Magyar Opera

Desktop Team GY.I.K

Az alábbiakban a Desktop Team-mel és a snapshotokkal kapcsolatos leggyakoribb kérdéseket válaszoljuk meg.

Általános kérdések

Mi az a Desktop Team?

A Desktop Team fejlesztők és tesztelők csoportja, akik a az asztali Opera böngészőt fejlesztik.

Mi az a Desktop Team blog?

Az a hely, ahol a Desktop Team közzéteszi az újdonságokat, jövőbeni terveket és a böngésző legújabb, pre-alfa minőségű előzetes verzióit a tapasztalt tesztelők számára kipróbálás céljából.

Kik a Desktop Team tagjai?

A Desktop Team vezetői:

A Desktop Team további fejlesztői és tesztelői:

Fejlesztők:
Tesztelők:

Kérlek ne küldj kéretlen privát üzenetet a dolgozóknak.

Mi az a snapshot?

A snapshot, vagy előzetes verzió egy aktuális bepillantás az Opera következő nagyobb verziójába. Tartalmazzák az új funkciók kísérleti és befejezetlen implementációit, amint azok működőképesek. A snapshotok:

  • Több sebből vérző, esetenként alfa minőségű előzetes verziók, befejezetlen és gyakran kritikus bugokkal.
  • Egy nagyon szűk, tapasztalt kör számára adja ki a Desktop Team.
  • Általában hetente vagy esetenként gyakrabban, esetenként ritkábban jönnek új verziók.
  • Nem helyettesítik a végleges verziót, úgyhogy nem javasolt a meglévőre telepíteni.
  • Instabil és hajlamos adatvesztést okozni, így az adatmentés erősen javasolt a használata esetén.

Milyen fokú stabilitást várhatok egy snapshottól?

A snapshotok nem helyettesítik a végleges verziókat, így egy snapshotban találni fogsz számos problémát, néhány akár adatvesztést és összeomlást is okozhat. Mielőtt kiadnak egy snapshotot, csak futólag tesztelik le, így a felhasználóknak tanácsolt a periódikus adatmentés.

Az alfa és béta verziók után kiadott snapshotok stabilabbak, mint a alfa/béta?

Nem feltétlenül. Az alfa és béta verziók komolyabb és széleskörűbb tesztelésnek vannak alávetve, mint a snapshotok. A kockázatosabb javítások esetenként el lesznek halasztva így nem kerülnek bele az alfa és béta verziókba, így egy alfa/béta után kiadott snapshot talán sokkal bugosabb, mert bekerültek olyan javítások, amik regressziókat, vagy új bugokat okoznak.

Mikor fogja a Desktop Team kiadni a következő snapshotot?

A snapshotok általában hetente kerülnek kiadásra, de nem mindig. Néha eltelnek hetek, ha nem is hónapok új snapshot nélkül. A Desktop Team általában értesíti a tesztelőket különböző csatornákon keresztül (például Twitter) arról, hogy mikor várható új build.

Mikor fogja a Desktop Team kiadni a következő alfát/bétát/végleges verziót?

Amikor kész lesz. Általában nem szoktak kitűzni céldátumot.

Miért hiányoznak néha bizonyos platformokra a snapshotok?

A buildek általában az aktuális napi javítások alapján kerülnek összeállításra. Néha bizonyos architektúrákra szánt előzetesek nem fordulnak le, vagy nagyobb problémák vannak velük (például nem indulnak el)

Mi szerepel az "Ismert hibák" listában a snapshotok alatt?

A lista általában két típusú tényezőt tartalmaz:

  • Súlyos problémák (például adatvesztés), amely sok felhasználót érint.
  • Jelentősebb problémák.

Tehát nincs felsorolva minden hiba ebben a listában, amely az Opera belső bugtrackerében szerepel.

Mi az a béta?

  • Alaposabb tesztelésnek alávetett kiadás, amely tartalmazhat bugokat.
  • Elérhető bármely felhasználó számára, de csak a haladóbb felhasználóknak javasolt.
  • Rendszerint minden funkció működik.
  • Nem ajánlott végleges verzióra telepíteni.
  • Adatmentés erősen ajánlott a használata előtt.

Mi az a végleges verzió?

