Magyar Opera

Opera 10.5, kicsit bővebben + buglista

Végre eljött a nagy nap! Megérkezett az Opera 10.5 hivatalos publikus pre-alfája. A meglepetés a 2 napja kiszivárgott belső build miatt végül nem lett meglepetés, viszont ebben már ki lehetett próbálni a VEGA mellett a második főbb újítást, a fénykorában a legjobb, de ma már igencsak régi Futhark JavaScript motort leváltó Carakan-t, ami hozta a várt hatást. A Sunspider tesztben nálam ~200ms-et ráver a Chrome legújabb Dev előzetesére is.

Következzen az új feature-ök és a bugok listáját, hogy aki a cikk elolvasása után kipróbálja, ne legyen kellemetlen meglepetésben része.

Újdonságok listája

  • VEGA (még egyenlőre csak szoftveres gyorsítással, de már így is érezhető a benne rejlő potenciál).
  • Carakan JavaScript motor
  • Átdolgozott működése a következőknek: jelszókezelő, kereső/gyorskereső, a korábbi dialógusablak helyett a többi böngészőben már jól ismert felülre beúszó sávra váltott. Utóbbi tetszetős elsötétedős-kiemelős effektet kapott.
  • 2.5.18-as verziójú Presto renderelőmotor.
  • Jobb szabványkövetés (CSS transitions and animations, border-radius és sok más).
  • Windows Vista és Windows 7 környezetbe illeszkedő Aero Glass megjelenés.
  • Windows 7 tálca jumplist.
  • Privát mód (akár ablakban, akár külön tabon).
  • Sok oldalon működik a jobbklikk menü, ahol eddig nem (Google Maps, Google Docs)
  • A tabok úsztatott mozgatása.
  • A tabok alapértelmezett elrendezése esetén eltűnt a felső menü, így a képernyő tetejére kerültek.
  • Vertikális tabok esetén átdolgozott Tab Preview.
  • Újfajta opera:cache
  • Átdolgozott címsáv: Már működik az egyszavas gyorskeresés eléírott "g" nélkül az alapértelmezett keresővel, valamint az Opera Miniből már jól ismert címkiegészítés, valamint már a Shift+Del paranccsal törölhetők belőle a nem kívánt felajánlott elemek.
  • Átdolgozott MDI ablakok: Már nincs felesleges keretük az ablakoknak vertikális/horizontális és Cascade elrendezésben, ezzel helyet spórolva és olyan hatást keltve, mintha osztott képernyő lenne. Normál esetben is eltűnt a keret és kapott felülre egy fülre hasonlító, de annál szélesebb valamit, amin keresztül meg lehet fogni.
  • Csökkent memóriafogyasztás (bár ez még pre-alfa állapotban nem túl releváns adat).
  • Jobb Flash objektum kezelés: Végre megszűnt az a zavaró tényező, mikor egy flash objektum egy pillanatra bevillan két tabváltás között.
  • Gyorsabb tabváltás: Egy kis trükk is van benne, mégpedig most már a kattintás pillanatában vált át a kiválasztott fülre, nem pedig a felengedés pillanatában. Ennek megfelelően a füleket könyvjelzőzni, vagy Speed Dial-ra/eszköztárra húzni a jobbklikk+Shift nyomvatartásával lehet. Itt nem árt figyelni, ugyanis a balklikk+Shift bezárja a fület.
  • Az opera:config végre elemenkénti súgóbejegyzéseket kapott.

Ismert bugok listája:

