Magyar Opera

Vista Aero effektus Opera alatt

Már több operás oldalon is megjelent egy trükk, amellyel aktiválni lehet a Vista alatt látható Aero effektust az Opera fejlécén és a fülsávon, hasonlóan pl. a Chrome-hoz vagy a Safarihoz, de már az új terveken a Firefox is így jelenik meg. Opera alatt csak a fejléc látható, ráadásul a fejlécet normál esetben kikapcsolni sem lehet.

Aero effektus Operában

Az alábbi trükkel nem csak a fejlécet lehet eltüntetni Operában is, hanem átlátszóvá varázsolhatjuk a fülek közötti területet, amely így jobban illeszkedik a Vista vagy Windows 7 ablakai közé.

A lenti leírás nem egyszerű, és jelentős átalakításokat végez az Opera felépítésében. Csak akkor csináld meg ezeket a lépéseket, ha érted is, hogy mire szolgálnak! Ez még csak egy kísérleti módszer, és akár tönkre is teheti az Opera telepítésedet, ha nem vigyázol!

A módszer hátránya, hogy egy módosított skint kell hozzá használni, éppen ezért nem kapjuk meg a legújabb témák finomításait és javításait (ha valakinek van kedve, kihámozhatja a módosított témából, hogy mi az, amire feltétlenül szükség van benne, és a többit lehet belőle törölni, ekkor az alapértelmezettből fogja venni ezeket). Ugyancsak problémás, hogy két segédprogram is kell a használatához.

A telepítést részletesen rafael oliveira oldalán lehet megnézni, itt most csak röviden:

  • töltsd le a szükséges csomagot: RapidShare, MediaFire
  • a módosított témát (AERO.zip) másold be az Opera skin mappájába, majd aktiváld Operában
  • indítsd el az OperaAero.exe programot, ami meg fog jelenni a tálcán (ott be is lehet zárni szükség esetén)
  • másold a windowstyle.exe fájlt a D: meghajtó gyökerébe
  • nyisd meg a button.html fájlt Operában, és húzd a benne található gombokat — amelyekre szükséged van — a fülsáv végére (a bezárt lapokat tartalmazó ikon mögé)
  • és végül írd meg, hogy mire jutottál :)

Bár én kipróbáltam, nekem nem igazán jött be, egyrészt a méretcserénél villog az egész, másrészt a betűkkel is történt valami a fülsávon. De azért nem mutatott rosszul, remélem egy későbbi Opera verzióba beépítik natív támogatásként is.

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaropera.blog.hu/api/trackback/id/tr1001264821

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ómájgád 2009.07.24. 13:28:37

Épp pár perce próbáltam ki én is :). A címsort nem sikerült eltűntetni, és a feliratok nekem sem tetszettek, úgyhogy le is töröltem az egészet.

ZeGa 2009.07.24. 13:51:29

Nálam is elmosódtak a felíratok vagy nem is tudom mi történt velük.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2009.07.24. 15:25:50

Ha a címsort eltüntetitek, akkor olyan lesz, mint a Chrome (hogy teljesen felül vannak a tabok), vagy marad egy kb 5 pixelnyi hely a tabok és a kijelző teteje között, mint ha sajátgombokkal csinálom ugyanezt? Valamint azt olvastam az eredeti oldalon, hogy ilyenkor nincs menü sem, de az Alt-os menü előhozás azért még működik?

Na meg a másik. Ilyenkor az MDI ablakok keretei is átlátszóak lesznek, vagy csak a főablak?

ttarvai (törölt) 2009.07.24. 16:17:41

Nálam nem tűnt el a fejléc, bár lehet csak ügyetlen voltam. Pedig baromi jó volna, ha tényleg Aero skin lenne.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2009.07.24. 16:19:09

@massatz: A fejléc csak a felrakott gombok hatására tűnik el (vagy ha kézzel megadod valahogy a windowstyle.exe-nek, ahogy a gombok csinálják)

ttarvai (törölt) 2009.07.24. 16:24:10

@Karbonade: Pedig felraktam a gombokat... azt hiszem. Valójában túl bonyolultnak találtam és a segítséget, ill az utasításokat meg kevésnek.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2009.07.24. 16:29:45

Na nem jöttem rá, hogyan lehet eltüntetni ezzel a fejlécet, viszont találtam egy másik progit, amivel már igen :) Erről is lesz majd újabb cikk, mert nagyon jónak tűnik, nem is értem, hogy nem találtam rá eddig.

Itt a program és a leírása: my.opera.com/Tamil/blog/opera-launcher

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2009.07.24. 16:30:59

@massatz: szándékosan nem írtam részletesen az utasításokat, hogy csak az próbálja ki, aki tudja miről van szó...

De úgy néz ki hogy van már egyszerűbb mód is (lásd az előző hsz-t)

Dzsini 2009.07.24. 16:46:36

én az operalaunchert használom már pár napja, kényelmesen eltünteti a címsort, az ALT-ra megnyíló menü megmarad, maximize-al meg egy minimalista skinnel jobb fullscreen, mint az F11 :) meg úgy egyáltalán, tiszta, száraz - akkor jelenik meg a címsor, ha esetleg fagy az Opera (amikor a not responding felirat megjelenik a címsorban). A launcher egyébként tud még egy-két jó dolgot, ügyesen összerakott program.

az aero-s dolgot nem tudom, mert a Vistás gép alatt nincs aero-képes videokártya. A hozzászólásokban azt olvastam, hogy az "üveghatárt" húzza lejjebb az ablak tetején, ezért lesz elmosódott a felirat, és a visual tabok képe is.

ttarvai (törölt) 2009.07.24. 17:09:59

@Dzsini: És az nem zavar, ha néha eltünteti a tálcát?

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2009.07.24. 17:20:02

@Dzsini: Akkor megvárom, amíg bugmentesítik, nekem a tálcára és a sidebarra szükségem van, csak a vertikális területet akarom megnövelni és gyorsítani pár tizedmásodperccel a tabváltást azáltal, hogy az csak "fellököm" a kurzort és horizontálisan pozícionálom, mint a Chrome-ban.

Dzsini 2009.07.24. 17:34:02

se a sidebart, se a tálcát nem bántotta még nálam.

ttarvai (törölt) 2009.07.24. 17:45:58

@Dzsini: Próbáld meg a Windows-gomb + D -t (Windows esetében) és utána, kattints rá a tálcán lévő Operára. Elviekben visszajön az Opera, de már nincs tálcád. :o

Dzsini 2009.07.24. 17:48:40

@massatz: visszajött a tálca is, a sidebar is - mondom, lassan 2 napja használom problémamentesen.
(a tippem az, hogy azért, mert nálam nincs Aero, de tökéletesen működik)

(amúgy a default skin nálam nem a fenti belinkelt, de azért nem rossz...)

littlemat 2009.07.24. 19:59:29

KDE 4-ben egy kattintás a keret és fejléc eltüntetése. De ezt csak úgy megjegyeztem. :)

Ómájgád 2009.07.24. 20:01:13

Most egész jól elvagyok a default skinnel, egészen gyárinak néz ki a régi után, bár a gombok az address bar mellett még elég amatőrnek tűnnek, főleg ha rájuk viszem az egeret.
Viszont kezd egy kicsit elegem lenni a hibákból :(. Az a sejtésem, hogy ez már mindig így lesz: mindig attól kell tartani, hogy egy oldal nem működik rendesen. Pedig már kezdtem rákattani a Bookmark szinkronizációra. Most egy kicsit Chrome bétázni fogok.

