Magyar Opera

Új snapshot (b3257)

Pár napja megérkezett a béta, az Opera fejlesztői viszont nem pihentek. Íme itt egy újabb előzetes, leginkább stabilitásnövelő javításokkal és frissült a Carakan és a widgetmotor is. A következő snapshotnál már kapunk Unix és OSX buildeket is, addig is itt a Windows build.

Változások listája:

  • Rengeteg összeomlás javítás (olyan oldalakon, mint gamespot.com és Google Buzz)
  • Rengeteg általános Carakan javítás és fejlesztés.
  • Memory Leak problémák javítása
  • CARAKAN-942 (Function.prototype.apply fails for non-Array, non-arguments objects)
  • CARAKAN-985 (Rossz címre irányított a "New Post" gomb a blogger.com-on)
  • CARAKAN-1003 (Nem volt látható a tartalom belépés után a gmx.com-on)
  • CARAKAN-1018 (Cachelés miatti összeomlás, ha speciális fájltulajdonságokkal volt kombinálva)
  • CARAKAN-940 (Ray tracing teljesítmény javítások)
  • DFL-935 (Parancssorral kapcsolatos problémák: Dragonfly+Carakan)
  • Összeomlás javítások Unite-ban.
  • DSK-277782 (Jobbklikk menü hiányzott a képeknél és a linkeknél a Widgetekben)
  • Rengeteg widgetekkel kapcsolatos javítás.

Figyelem! Az előzetes verziók még sok hibát tartalmazhatnak, ezeket nem ajánlott mindennapi használatra telepíteni. Az Opera legutolsó végleges verzióját az Opera oldaláról töltheted le.

Letöltés (Opera 10.50.3257):

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaropera.blog.hu/api/trackback/id/tr101766421

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.02.17. 16:45:12

Másnál sincs Trash a könyvjelzőknél, csak egy Trash nevű mappa?
Nem csak az ikonja más, mivel a törölt könyvjelzők nem oda kerülnek.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.02.17. 18:00:51

Na megoldódott. Mikor bekapcsolom a szinkronizációt a Trash-nél a Folder type átíródik "Normal"-ra.

A szinkronizáció viszont nem működik. Vagyis úgy tesz, mintha szinkronizálna, de a webes felületen nem jelenik meg semmi, mintha üres lenne. (Ettől függetlenül a fájlokat szétbarmolja ugyanúgy, szóval megvannak azok, csak nem látszanak.

Más is tapasztalt hasonlót?

Worlon 2010.02.17. 18:22:17

Még mindig istennek képzeli magát az Opera, és tálca fölé helyezi magát. Végre kijavíthatnák, mert ez rettentő idegesítő. Írtam a fejlesztőknek, de nagyban sz*rnak rám. Mérges és csalódott leszek, ha ez a véglegesben is így marad.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.02.17. 18:40:16

@Worlon: Dehogy marad. RC-ben szerintem már javítva lesz.

Különben a szoftverfejlesztés iróniája, hogy miközben az érthető okokból jóval fontosabb "motorháztető alatti" bugok javítására koncentrálnak, a tesztelők/felhasználók ezeket a javításokat nem értékelik, mert ennek csak a hiánya látható, ami legtöbbször összeomlások/adatvesztés/stb formájában nyilvánul meg.

Eközben a felszíni bugok azon kívül, hogy idegesítőek és akadályoznak a használatban nincs túl nagy jelentőségük a program stabilitására vonatkozóan.

Mikor egy házat építenek ott is előbb teszik le az alapokat, húzzák fel a falakat és csak a legvégén kezdik el kitapétázni. :D

lalolib 2010.02.17. 19:21:32

Én meg a szokásos nyűgömet írom le ismét, mert egyre nehezebben viselem: az utolsó elem betöltődésének a hibája! Csak egy példa: a magyaropera.blog.hu legalább egy percig ácsorgott a 82/83 elemnél.
Közben elindítottam a Chrome 4-et. Benyelte egy pillanat alatt, miközben az Opera még mindig gondolkodott. Hűséges vagyok, de kezdem unni.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.02.17. 19:36:13

@lalolib: Néha én is modemes stílusban nyomom. Átváltok cachelt képekre aztán az "i" billentyűvel töltetem be őket utólag.
Most próbálom megfejteni, hogy a link megnyitásának billentyűparancsába hogy lehetne belerakni, hogy mondjuk 3 másodperc delay után (mikor már az anchor-ra ugrott) hajtsa végre a képek újratöltését.

Jobban zavar ez a bug, mint a textboxok tartalmának megjegyzésének hiánya...

Más: Ha már régi bugoknál tartunk aki használja az RSS klienst tapasztalta, hogy néha a panelon eltünedeznek random módon a faviconok és csak akkor jelennek meg újra, ha rákattintok az adott csatornára?

