Magyar Opera

Opera Mobile 10 beta Windows Mobile-ra

Tegnapelőtt már az Opera 10.10 megjelenését vizionáltam a tegnapi nap fő eseményeként, azonban az operások közbeszóltak. Mégpedig azzal, hogy ismét kiadták az Opera Mobile 10 bétáját, ezúttal a Windows Mobile rendszerre. Mondanom sem kell, hogy örömtelibbnek tartom ezt a fordulatot, mint ha tényleg igazam lett volna.

Igaz, az új kiadás nem rejt sok újdonságot. A felhasználói felület már ismerős lehet a Mini 5-ös bétájából, ami az Opera mobilos platformjának egységesedésére utal. Azonban nem szabad megfeledkezni arról, hogy a közös külső nagyon eltérő belsőt takar. A Mini szerver-kliens alapon működik, míg a Mobile egy teljes értékű böngésző.

A legfontosabb funkciók:

  • Presto 2.4.13 renderelő motor
  • kinetikus görgetőrutin
  • érintőkijelzőkre optimalizált működés
  • Gyorshívó
  • jelszókezelő
  • füles böngészés előnézeti képekkel
  • új design (a 9.7 bétához képest)
  • oldalak mentésének lehetősége
  • gyorsbillentyűk
  • automatikus címkiegészítés

Íme egy videó, amit én készítettem. Olyan is, mert egy kissé hirtelen felindulásból készült, néha bénáztam is vele, de a lényeg talán átjön...

Kontrasztként következzen a "hivatalos" Opera promóciós videó:

Letöltés:

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaropera.blog.hu/api/trackback/id/tr731534907

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

amatör1 2009.11.19. 20:45:33

Ha be van kapcsolva a Turbó akkor a Mini vagy ez a gyorsabb? Ugyan azt a szervert használják?

Ződgyík 2009.11.20. 13:39:10

Ár esetleg? A google csak dollárt adm megbízhatót...

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2009.11.20. 14:09:23

@Ződgyík: Szerintem már ingyenes lett. Legalábbis nálam nem kért regisztrációt. Meg ez még csak béta, szóval egyenlőre meg sem tudnád venni. Amúgy árakat én sem találtam, szóval szerintem ingyenes lett.

meneruwa 2009.11.20. 17:17:52

szerintem is áttért az opera az ingyenes adom dolgokba, mellesleg érdemes is amennyi konkurencia van már a böngésző piacon

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2009.11.20. 20:02:04

Az Opera Mobile hivatalosan fizetős böngésző. Viszont az évekkel ezelőtti 8.65 óta csak telefonnal előtelepített, illetve béta verziók jöttek ki, amikért értelemszerűen nem szokás pénzt kérni. Az Opera sem teszi. Hogy ez az állandó bétaság marketing-e, vagy sem, azt nem tudom, de szerintem is ingyenessé kellene tenniük. Szerintem sok bevételük nincs már belőle. Én például biztos nem használnék fizetős 8.65-öt a 10-es béta helyett...
süti beállítások módosítása