:27:30

no, megint én
lehet, fárasztó vagyok :-))
na, tehát már megy a mesterjelszó
igen ám, de azóta állandóan felugrik a hibakonzol, amit sehogysem tudok kikapcsolni, indításkor felugrik és elég zavaró
végig csináltam - vagyis próbáltam volna -, amit írtatok egy linkben (Karaj), de nem találom sehol, hogy hol a fenében lehet kikapcsolni a
pontosítok:ezt nem találom
hol és mit szedjek ki?
"Állandóan felugrik a hibakonzol, hogyan tudom kikapcsolni?

Ez a probléma akkor jön elő, ha az Operát egy régebbi betára telepítetted rá. Kapcsold ki a Popup Consol On Error beállítást, és töröld a Console Filter mezőt."
nem találok ilyet :-(

opera10 · http://bartosslajos.atw.hu 2006.12.29. 19:39:12

a cimsorba ird be hogy opera:config gondolom elvileg ott kellene lennie a megoldásnak, de én nem találtam ilyen nevű gombot, pedig engem is idegesit néha az a hibakonzol
süti beállítások módosítása