Worlon 2010.02.17. 19:41:55

@lalolib: Én nem tapasztalok ilyen hibát.

Teddy Beer 2010.02.17. 19:46:57

@lalolib: milyen konfig/net kombó? 100 mega+netbook és mindan hasít, mint állat. bár én a régebbi verziót, vagyis a stabilt tolom. asztalin a 9.64 van, de ha kész lesz a karakan, akkor ott tesztelem először. van valami működő theora videó megosztó, ami az operával is megy?

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.02.17. 19:57:15

@Worlon: Olyan nincs. Ezen a blogon én is ritkán. Próbáld ki valamilyen oldalon. A legjobban azokat a fórumokat tudom javasolni, ahol külsőleg linkelhető avatarok vannak. Na ilyen helyeken biztos tapasztaltad már párszor, hogy betöltöttél egy topicot, a progress bar-on pedig (már ha nem a Simple van, hanem a Pop-up at bottom, vagy a Show inside address bar) ott vannak olyan szövegek, mint "Completed request to kepfeltoltes.hu" vagy "Connecting to remote host kepfeltoltes.hu" és addig az istennek nem ugrik arra a rohadt anchorra, amíg el nem telik vagy 1 perc, mire feladja a próbálkozást. Ha közben megunod és megszakítod Esc-el, akkor pedig manuálisan kell görgetned a kívánt hozzászólásra.

A kepfeltoltes.hu helyett képzelj oda bármit. Azért írtam ezt, mert ez fosik be a leggyakrabban az adverticum és audit.median pedig le van tiltva a többi kb 300 webstattal együtt + használok block-external-t is, ami azért sokat segít, mivel heurisztikusan blokkolja a ganéjokat.

@Teddy Beer: Kapcsold ki a block-externalt és nézd meg, a twitter fogni fogja egy darabig, mikor betöltöd a blogot.

Ha csak simán töltöd be az oldalakat nem annyira zavaró, de én mindig RSS-ből ugrok az adott hozzászólásokra.

KenGuruL 2010.02.17. 21:17:07

ez miért van?

kepfeltoltes.hu/view/100217/op105_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

eddig az összes 10.5-s Operába jön ez a hiba.

MosoMasa 2010.02.17. 21:28:33

@penge™: Nem sorolom, mik nem változtak, gondolom majd rendbe jönnek - ha meg nem, akkor majd az rc-nél lehet sikítani.

Azonban ez a jelenség kimondottan opera jelenség, hogy ezeket a négyzet karaktereket beteszi - sok oldalon találkozom vele, van ahol megszűnt az utóbbi időben, van ahol állandó vendég, van ahol időnként. Nem csak ebben a bétában van:
kepfeltoltes.hu/100217/nyil_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

HelloWorld 2010.02.17. 21:40:19

@lalolib: Próbáld meg átállítani az oldalak újrarajzolását pl. 2 másodpercre.

Beállítások -> Haladó -> Böngészés.

Angol azt hiszem "redraw with 2 seconds", vagy valami hasonló...

ZeGa 2010.02.17. 22:00:44

Elvileg az opera jobban teljesít sunspider alatt ugye? Na most először kipróbáltam a chromot 567 ms lett az eredmény, opera alatt ha meggebedek sem megy 633 alá, ennek mi lehet az oka? Sosem voltam pontvadász, de ez most zavar, hogy elvileg gyorsabbnak kéne lennie, de mégsem az.

MosoMasa 2010.02.17. 22:25:17

@ZeGa: ez jó?
Total: 472.0ms +/- 1.1%

FF ugyanitt 1100 felett nyomta nálam.

ZeGa 2010.02.17. 22:29:27

@MosoMasa / Ha nagy leszek, japán leszek!: Most leteszteltem az ff-ot is és nálam is így szerepelt, de az opera nem megy lentebb :( és nem értem miért. Neked, hogy sikerült így ?:) Nekem 600 alá nem megy, nemhogy 480 alá.

MosoMasa 2010.02.17. 23:22:17

@ZeGa: Nem csináltam semmit, csak megnéztem mit csinál, ahogy olvastam az írásod.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.02.17. 23:26:12

@HelloWorld: Mi köze hozzá? Azzal maximum annyit ér el, hogy egy másodperccel később látja meg a tartalmat ha még nem töltődött be annál hamarabb. Ez nincs hatással arra, hogy csak az után ugrik az anchorra, miután az utolsó elem is betöltődött.

@ZeGa: Valószínűleg gyengébb a géped. Nekem 410 körül szokott lenni. De van akinek 4 magossal 4 giga rammal 200. Viszont arányosan ugyanúgy kevesebb, illetve több lesz egy ugyanazon gépen más böngészővel. Nálad gondolom a Firefox sem 1100 hanem 1300 körül.

