Magyar Opera

Opera 9 beta 2

Opera 9 beta 2

Megjelent az Opera 9 második beta verziója, amely megegyezik a legutóbbi előzetes verzióval. A megrögzött tesztelők nem sok újdonságot fognak találni benne, de a bejelentés szerint a következő heti előzetesekben több újdonság is várható még. Az új beta továbbra is elérhető a régi és az új telepítővel egyaránt, és torrentben is letölthető minden platformra.

Az új beta viszont több újdonságot is tartalmaz az előző betához képest: a widgetek kezelése megváltozott, megszűnt az elsötétített képernyős megoldás, és a widgetek kaptak egy saját menüt és panelt. A widgeteket mostmár nem csak az ablakok fölé, hanem mögéjük is lehet tenni. Több javítás történt a levelezőben, a BitTorrent kezelésében és a böngészőmotorban is.

Egy másik érdekes újítás, hogy az Operát el lehet indítani más felbontásban is, a következő paraméterekkel (az Opera bezárásakor visszaáll a régi felbontás):

Opera /ScreenWidth 800 /ScreenHeight 600

Ha hibát találsz ebben a verzióban, ne felejtsd el jelezni a hivatalos fórumon. Az Opera 9 végleges verziójának megjelenésére június körül számíthatunk a pletykák szerint.

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaropera.blog.hu/api/trackback/id/tr779694

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lalo 2006.05.24. 19:11:24

A beta1 is stabil volt, de ott nem békültem ki a widgetek kezelésével, de a beta2 megoldása már közelít a használhatóság felé. Jó lenne ha az igazán hozzáértők írnának néhány hasznos, és főleg a magyar netezők által igényelt widget alkalmazást. (szótár, tőzsde, sporthírek, weblapfigyelő...stb.)

Zsolt 2006.05.24. 22:52:07

Letöltöttem az új beta változatot, de nekem a widgetek egyáltalán nem töltődnek be.
Ezt rja:
"my.opera.com/community/customize/widgets/ cím, melyet meg akart nyitni, jelenleg nem elérhető. Győződjön meg róla, hogy a webcímet (URL) helyesen írta be, majd próbálja meg újratölteni a lapot."
Ez csak ideiglenes probléma vagy miért nem megy?? Tud valaki segíteni?? Köszi
Zsolt

Zsolt 2006.05.25. 11:55:04

megoldódott :-)))))

TDK · http://RedQueen.uw.hu 2006.05.27. 09:43:00

Na én is kiprbobáltm a beta2-t elég jó lett az iwiw is megy rajta már rendesen, de a google által kinált szolgáltatások (lásd gmail egyes komponensei, pagecreator stb stb) sajnos még most sem, támogatják az operát. Jó lenne ha már ez is megoldódna.

Vili 2006.06.07. 17:20:51

9 Beta 2 letöltöttem Win 2000 prof alá. Van Routerem. NOD32 vírusprogram. Tűzfal Routerbe integrálva.
Flash-es oldalakat nem tudom letölteni, nem tudom miért. Flash Player7 majd 8 installálva lett. Semmi változás. Internet kapcsolat rendben, tudok jól letölteni.
9 Beta 1 korábban hibátlanul működött.
Próbáltam exprolerrel. Hiba ugyan az.
Opera-hibakonzol tele van CSS és Javascript hibával. Nem tudom ki tudna ebben segíteni?

jeti 2006.06.10. 18:20:13

Sziasztok!

Megint összeszedtem néhány kérdést, javaslatot.
1.) Mi a szerepe a számsornak az Opera fejlécében?
2.) Eltűnt a teljes képernyős nézet az oldalsávról vagy csak nem vettem észre az új helyét?
Ha kinyitod az oldal sávot, akkor ott a következők jelennek meg: Könyvjelző, Levelek, Jegyzetek, Partnerek, Letöltések stb. A 8.54-ben a bezárás (x) előtt meg van ez a funkció (balra mutató dupla nagyobb jel), míg a 9-es béta 2-ben nincs.
3.) Karaj, légy szíves említsd meg az Operának a nagyításos és az alapértelmezett fiókos javaslatunkat! Az előbbinél elég lenne egy valami ilyesmi opció: "[pipa] alkalmazás az összes ablak méretére". (Korábban már említetted, hogy mások is panaszkodnak ezekre a fórumon.)
4.) Nemrég olvastam egy blogot a magyar web szakkifejezésekkel kapcsolatban: weblabor.hu/blog/20060603/w3cwiki
Esetleg jó lehet a nyelvi fordítások készítésekor. Amúgy én teljesen meg vagyok elégedve a magyar nyelvi fájlokkal. :-)

jeti 2006.06.10. 18:30:35

Ezt a sort nem tudtam elküldeni, mert mindig hibát írt ki.
1.) 0000:000 – oldal címe – Opera
Eredetileg x-ekkel írtam.