  • Autoscroll nem működik. Tipp: Ha a vízszintes görgetősáv fölé húzod az egeret és görgetsz, akkor jobbra-balra gördül.
  • Középső klikkes megnyitás a paneleken nem működik (máshol igen).
  • E-mailek importálása másik Operából, accounts.ini használatával nem működik.
  • Könyvjelzők importálása bookmarks.adr fájlból hiányosan importál (az Opera Link úgy néz ki működik).
  • Néhány felhasználói JavaScript (pl: noclicktoactivate, open-in-background-with-long-press) nem működik. b3201-től a snap-links sem
  • BBCode menü és további JavaScript alapú módosított menükkel esetenként probléma tapasztalható.
  • A Unite nem került bele. b3199-től benne van, de nem működik.
  • Bizonyos oldalakon a Ctrl+Enter csak kitölti a mezőket, utólag kell a Login-ra kattintani.
  • a JavaScript szövegbeviteli mezők nem átméretezhetőek
  • RSS-ek F5-ös frissítése után nem kattinthatók a benne lévő hivatkozások (és az e-mailekben sem). A fül bezárása, majd újranyitása megoldja a problémát.
  • Néhány helyen nem lehet kattintani a formokba/szövegdobozokba. Ilyenkor nyomj egy jobbklikket, hogy feljöjjön a környezeti menü és megjavul.
  • Magyar billentyűzet használata esetén a Ctrl+Alt+B (Könyvjelzők), Ctrl+Alt+E (Jegyzetek), Ctrl+Alt+L (Hivatkozások) és Ctrl+Alt+M (Mail) parancsoknál a gyorskereső formba beírja az AltGr-es karaktert, így nem látszik semmi, amíg vissza nem törölsz.
  • A Flash objektumok helyén néha üres fehérség van, ilyenkor az oldal újratöltése megoldja a problémát.
  • Az összes belső lap, mint (opera:config, opera:about) régi stílusú.
  • Ha az állapotsávra új gombot teszünk, eltűnik a Turbo ikonja.
  • A képek környezeti menüje hiányos.
  • Nem lehet a szövegbeviteli mezőkbe jegyzeteket illeszteni.
  • Az MDI ablakokat nem lehet átméretezni. b3206-tól már igen.
  • Csatolmányokat nem lehet a fogd és vidd módszerrel csatolni, mert meg akarja nyitni a társított alkalmazással.
  • Bármilyen frame-es szerkezetű oldal frissítésekor a Speed Dialban, vagy az előnézeti képeken összeomlik az Opera. b3199-től már nem.
  • Ha F5 után nyomsz egy jobb klikket mielőtt frissül az oldal, majd miután frissült az oldal nyomsz egy bal klikket (hogy eltűnjön a menü) összeomlik a böngésző. b3199-től már nem.
  • Kétszer kell megnyomni a Ctrl+Tab-ot, hogy visszaváltson a korábban használt fülre. Ha a beállítás eltér a gyáritól, akkor a bug nem tapasztalható. (Csak a 3186-os buildben!)

Oldalakon tapasztalt hibák

  • A blog.hu-n nem lehet postot szerkeszteni.
  • ITCafén hozzászólásoknál padding problémák.b3206-tól már nem.
  • Wordpress-es beépülőkkel problémák lehetnek.
  • A Port.hu-n a filmek részletes oldalán nem jeleníti meg a vélemény rovatot.

Végül egy apró lábjegyzetben a változások a belső buildhez képest:

  • Már nem omlik össze jobbklikk->Hivatkozás címének másolása parancs esetén.b3199-től már igen.
  • A környezeti menük már az adott környezetnek (weboldal, form, hivatkozás, kijelölt szöveg) megfelelően jelennek meg.b3199-től már nem.
  • Már gördül a szövegmezőkben görgetett szöveg is.
  • 100/100-as Acid3 teszt.
  • Működő Silverlight beépülő.

Megjegyzés:A cikk megírása óta felfedezett új bugok és új (fel nem sorolt) feature-ök zöld színnel szerepelnek.

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaropera.blog.hu/api/trackback/id/tr281615692

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

endruuboyyy 2009.12.22. 18:39:38

Az előző kiszivárgott build magyar nyelvi fájlját dobja már fel vki ! thx .

Nekomajin · http://nekomajin.wordpress.com 2009.12.22. 18:55:16

Nagyon remélem, hogy a mostani értesítéseket vissza lehet majd kapcsolni, mert leírhatatlanul utálom ezt a rókaféle oldaltologatást. Még akkor is, ha egyébként tényleg szép az Opera verziója.

Mellesleg a 10.5 alól írom ezt a kommentet, és csont nélkül beengedett az indapass. Hajrá-hajrá! :3

Bluemotion 2009.12.22. 19:40:56

Ami hiányzik:
A "Jobb kattintási" menüben, nem látom az alap, másolás; szerkesztés; kivágás parancsokat.