A procid viszont támogatja az SSE2-t, különben 4000 körül lenne neked is, mint valakinek a PH-n, amire cousin333 írta, hogy az azért van, mert a régi gépeken, amik nem támogatják az SSE2-t (vagy fölötte) azokon nem működik a JIT.

resius 2010.02.18. 00:04:27

Természetesen az USB-s verzió a szokott helyről tölthető: magyaropera.info/usb/Opera10.5beta_usb.zip

Nameless® · http://dirtywindows.hu/ 2010.02.18. 00:40:13

nekem nagyon bejön ez a mostani build :D

Nameless® · http://dirtywindows.hu/ 2010.02.18. 00:43:15

nem tudjátok hogy a skin ben hol lehet megadni a személyessáv magasságát, vagy azt hogy mennyi helyet haggyoon ki alatta és fölötte az elemeknek mert google semmit se ad ki , kicsit vékonyabbá szeretném varázsolni mert bután néz ki a sok aero :S

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.02.18. 04:21:51

Az On Demand-os Flashblock másnál sem működik néhány build óta, vagy csak nálam nem?

@Namelesske: [Personalbar Transparent Skin]
Clone = Toolbar Transparent Skin

A Clone alá beírod ezt:
Padding Left = 0
Padding Top = 0
Padding Right = 0
Padding Bottom = 0
Margin Left = 0
Margin Top = 0
Margin Right = 0
Margin Bottom = 0

A 0-kat pedig átjavítod ha túl vékony akkor 1-2-3 és így tovább, ha túl vastag, akkor pedig -1

ps: Ezúton szeretném megköszönni a Blog.hu csapatának az Internal Server Errort, ami miatt ezt a hozzászólást a 5. alkalommal (sem) sikerült elküldenem.

ZeGa 2010.02.18. 06:44:26

Nem hiszem, hogy annyira gyenge lenne. AMD Phenom II X4 945 3Ghz, 4GB 1600 Mhz RAM... Ezért nem nagyon értem én sem. Esetleg a 64 bites windows 7 lehet az oka?

ZeGa 2010.02.18. 06:49:55

@penge™: Ja és az ff nálam is 1100 valamennyit ért el.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.02.18. 06:59:11

@ZeGa: Nálam is Win7 x64. Valami userjs/usercss esetleg?

Ha egyik sem akkor próbáld meg azt, hogy az operaprefs.ini-t, urlfilter.ini-t, cookies4.dat-ot áthelyezed valahova, üríted a cache-t, újraindítod az Operát, az első oldal amit betöltesz a Sunspider legyen, futtasd le, ha nem jó, akkor futtasd le másodszor is.

Ha még mindig nem jó akkor tiltsd le a beépülőket és úgy is próbáld meg.

ZeGa 2010.02.18. 07:03:35

Bocs a duplázásért, de nem jelent meg. Lehet hogy az opera mobile hibája.

ZeGa 2010.02.18. 07:05:40

@penge™: Ok majd megpróbálom, de az már csak délután lesz.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.02.18. 07:11:02

@ZeGa: Nem baj, nekem a korábbi hozzászólásomat 68x küldte be miután véget ért az "Internal Server Error". 5 után már nem számoltam. :D

fraki 2010.02.18. 11:33:59

A lalolib említette hibát meg tudom erősíteni, emberemlékezet óta benne van az operában, naponta számos alkalommal kell lelőnöm ESC-pel.

A legidegesítőbb bugok egyike. Csodálkozom és értetlenkedem, hogy eddig nem javították. Ráadásul amikor a lap ilyen állapotban van, akkor extrém lassú lesz a lapon belüli JS és CSS reszponzivitás.

fatal 2010.02.18. 11:38:23

@ZeGa: Nekem is 64bites win7, C2Q Q9400, 333.6ms lett.

fatal 2010.02.18. 11:41:11

Chrome 5.0.317.2: 356.4 ms.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.02.18. 11:56:11

@fraki: Attól tartok, hogy ez nem bug, hanem Presto sajátosság.
Ha valakinek van a gépén Adobe böngésző (állítólag van ilyen és Presto motort használ) az megnézhetné, hogy abban is így van-e, vagy tényleg bug.

Ómájgád 2010.02.18. 12:01:20

@penge™: "Másnál sincs Trash a könyvjelzőknél, csak egy Trash nevű mappa?"

A bookmark szinkronizáció mlg nem az igazi, nálam is vannak ilyen hibák. Friss telepítésnél mág van Trash ikon. Szinkronizáció után eltűnik az ikon és egy Trash mappa lesz.

