Ez a snapshot a bétának lenne az RC-je.
A korábbi snapshotban sok HTML5-ös fícsört kaptunk.
Megjegyzés: Ha problémát tapasztalsz a Geolocation-ben akkor nézd meg másik böngészőben is és ha ott is, akkor a szolgáltatód oldalán van a probléma. Leginkább vezeték nélküli kapcsolatokon működik a legjobban.
Figyelem! Az előzetes verziók még sok hibát tartalmazhatnak, ezeket nem ajánlott mindennapi használatra telepíteni. Az Opera legutolsó végleges verzióját az Opera oldaláról töltheted le.
Változások listája (Windows):
- Frissített libvpx licensz az opera:about oldalon.
- DSK-302026 (Nem működött a Google Docs)
- DSK-302179 (onerror event-ek nem kerültek elküldésre Offline mód után)
Változások listája (Mac):
- DSK-301531 (Középső klikkre már a háttérben nyílnak a fülek)
- DSK-301782 (Unite alkalmazások eltűntek pár másodperc után)
Letöltés (Opera 10.60 b3422):
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: HTML5-ös Opera 10.60(b3422) 2010.06.15. 19:12:30
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.06.15. 17:11:49
Mindegy, a My Operán már nem merek vitatkozni, a végén még Jayne Doe megint megfenyeget, mert úgy látszik a "ne b***tok el amit 15 évig építettetek" nem elég konstruktív. :(
ap · http://premiumlivesets.hu 2010.06.15. 17:38:47
MosoMasa 2010.06.15. 18:03:55
Az két nappal ezelőtti óta.
Bruzsy · http://rockonlelkek.hu 2010.06.15. 18:22:11
MosoMasa 2010.06.15. 18:26:53
fledgling42 2010.06.15. 18:34:49
Mihics Zoltán (Med1on) 2010.06.15. 18:54:11
ZeGa 2010.06.15. 19:07:49
HelloWorld 2010.06.15. 20:04:35
A másik nem épp tetszetős idegesítő bug a szövegmezők betűtípusa.
Mindent Arial-ra állítottam, mégis ilyen talpas izé.
ZeGa 2010.06.15. 20:26:43
MosoMasa 2010.06.15. 20:38:30
CsendesMark 2010.06.15. 20:39:31
CsendesMark 2010.06.15. 20:43:41
Hát ez télleg lULz :D
inkább legyen jó, kivárom azt a pár hetet
HyperKiller 2010.06.15. 21:27:54
macsipacsi 2010.06.16. 09:40:08
ata4100 2010.06.16. 09:46:34
első béta
atkamanocska 2010.06.16. 09:48:55
MosoMasa 2010.06.16. 09:49:30
ata4100 2010.06.16. 10:00:48
A Chrome meg meglepően sok helyen megdöglik. Például a Videán negyedakkora kis kockákba játssza csak le a videót a bal felső sarokban, míg Operában ez megy. Büszke is voltam rá :D
2010.06.16. 10:10:30
penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.06.16. 10:17:55
A legújabb Chrome Dev például hasonlóan bugos, amint írtam az eggyel korábbi post kommentjében a Web Workers-nél teljesen szétfagyott, kattinthatatlanná vált az egész böngésző. De az legalább Dev, nem béta...
Mindenesetre a piaci részesedés elég jól tartja magát, ami azt mutatja, amit már korábban is sejtettem, hogy a felhasználótábor jelentős része power user, aki kihasználja egy csomó fícsörét a böngészőnek. Persze rengeteget zuhant és már Oroszországban sem piacvezető (pedig a nagy sebesség-kampány és a ballot screen kapcsán emelkednie kellett volna), de másnál arányaiban is nagyobb ingadozások voltak.
@MosoMasa: Akkor tapsoljunk együtt, hiszen köztudott, hogy "demokrácia" van és az Opera blogon vagyunk, tehát itt csak jót és szépet lehet írni az adott böngészőről, ha negatívat írnánk, akkor húzzunk át valamelyik konkurens böngésző blogjára, mert azt csak ott szabad.