Bruzsy · http://rockonlelkek.hu 2009.12.22. 19:49:48

@!Hello: frissítettél? mert az Internalban nem megy, de a hivatalosban igen.

madve2 2009.12.22. 19:51:55

Nem tudom, volt-e már róla szó (ahogy néztem, nem volt, ugyanis kerestem, elég alaposan =)), de engem speciel idegesít a Windows 7 integráció azon része, hogy mostmár kettőt kell kattintani ahhoz, hogy megnyíljon az Opera (egyet a tálcán + egyet egy thumbnailre, már ha kifér...), ráadásul meg kell mondanom, melyik fül legyen aktív (ahelyett, hogy az utoljára aktívan hagyottat kapnám meg, mint régen) - ez még önmagában nem lenne baj, pl. IE8-ban több az előnye, mint a hátránya, hiszen ott kevés oldalt nézek egyszerre, úgyhogy jól használhatóak a miniatűrök, de Operában kismillió fülem van, amitől teljesen használhatatlanná válik az egész, mi több, idegesítővé...

Szóval ha valakit érdekel, opera:configban kikapcsolni egyelőre(?) sajnos nem lehet, de ha Vista SP2 compatibility módban futtatod, "megjavul" (egyesek szerint ilyenkor elveszted a Jump Listet is, én ezt nem tapasztaltam még).

Egyébként nagyon tetszik az új verzió (ezért is akartam ezt az apró de annál bosszantóbb problémát ennyire megoldani =)), hosszú idő óta először "ez igen" érzésem van, át is állok a pre-alphára "rendesen"... utoljára a 9.5-nél tettem ezt, akkor az Opera Link miatt =)

blint63 2009.12.22. 19:59:25

"Már működik az egyszavas gyorskeresés eléírott "g" nélkül az alapértelmezett keresővel"
Ez biztos, hogy újdonság? Most hogy próbáltam 10.10-ben is keres g nélkül.

Bob Arctor 2009.12.22. 20:11:50

Nem tudom tapasztalta esetleg más is, hogy full screenben is összeesik.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2009.12.22. 20:12:20

@madve2: Na igen, az elején én ís úgy voltam, hogy jumplist kell, ez pedig nem, de végezetül megszokható, ott van úgyis az Alt-Tab (már ha a Windowsban sem futtatsz 50 alkalmazást).

@blint63: Igen, ez új. Eddig csak egynél több szóra keresett rá, ha egy szót írtál be, akkor 404-es hibát dobott. Erre volt egy trükk, amit még korábban postoltam, de így azért mégiscsak kényelmesebb, főleg ha automatikus kiegészítéssel párosul. Már csak a címsorkeresést kéne normálisan megcsinálni, tehát ha "goo"-t írok, akkor felajánlja a Google-t, VISZONT ha "oogle"-t, akkor nem. Ez is volt már wishlisten.

@Nekomajin: Ne már, hogy jobban szereted a JavaScript alert-re emlékeztető zavaró izéket, mint a diszkréten beúszó sávot. :)

Teddy Beer 2009.12.22. 20:13:10

@blint63: Ez biztosan újdonság az Operában.

Nekomajin · http://nekomajin.wordpress.com 2009.12.22. 20:28:45

@penge™: A beúszó résszel van bajom. Nekem ne tologassa a weblapot sehová. Baromira zavar.
Az alert ablakos megoldással nincs bajom, de ha már változtatni akarnak, akkor legyen olyan, mint a letöltés/rss/turbo/stb értesítők. Csak ne tologassa el az oldalt.

awking 2009.12.22. 20:37:37

Mágusnál se lesz/van felugró, ha több regem van az adott oldalon?

Emoryy 2009.12.22. 20:49:37

"mostmár kettőt kell kattintani ahhoz, hogy megnyíljon az Opera [...](ahelyett, hogy az utoljára aktívan hagyottat kapnám meg, mint régen)"

@madve2: Ezt nem teljesen értem. hogyan sikerült összehozni...?
Ha a tálcagombon kattintok ballal, ugyanúgy jön be az opera mint régen (a legutóbbi füllel).

A jumplisten viszont csak a New tab, és New private tab pontokat látom pluszban, a tabokat felsorolva nem.

Egyébként nekem olyan hiba is jelentkezik rögtön itt a magyaroperán, hogy a legfelső kb 50 pixel magas sávon világosabban renderelődik a szöveg.
Ha görgetek, akkor ez a sáv a képernyőn ugyanott marad.