Megszívtam azzal is, hogy friss telepítésnél letöröltem a gyári szemét bookmarkokat, majd ezután engedélyeztem az Opera Linket, arra számítva, hogy leszedi a bookmarkjaimat az Opera szerverekről. Ehelyett inkább letörölte ott. Ezzel a módszerrel elértem, hogy a böngésző garantáltan elszáll minden indításnál, és le kell gyalulni minden nyomát a gépről, újratelepítés nem elég.

Címsorból ikont behúzva valamelyik bookmark mappába, a szülő mappába kerül a link.

Gondolom ezek még nem nagy prioritású hibák, ezért még várni kell a javításukra.

awking 2010.02.18. 12:16:56

Nálam (szinkronizáció nélkül) a könyvjelzőket lassan olvassa be, és szinte egyenként jeleníti meg őket ha rányomok a menüpontra. Az elválasztókat meg be se rakja.
A minialkalmazások és a könyvjelzőimmel való szerencsétlenkedés miatt nem álltam még át a 10.10-ről.

Ómájgád 2010.02.18. 13:27:31

@awking: én azért próbálgatom, mert tetszenek az újdonságok, de kikapcsoltam a szinkronizációt, inkább beimportálom a bookmarkokat fájlból. Persze elég kényelmetlen.

awking 2010.02.18. 13:43:09

@Ómájgád: szintúgy. Bár nem aktívan használom, de naponta pár percet próbálgatom és örülök,h milyen jó. Fájlonként másoltam be a profilba mindent. Próbálgatom de közben fut az 'éles Opera' is.

Mr. Moody (törölt) 2010.02.18. 18:07:17

Kijött a 3260 is.

Úgy tűnik hallgattak a "nép" szavára: "This build has a new panel for widgets which allows you to launch and uninstall widgets from within the browser."

Ha jól értem akkor nem külön települ már hanem vissza a régi módszer.

ZeGa 2010.02.18. 18:33:34

@penge™: Most kipróbáltam frissen indítva a gépet és 588,6 ms-ot értem el, de még ezzel sem vagyok teljesen megelégedve.

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2010.02.18. 18:40:22

@ZeGa: Lehet, hogy írok majd egy kérdezz-felelek cikket ezekből a tesztekből, mert elég sok a félreértés velük kapcsolatban.

A JIT miatt nagyon nem mindegy, hogy milyen a processzorod, pl. úgy vettem észre, hogy az Intelek jobban muzsikálnak.

ZeGa 2010.02.18. 19:20:33

@cousin333: Értem, de akkor is fura, de majd egyszer mikor újrahúzom a gépet akkor kipróbálom újra.
Mostanában azt is észrevettem, hogy valamilyen oknál fogva csak úgy elszáll a memória használat (75%, alapjáraton olyan 25-37% szokott lenni) pedig csak netezek. Én az operára gyanakszok, de, ha kilövöm ugyanúgy marad a mem használat.

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2010.02.18. 19:53:03

@ZeGa: Akkor nem az Opera... Feladatkezelőt nézted?

ZeGa 2010.02.18. 19:56:36

@cousin333: Néztem, de nem jelenik meg, de mást nem is használtam mikor direkt megnéztem csak az operát. Mondjuk többször volt, olyan, amit a feladatkezelő is mutatott, hogy 700Mb-ot evett az opera. Az sincs kizárva, hogy a win-el van már probléma és újra kéne tenni.

Nameless® · http://dirtywindows.hu/ 2010.02.18. 21:30:10

csa ha már témánál vaagyunk akkor megtudnád mondani hol van a címsor magasságának az állítása ? :D Lécci

Nameless® · http://dirtywindows.hu/ 2010.02.18. 21:41:00

Lol ekkora amatőrséget hogy nem vettem észre :D

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.02.19. 10:33:07

@Teddy Beer: wiki.xiph.org/List_of_Theora_videos

Van néhány link, de nem mindegyik videómegosztó. Viszont még mindig gáz, nincs sem seek, sem fullscreen.

Teddy Beer 2010.02.19. 13:34:57

@penge™: már könyvjelzőben van ez a link egy ideje. ez a seek mire kell? én csak a vinyókhoz fűződő seekről hallottam.

Teddy Beer 2010.02.19. 14:02:43

@penge™: flash se tudja. még valami, a 10.5 gyorsító tárából ki lehet halászni a wmv videokat is?

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.02.19. 14:21:51

@Teddy Beer: A Flash létezése óta tudja. Próbáld ki YouTube-on.

A wmv-t nem lehet kihalászni, mivel nem kerül bele a cache-be, mert nem töltődik le a gépre, hanem folyamatos buffert használ. Kifejezett célra készített progikkal lehetne csak elmenteni nézés közben, vagy ha a megtalálod az oldal forrásában, mert úgy van beágyazva.
süti beállítások módosítása