Ahogy mondtam az, hogy te szubjektíven nézed a dolgokat és nálad jó, mert sem nem használsz olyan funkciókat, amik bugosak, sem nem jársz olyan oldalakra, amiken összeomlik attól még létező probléma.
A blogra látogató felhasználók kérdéseire már gyakrabban szerepel a válaszomban az "ismert bug" vagy a "jelentettem", mint a "Ctrl+F12...stb"
@Bruzsy: Ismert bug.
MosoMasa 2010.06.16. 10:26:59
macsipacsi 2010.06.16. 10:28:37
Nincs normails bugtracker, ellenben van idiota blogkommenteles, meg commentfight, tiszta szegyen olvasni.
A fejlesztes igen nagy resz elmegy a hulyesegekre, mi a felhasznalok kb 5%-anak jo (unite, widget). Tipikus peldaja annak, hogy 1-2 ember kitalalja, hogy ezt majd fogjak kajalni az emberek.
Mar a safari is extensionokkel ujit. ebreszto? jahogy vannak userjs-ek, hurra, az ultimate megoldas 2010-ben.
Marketing. Na errol sztm inkabb nem is irok semmit. Gyalazat
Valljuk be oszinten, hogy az opera desktop piaci reszesedese stagnal (de inkabb csokken). Ha nem tudjak a folyamatot megforditani, uzleti szemmel nezve erdemesebb lenne dobni a desktop verziot, es tolni a mobilt.
MosoMasa 2010.06.16. 10:32:29
penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.06.16. 11:09:26
@macsipacsi: Nem lineárisan fejlesztik, vannak aki a Unite-ot fejleszti, vannak aki a Widgeteket és vannak, akik a Core-t. Maximum kevés az ember. De akkor vagy vegyenek még fel. Az nem megoldás, ha lebutítják, csak mert a többi böngésző is buta.
Mint mondtam, akinek csak címsor, motor és ablak kell az nem fog Operát használni, mert számára már egyetlen rosszul megjelenő oldal is a másik felé billenti a mérleget.
Bugtracker nagyon kéne, de állítólag azért nincs, mert biztonsági kockázat lenne. Szerintem meg csak kamu. Vagy nagyon kevesen vannak, vagy nagyon lusták.
Ha átneveznék a widgeteket és a unite appokat és a userJS-eket extensionre, akkor már mindenkinek csöpögne a nyála, ugyanis a userJS-ek is okosabbak, mint például a Chrome-os addonok.
Attól, hogy a te igényszintednek megfelel, ha hobbipistike összegányol valamit, attól még mások lehet, hogy jobban szeretik, ha MINDEN MINDENNEL együttműködik, úgy billentyűparancsok, úgy funkciók terén nem ütik egymást.
És azt is szeretik, ha a sok addon nem zabál már önmagában 500 megát anélkül, hogy egyetlen oldalt is betöltöttem volna.
Az addonok azoknak jó, akik használnak összvissz 2-3 db-ot, vagy azoknak, akiknek 50 magos 16 giga ramos gépük van SSD-vel.
Vagy azok, akiket nem zavar, ha lassú a program és fél másodperces különbséget nem vesznek észre egy fülváltáskor vagy új fül nyitásakor, ellenben 3 millisecundumot oldalbetöltésnél, azt már igen. Ezt hívják igazi placebo hatásnak.
A Desktop böngésző üzleti szempontól az a vakbele. Ezt Johan Borg is leírta burkoltan a HWSW-s interjújában, hogy ha veszteséges lenne sem dobnák, mert kell a mobilfejlesztésekhez tesztelésre. És mert az egész Core (apró változásokkal) ugyanaz minden eszközön, csak az UI különbözik.