Dzsini 2009.12.22. 20:49:39

@awking: de, akkor a régi ablak jelenik meg

madve2 2009.12.22. 21:42:37

@Emoryy: Ha a tálcagombon kattintok ballal, akkor megkapom a megnyitott füleim listáját (valamint hozzájuk thumbnailt, ha kifér), és rá kell kattintanom az egyikükre, hogy az Opera tényleg megnyíljon (és akkor azzal a füllel nyílik meg). Pont, mint IE8-cal.

@penge™: Én is próbálom megszokni egyelőre (sokkal könnyebb azzal megnyugtató a tudattal, hogy bármikor eliminálhatom, ha nem sikerül =)), de kevés sikerrel... Mondjuk az alt+tab nem rossz ötlet (pláne, hogy igazából a sok alkalmazás sem gond, ha nem "hagyományosan"* használod (*addig nyomod a tabot, amíg célhoz nem érsz), hanem lenyomod egyszer, majd míg nyomvatartod, ráklikkelsz az Operára... fogalmam sincs, mióta tudja ezt a Windows, de tetszik =))

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2009.12.22. 21:58:57

@madve2: Na igen, én is így voltam a Win7 tálcájával, az elején nem tetszett, aztán gondoltam megszokom, aztán megszoktam...

Amúgy az Alt+Tab-ot már kb Win98 óta tudja. :)))

Bluemotion 2009.12.22. 22:12:49

@Bruzsy: A kikerült verzióra frissítettem rá a pre-alfát és továbbra sincsenek meg az alap szerkesztői funckiók.

Emoryy 2009.12.22. 22:15:08

@madve2: Arra jöttem rá, hogy nekem azért elég csak egyszer kattintanom, mert a tálcagombok összevonását zsigerből kikapcsoltam még annak idején amikor win7-et telepítettem.
Ha bekapcsolom, nekem is 2x kell kattintanom.

@Emoryy: Arra is rájöttem, mi okozza a szövegek világosabban renderelődését nálam. Az Opera Aero Hack.

madve2 2009.12.22. 22:28:32

@penge™: Tudtam, hogy félreérthető leszek =) Az alt+tabot természetesen ismertem, az viszont új számomra (és Win98-ban szerintem nem volt =)), hogy mostmár nem kell n-szer megnyomni, hogy a kívánt alkalmazásra válts; elég egyszer, majd az ilyenkor megjelenő ablakszerűségben egérrel ráklikkelni a számodra szimpatikus ikonra/thumbnailre, és meg is van. Kicsit olyan, mint az exposé macen, csak kevésbé látványos =)

madve2 2009.12.22. 22:31:46

@Emoryy: Azt én is gyűlöltem régen, de olyan sok programot szoktam futtatni egyszerre, hogy egyszerűen muszáj =) (Az Opera azért más eset, mert annyi tabom van, hogy nem férnek ki a thumbnailek, és úgy már használhatatlan az egész.)

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2009.12.22. 22:36:25

@!Hello: Az újban már nincsenek is, viszont az internalban még megvoltak, legalábbis én abban írtam a róla szóló postot. A forráskódnézettel sem volt gond, csak ugye a görgetéses bug.

szantos 2009.12.22. 22:45:35

Vannak dátumok a 10.5 alfa/béta/rc/végleges verziókat illetően ?

Vagy ki mit gondol, meddig szokott tartani ?!

Emoryy 2009.12.22. 22:51:51

@madve2: Én is sok programot szoktam futtatni. Pont ezért ilyen a tálcám: h**p://bit.ly/7wcF4K (képernyő tetején & auto hide)

Lali_ 2009.12.22. 22:53:29

@szantos: Remélhetőleg amikor kész lesz, de én márciusi dátumnál nem nagyon gondolnék korábbit...

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2009.12.22. 23:11:19

Ezt is ki lehet próbálni, még a 10-es kapcsán született a post a dev.opera.com-on, de akkor még lassú volt: devfiles.myopera.com/articles/751/user-interface.html

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2009.12.22. 23:18:15

Nálam nem megy rendese az oldalon belüli gyorskeresés. Ki kell pipálonom a Match case opciót (majd vissza) és akkor már megtalálja, amit kell...

the Water Carrier (törölt) 2009.12.23. 07:59:20

Ha valakit érdekel.

