Magyar Opera

Opera-trió (b1723, b1724 és b1729)

Rövid szabadságomnak sajnos ezennel vége, de ahogy látom, az Opera 10 fejlesztőinek még ennyi sem jutott. Az utóbbi bő egy hétben ugyanis nem kevesebb, mint három előzetes látott napvilágot. A dolgot kicsit árnyalja, hogy az első kettő párban érkezett, Unite-al, illetve anélkül. Más furcsasággal is szembesülhet az, aki vetett egy pillantást a verziószámokra, erről egy kicsit bővebben is szólni kell.

Június 16-án jelentette be az Opera azt a forradalminak szánt újdonságot, amit mi Unite-ként ismerünk, és amit a jubileumi 10-es verzió fő attrakciójának szántak. Ez tulajdonképpen egy új szolgáltatás, ami lehetővé teszi, hogy az Operánk szerverként funkcionálva különböző extra feladatokat láthasson el, például megoszthassuk másokkal a saját gépünk egyes mappáit, zenéinket máshonnan is meghallgathassuk, vagy éppen cseveghessünk egymással saját chat alkalmazásunk használatával. Nincs okom kételkedni abban, hogy az Operánál kiemelt prioritással kezelték ezt a projektet, és magam is úgy gondolom, hogy alapkoncepcióját tekintve igencsak ígéretes fejlesztésről van szó.

A kezdeti lelkesedés után azonban a fejlesztők - és a felhasználók - komoly problémákkal találták szembe magukat. Noha a számos javításnak és a széleskörű tesztelésnek hála mára egész használható lett a Unite, a megcélzott minőséget még mindig nem éri el. A sok halasztgatás viszont már a végleges 10-es verzió megjelenését is komolyan késleltette, nyilván emiatt döntöttek úgy az illetékesek, hogy a Unite nem kap helyet a stabil kiadásban sem. Helyette - nem sokkal később - érkezik majd a 10.10 bétája, ami a nagyközönséggel is megismerteti ezt az újítást, végleges megjelenés pedig csak a végső 10.10-ben várható. Figyelembe véve az eddigi igyekezetet mindenképpen méltányolandó ez a döntés, nevezetesen, hogy a mielőbbi megjelenést nem a működőképesség és stabilitás rovására szorgalmazzák.

Jól is látják, hogy a 10-esre már égető szükség van, hiszen sokan ódzkodnak béta verzióktól, és a legutóbbi stabil kiadás - a 9.6-os - már majd' egy éve, 2008 októberében jelent meg (a későbbi 9.6x-ek csak ennek ránc-felvarrott változatai, nem tekinthetők külön kiadásnak). Ennyi idő pedig nagyon sok a mai böngészők háborújában, főleg, hogy sok még régebbre visszanyúló hiányosságot kell majd pótolni...

Visszatérve cikkünk tárgyaira: az első két kadás egyszerre érkezett, államiágunk ünnepén, augusztus 20-án. A 10-es verzióhoz tartozó 1723-as és a 10.10-et képviselő 1724-es összeállítás egyedül a Unite meglétében tér el egymástól - természetesen az utóbbi javára. Kezdjük tehát először ezekkel. Amint azt már megszokhattuk, a változások elsősorban a megjelenést, a stabilitást, a levelezőt és a megtalált hibákat érintik:

Főbb javítások, változások (b1723 és b1724):