Nameless® · http://dirtywindows.hu/ 2010.06.16. 11:25:10
macsipacsi 2010.06.16. 11:25:23
es ha mar a powerusereknel tartunk, akkor igenis megcsinalhatnak normalisra pl az agyonhype-olt dragonfly-t, ami meg mindig nem alternativa a firebughoz kepest.
2010.06.16. 11:41:09
2010.06.16. 11:42:57
penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.06.16. 12:14:49
Más: ajnasz.hu/blog/20090505/noscript-es-adblock-perpatvar
És ez egy megbízható fejlesztés volt az ajánlottak között, ráadásul biztonsági extension. Aki ilyet művel, az arra is képes, hogy ellopja a felhasználók banki adatait vele, vagy akármire.
@aronvirginas: Nem. De a húgodnak lehet, hogy te mutattad meg, hogy van ilyen is és használja, a Facebook-on és az iWiW-en meg gondolom nem omlik össze, így számára teljesen mindegy. A felhasználási szokásainak bármelyik megfelel. Ha valaki mutat neki egy Firefoxot, amiben működik az iwiw tools, akkor lehet, hogy pillanatok alatt át fog térni arra. Mert az Operának még közössége sincs, aki ilyen népszerű scripteket átírjon, hogy működjön.
A statisztika pedig nem hasraütésszerű, hanem a nagyobb webstat oldalakon diagramokban látható. A 10.53-nál már tényleg stagnált, elvégre a megszokás is nagy úr.
Lényeg a lényeg, a My Operán is leginkább olyanokat olvasok (amíg ki nem moderálják, mintha struccpolitikával lehetne bugokat javítani), hogy x (sok) éve Opera felhasználó és egyre bugosabb a böngésző.
Tehát többségük még csak nem is a vérpistike kategória.
Baldric2 2010.06.16. 12:16:12
A unite-ot lehet hülyeségnek tartod, de más számára meg annyira fontos, hogy csak ez is elég lenne ahhoz, hogy az Operát használja. Én például rendszeresen használom a unite-ot és a widgeteket is, így még az is kevesebb gondot okoz hogy évi 1-2 alkalommal egy oldalt más böngészővel kell megnyitnom, mint az hogy napi 3-5 alkalommal operát indítsak a widget meg unite miatt.
Amúgy userjs-ekkel is lelassíthatod az Operát, de egy apró különbség azért van az extensionok és a userjs-ek között. Userjs-ek többnyire valami extra funkció miatt kellenek, és többnyire csak 1-2 oldalon (így a többin nem "fogyaszt"), míg firefoxnál még ahhoz is extension kell, hogy be tudjam zárni az utolsó fület... ez azért kicsit röhejes, nem?
macsipacsi 2010.06.16. 12:30:30
masik, hogy levesz egy csomo terhet az opera fejlesztokrol, mert mas megcsinalja helyettuk a munkat. oke, eleinte lehet, hogy egy ganyolt, memleakes valami lesz, de ha sokan moge allnak, akkor a kozosseg fel fogja karolni
Az meg megint mas kerdes, hogyha Te valami megszoktal az operaban, ahoz _van_ ff extension, forditott esetben meg max. megszokod a dolgot, jobb esetben vert izzadva irsz ra egy userjs-t (aminek ugye vannak korlatai).
Nameless® · http://dirtywindows.hu/ 2010.06.16. 12:42:50
UJS managerrel könnyebb installálni mint bármilyen addont bármelyi böngészőbe. Egy frissítés és megy. És a jól megírt ujseknek van beállítási lehetőségei is.. amit a UJSManager támogat is.. Csak általában az a cél, hogy elvégezze a munkát, nem az hogy állítgatni lehessen, sajnos elsősorban magának fejlesztik a legtöbb userjst. Szóval az operának kéne kezébe venni a dolgokat.
De erre szerintem nincs erőforrás, meg nem is létszükséglet.
MosoMasa 2010.06.16. 12:43:40
Naszóval. Valakivel összekersz. Szó nem volt arról, hogy ennyi az érv. De két külön céget összehasonlítgatni, úgy hogy nem tudni mi van mögötte, hogy az ff- fejlesztőiígy , az ff fejlesztői úgy.... ez nem a böngészőről és a bugokról szól!