Szereztem egy portable változatot.

Akik nem szeretik az angolt, magyarul is használhatják. Úgy tűnik nem vírusos, bár én csak az Avira ingyenes változatával vizsgáltam át a csomagot.

the Water Carrier (törölt) 2009.12.23. 09:20:58

Ismét tévedtem. Az egy gonosz hordozható változat. Ellopta az összes beállításomat a telepített 10.10-ből, a gazdát meg sem kérdezte. Egyébként ment gyorsan, míg le nem takarítottam.

A 10.10-es a sütik törlése után sem hajlandó a blog.hu-val együttműködni.

awking 2009.12.23. 10:36:23

@the Water Carrier: Egy nem gonosz hordozható változat engem pölö érdekelne :)

the Water Carrier (törölt) 2009.12.23. 14:59:29

Nem azt, hanem ezt. Egy orosz fickó rakta össze. Nem rossz, de nekem ne lopkodja a beállításaimat. Én nem értek hozzá, de a D partíciómon tárolom az anyagaimat, és ezt is oda tettem, mégis hozzányult a telepített 10.10-hez, megnéztem a hordozható változat adatait, és a C partíción lévő mappákra mutattak. Na mindegy, már kidobtam.

www.downarchive.com/software/page/4/

resius 2009.12.23. 16:01:08

@the Water Carrier: De ahogy nézem mappaszerkezetre ugyanaz a kettő.Ezeket a verziókat én sem szeretem, furán viselkednek. Ha portable, akkor csakis az usb-set használom. Azt elvileg az Opera is leteszteli. Ezek a verziók meg valamelyik hordozható program készítővel lettek csinálva, ami annyira azért nem profi megoldás.

awking 2009.12.23. 17:43:00

@resius: Tényleg nem valószínű. Marad az mint ami a 10.10-nél: várok és ronggyá frissítem a letöltőoldalt XD

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2009.12.23. 20:39:50

Kicsit kibővítettem a postot.
+2 fícsör
+2 bug
Mostantól folyamatosan frissül, ha van valami, ha új bugot tapasztal valaki, megírhatja ide kommentben.

@madve2: Na igen, ezt én sem tudom, de azt hiszem XP-ben még nem volt, szóval Vistától. Amúgy már az Opera Ctrl+Tab-jánál is így van, hogy kattinthatók a tabok.

the Water Carrier (törölt) 2009.12.23. 22:30:52

@penge™: Ahogy írod. Már nagyon régóta a könyvjelzőim között van ez az oldal. Tettem már fel gyanús elemeket, nem csalatkoztam.

the Water Carrier (törölt) 2009.12.24. 00:25:27

@penge™: Nem tudom melyik kategóriába illik bele, de számomra érdekes, hogy mikor kedvenc gombjaimat a TTT gyűjteményből próbáltam a 10.50-be becsempészni, bizony csak egyetlen egyet fogadott el, mégpedig a könyvtárasat, melynek nyilára kattintva megnyitható a könyvtár rendezés is. Több gombot, mert én ilyen mániás vagyok, próbáltam betölteni, de csak ez az egy maradt meg. És ha a többi nem, ez az egy miért?

bazsı' 2009.12.24. 01:08:20

Opera 10.10 magyar nyelvi fájla működik ezzel is.
Nekem tetszik, eddig csak egyszer omlott össze :)
Csak picit túl "krómos" (:
Pl. a keresés, meg a címsoros tab.

bazsı' 2009.12.24. 01:35:36

A kezdősáv kicsit olyan fura...

knorbert 2009.12.24. 14:24:09

észlelt bug: az alul lévő eszköztárba, ahol az opera turbo ikonja is van ha teszek egy új ikont, akkor az opera turbo ikon eltűnik és újra oda húzva sem jelenik meg. Reset toolbar to its defaults-al lehet eredetibe visszaállítani, akkor visszakapjuk az opera turbo ikont.

knorbert 2009.12.24. 14:28:46

"valamint már a Shift+Del paranccsal törölhetők belőle a nem kívánt felajánlott elemek." de csak a history-ban hozottak. A bookmarksokat nem lehet rejteni.

knorbert 2009.12.25. 09:39:06

+1 bug: ha egy képet megnyitunk a böngészővel akkor nem engedélyezett a vágólapra másolása (sem).

