Magyar Opera

További bugmentesítés (b3363)

Frissítés: Mac tulajdonosok bizonyára örömmel fogadják a hírt, hogy ma megjelent a Mac RC kiadása is. Elvileg sok hibát kijavítottak a béta 2 óta.

A mai build további NSL (utolsó elem betöltésének megakadása) javításokat tartalmaz, ezen kívül stabilitásjavítások és általános bugok [végre! - a szerk] javítására koncentráltak. Továbbá tartalmaz egy részleges iAccessible2 implementációt a Windows build.

Valamint a fejlesztők kérik, hogy ne offoljunk feleslegesen, ami jelentve van az javítva lesz attól függetlenül, hogy több száz irreleváns hozzászólást írnak a Desktop Team-re. [mondjuk egy publikus bugtracker nagyban megkönnyítené a helyzetet - a szerk]

Ismert hibák (Mac):

  • Összeomlások karakterek létrehozásakor (IME)

Ismert hibák (UNIX):

  • Problémák bizonyos betűkészleteknél.
  • Fájlkiterjesztés nélküli MIME typle-ok, amikhez beépülők vannak társítva nem működnek.
  • Nyomtatás nem működik
  • Kilépéskor összeomlás KDE környezetben

Változások listája (Desktop/UI):

  • Az első könyvjelző eltűnt újraindítás után a személyes sávról.
  • Már nem szürke az "Eltávolítás az eszköztárról" menüpont a menügombnál.
  • Meglévő jegyzetekben történt módosulások nem frissültek az Opera Link-en keresztül.
  • Hiányzott a fájlnév a képek környezeti menüjében a "Kép megnyitása" mellől.
  • Fagyás nagyméretű könyvjelzőfájl importálásakor.
  • Összeomlás szinkronizáció után.
  • Ignorálta a képek újratöltése parancsot ha voltak az oldalon befejezetlen képletöltések.
  • A Gesture "Back | Close page" parancsnak nem működött a "Close page" része.

Változások listája (Core/Carakan):

  • JIT compiler összeomlott a (www.buecherhallen.de) oldalon.
  • Összeomlás objektum felsoroláskor.
  • NSL a www.fox.com oldalon.
  • A ZIP tömörítő újra működik (Mac-PPC)
  • A Flash videók a fül bezárása után töltődtek tovább.
  • Részleges IAccessible2 implementáció
  • Beépülőkkel kapcsolatos összeomlások.

Változások listája (Mac):

  • A Unite Media Player és az eBook Reader fókuszba került mikor fölé került a kurzor.
  • Lehetséges volt egyszerre több Tulajdonságok és Hibakonzol ablakot is megnyitni
  • KIOSK mód javítások.
  • Natív formokban lévő szöveggel kapcsolatos rajzolási hibák scrollozáskor.

Változások listája (Windows):

  • Javítva néhány hozzáféréshez köthető összeomlás.
  • Összeomlás és azonnali kilépés Silverlight beépülős oldalakon.
  • Beépülő felismerési módszer npdsplay.dll->np-mswmp.dll
  • Belső (nem oldalak faviconjai) ikonok átfedésben voltak egymással a Win7 tálca előnézeti képek címében.
  • Kékhalál különleges webfontokat tartalmazó elemek renderelésekor.
  • Vágólap tartalmának törlése az utolsó privát ablak/fül bezárása után.
  • Megnyitás új ablakban a háttérben helyett az új ablakot az előtérben nyitotta meg.
  • Összeomlás a megnyitás dialógusablakban bármilyen karakter gépelése utáni Enter nyomásakor.
  • Az "execute program" esetén nem küldött argumentumokat a külső programnak.
  • Összeomlás skin és színséma csere esetén.
  • Külső alkalmazásokból nyitott linkek nem nyitották meg az Operát.
  • Összeomlás a nemzetközi betűkészletek dialógus megnyitásakor.
  • Beépülőhöz köthető összeomlás a lockerz.com-on.
  • Rajzolási problémák scrollozáskor, mikor az oldal egy része egy dialógus takarásában van.
  • Nem lehetett megnyitni olyan mht/html fájlokat, amelyeknek a nevében koreai, japán vagy kínai karakterek voltak.

Figyelem! Az előzetes verziók még sok hibát tartalmazhatnak, ezeket nem ajánlott mindennapi használatra telepíteni. Az Opera legutolsó végleges verzióját az Opera oldaláról töltheted le.