Tessék a produktumokat összehasolítgatni, az rendben, de már abba belekötni, hogy az egyiknél több a John!? És mint mondtam már, a cég dolgairól ugye meg mit sem tudni, szóval azt kritizálni nehéz... csak feltételezések.
Olyat meg végképp nem állítottam soha, hogy nem lehet kritizálni az opera böngészőt.
Baldric2 2010.06.16. 12:45:47
A userjs-ekre, unite-ra, és widgetekre is igaz, hogy ha sokan mögé állnának, akkor azért nagyobb hasznuk lenne, és ennek fordítottja igaz az extensionokra is, ha a foxnak lenne akkora a felhasználótábora mint az operának, akkor az extensionokkal sem mennél sokra.
Az én esetemben sajnos tévedsz abban, hogy amit megszoktam operában, arra van firefox extension, meglepődnél...
Sok operás funkciót el lehet érni foxban is kiegészítésekkel, és sok firefox kiegészítésnek meg van a párja Operában is. Az egyetlen eltérés talán csak az, hogy foxban felhasználóbarát a kiegészítések használata, míg operában kell némi utánajárás. Szerintem egyik böngésző megoldása sem rosszabb, csak épp más a célcsoport. Szerintem az Opera jobban megfelel az "igazi power usereknek"
Baldric2 2010.06.16. 12:50:27
Baldric2 2010.06.16. 12:55:33
macsipacsi 2010.06.16. 12:56:14
Regi szep idok, mikor az operaban tenyleg volt innovacio, most meg mas ott tartunk, hogy masok utan kullog.
btw ha a linkre ragyurnanak meg, az jot tenne a bongeszonek
macsipacsi 2010.06.16. 13:00:43
Nameless® · http://dirtywindows.hu/ 2010.06.16. 13:04:10
penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.06.16. 13:05:49
Ha konfigolni akarod nem kell beletúrnod sehova, ha a fejlesztője készített hozzá GUI-t.
Az install pedig ugyanannyira triviális, mint hogy valaki nyit egy mappát és elment a nyitott mappába egy fájlt, majd betallózza. És ezt csak az első alkalommal kell megtenni a UJS Manager nevű Unite app-pal pedig ugyanúgy telepítesz, mint Greasemonkey-val. Annyi különbséggel, hogy itt látod a forrását, ott meg csak ha a userscripts.org-ról töltesz le, mert az oldal megmutatja.
"masik, hogy levesz egy csomo terhet az opera fejlesztokrol" -> Épp ez a probléma. Hogy szakemberek helyett hülyegyerekek fogják fejleszteni aztán mindig az aktuális divat irányába viszik a böngészőt és olyan kincsek tűnnek el a süllyesztőben, mint keyconfig, cookie editor, fast forward és még sorolhatnám.
Ne egymilliárd légy határozza meg, hogy nekem mi a jó és mit kell szeretnem.
"de ha sokan moge allnak, akkor a kozosseg fel fogja karolni" -> Sokan nem fognak mögé állni, amíg meg nem nyitják a forráskódot, ami viszont egyenlő egy öngyilkossággal. Ami elmúlt az elmúlt, ma már telített a böngészőpiac. Marketing nélkül nem fogsz az életbe piaci részesedést elérni.
A Firefoxot a Google táplálja, akinek van böngészője és kétlem, hogy 2014-ben is meg fogja hosszabbítani a támogatást. Onnantól a Firefoxnak annyi.
Nézd meg a Chrome-ot. Annak ellenére, hogy a Google nyomja ezerrel mindenhol és a piaci részesedése is növekszik mégis gyér az addon ellátottság és gagyi az összes.
A fejlődési irányt is érdemes megfigyelni. Nemhogy Unite, Mailkliens és hasonlók nincsenek benne, de még a böngésző része is buta.
Sem smooth scroll, sem kép tulajdonságai, sem saját billentyűparancsok, az új könyvjelzőkezelője olyan "király" lett, hogy ezzel az erővel beállíthatnék Operában egy Go to page, "C:\akarmi\konyvjelzok.html" parancsot és ebben lennének href-ben megadva az URL-ek és a nevek. Más nem is kéne, mert még tag-eket sem kezel.
Amikor elindult egy szép reményű, gyors böngésző volt, amiből már csak a fícsörök hiányoztak. Ma siralmas az egész, úgy ahogy van.
"hogyha Te valami megszoktal az operaban, ahoz _van_ ff extension, forditott esetben meg max. megszokod a dolgot"
- Fit-to-Width van Firefoxban?
- MDI ablakkezelés van Firefoxban?
- Nem modális JavaScript alert popupok vannak benne?
- SSR mód van benne?
Ne kezdjük már ezt megint. Legalább 10 olyan fícsört fel tudok sorolni, ami meg csak Operában van és nincs rá még FF extension sem.
Nyilván te több olyan addont fel tudsz sorolni, amire nincs alternatíva Operában. A kérdés már csak az, hogy akik a felsorolt addonokat mind használják összesen hány %-át teszik ki a Firefox piaci részesedésének, mikor az Adblock Plus-t is csak 5% használja, ami nélkül gyakorlatilag élni nem lehet.
"vert izzadva irsz ra egy userjs-t (aminek ugye vannak korlatai)."
Aki ért hozzá az nem izzad vért, ahol meg a userJS-nek korlátai vannak ott jön képbe a sajátgomb, Unite App, vagy a widgetek attól függően mit akarsz csinálni.
Baldric2 2010.06.16. 13:06:49
Nameless® · http://dirtywindows.hu/ 2010.06.16. 13:12:36
Te gondolom ugy képzeled, hogy a start page középén ott lenne, hogy Extend Your Opera, do more, do faster, do safer... és lehetne bogarászni a hivatalos oldalon.
Utána meg ugyan ugy elérnéd az userjs eket, mint a skineket most a menubol, ha akarod.
Wolfram 2010.06.16. 13:15:49
kicsit el vagyok keseredve, hiába a sok hibajavítás, a mindennapi stabilitás nekem nem tűnik jobbnak...
nagyobb fájlt letölteni, már nem operával kezdek...
az új fül nyitó gombnak továbbra is csak a bal fele aktív, a jobb az egér számára "átlátszó". de ez lehet, hogy skin probléma (is)
a másik, amit nem értek, hogy az Opera mit akar a cd/dvd meghajtótól? múltkor már szóba került a téma, ha dvd-t írok, vagy (ez most derült ki) csak másolok róla fájlt, onnan kezdve az Opera területén bárhol jobb klikk-el kattintva egy hibaüzenet jelenik meg:
-----------------------------------
"Nincs lemez a meghajtóban. Helyezzen lemezt a következő meghajtóba: D:"
Mégse/Újra/Tovább
-----------------------------------
• ha a Mégse vagy a Tovább gombra kattintok
legalább kilencszer (9x!!!!), akkor eltűnik. (ez valami meseszám az operánál?)
• ha visszateszem lemezt minden rendben, a jobb klikkre egy menü jön elő.
• az opera újraindítása nem segít, csak restart-ra múlik el.
Nameless® · http://dirtywindows.hu/ 2010.06.16. 13:18:29
Baldric2 2010.06.16. 13:21:30
penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.06.16. 13:23:23
- Amíg szar a sebesség, addig nem fejleszt senki, mert "szar a sebesség".
- A fejlesztők pedig azért nem növelik a sebességet, mert "nem fejleszt senki, a flash uralkodik".
- A Flash pedig azért uralkodik, mert "nem fejleszt senki azért, mert szar a sebesség".
@Namelesske: Igen, jó példa, hogy egy lengyel srácnak pár haverjával volt kapacitása arra, amire az Operának nincs. Csak tudnám, hogy akik ott cikkeznek a Choose Operán azoknak miért nem lenne rá kapacitása, hogy népszerűsítsék.
Vagy ha van gyorshívó háttérkép gyűjtő oldaluk is meg minden, akkor a többit miért szorítják háttérben? Ott van nagy betűkkel, hogy "Buttons". Rákattint az ember és mit lát? Nem sajátgombokat, hanem oldalon elhelyezhető bannereket különböző méretben.
Régen, amíg ott voltak olyanok, mint TarquinWJ és a többi fejlesztő és xEarth is aktívan tevékenykedett, addig jobb volt a helyzet...
Nameless® · http://dirtywindows.hu/ 2010.06.16. 13:25:51
Ez olyankor fordul elő amikor a D: helyén merevlemez volt, majd lecsatoltad, és automatikusan egy Optikai meghajtó lépett a helyére. Nem tudom nálad ez igaz e. De nálam csinálta egyszer amikor lecsatoltam a d:-t azon volt a USERS mappém, és állandóan a D meghajtót kereste a gép. És ha az operával oda mentettél valamit akkor folyamatosan ráles, hogy meg van e még a mappa, de mivel ott már DVD rom van a windows azzal felel, hogy tegyen be egy lemezt. Szerintem ha megváltoztatod a mentési helyet, akkor a probléma megoldódik, operaprefs.ini be keresd meg a legutóbbi mappák részt. és takarítsd ki... talán beválik..
De várjuk meg mit mond rá más.. :D:D
Nameless® · http://dirtywindows.hu/ 2010.06.16. 13:27:17
Hiába magyarázom, hogy akár 1mp et is várhat alapbeállításon míg megjelenik az oldal, mert a háttérben rendeli, és azt ki lehet kapcsolni, mindig azt kapom válaszként, há de az oldalak fele nem megy....
Baldric2 2010.06.16. 13:32:27
1. nálam csak 4-5 gyakran használt kereső van egérgesztuson, így sokszor egyszerűbb kijelölni egy szöveget, egérrel keresni google-ben, majd rányomni a script egyik keresőgombjára.
2. ha egyszerre több helyen keresek, szintén jobb, mert csak egyszer írom be, google suggestion miatt könnyedén, és párhuzamosan kereshetek mondjuk feliratra torrentre imdb-s kritikára, stb...
3. jegyzeteket és todo-t is erre írok már, így mindig szem előtt van
Persze nem rábeszélni akarlak, csak fel akartam hívni a figyelmedet, hogy ez a 2.0
Baldric2 2010.06.16. 13:39:01
Nameless® · http://dirtywindows.hu/ 2010.06.16. 13:53:28
Baldric2 2010.06.16. 13:56:23
Nameless® · http://dirtywindows.hu/ 2010.06.16. 14:13:03
Nameless® · http://dirtywindows.hu/ 2010.06.16. 14:21:54
Hát én legfeljebb abban tudok segíteni, hogy milyen legyen,hogyan viselkedjen, hogy nézzen ki. Sajnos nem értek a script íráshoz, se a programozáshoz...
Annyit már látok, hogy kicsit idegesítő, hogy folyamatosan fade in fade out ha az opera ui és a weboldal közt mozgatod az egeret. és olyankor nálam kicsit beszaggat, mert energia takarékossági okokból be van kaplcsolva a speedstep a procin. Szerintem jobb lenne, ha egyszer befadelne. és ott is maradna... mert így kicsit eszi a cput.
Nameless® · http://dirtywindows.hu/ 2010.06.16. 14:48:09
Wolfram 2010.06.16. 14:52:39
egyébként csak olyankor kezdi el csinálni, ha valamire (írás/olvasás) használom a DVD-t. ami a nagy és olcsó pendrájvok korában egyre ritkább.
1. fut az opera, használom
2. valakinek kell egy fájl, ami csak dvd-n van meg.