  • az automatikus frissítés már 3 óránként keres új verziót
  • az Opera nem záródott be az előzmények letiltását és újraengedélyezését követően
  • fülek lezárásakor jelentkező fagyás javítva
  • automatikus frissítéshez kapcsolódó fagyás javítva
  • Gyorshívó eltávolításakor vagy háttérkép-csere esetén jelentkező fagyás javítva
  • a favikon eltűnik a Személyes sávon lévő könyvjelzőkre kattintás után
  • újra működik a helyesírás ellenőrző nyelvkiválasztó ablakának keresője
  • bizonyos Flash-t tartalmazó oldalakkal kapcsolatos fagyás javítva
  • ha Enter használatával választunk elemet egy legördülő listában, az már nem küldi el az űrlapot
  • egyes webfontok nem működtek
  • konzisztencia ellenőrzés feltételekhez kötése a levelezőben
  • a Qt4 natív téma ideiglenesen el lett távolítva (csak Linux)
  • beépülőkkel kapcsolatos fagyások javítva (csak Mac)
  • már frissíthetők a fileIO-t használó szolgáltatások is (Unite: csak b1724)
  • már fut az Opera FreeBSD 8-on is (csak Linux)

Figyelem! Az előzetes verziók még sok hibát tartalmazhatnak, ezeket nem ajánlott mindennapi használatra telepíteni. Az Opera legutolsó végleges verzióját az Opera oldaláról töltheted le.

Letöltés (Opera 10.00.1723, Unite nélkül):

Letöltés (Opera 10.10.1724, Unite-al):

Csupán egy napot kellett várni az újabb javításokra, amik a Unite-ot is tartalmazó 10.10-es ághoz készültek. Talán mondanom sem kell már, hogy az előzőnél rövidebb változási közleményben elsősorban kezelőfelülettel, hibajavításokkal és stabilitással kapcsolatos változtatások találhatók...

Ismert hibák (b1729):

  • a Unite lefagy, ha az UPnP és a UPnP szolgáltatások felderítése is ki van kapcsolva
  • friss telepítésnél az oldalsáv alapértelmezésben be van kapcsolva
  • egyes Unix előzetesek hiányoznak, feltöltésük folyamatban

Főbb javítások, változások (b1729):

  • közelebbről meg nem nevezett stabilitásnövelő javítások
  • az állapotsávon már látszik a link, ha a kurzort egy fül fölé visszük
  • ha nem Unite-os előzetesről frissítettünk egy Unite-osra nem jelent meg a Unite státuszikon az állapotsávon
  • Unite-os buildről frissítve nem működő szolgáltatások is települhettek
  • a címsáv nem mutatta a tartománynevet az oldal betöltésének befejeződéséig
  • korábbi Unite-os előzetesekről frissítéskor előforduló fagyás javítva
  • a látogatóként megtekintés linkre kattintva hibás oldal nyílt meg (csak Unite)
  • nem nyíltak meg a külső linkek az Operában, ha az nem futott
  • hibajelzések HTML fájl megnyitásakor, ha az Opera nem fut

Figyelem! Az előzetes verziók még sok hibát tartalmazhatnak, ezeket nem ajánlott mindennapi használatra telepíteni. Az Opera legutolsó végleges verzióját az Opera oldaláról töltheted le.

Letöltés (Opera 10.10.1729, Unite-al):

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaropera.blog.hu/api/trackback/id/tr331332603

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2009.08.23. 18:47:10

"nyilván emiatt döntöttek úgy az illetékesek, hogy a Unite nem kap helyet a stabil kiadásban sem."

Majd az Opera 15-ben Carakan is lesz, ha így folytatják. Jubileumi beharangozott változat és az EGYETLEN nagyobb fejlesztést is kiveszik belőle. Mi marad? Visual Tabs, amit tekintve az 1024-ben böngészők számát elég kevesen fognak használni, meg néhány hiánypótló javítás? Legalább akkor egy autofill-t és egy html copy-t tegyenek már bele, azokhoz nem kell sokat fejleszteni. A másik meg, hogy bőven van még kereken két hónapjuk a Win7 megjelenéséig.

Más: Az Adobe licenszelési üggyel mi a helyzet? Mert ma már az Opera az egyetlen böngésző, ahol még jelen van a "Click to activate", így ehhez is kell egy plusz userjs.

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2009.08.23. 19:01:48

@penge™: Szerintem sem jó, hogy nem lesz benne a véglegesben. Szerintem is csak minimális újítások lesznek az Opera 10-ben, pedig kiemelkedően soknak kellene lennie. Szerintem is beleügyeskedhetnének egy autofill-t.