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2009.12.25. 11:18:52

@knor: A régiben meg egyiket sem. Az nem azért van, hogy elrejtsd, hanem hogy töröld az elgépelt címeket, hogy ne ajánlja fel, például ha index.hu helyett idex.hu-t írtál.

A másik két bug beírva. Na meg volt egy másik, két összeomlás között vettem észre, hogy eltűnt a könyvjelzőim fele (a Link adminfelületén megvolt), aztán visszaraktam shadow copy-ból, azóta semmi. A Link-et kikapcsoltam, biztos ami biztos.

Az új JS motor azért elég instabillá teszi, mostanában egyre többször tapasztalok olyat, hogy frissítek vagy betöltök 1-1 oldalt, aztán csak úgy összeomlik.

knorbert 2009.12.25. 14:58:29

port.hu-n a filmek részletes oldalán nálam az Opera 10.5 nem jeleníti meg a vélemény rovatot (a fórum oda vonatkozó kivonatát).

knorbert 2009.12.26. 11:07:26

keresésnél g betű elhagyható újításra reagálnék: bár a legtöbb keresésnél tényleg elhagyható a g betű beírása a címsorba, de akad olyan eset amikor mégsem, pl. ha számológépnek használjuk és az adott képletben osztásjel ( / ) szerepel. pl. 69*48+15-2 enter és kiadja az eredményt. Kezeli a zárójeleket is rendben, de az osztás jelre megbolondul az opera és pl. 56/12-ből h t t p : / / 0 . 0 . 0 . 5 6 / 1 2 címet gyárt. Természetesen ez nem óriási probléma, de esetleg ha akarja valaki beküldheti az Operának, hogy mit szólnak hozzá, akarják-e ezt "javítani"?

knorbert 2009.12.26. 11:45:24

bug: némely oldal esetén ahol adott linkeknél meg van határozva, mekkora méretben nyíljanak meg az ablakok nem lehet azokat átméretezni Opera 10.5 alatt. Néhol ezt ki lehet kerülni középső gombbal (görgővel) való kattintással, ekkor új fülön nyílik meg a lap teljes méretben (ilyen oldal pl. port.hu filmek, műsorok adatlapja is), de máshol ez nem kivitelezhető pl. ahol űrlapgombra kattintva töltődik be egy oldal (pl. allianzbank.hu oldalán). Az így megnyílt fix méretű oldalakat - hiába a opera fülekre hasonlító ablakfejlécük) nem lehet odahúzni sem a fülsávra, és ugyancsak az új designú ablakfejléc miatt nem lehet teljes méretre sem állítani, mert méretállító gombok nem kaptak rajta helyet.

David_K 2009.12.26. 12:18:39

Jó lesz ez, de egyelőre még rettenetesen instabil. Bizonyos oldalaknál állandóan megzuhan, másoknál rosszul tördel stb. Mondjuk még csak pre-alfa, szóval ez így teljesen rendben is van. Várom nagyon a bétát:)

David_K 2009.12.26. 12:43:26

Még egy bug: mailnél ha ráhúzol egy csatolmányt, nem becsatolja, hanem megnyitja (ill. megpróbálja). Mp3-nál legalábbis tuti, hogy ezt teszi.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2009.12.26. 17:05:01

@knor: A per jel picit tényleg zavaró, viszont mivel azt hálózati címeknél is használják, így nem bug, maximum hiányosság (FF-nél is hibaüzenetet dob, a Chrome jól kezeli, az IE8 szintén jól kezeli.

Ráadásul ezt most hirtelen nem is tudom hogy lehetne kompromisszummentesen megvalósítani, mert ahogy beírhatod "

knorbert 2009.12.26. 17:46:16

@penge™: köszi, váltottam wolframra. Pont ilyen típusú nem hagyományos keresésekre van kitalálva. Intelligensen kitalálja mit akarok. pl. beírom a születésem időpontját to mai dátum és felsorolja hány napos, hetes, stb. vagyok. szuper. Mikor megjelent a weben megnéztem, csak azóta nem használtam, elfelejtettem, hogy van ilyen.

knorbert 2009.12.26. 19:25:25

+1 bug: hiába zárok le egy fület, hogy ne tudjam becsukni, a win7 tálcán a választó előnézetek piros x-ével mégis be tudom zárni.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2009.12.26. 21:48:15