Letöltés (Opera 10.52) b3363:

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaropera.blog.hu/api/trackback/id/tr791926817

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Opera 10.52.3363 - További bugmentesítés 2010.04.16. 16:10:44

A mai build további NSL (utolsó elem betöltésének megakadása) javításokat tartalmaz, ezen kívül stabilitásjavítások és általános bugok [végre! - a szerk] javítására koncentráltak. Továbbá tartalmaz egy részleges iAccessible2 implementációt a Windows build…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

expa 2010.04.16. 15:00:53

Nagyon szeressük az operát, nagyon jó hogy folyamatosan fejlesztik :) köszönöjük! :)

zsüi_ 2010.04.16. 15:05:39

A publikus buglista esetenként biztonsági hibákat publikálhat, ami nem kívánatos dolog.

fater63 2010.04.16. 15:06:51

Nagyon gyorsnak tűnik és egyenlőre nincs probléma vele.

Mihics Zoltán (Med1on) 2010.04.16. 15:33:18

Kellene még néhány ilyen build...
A youtube minden trükközés nélkül megy végre. :)

Zoli_Szentiván 2010.04.16. 15:39:22

Én már speciel jobban őrülnék a végleges 10.52nek.Végülis lassan itt az ideje.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.04.16. 15:59:29

@zsüi_: Nem is azt gondoltam, hogy Firefox módjára, hanem csak egy oldal, ahol fel vannak sorolva olyanok, amik nem biztonsági jellegűek, mint például a szinkronizációs bug, vagy az utolsó elem betöltése, meg ilyesmi.

Valami Chromium-hoz hasonló felületen, aztán lehet nyomni egy +1-et, ha te is tapasztaltad és egy -1-et, ha nem, ettől függően alakulna a prioritás.

@Zoli_Szentiván: Ha szerinted stabil, akkor használd, én annak örülnék, ha végre ugyanolyan stabil lenne a végleges, mint régen volt, úgyhogy remélem még azért egy hónapot rászánnak.

Idő van rengeteg, mivel addig úgysem kezdik a hardvergyorsított változat fejlesztését, amíg egy szintre nem hozzák a Linux/Mac/Windows buildeket.

Zoli_Szentiván 2010.04.16. 16:15:53

penge: abból nem lehet gond hogy a 10.51re rárakom ezt a buildot?
Nem akarom megkeverni a dolgokat.Meg azt se akarom elrontson valami beállitást.Ilyen buildoknál nem szokott ilyen gond lenni?

littlemat 2010.04.16. 16:26:31

@penge™: tényleg van idő, mert a linuxos kiadás nyár elején várható. (az most még mindig csak alfa) :(

fraki 2010.04.16. 16:29:35

"[mondjuk egy publikus bugtracker nagyban megkönnyítené a helyzetet - a szerk]"

Teljesen egyetértek. A jelenlegi report oldal egy csökött funkcionalitású valami, amit mindig is nagyon utáltam. Barátságtalan.

És értelmetlen, a leírtak miatt, nem lehet megnézni, ismert-e már a jelentendő hiba.

Mihics Zoltán (Med1on) 2010.04.16. 16:32:06

@penge™: "Idő van rengeteg, mivel addig úgysem kezdik a hardvergyorsított változat fejlesztését, amíg egy szintre nem hozzák a Linux/Mac/Windows buildeket."

Az akkor júniusig bukó. :S

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.04.16. 17:04:13

@Zoli_Szentiván: Nem, nyugodtan rátelepítheted, mivel ez már verziótörténeti szempontból újabb. Egy fejlesztési vonal van, csak vannak benne bizonyos fázisok.

A technikai előzetesek (Labs Builds), amiket a dev.opera.com-on szoktak közzétenni ritkán azokat nem célszerű, mivel azok nem illenek bele ebbe a vonalba, de a snapshotokat nyugodtan.

Tehát fejlesztés menete:
- Alfa
- közte snapshotok, miután eléri a kellő stabilitási szintet jön a béta, utána esetleg még béta2, béta3, stb.
- utána újabb snapshotok
- RC1, RC2, stb.
- Final

ps: természetesen az alfa előtt is vannak snapshotok, csak azok még nem publikusak a nagyközönségnek. Meg nem is lenne értelme, mert mihelyt eléri azt a szintet, hogy indítás után nem omlik össze magától, tehát a programot ki lehet próbálni valamennyire már kinevezik alfának, vagy kritikusabb esetben pre-alfának.

@fraki: A kedvencem, mikor egy triviális bugot akarok jelenteni nekik, például, mint a jobbklikk F5 balklikk összeomlás, amit már javítottak régebben, akkor írjam le 3 lépésben, hogy mi az eredmény, mi lenne a várt eredmény meg a többi.

Vagy:

Brief summary:
Crash at www.example.com
What URL triggers:
www.example.com
Describe in 3 steps:
1: I type the www.example.com to the addressbar.
2: I push the Enter key
3: Opera crashing.
What do you expect to happen?
Opera not crashing.
What actually happens?
Opera crashing.

Pedig szvsz az első sor bőven megtenné ilyen(!) esetekben.

Oké, hogy némileg hülyeképző szerepe is van neki, de azokat nem lenne egyszerűbb ignorálni? Mikor valaki beírta, hogy az expressz.hu-n összeomlik az Opera fogtam, betöltöttem az oldalt, görgettem fel-le, nem omlott össze, hagytam a fenébe.
Beírta még valaki, második alkalommal már rákattintottam két linkre is, meg F5-öztem, semmi.
Mikor valaki normálisan leírta, hogy azoknál a hirdetéseknél, ahol 3 vagy több kép van megnyitva a képet összeomlik akkor bekerült a bugok közé.

Ilyen egyszerű.

@Med1on: Lassan már én is csak álmodom. ;D kephost.hu/image-C291_4BC87C2A.jpg

Zoli_Szentiván 2010.04.16. 17:25:48

@penge™: Én innen szoktam mindig leszedni:
my.opera.com/community/forums/forum.dml?id=31
Ezek nyugodtan mindig telepíthetőek egymásra?

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.04.16. 17:30:50

@Zoli_Szentiván: Innen szedd le: my.opera.com/desktopteam/blog/

Amit linkeltél az ezeknek a buildeknek a fóruma.

Zoli_Szentiván 2010.04.16. 17:48:02

@Med1on: Ezt hol lehet beállítani?
opera:config-ba néztem,de ott én nem találom.

Cs0pi · http://androidnews.blog.hu/ 2010.04.16. 17:53:42

google mapsnél csak nekem fagy ki?

Mihics Zoltán (Med1on) 2010.04.16. 18:08:42

@Zoli_Szentiván: Igazából ez a penge által fönt mutatott kép Photoshop változata. :D Ez a HW Vega ami csak a legendákba létezik (még).

sChess 2010.04.16. 18:15:34

@Cs0pi: Szerintem nálad van a hiba. Nálam működik rendesen.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.04.16. 18:24:09

@Cs0pi: Nem fagy ki. A streetview viszont picit mintha akadna, de legalább már működik a scrollal való zoomolás nem teljes képernyőn is.

@Med1on: Minek ide Photoshop, mikor van helyette Design mód? magyaropera.blog.hu/2009/07/27/design_mod_a_weblapokon

Csak a magyar spellcheck-et kell kikapcsolni, mert ha alá vannak húzva pirossal az gyanús. :D

Mihics Zoltán (Med1on) 2010.04.16. 18:38:57

@penge™: Trükkös. Ezek után ne csodálkozzunk azon, hogy Zoli_Szentiván bőszen szurkálgat 2 voodoo bábut ami minket szimbolizál... XD

Zoli_Szentiván 2010.04.16. 18:57:57

Áhh pengét én nem szurkálom.Mindig segítőkész.:D

Zoli_Szentiván 2010.04.16. 19:06:04

Találtam egy bugot szerintem.Itt MagyarOpera oldala néha teljesen megáll vagy lefagy.Csak ennél az oldalnál tapasztaltam.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.04.16. 19:53:45

@Med1on: Eredetileg április elsejei tréfának szántam, de nem jött új build, így nem ütött volna akkorát, ha egy postban lehozom. :D

@Zoli_Szentiván: Shift+F12->Eszköztárak->Folyamatsáv->Megjelenítés a lap alján, vagy megjelenítés a címsorban (amelyik szimpatikusabb) és figyeld meg melyik cím az, ami fogja a böngészőt.

De ezt a minimális urlfilter-t mindenkinek tudom javasolni: magyaropera.blog.hu/2009/07/17/tartalomszuro_fajl_operahoz

Zoli_Szentiván 2010.04.16. 20:10:26

Azóta nem tapasztaltam ezt a hibát penge.
Sőt mióta az új build van azóta az utolsó elem nem betöltödése is megszünt.Szóval eddig amiket néztem oldalt mindenhol betöltött rendesen.

Bácsfi Diána a Centrálból 2010.04.16. 21:38:55

Ez eddig egész jó. Eltekintve a hónapok óta fennálló expressz-es összeomlástól.

Lali25 2010.04.16. 21:44:05

Szerintem is nagyon jó ez a build expressz , és a youtube + használtautó.hu bug is megszünt szerintem az eddigi legjobb :D

knorbert 2010.04.16. 21:46:24

@penge™: én így szoktam hibát jelenteni:
twitpic.com/14puty
twitpic.com/1158f5
twitpic.com/1ftzhj

szerintem totál egyértelmű így. A felső kettő már javítva van, az utolsót ma küldtem be.

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2010.04.16. 22:18:44

@penge™: "Idő van rengeteg, mivel addig úgysem kezdik a hardvergyorsított változat fejlesztését, amíg egy szintre nem hozzák a Linux/Mac/Windows buildeket."

Azért ne túlozzunk: a HW-es gyorsítást minimum egy éve fejlesztik, és biztos vagyok benne, hogy jelenleg is dolgoznak rajta. Amit valóban késleltetnek, az az első publikus bemutató. Szinte biztosra veszem, hogy addig nem adnak ki semmit, amíg a végleges Mac és Linux 10.5x meg nem jelenik. Lehet, hogy a Mac és a Win 10.52 egy időben jön ki, ahogy a Mac, Win, Lin 10.53 egy hónappal később...

Kíváncsi vagyok, hogy állnak vele, szerintem már elég jó állapotban van. Kell is, ha még az idén ki akarják adni az Opera 11-et.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.04.16. 22:37:35

@cousin333: Valóban, rosszul fogalmaztam. Úgy értettem, hogy addig nem kapunk belőle alfát/snapshotot, amíg ezt be nem fejezik. Esetleg egy Labs buildet.

10.53 pedig remélhetőleg nem lesz. Legalábbis most nem sietteti őket senki, 0.01 verziót pedig csak akkor szokott lépni, ha valami kisebb (általában biztonsági) javítás van.

fater63 2010.04.17. 10:05:05

Ha a port.hu oldalon a tv-műsornál rákattintok egy részletesre, akkor így jelenik meg: port.hu/a_kiralykobrak_titkai_secrets_of_the_king_cobra/pls/fi/films.film_page?i_alt_title=&i_film_id=102061&i_topic_id=1
Opera 10.52 (b3363) W7 Ultimate 32 bites
Mi okozhatja a problémát szerintetek?

fater63 2010.04.17. 10:19:35

A tartalom letiltás beállításánál volt a probléma.....

Püspi 2010.04.17. 10:21:35

Na, azért mondom! Ez így már egészen más. Én a 10.10 1813 classik buildra húztam rá és egészen jónak tűnik. Nem akad, nem fagy és mindenütt betölti az utolsó elemet is. Néhol a képeket kicsit lassan tölti be, de az sem vészes.

knorbert 2010.04.17. 11:12:37

@fater63: tényleg, nálam is. Hogyan oldottad meg??

fater63 2010.04.17. 11:47:51

@knor: Jobb klikk az adott oldalon és a tartalom letiltásnál (részleteknél) töröltem a letiltott reklámokat.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.04.17. 12:46:30

@fater63: Az jó, mert nekem is szarul jelenik meg.

Azért a reklámokat nem fogom engedélyezni, konkrétan az érdekelt volna, hogy melyik volt a problémás cím, de ezek szerint te sem tudod.

knorbert 2010.04.17. 12:56:34

@fater63: köszi. Ám most akartam megcsinálni, de nem volt rá szükség: helyreállt magától. Lehet, hogy port.hu hiba volt.

fater63 2010.04.17. 13:08:38

@penge™:Ha használom a tartalom szűrőt, akkor ilyen: port.hu/klonbebi_after_amy/pls/fi/films.film_page?i_alt_title=Kl%F3nb%E9bi&i_film_id=47834&i_topic_id=1
Ez a jelenség a port.hu-n ma jelentkezett.
@knor: Nálam még fenn áll a jelenség.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.04.17. 13:31:00

@fater63: Megtaláltam, adocean.pl

Az majdnem olyan durva, mint az adverticum vagy a median. Akkor már inkább Shift+G

Ómájgád 2010.04.17. 18:25:12

@penge™: urlfilter.ini-nek hol a helye?