3. tcm/copy D:-ről K:-ra (Pendrive)
4. lemez ki, pendrájv ki
5. vissza opera: és tessék elkezdi keresni a D:-t (de csak jobb-klikk esetén, és csak 9 "mégse"-re hagyja abba.)
Baldric2 2010.06.16. 14:56:46
De jó hogy mondtad, mert valószínű másnál is akadozni fog, csak más lehet nem fogja megtalálni a beállítást, szóval majd kiírom ezt valahova.
Nameless® · http://dirtywindows.hu/ 2010.06.16. 15:03:09
@Baldric2: Rosszul fogalmaztam, a nem szaggat a fade effect, hanem a görgetést fekteti meg arra az időre amig fadel ki be. Néha ha mást is csinálok akkor szaggat be a fade is , de ez természetes mert véges a hardver.
2.2GHZ AMD Turion x2
4 Giga RAM 800 Dual
ATI HD 4570 512 Dedikált
Szóval nem egy low end gép..
Baldric2 2010.06.16. 15:15:20
Szerintem teszek be külön opciót a fade kikapcsolására, vagy lehet inkább az lesz az alap beállítás.
Amúgy köszi a visszajelzést, ha már ennyi időt rászántam erre a szkriptre, szeretném ha jó is lenne.
Wolfram 2010.06.16. 15:17:33
nem "is".
• az opera már futott, egy példányban a Z:-n
• utána tettem adatot a D-re (DVD)
• ezt valahogy az opera is észrevette, beolvasta (???), bár közben nem használtam az operát
• és amikor kivettem az adatot a D: -ből, azt már többé nem tudta feldolgozni (és jobb klikkes menünél kiakad tőle, hogy korábban ott volt adat, most meg nincsen. ha visszateszem a dvd-t, vagy egy másikat, akkor minden rendben lesz, újra beadja a jobb klikkes menüt)
Wolfram 2010.06.16. 15:26:07
a google mapsot meg már el sem merem indítani...
Nameless® · http://dirtywindows.hu/ 2010.06.16. 15:27:13
penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.06.16. 15:28:54
@Wolfram: Ezek a problémák elég egyedinek tűnnek. Szerintem mindenestől rakd újra a böngészőt gyári állapotban és a userJS-seket/userCSS-ket is egyenként pakold bele vissza.
De a DVD írós problémádból szerintem Windows újratelepítés lesz.
Baldric2 2010.06.16. 15:38:32
Nameless® · http://dirtywindows.hu/ 2010.06.16. 15:46:11
Wolfram 2010.06.16. 15:52:52
de nem szoktam telepíteni, letöltök egy hordozhatót, és nagyjából ezeket cserélem benne:
• \ui\standard_menu.ini
\standard_skin.zip\ebben a
• skin.ini
valamint ebben még két ikont
• authormode.png
• usermode.png
opera_mini_skin-FZ.zip
• wand.dat
• speeddial.ini
• operaprefs.ini
\userjs\
• standard_toolbar.ini
• autosave.win
Nameless® · http://dirtywindows.hu/ 2010.06.16. 16:06:35
\profile\userjs
így nem lesz jó.. neked csak át kell írni hogy :
Z:\opera\profile\userjs\
mindenhol ahol így van.
Utána kipucolni a last foldert az opera prefs.ini ből.
Asszem save dir
meg download dir
A legkevésbé macerás megoldás, ha törlöd az opera prefs.ini-t. és mikor megnyitod az operát ujra generálja akkor kiválasztod az egyéni toobarodat és a többi beállítást ujra megadod , talán az megoldja a problémát...
De mindenképpen csinálj biztonsági másolatot, hogy ha nem javul meg legalább a beállításaid vissza tudd nyerni.
Wolfram 2010.06.16. 16:31:25
kipróbáltam egy szűz új hordozhatóval kicsomagoltam és kapásból jön a hibaüzenet: "opea.exe - nincs lemez" stb.