@knor: Ez nem biztos, hogy bug. Van más alkalmazás, ahol ki lehet próbálni? Mert a tálcán elvileg az Alt+F4 parancsot adja ki az adott tabra vonatkozóan, mivel minden tabot külön ablakként kezel, ezért csoportosít. Ha meg vannak lezárt tabok, akkor is be tudod zárni az egész böngészőt. Ez szerintem egy easer egg, mindjárt írok a My Operára.

knorbert 2009.12.26. 21:58:37

@penge™: Én is arra gondoltam először, hogy külön processz minden fül, ezért az általad vázolt eset van, tehát az operát be lehet zárni természetesen lockolt füllel is. De a külön processznek ellentmond, hogy ha fagyás/újraindulás van, minden fagy/újraindul az operában, valamint a feladatkezelőben is egy db. opera process van ha több fül is van nyitva. Szóval szerintem ez igenis bug, mert szerintem az opera adja a keretrendszert a lapfülekhez, az opera generálja mi jelenjen meg a win7 taskbaron...

knorbert 2009.12.26. 22:02:26

az előző hsz-om folytatása: az ie7/8 azért nem jó tesztelni, mert ott ahány lapfül annyi processz. Ha pl. feladatkezelőben ie esetén kilövöd az egyiket, akkor attól még a többi lap talpon marad.

Dzsini 2009.12.27. 07:39:21

bug: bármilyen frame-es szerkezetű oldal (.atw.hu és ilyesmik) ha meg van jelenítve speed dial-ban (nyomok egy frissítést) vagy a tabra ráállva kisképen rögtön összeomlik az Opera - gyorsan rá lehet klikkelni, de ha elkezdi kirajzolni kiakad.

endruuboyyy 2009.12.28. 20:07:13

Teljes képernyős mód nem szuperál :(

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2009.12.28. 23:27:00

@Andris32: Konkrétabban? Mi a baj vele? Mert ha F11-et nyomok, akkor fullscreen, ha megint megnyomom, akkor visszavált és még össze sem omlik.

"Bizonyos oldalakon a Ctrl+Enter csak kitölti a mezőket, utólag kell a Login-ra kattintani."

Most nézem, hogy amúgy az Enter is működik. Tehát Ctrl+Enter és Enter
Ezt eddig csak captcha-s oldalakon figyeltem meg. Akkor ez most bug, vagy feature?

Más: Én a "Reuse current tab" beállítással használom (mivel úgyis ott van normál esetben a középső klikk, mikor éppen nem bugos), viszont megfigyeltem, hogy ebben hiába van ez a beállítás a jobbklikkes context search új lapon nyitja meg a keresést (a könyvjelzők panel viszont megfelelően működik). Szóval akkor most ez bug, vagy feature?

endruuboyyy 2009.12.29. 10:07:12

@penge™: Nálam egy fekete csík van jobb szélen , néha megjelenik a címsor is teljes képernyőn való böngészéskor .

kephost.com/view.php?filename=21N_vtelen.png

Cobalt 2009.12.29. 16:14:33

E-mailek importálása másik Operából, accounts.ini használatával nem működik.

Korekcio, csak akkor jelentkezik ha valamelyik postafiokban van nem letoltott bodyval rendelkezo level.

Az RSS csatornak tartalmat beimportalja ugyan de magukat a csatornakat nem. A csatorna import utan jelzi a regi hircsatorna tartalmakat, de nem jelenti meg oket.

Ment mind2ore a bug report.

awking 2009.12.29. 16:50:45

A kereső mezők már megint jó magasak lettek, bár nem értem,h miért poén állandóan változtatni a magasságukat.

A "."-os keresés jópofa lett, csak hiányzik,h nem tudom beállítani meddig maradjon a helyén, túl gyorsan eltűnik magától

Cobalt 2009.12.29. 16:56:56

awking: a Ctrl-F veglegesen kirakja.

awking 2009.12.29. 16:59:35

@Cobalt: Köszönöm. Annyira egyértelmű lett volna, de eszembe se jutott kipróbálni XD

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2009.12.31. 03:50:38

@awking: Na most sikerült válaszolnom. Igen, működik, ha több login tartozik egy oldalhoz, ilyenkor a régi popup ugrik fel.
süti beállítások módosítása