Magyar Opera

IT Business interjú - velünk!

Hosszas háttérmunkák után ma megjelent egy velünk készült interjú az IT Business oldalán. Minket (pontosabban engem) kérdeztek a böngészőháború jelenlegi állásáról. Tulajdonképpen nem is egyszerű röviden megfogalmazni a válaszokat - viszonylag - laikus emberek számára, akik a kérdéskört egy teljesen más szemszögből közelítik meg, mint mi egyszerű (vagy kevésbé egyszerű) felhasználók.

Azért igyekeztem jól megfelelni, sajnos a hely szűkössége miatt (az anyag nyomtatásban is megjelent) még az amúgy rövidre fogott szöveget is megkurtították, különösen az utolsó két kérdésre adott válaszomat. Az alábbiakban olvashatjátok ezek teljes verzióját. A fotómat azért nem merték kirakni a főoldalra... :)

Az alábbi interjút az IT Business nevű oldal készítette, és jelentette meg Csak egy maradhat? címmel, teljes terjedelmében itt tekinthető meg.

A böngészők versenye sajátságos, mert miközben egymástól meg kell tudni különböztetniük magukat, a felhasználói élményben úgy kell mind többet mutatniuk, egyben kompaktabbnak és univerzálisabban a használhatónak kell lenniük.

Ez valóban így van. A szoros verseny következtében a böngészők még sosem hasonlítottak annyira egymásra, mint ma. Ha valaki kitalál egy új funkciót, és az sikeres lesz, akkor azt a többiek szinte azonnal átemelik. Nyilván nem kevés fejtörést okoz a fejlesztőknek, hogy azért valami egyedit is fel tudjanak mutatni, ami miatt a felhasználók mellettük döntenek. Az egyedi karakter megtartása mellett ugyanakkor arra is gondolniuk kell, hogy más böngészőkről is minél simábban lehessen váltani.

Mennyire éles ma ez a verseny? Több hardvergyártó is prognosztizálta, hogy nem 4-5, hanem legfeljebb 2-3 szereplője lesz hosszabb távon ennek az őrült versenyfutásnak.

Az Opera példájából kiindulva látszik, hogy 5 % körüli részesedés tisztán üzleti alapon is elegendő egy több száz fős cég fennmaradásához. Ugyanakkor, noha a nagyobb fejlesztőcégek egyikét sem a böngészőjük tartja el, a piac fontossága és presztízse miatt mégsem hagyhatják abba a fejlesztéseket akkor sem, ha nem nyereséges.

Ráadásul a felhasználók egyre jelentősebb része szakít azzal a hagyománnyal, hogy csupán egyetlen browserrel dolgozzon. Általában van egy univerzális alapböngésző, a többit egy-egy speciálisabb alkalmazási területen, vagy akár ismerkedés szintjén alkalmazzák. És bizony egyre többen váltanak is, ha az eddigi kedvenc már nem nyújtja a régi színvonalat. Ez a rivalizálás pedig fejlesztőknek, felhasználóknak egyaránt hasznára válik.

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaropera.blog.hu/api/trackback/id/tr462929686

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Teddy Beer 2011.05.24. 20:19:49

Azt megnézem, hogy a következő dotcom lufi kipukkanása milyen hatással lesz a böngészőpiacra. A Mozilla nagyon kilóg a sorból.

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2011.05.24. 20:53:34

@Teddy Beer: Használni biztos nem fog nekik, de szerintem a böngészők elég jövőbiztos programok. habár a Firefoxban - az ingatag háttér miatt - nem vagyok én sem teljesen biztos. Megszűnni nem fog, ha nincs pénz, de komolyan visszaesik.

A Dotkom-lufi 2.0 inkább olyan ügyletekből lesz, mint a csillió dollárért megvett Skype, meg általában ezek az irreálisan felülértékelt cuccok. A böngészőket nem tartom annak, egyiket sem.

resius 2011.05.24. 20:58:19

Csatlakozok az előttem szólóhoz! :D

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2011.05.26. 13:10:49

Most néztem, az interjú már benne van a legújabb ITBusiness-ben. @cousin333: küldjem el postán?
süti beállítások módosítása