Ettől függetlenül értékelem azt, hogy inkább kiveszik, mintsem rétestészta hosszúságúra nyújtsák a megjelenést. vagy egy bughalmazt adjanak ki, sajnos mindkettőre volt már példa.

Ne feledjük azt sem, hogy az előőz verzióhoz, azaz az Opera 9.64-hez képest több komoly újítást is kapott, például az automatikus frissítéseket, a magyar helyesírás-ellenőrzőt vagy az összeomlás-bejelentőt. Ezek más böngészőben benne voltak, de az Operában még nem, és éppen ezért kell egy hivatalos verzióban mielőbb megjelentetni őket.

Carakanos példával kapcsolatban ne felejtsük el az alábbiakat sem:

1. A Unite létezik, és - úgy, ahogy, de - működik.

2. A Unite egy komplex, kliens-szerver alapú, meglehetősen újszerű funkció.

3. A Carakan is működik, igaz még nem publikus.

4. Szerintem már nem kell olyan sokat várni rá, legkésőbb a 11-esbe megjelenik. A Presto 2.3 elvileg készen van, már a Presto 2.4-et faragják.

5. A Unite és a Carakan fejlesztőcsapata nyilván különbözik, a kettő párhuzamosan fut.

6. Inkább várjanak még vele egy kicsit, de dobbantsanak nagyot. Nem lenne hátrány, ha a megjelenéskort tényleg egyértelműen ez lenne a leggyorsabb.

Licenszügyhöz nem tudok mit mondani, valóban kezdhetnének már vele valamit. A dolog kirobbantói meg szüljenek sünt, jó sokat!

ZeGa 2009.08.23. 20:59:21

@cousin333: És azt lehet tudni, hogy melyik prestoban lesz benne a gpu gyorsítás?

Nagy Andras 2009.08.23. 23:43:10

Nem akarok kötekedni, de a FreeBSD nem Linux, hanem egy külön operációs rendszer.

lalolib 2009.08.24. 10:30:58

Továbbra is mint egyszerű felhasználó okoskodom itt, akit egyedül a használhatóság érdekel és tétován néz a semmibe amikor olyan dolgokat olvas (Unit, FreeBSD...stb) amiből a többi átlagos felhasználóhoz hasonlóan csak keveset ért.
Ami az ilyen meg olyan bétákat illeti, az meg közröhej és jól szemlélteti azt, hogy az Opera miért nem tudja áttörni a saját maga butaságainak a gátjait.
Ha meg fog valaha jelenni a 10-es, akkor vajon mivel fogják reklámozni? Mivel akarják elérni azt, hogy a felhasználók az Operát használják? Pedig ha Windows 7 megjelenése után, a szabad böngésző választás lehetőségével sem tudnak élni, akkor a böngésző háborút teljesen el fogják veszteni. Úgy látom, hogy "népszerű" fejlesztések helyett egy szűk rétegnek próbáltak csak kedvezni (Unit), ráadásul a végén még ez sem kerül bele a végleges verzióba.

meneruwa 2009.08.24. 13:59:04

a béták pont azoknak a kevés embereknek van akik szívügyükön viselik az opera sorsát s a hibákat jelentik, operánál javítják megint kiadnak egy újat míg el nem érik a véglegest, ami eljut a nagyközönséghez mint pld. hozzád hogy zökkenő mentsen tudd használni. véleményem szerint bár ez nem ide való hanem a másik topicba az Opera akkor hasalt el itthon amikor fizetőssé tették de nem azért fog kevesebb embernek kelleni mert nincs benne mondjuk a unite. Amikor rájöttem a unite korlátaira már nem is érdekelt annyira, de attól függetlenül használom az operát mivel a legnormálisabb böngésző a piacon. nem zengek dicshimnuszt aki kipróbálja szán rá pár hetet, kizárt hogy visszatérjen az ff-re :D

ata4100 2009.08.24. 14:14:04

"a Unite lefagy, ha az UPnP és a UPnP szolgáltatások felderítése is ki van kapcsolva"

Igen ez így van, de mivel rögtön lefagy, be sem tudom kapcsolni az UPnP-t, szal ez egy patthelyzet.