  • A mindenki számára elérhető és átlagfelhasználók számára is javasolt kiadás.
  • Széleskörűen tesztelt és mentes a kritikus bugoktól.
  • Nem ajánlott snapshotra, alfára vagy bétára telepíteni.
  • Adatmentés ajánlott a használata előtt.

Mi a különbség az MSI és a Classic telepítő között?

Az egyetlen különbség, hogy az MSI build MSI telepítőt használ, a Classic pedig WISE telepítőt. Ha Windows 2000-et, vagy XP-t használsz, használhatod bármelyiket, Vista és Windows 7 esetén csak az MSI működik megfelelően, Windows9x/ME esetén pedig a Classic javasolt.

Hol jelenthetem a bugokat?

Ezen a helyen. Előtte azonban nem árt néhány alapvető tesztelési eljárásnak alávetni a tapasztalt problémát:

  • A jelentést angol nyelven küldd! Ha nem tudsz angolul, akkor írd le itt, hogy küldje be valaki, aki tud, de a fejlesztők nem beszélni magyar.
  • Frissíts a legújabb snapshotra, hogy megbizonyosodj róla, létezik-e még a probléma.
  • Olvasd el az Ismert hibákat, hogy ott szerepel-e már.
  • Fusd át a kommenteket és a fórumot, hogy valaki írta-e már.
  • Lehetőleg kérj megerősítést a többi felhasználótól, hogy ők is tapasztalják-e a problémát.
  • Töltsd le a hordozható változatot a Magyar Opera blogról, majd kibontás után töröld a profile könyvtárat és próbáld ki, hogy abban is reprodukálható-e a bug.
  • Ha a probléma létezik és még nincs jelentve, akkor küldd el a fenti linken, a hibajelentést megfelelően kitöltve.

Milyen visszajelzést vár a Desktop Team a felhasználóktól?

Konstruktív kritikát, javaslatokat az új funkciókkal kapcsolatban és értesítést az új bugokról. A már jelentett, de még nem javított bugokat nem kell ismételgetni.

Hol tudom megvitatni az általam tapasztalt problémákat?

Ehhez különböző helyek állnak rendelkezésedre. Magyarul ezen az oldalon, vagy valamelyik fórumon, angolul pedig

Hol tudom követni az általam jelentett bugok sorsát és mikorra javítják őket?

Sajnos ezek az információk nem publikusak. A javított bugok fel vannak sorolva a változások listájában. Előfordulhat, hogy az adott probléma nincs felsorolva, mert egy nagyobb bug mellékhatása, így az időnkénti újratesztelés javasolt. A javítás időtartama eltérhet. Esetenként rövidebb és hosszabb időt vesz igénybe.

Hol kérhetek új fícsöröket?

Ebben a fórumban (angolul). Új topic nyitása előtt használd a keresőt. Ha már valaki kérte előtted az adott funkciót, akkor, ha az angol nem megy +1-el és -1-el is jelezheted a pozitív vagy negatív véleményedet az adott funkció implementálásával kapcsolatban.

Miért tart olyan sokáig bizonyos bugok javítása?

A felhasználók néha azt feltételezik, hogy bizonyos bugokat könnyedén lehetne javítani, viszont ez a feltételezés bizonyos esetekben téves ismereteken alapul, mivel nem látnak bele a böngésző forráskódjába, így nem tudják, hogy 1-1 apróság felelőtlen "javítása" milyen súlyosabb problémákat eredményezhet. A bugfixek gyakran nem olyan triviálisak, mint amilyennek tűnnek és kihatnak más helyekre is.

Néha a javítás rövid időt vesz igénybe, de sokáig tart, amíg egy snapshotba átemelik a javított kódrészletet. Az Opera Software áttekinti a kódot és egy automatikus regresszió tesztelő rendszert alkalmaz, hogy megelőzze ezeket, a javítások így talán késnek.

Továbbá, a Desktop Team-nek muszáj priorizálni a munkafolyamatokat. A javítások ütemezve vannak, hogy megelőzzék a jövőbeni visszavonásokat az okozott új problémák miatt.

Mi az a regresszió?

Operás körökben sokat hallani ezt az idegen szót, de sokan nem tudják pontosan mit is jelent. Azokat a bugokat sorolják ide, amelyek már léteztek az Opera korábbi verzióiban, majd javítva lettek és most visszatértek, illetve ide sorolják a korábbi build óta történt visszafejlődéseket is.

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaropera.blog.hu/api/trackback/id/tr982281684

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása