Magyar Opera

Megbízhatatlan statisztikák

Az Opera elnök-vezérigazgatója, Jon von Tetzchner, a böngészők eloszlásával foglalkozó statisztikák megbízhatatlanságára hívta fel a figyelmet. Az eltérő technikák miatt a különböző böngészők a valóságtól eltérő arányban jelennek meg a statisztikákban. A Firefox hirtelen megemelkedett részesedése nem csak a rajongói tábor növekedésének tudható be: a böngésző ugyanis egy olyan Google alapú technológiát alkalmaz, mely a megnyitott oldalak első néhány hivatkozását előre letölti, így ha a felhasználó ténylegesen rákattint a hivatkozásra, azonnal megnyithatja a kívánt lapot. Ez a technika viszont oda vezet, hogy a webszerverek statisztikáiban a Firefox nagyon sokszor akkor is megjelenik, ha a felhasználó soha nem nézte meg az adott lapot.

Ezzel szemben az Opera részesedését többnyire alulmérik, több ok miatt is. Az Opera jóval fejlettebb gyorsítótárazást használ, mint a többi böngésző, így ritkábban kell a weboldalakat ténylegesen letöltenie, vagyis kevesebb forgalmat generál, és emiatt ritkábban jelenik meg a webszerverek statisztikáiban is. Másrészt az Opera alapértelmezésben az Internet Explorer egyik változataként azonosítja magát (a hibásan kódolt weblapok miatt), így ha a felhasználó nem állítja át kézzel az azonosítást, könnyen előfordulhat, az Opera valójában az Internet Explorer részesedését növeli, és egyáltalán nem jelenik meg a statisztikákban (a modern statisztikák ezt a típusú "rejtőzést" már könnyen kiszűrik).

Az Opera vezetője szerint 10-15 millió aktív felhasználójuk van, és a böngészőt havonta 2-3 millió netező tölti le. Az Opera a mobiltelefonok és kisképernyős készülékek piacán is igen elterjedt, itt a böngészőt több, mint 1 millió alkalommal töltötték már le, és a terjesztési licencek alapján még több millió készüléken alapértelmezett böngésző az Opera.

Az igazgató az Operában található reklámokról is beszélt: "Sokan nem szeretik a reklámainkat, ami szomorú, mivel nekünk nincs egy gazdag nagybácsink, mint a Mozilla Alapítványnak. Nekik nem kell törődniük a pénzzel, mivel támogatják őket. Minket semmilyen alapítvány nem támogat."

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaropera.blog.hu/api/trackback/id/tr564797

Trackbackek, pingbackek:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dzsini 2006.03.10. 12:46:19

kár az ilyen nyilatkozatokat kiadni... egyrészt hazug, másrészt sárdobálás, arra pedig végképp nincs szükség :( az átúszós móka mennyivel jobb publicity stunt volt

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2006.03.10. 12:46:49

A legjobb reklám az Operának az lenne, ha eltörölnék a reklámokat :) Nem értem miért nem teszik ezt meg, úgyis a bevétel legnagyobb része a mobilpiacról meg a tőzsdéről jön, nem a reklámokból. Addig a részesedése nem komolyan változni, akrámilyen új verziót hoznak ki.

Dzsini 2006.03.10. 12:47:19

mit csinálnának azokkal akik már fizettek érte hogy ne lássanak reklámot? nem gondolkodtam rajta sokat, de nem jut eszembe olyan mód ahol át lehetne alakítani reklámnélküli/freeware-é úgy, hogy soksok fizető vásárló ne morogna nagyon hangosan... mit kapnának ők a pénzükért?

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2006.03.10. 12:47:54

Én például nem morognék, mert azért vettem meg az Operát, hogy támogassam, és nem azért, hogy a reklámokat eltüntessem. Bár van abban valami, amit mondassz, mert csak úgy nem küldtem volna nekik pénzt, ez több mint valószínű.
Egyébként jöhetnek olyannal is, hogy akik fizettek, azoknak személyes support jár (most is egyébként), meg mondjuk ingyenes operamail account, stb.

Dzsini 2006.03.10. 12:48:24

hát ez az... support eddig is volt regisztráltaknak, hurrá.
operamail... fizetős szolgáltatás 25 mega tárhely (gmail lassan 2,5 gigánál tart, gmx/walla 1 giga, sgmail (hogy egy magyart is mondjak) 200 mega... és sorolhatnám, ezek ingyenesek pop3al és nagyrészt saját smtp szerverrel is)
és ezekkel reklámozzák: Address book - hehe :)
tud importálni... amelyik meg nem, ott a túloldal tud auto-forwardingot
Filtering - nagy dolog szintén
Label e-mails - oké :)
Send attachments of up to 2 MB. - 2 mega egy cseppet vicces mostanában
Anti-spam measures - még szép
szóval az operamail finoman szólva is halvány vacak...

nem látok olyan szolgáltatást náluk ami miatt - ha ingyenes lenne - bárki fizetne. persze, aki szereti támogatni az megteheti.

egy olyan megoldás lehetne hogy kiadnak egy "lite" változatot - csökkentett képességekkel és customize lehetőségekkel (mit lehetne kihagyni?), és egy "pro"-t, ami a jelenlegi "mindentmegbuherálok" változat. de onnantól hogy az egész beállítások egy .ini-ben vannak tárolva...

sajnos az opera fizetősen tartásával a 3-4-5ös verzió idején (amikor a necckép és az ie elkezdett uralkodni) nagyon csúnyán elakadt, és most már mikor csúnyán el vannak maradva nem lehet ebből a kátyúból kikeveredni hacsak nem akarják a userek nagy részét megsérteni... ők pedig a community-t elég fontosnak tartják.
süti beállítások módosítása