A külső linkek viszont már végre helyesen megnyílnak, ennek nagyon örülök!

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2009.08.24. 14:17:25

@meneruwa: Mik a Unite korlátai? Hogy nem a torrent és nem is a rapidshare alternatívájának szánják, mert nem arra való? :)

@ata4100: Nem patt helyzet, erre jó az opera:config -> gyorskeresőbe: upnp majd Enable, majd Save

ata4100 2009.08.24. 14:39:22

@penge™: Hiába. Nekem ott engedélyezve van mindkettő, de így is lefagy rögtön. Remélem a következő verzió már jobb lesz. :)

meneruwa 2009.08.24. 20:26:24

@penge™: nem is arra gondoltam, de én úgy érzem ezek fölösleges kerítések egy olyan rendszerre aminek szerintem ne mez lett volna a célja. például ennek a stream lejátszónak értelmét nem látom. most látom megkapta az operamsn nevet a chatszoba, na most mit kínlódjon az ismerősöm operával ha van msnünk meg skype-unk, ez kb. olyan rákényszerítés az emberre hogy mint ami ellen pont az opera lép fel. (kövezzetek meg nem próbáltam, de tuti nem importálja a windows msn partnereket, ha igen visszaszívom) fotómegosztásra van péld. egy flickerünk, egy picasank hogy a magyarokat ne is említsem Az tiszteletreméltó hogy mindezt egy szolgáltatásba akarják összefogni egy alkalmazásban de ugyanennyi kattintással elérem azt a weben is. s ez nem tetszik mert mindenki ezt akarja csinálni és mindenki a saját igazát erőltetné a másikra. tehát itt maga az opera a korlát s elveszti azt ami miatt eddig szerettem de remélem a 10-esben egyáltalán nem fog szerepelni és kétféle verziót fejlesztenek. félreértés ne essék imádom az operát :D

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2009.08.24. 21:31:05

@meneruwa: Az Opera nem böngésző, hanem Internet Suite, a webhez pedig legalább annyira hozzátartozik a webszerver, mint az IRC kliens, az email, vagy a torrentkliens. Amikor bejelentették, hogy ez lett a nagy meglepi, engem sem töltött el különösebb örömmel, de azóta egyre jobban tetszik.

MSN helyett nem a lounge van (az inkább IRC helyett van, ha nincs saját csatornád), MSN helyett az Opera Messenger van, amit még nem próbáltam élesben. Egyenlőre még nem tudom lehet-e importálni az MSN partnereket, de kétlem, mivel My Operás partnerek kellenek hozzá. Szóval regisztrálni kell a My Operán. Annyival jobb, hogy nincs egy rakás szmájli és böngészőből történik, nem kell plusz egy szoftver és platformfüggetlen és nincs harmadik fél, szóval bizalmasabban beszélgethetsz, mint MSN-en, ahol csak egy paragrafus véd a visszaélésektől, de a magyar nyelv talán nagyobb védelem. :D

Például ha meg akarok osztani valakivel valamit, csak bedobom megosztásba. A Picasa és a Flickr biztos nagyon jó, csak megintcsak harmadik fél. Az arra jó, ha például fotós vagy és meg akarod osztani mindenkivel, vagy több emberrel. Ha csak 1-2 emberrel, akkor ott a Unite.

A Webszerver sem arra van, hogy saját weboldalt üzemeltess otthoni sávszélességen 0-24-ben, hanem arra, hogy ha például webfejlesztő vagy, akkor megmutasd a megrendelőnek, vagy ha hobbiwebfejlesztő vagy, akkor megmutasd a webfejlesztő társaidnak, mielőtt élesben aktiválnád az oldalt. Ezt utóbbit például úgy tudnám jól elképzelni, hogy bedobom megosztásba, aztán mindenki módosíthat rajta, akinek megadom a linket és tudja a jelszót, aztán ez a tartalom ha mondjuk 5 Operás között zajlik, akkor mind az 5 ember között szinkronizálódik a weboldal frissített tartalma.

A File Uploader arra jó, hogyha nem valós időben zajlik az adatátvitel, hanem mondjuk dobsz egy mailt, hogy valamikor töltse fel, te közben böngészel, aztán x óra múlva haver feltöltött egy 200-300 megás állományt, amit még fájlmegosztóval is necces megosztani.

Egyébként pont éppenhogy nem kell hozzá Opera sem feltétlenül, sőt még My Operás regisztráció is csak ahhoz, ha hostolni akarsz. Szerinted miért cserélték le a unite:// protokolt? Éppen ezért, mert az Opera nem láncol magához ilyen trükkökkel, bejelentkezhetsz a My Operára (ami egy W3C valid közösségi oldal) és akár Firefox-szal is hostolhatsz, ahhoz is van már Unite addon. Az API meg nyitott, bárki csinálhat bármit.

ttarvai (törölt) 2009.08.24. 22:30:17

@penge™:

szlogen:

Opera, Not just a browser.
The Internet Suite.

szerintem jól hangzik :D

ttarvai (törölt) 2009.08.24. 22:37:22

Amúgy ha kész lesz, valszeg belassulnak kicsit, és én már előre látom, hogy hiányérzetem lesz, mert nem lesz hetente új Opera. Én ugyan főleg csak a skin változását vettem észre az egészből, mégis, úgy éreztem, hogy csinálják, fejlesztik, komolyan gondolják, profik. Ha megszűnnek a weeklyk, akkor kapunk egy stagnáló böngészőt, paff.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2009.08.24. 22:58:45

@massatz: Ha eszük van, akkor nem állnak le, az Opera 10-re rágyúrnak, a Unite-ot próbálgatva már egész stabil, simán bele lehet tenni a véglegesbe, utána pedig max 1-2 hónap és jön az Opera 10.x alfa, amiben már lesz Presto 2.3, Carakan és GPU gyorsítás.

Egyébként hogyhogy nem vettél észre? Ha lassú neted van, akkor ott a Turbo, ha gyors, akkor pedig a Unite. Valamelyik a kettő közül csak elnyerte a tetszésedet. :D

ttarvai (törölt) 2009.08.24. 23:01:55

Amúgy2 a fejlesztők nem gondolkodnak egy teljes desktop suite kialakításában? Vagy a pénz a baj itt is? :(

Minden extra funkciót fel kéne hozni az őket amúgy ellátó programok szintjére és azzal csapatni.
Pl: a torrentkliens van és működik, de kb. ennyit tud.
Levelezőkliensen is lehetne alakítani, Unite-ot nagyon megcsinálni, IM klienseket, egy fullos fájlkezelőt integrálni (intéző és total commander helyére), hangvezérlést nagyon megcsinálni (azért egy Star Trek szerű ütne). És kapunk egy kvázi "desktop OS"-t. Persze tisztában vagyok vele, hogy a Star Trek szerű hangvezérlés még messze van, de csak van valami elképzelése az Operának a következő 10 évre, már ha talpon tudnak maradni.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2009.08.24. 23:23:38

@massatz: Az már annyit zabálna, mint a veszedelem. A fő böngészők így is a webre terjeszkednek, az Opera kakukktojás ezzel a koncepcióval. Jönnek a WebOS-ek is, az Operának meg haladnia kell, nem akkora, hogy ő diktálja a menetirányt.

Dzsini 2009.08.25. 07:42:48

@massatz: "Star Trek szerű hangvezérlés még messze van" - Már a vista hangvezérlése is jó volt, de az új 7-ben még sokat dobtak rajta, angolul már meglepően profi. Viszont az emberek nem szoktak hozzá (és nem is fognak), hogy beszéljenek a géphez (eltekintve az anyázástól ;) ), novelty-nek jó, de egy munkahelyen vagy több ember környezetében értelmetlen.

ttarvai (törölt) 2009.08.25. 10:42:20

@penge™: De lemaradni sem kéne, lehet, hogy a sorba való beállás hosszú távon hasznosabb volna.

Ha nem is böngészőt gyúrnák át, akkor készíthetnének egy Desktop Kit-et vagy bármilyen fantázianévvel ellátott alkalmazás csomagot, ami helyettesíthetné a kisebb, mindennap használatos programokat: lehetne vele netezni, imélezni, irc, unite, torrent, fájlkezelő, zene, film, stb.

Nekem régi nagy vágyam, hogy kapjak egy OS-t vagy valamit, aminek olyan jó alapprogramjai vannak, hogy a sajátjait használnám, nem kéne a béna tervezés és megvalósítás miatt alternatívákat keresni. A Win7 egy jó lépés volt ebbe az irányba, de marad a KMPlayer és Winamp, mert a sima MediaPlayer gyenge.

MacOSX-en viszont így van nem? Bár Macet meg nem fogok venni egyhamar, tehát mindegy valójában.

Linuxnál meg kompatibilitási gondjaim voltak és nem éreztem felhasználóbarátnak; kéne egy hozzáértő ember mellém, aki megcsinálja az egészet fullosra nekem, utána meg majd megtanulom, Wint is megtanultam.

Szóval baromi jó volna egy fullos alkalmazás, de félek, hogy a Google lenyom majd mindenkit a fapados dolgaival. :(

ttarvai (törölt) 2009.08.25. 10:44:20

@Dzsini: Igen, én is próbáltam, és mókás, de az a szint még messzebb van, hogy bonyolultabb parancsokat két-három szóval el tudnék intézni, na meg ugye hogy válaszoljon is :D

ZeGa 2009.08.25. 11:35:36

@massatz: Szerintem meg egyáltalán nem kéne az operának olyanba vágnia a fejszéjét (egyenlőre legalábbis), ami eddig nem volt a profiljukban. Néha az ember érzése az, hogy még ez is sok, annyi mindenre kell odafigyelniük desktop, mobil, konzol(wii). És hát valljuk be attól elteknitve, hogy ha jól tudom mostanában nőtt is a létszám a cégnél, nem olyan nagy cég még az opera, hogy még egy nagyobb volumenű dolog beleférjen. Azért meg teljesen felesleges belekezdeni, hogy aztán jól belebukjanak.

ZeGa 2009.08.25. 13:57:27

@resius: Bizony, bizony és az ikon is megújult!

ZeGa 2009.08.25. 14:10:40

Valami oknál fogva nem működik a szinkronizáció vagy csak nálam?

Dzsini 2009.08.25. 15:17:44

én a 10.10 RC-t várom :)

meneruwa 2009.08.25. 15:22:49

@penge™: uhh igen az opera msn-re gondoltam. de itt hogy a legtöbbet normálisan használd opera táborba kell tartoznod. na már tényleg nem akarom nyomni a körítést, webfejlesztő is vagyok amatőr szinten de nem fogott meg ez a része inkább felnyomom a saját tárhelyre pedig először ennek örültem a legjobban. én most ugy vagyok vele várok egy fél évet addigra tán összeáll rendesen. s majd ujra megnézem akkor mennyire lett használható. tesztelgetni sajnos most nicns időm, ezért nem is akarok érdemben többet szólni róla.

meneruwa 2009.08.25. 15:25:27

@massatz: igen pont ez az, hogy én jobban örültem volna egy nomrális chatnek ami kompatibilis a google és az msnel, plusz egy normálsian használható naptár az M2 mellé. pedig lehet ezt egyszerűbb lett volna kivitelezni.

Edorn · http://darkrpg.hu 2009.08.25. 16:42:28

De a dragonfly (fejlesztői eszközök) ugye javulni fog? Jó lenne már Operát használni fejlesztéshez FF helyett...

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2009.08.25. 16:57:51

@massatz: A hangvezérlés csak mesterséges intelligenciánál kényelmes, a jelenlegi gépeknél inkább érdekesség, mintsem hasznos, vagy időt spóroló megoldás.

@meneruwa: És, hogy az MSN-t használd, a Microsoft táborába kell tartoznod, azon belül Live account szükséges.

@Edorn: Mi a baj vele?

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2009.08.25. 17:55:30

Hát nekem nem lett olyan az ikon, mint a Desktopteam-es postban. Maradt olyan, mint eddig.

Dixon 2009.08.25. 18:27:32

@penge™: csinálj úgy mintha ikont akarnál cserélni és akkor ott lesz és lecserélődik

Én nyomtam egy friss telepítést is erre most nem működik a Link így, nem tud csatlakozni:S

ZeGa 2009.08.25. 18:27:38

@penge™: Én egy tiszta telepítést csináltam és nekem megváltozott.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2009.08.25. 18:30:25

@ZeGa: Na igen, ez a baj, a telepített programok között most létrehozott egy 10.10-et és a 10-et (ez az újabb). Mindegy, majd ha kijön a Unite build, akkor csinálok egy fresh installt.

Ez így olyan izé, hogy előbb jön a Unite nélküli RC, mint a Unite snapshot... :(

Az FTP-n még az RC sincs fent: ftp://ftp.opera.com/pub/opera/win/

Dzsini 2009.08.25. 18:31:28

@penge™: mert a Windows cache-be rakja az ikonokat, azt kell kipucolni - van rá több mód, CCleaner is meg tudja csinálni, vagy a "clear icon cache"-re ízlés szerinti találatot vedd használatba, ha Dixon módszere nem működne.

ZeGa 2009.08.25. 18:34:58

@penge™: Én nem is tudom, hogy egyáltalán lesz-e 10.10 RC, mert szerintem az még egy kicsit később lesz.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2009.08.25. 18:38:49

@ZeGa: Mindegy, hogy minek nevezik, a lényeg, hogy dobják ki minél hamarabb az RC kódján alapuló Unite buildet. :D

Sőt, tegyék bele a Carakan-t is a jelenlegi állapotában, aztán nevezhetik felőlem pre-alphanak is, csak igyekezzenek.

ZeGa 2009.08.25. 18:42:41

@penge™: Jogos, jogos, de akkor már legyen benne gpu gyorsítás is, ha már lúd.... :D

Dzsini 2009.08.25. 19:17:40

@penge™: én a szintetikus tesztektől eltekintve még nem láttam olyan oldalt, ahol érezhető lett volna a javascript motorok közti különbség (jó, meg a ChromeExperiments-en)

meneruwa 2009.08.25. 19:29:32

@penge™: :D nadh de ez az hogy az msn hosszab bultra vezethető vissza, nem mondhatom az összes ismerősömnek hogy na lépjen be mindenki miattam az opera klubba, attól függetlenül hogy én is msnt használok, erre mondom hogy ez kb olyan mint ahogy az ie-t kényszeríti rá a ms az emberre. szal nemigen giszem hogy magyarország összes netezője szaladni fog leválatni az msnt meg az összes többi hasonlo szolgáltatást egy olyanra ami most indult.

nekem update volt de kicserélte az ikont.

Dzsini 2009.08.25. 19:35:17

@meneruwa: az msn azért lett ilyen elterjedt, mert automatán indult egy ideig a windowsokban - amikor én kezdtem, akkor még az volt a senki, akinek nem volt ICQ száma, a gagyi msn-ről meg kb. 3-an hallottak :)
(az egyesült államokban még mindig többen AIM-eznek és Y!messengereznek mint MSN)

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2009.08.25. 19:38:56

@Dzsini: Gmail-> Nyisd le a szmájlikat tartalmazó lenyílómenüt és mozgasd az egeret. Tedd meg ezt Chrome-ban, Firefox-ban és Operában. Látni fogod a különbséget.

Nyisd le a Gmail-en a Move To menüt Operában és Chrome-ban, látni fogod a különbséget.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2009.08.25. 19:40:06

@meneruwa: De te valószínűleg nem a legutóbbi 10.10-ről frissítettél, hanem a nem Unite-os béta 3-ról, nem?

Dzsini 2009.08.25. 19:45:02

@penge™: operásnál lassabban animálnak a smileyk (de ugyanúgy be tudok gyorsan szúrni akárhányat), a move to teljesen jól működik mindkettőben. biztos az én gépemben van a hiba :)

ZeGa 2009.08.25. 19:47:03

@penge™: Milyen különbséget kell észre venni mert én csak operát használok és nincs kedvem leszedni a többi böngészőt.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2009.08.25. 19:51:23

@Dzsini: A Move to-nál az első lenyitás nehézkes, kb 0,5 másodpercet késik.

A szmájliknál valószínűleg a gépeddel van a baj, mert nálam az egérhúzáskor kb 2-3 másodperces késéssel jelenik meg körülötte a sárga keret (az körül, ahol az egér mutatója 2-3 másodperccel ezelőtt volt), aztán erre rákattintva sem azonnal rakja be.

Edorn · http://darkrpg.hu 2009.08.26. 09:02:17

Hát akkor biztos csak én vagyok béna dragonfly-al kapcsolatban, de ilyesmiket hiányolok pl:
- kiválasztok egy tag-et az adott honlapon és nem tudom megnézni, hogy milyen css részek vonatkoznak rá.
- nem tudom átírni a paramétereket, vagy úgy általában bármit, hogy gyorsan megnézzem, hogyan is mutatna ki úgy a honlap...

Bár ha ilyen értetlenül kérdezed, hogy mi a bajom vele, akkor ezeket biztos tudja, csak én vagyok béna... ha tényleg így van, akkor tudtok hozzá jó bemutatót? Esetleg magyar nyelven?

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2009.08.26. 16:14:29

@Edorn: Az elsőre: Nyisd meg a DragonFly-t, mozgasd az egeret, megjelenik egy kék keret, válaszd ki a kívánt DIV-et, majd drappszínnel ki fogja jelölni a forráskód kiválasztott részét. Ezután alul a DOM mellett Stylesheet fül. Még legördülőmenü is van.

A másodikra: Nyiss ki egy tag-et (+ra kattinva), majd duplaklikk a módosítani kívánt részbe.

Mellesleg van Design mode is: magyaropera.blog.hu/2009/07/27/design_mod_a_weblapokon
Ezzel a HTML copy is megoldható.

Továbbá Ctrl+F3 -> A forrást szerkesztheted, majd Apply Changes-re kattintva alkalmazhatod a változásokat (nekem például ez (is) hiányzik FF-ból).

meneruwa 2009.08.26. 16:44:45

@penge™: unite-s betám volt mentem sorba a frissítéssel 1724, 1729, majd 1733 bár a véglegesnél uj telepítést csinálok ugy érzem

Edorn · http://darkrpg.hu 2009.08.27. 08:22:28

@penge™: Oh... Köszi! Már csak azt nem értem, hogy a css-ből miért nem lehet mindent szerkeszteni... Van amit lehet, van amit nem... Illetve hogyan lehet új részeket beszúrni a css-be. De ezekre majdcsak rájövök...

"Design mode"-ot használom és nagyon jó!

A forráskód szerekesztést is ismerem, de ezt a Ctrl+F3-at nem értem... Minek kellene történnie mikor lenyomom? Mert semmi nem történik...
(Nem a Ctrl+U-ra gondoltál, ami megnyitja a forrást?)
süti beállítások módosítása