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2010.04.17. 20:01:18

port.hu TV műsorában a felugró ablakoknál csak nekem csúszik össze a stáblista az ablak tetejével?

Pl.: port.hu/chicago_joe_chicago_joe_and_the_showgirl/pls/fi/films.film_page?i_film_id=68385&i_topic_id=1

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.04.17. 21:00:21

@cousin333: Nem. Ha az adocean-os címek blokkolva vannak, akkor összecsúszik.
Ezért kéne már nagyon végre egy fehérlista az adblock-hoz, mert egyre több ilyen gyökérség lesz egyre több oldalon.

Mihics Zoltán (Med1on) 2010.04.17. 23:56:07

@cousin333: Nekem is összecsúszik pedig nem tolok semmi adblockot. :S

fater63 2010.04.18. 06:49:50

Már normálisan működnek az oldalak a port.hu-n. Eltűntek az adocean-os reklámok.

MosoMasa 2010.04.18. 11:17:21

@penge™: Arról tudsz-e valamit mondani, hogy az Opera nem tud navigálni az smc router menüjében? Ill. a 10.5 ösök, részben már jobban elboldogulnak, de igazán még mindig használhatatlan.
Sosem volt jó.
Csak úgy lehet használni, ha a menüpontok új fülre kerülnek.
Nem létszükséglet ugyan, de kellemetlen.

2010.04.18. 22:52:33

A Mac RC egész stabil! Mivel a 10.10 még véglegesként is sokszor összeomlott, így ez igazán jó hír számomra. Ami viszont ennél is örvendetesebb, hogy (gyaníthatóan a Cocoa integrációnak köszönhetően) végre tökéletesen működik a multitouch zoom. Szerintem ez volt az egyik legnagyobb hiányossága a Mac-es 10.10-nek, még ha nem is akkora, hogy emiatt jelentős gyakorisággal kényszerültem volna Safarit használni. Egy szóval így tovább Opera, várjuk a végleges verziót!

óðinn 2010.04.19. 11:09:38

Végre nem zuhan össze az Opera, ha megnyitok egy PDF fájlt. Már nagyon vártam a javítást, mert nem mindig lehet tudni, hogy egy link végén milyen fájl lapul.

RaidX 2010.04.20. 15:41:22

Kezdek morcos lenni!

Videa kis videót szerettem volna megnézni, közli velem frissebb flashplayer kell. Leszedem a régit, telepítem az újat. Továbbra is az az üzenet, hogy frissebb flashplayer kell.

Chrome a frissebb esetén szépen lejátsza a filmeket.

Ez bug? Vagy mi lehet az oka?
Egyébként az origo oldalán van pár kisfilm a Videa-ról kirakva. Azokat akartam megnézni.

zsüi_ 2010.04.20. 17:07:07

Felháborodásod érthető, hiszen az ilyen dolgok valóban zavaróak. Én megnéztem és hibátlanul megy a Videa videó. A youtube-bal lehetnek gondok, de ahhoz pl a js féle megoldás (magyaropera.blog.hu/2010/04/15/ideiglenes_megoldas_a_youtube_problemara) eddig jó volt. (Ezt a 3363-as összeállítást használom.)

fater63 2010.04.20. 18:24:24

Ennél verziónál (3366) sem működnek a youtube videók, ha bekapcsolom az On Demand Plugin-t.

zsüi_ 2010.04.20. 18:26:21

@fater63: 3363-as build-nél megy on demand plugin-nel. Ezt az újat még nem raktam fel, de ha az előzőnél sem ment neked, akkor nem az on demand plugin a probléma oka.

zsüi_ 2010.04.20. 18:46:02

@fater63: Be volt állítva, de most kiszedtem, mert emlékszem hogy a userjs nélkül nekem nem ment. Szóval fölösleges is volt az ott. Ki is próbáltam most, megy simán csak a userjs-sel.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.04.20. 19:40:30

@fater63: Csak azoknak kell, akiknek az On Demand plugin, vagy bármilyen más Flashblock be van kapcsolva.
süti beállítások módosítása