A 2.) pontban szereplő jel: > >

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2006.06.10. 18:38:39

1. Ehhez nem nagyon tudok hozzászólni, nekem semmi furcsa nincs a fejlécben...

2. Az új Operában valóban eltűnt ez a nagyítás jel, de maga a funkció még elérhető, ha a régire teszed rá, akkor meg is marad. Megnézem majd, hogy mi ennek a gombnak a kódja, és kiteszem ide. Azt viszont nem értem, hogy miért kellett kivegyék.

4. Köszi, ez nagyon jónak tűnik, jelentkezek én is :) Első ránézésre nagyon hasonló minden ahhoz, amit én is használtam a fordításban, talán csak a feed = tápadatok volt furcsa.

jeti 2006.06.10. 19:54:33

Köszönöm szépen a gyors válaszodat.
1.) Ez csak az új, nem a klasszikus telepítésnél jelenik meg, és ha jól sejtem telepítésenként változik a száma. Ez pontosabban a program címsora.
Jelenleg nekem: „879:67 – Magyar Opera – Opera 9 beta 2 – Opera”

2.) Ezt, hogy érted? Van más rejtett dolog is? Hova kell írni a kódot?

Juhy 2006.06.10. 22:01:20

Üdv minden OPERálónak.
Nekem is van/volt szerencsém letölteni O9B2-t, néhány lap azonban állandóan megöli.
Ennek legnevesebbje www.index.hu
Több gépen is próbáltam (3) mindel ua a helyzet, aki tud megoldást szóljon.
Ettől eltekintve szer, már akár használhatónak is nevezhető.
Csatlakozva Lalo-hoz egy szótár widgeterősen elkelne, netán még időjárás is.
csátok, előre is köszi a segítséget.

Attikae 2006.06.12. 22:17:38

Üdv mindenkinek!

Segitséget szeretnék kérnimert az Opera9-nél nem tudom törölni a beirt elözményeket! Hiába nyomok a törlés gombra nem történik semmi! Esetleg valaki rájött már a nyitjára?
Köszi

pimpalaputty 2006.06.13. 11:57:18

Szervusztok!
Olyan problémám van,hogy egy böngésző ablak folyton marad,és nem tudom bezárni.Egyelőre nem találtam meg hogy hol lehet ezt beállítani, és teljesen üres operát elérni.
Aki tudja a választ az lécci írja meg.
köszi

pimpalaputty 2006.06.13. 12:12:20

a fától a erdőt... megtaláltam

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2006.06.13. 12:26:52

Ez a fülekre való áttérés miatt van, egy fül mindenképpen marad minden esetben. Be kell állítani a Fülsávra, hogy csak szükség esetén jelenjen meg, akkor eltűnik az egész füles cucc, amikor csak egy lap van megnyitva.

(ugye eddig lapok voltak, nem fülek...)

jeti 2006.06.22. 22:24:00

Megtaláltam a teljes képernyős ablak előhívásának a lehetőségeit.
CTR + ALT +
O: Partnerek
E: Jegyzetek
T: Letöltések
H: Előzmények
L: Hivatkozások
M: Levelek
B: Könyvjelzők

jeti 2006.06.22. 23:49:33

Rájöttem mi az a számsor, amit korábban említettem.
Beállítások - Haladó - Böngészés - Lap méretének mutatása a fejlécben
Ha bepipálod, akkor már láthatóvá válik a „számsor”. :-)

Havas György 2006.11.13. 18:07:41

Most telepítettem az Opera 9.1-et. Kérdezném, hogy hogyan lehet megszüntetni az indításkor előre ugró hibakonzol ablakot. (Mivel ez elviselhetetlenül bosszantó dolog.) Eddig próbálkoztam a következővel: kivettem a pipát az eszközök/beállítások/haladó/JavaScript beállítások/konzol megnyitása hiba esetén nényzetből. A probléma nem oldódott meg.
Kérdezném, hogy van erre megoldás, vagy válalasszak másik böngészőt.
Üdvözlettel
Pasas

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2006.11.13. 18:57:42

opera:config#UserPrefs|ErrorConsoleFilter

Itt nyomd meg a Default gombot, és a lap alján a Mentést. Sajnos nem biztos, hogy ez megoldja a problémát.
süti beállítások módosítása