és aztán kattinthatok 9x a mégsére...
Nameless® · http://dirtywindows.hu/ 2010.06.16. 16:39:37
Nameless® · http://dirtywindows.hu/ 2010.06.16. 17:01:56
www.opera.com/browser/next/
Csak gondoltam hasznos lehet ha itt a linkje a b1 nek...
Baldric2 2010.06.16. 17:03:37
Ha böngészőt telepítesz fel, mármint valami mást, akkor azt is megtalálja és beteszi a "megnyitás ezzel" menübe, szóval gondolom azért a registry-ben nézelődik időnként.
Nameless® · http://dirtywindows.hu/ 2010.06.16. 17:14:54
Emoryy 2010.06.16. 17:19:07
Ha előző méretre veszem az ablakot, aztán vissza teljes méretre, akkor eltűnik.
Skintől független, 10.53-mal és még a legújabb 10.60-as hordozható Operával is előjön.
Lali25 2010.06.16. 17:32:11
Nameless® · http://dirtywindows.hu/ 2010.06.16. 17:40:39
Nameless® · http://dirtywindows.hu/ 2010.06.16. 17:50:20
Pl: Megjelenés túl hosszú az angol Wiewvel szemben. elég lenne oda szeritem, hogy Méret, vagy Nagyítás, nem kell fordítá
És a Jumplistben a gyakori elemek angolul vannak írva. A többi szerintem korrekt.
Nameless® · http://dirtywindows.hu/ 2010.06.16. 17:59:55
noob.hu/2010/06/16/wiew2.PNG
noob.hu/2010/06/16/wiew1.PNG
Akár
Emoryy 2010.06.16. 18:14:01
Szerintem is hosszú. De én ki is szedtem teljesen, nekem bőven elég az ikon és a százalék:
files.myopera.com/Emoryy/files/2010-06-16_180341.png
(még a kis háromszöget is jó lenne eltüntetni)
Nameless® · http://dirtywindows.hu/ 2010.06.16. 18:40:04
PL ablakkeret helykitöltése, ablakkeret mérete.
angolul nem tudom asszem padding.
Emoryy 2010.06.16. 19:12:00
Ugye előző méret / maximalizálással eltűnik, de csak idegesítő a dolog.
Más:
Nosztalgiából kipróbáltam a 7.11-es Operát :)
Azon túl, hogy sokat kresselget, azt vettem észre, hogy a folyamatsáv töltés közben sokkal gyorsabbnak érződik mint a 10-esben... gondolom a frissítési frekvenciája nagyobb.
Szerintetek nem lehetne ezt valahogy állítani 10-esben? (Még a 8.54-esben is gyorsabb)
Nameless® · http://dirtywindows.hu/ 2010.06.16. 19:29:46
Wolfram 2010.06.16. 21:04:35
most pl a címsor aljáról eltűnt a csík, (egy vékony 1 mm vonallal volt aláhúzva, az választotta el az oldalak felületétől). most egyszer csak nincs többé. volt, nincs. nem tudja valaki, hgy lehet visszavarázsolni? elég zavaró ahogy összefolyik a fehér oldalakkal.
lenne egy olyan kérdésem, hogy ha a hordozható verziót frissítem, elég az opera.dll-t felülírni?
tulajdonképpen más változást nem szoktam látni. a skin.zip egy-két bájttal változik, de ennyi. mert így legalább egyszerű frissíteni, nem kell minden alkalommal órákat tölteni az állítgatással. (összes ini fájl összes sorát bemásolni/törölni stb.)
HelloWorld 2010.06.16. 22:17:04
Napi 1-2 óra szarakodás? Mihez, minek?
Én elindítom, és megy minden ahogy kell. Alig találkozom buggal.
ini sorok másolgatása? Minek?
Átmásolod a régi ini + adr fájlokat a régi helyéről az újra, és kész.
Egyébként sem muszáj minden egyes snapshotot kipróbálni, a legutolsó végleges verzió is teljesen működőképes.