Tarackos Sül (törölt) 2009.07.24. 22:08:47

Magyarul:

Az egész világ legkifinomultabb, legtöbbet tudó, ultragigamegaszuper, és oly méltatlanul alábecsült és szintén méltatlanul kevés részesedést birtokló hiperböngészőjében kókányolnom kell egy sort, hogy NAGYJÁBÓL (tehát nem teljes értékűen) meg legyen az az effekt, amit a szánalmas, lenézett, abszolút tökéletlenségnek mintapéldájaként tekintett, hype-bajnoknak nevezett, méltatlanul elterjedtnek tartott, bugrókának hívott másik böngésző (Firefox) ALAPBÓL tud?

Valahogy ilyenkor elindul nálam a röhögőgörcs :D

"remélem egy későbbi Opera verzióba beépítik natív támogatásként is."

Én nem remélem, mától minden nap 2x imádkozom, ha ész nincs a fejlesztőknél, legalább hit legyen (nálam). A múltkori Unite post után is kivert a víz, de ezek után azt hiszem, én lemondtam erről a böngészőről. RIP.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2009.07.24. 22:12:24

@Tarackos Sül: Nyilván a böngésző legfontosabb tulajdonsága, hogy átlátszó-e a tabbar. Gyász. Különben a Firefoxban is csak TERVBEN van, ha már itt tartunk, máskor olvass figyelmesebben, mielőtt beszólsz.

resius 2009.07.24. 22:19:38

@Tarackos Sül: inkább igyál egy sört és élvezd a nyarat ;)

özv. Horvai Jolánné 2009.07.24. 22:38:16

kis pontosítás:

Az egész világ legkifinomultabb, legtöbbet tudó, ultragigamegaszuper, és oly méltatlanul alábecsült és szintén méltatlanul kevés részesedést birtokló hiperböngészőjében ALAPBÓL benne van egy rakás valóban fontos, hasznos és kényelmes dolog, amihez a szánalmas, lenézett, abszolút tökéletlenségnek mintapéldájaként tekintett, hype-bajnoknak nevezett, méltatlanul elterjedtnek tartott, bugrókának hívott másik böngészőben (Firefox) kókányolnom kell minimum egy fél napot, hogy NAGYJÁBÓL (tehát nem teljes értékűen) meglegyen, vagy még akkor sem lesz meg, és ráadásul tetűlassúvá és memóriazabálóvá teszi azt.


nnnnna, így már sokkal jobb.

MagicalCritical · http://sellbuypokerstars.com 2009.07.25. 00:23:49

@Tarackos Sül:

"Tessék, lehet menni!"

Egyébként én is remélem, hogy ez az aero dolog a későbbi verziókban default lesz, a másik kérdés vajon az, hogy Hicks mester ezt mivel tudja még megfejelni?

ttarvai (törölt) 2009.07.25. 01:07:59

@Karbonade: Nem is neked szántam azt a kommentet, hanem oliveirát minősítettem vele.

Dzsini 2009.07.25. 07:26:04

azt mondjátok meg minek etetitek a trollt? egyértelműen ezért jön ide, kár reagálni.

lalolib 2009.07.25. 11:17:59

Imádom ezt a böngésző háborút! Kezdetben Operát használtam (én még fizettem is érte!), majd valami miatt áttértem az IE7-re, majd elég gyorsan az Firefox-ra, majd ismét vissza az Opera 10-re. Nem érzelmi alapokon szoktam dönteni, mellesleg egyik sem tökéletes. A Firefox népszerűsége a kiegészítőkben van, pillanatok alatt egy "mini Operát" rakhatok össze, természetesen meghagyva a Firefox jó tulajdonságait. Ez visszafele nem működik. Két dolgot hiányolok nagyon az Operából: egy profi letöltéskezelőt mely a videómegosztókkal is elbír, több szálon, szeletelve tölt le...stb. Egy külső is jó lenne, ha tökéletesen beépülne az Operába, de olyannal még találkoztam. A másik a google kereső szolgáltatásában épülő CoolPreviews jellegű kiegészítőt. Ha ezek lennének, biztos nem haboznék és végleg az Opera mellett döntenék.

ttarvai (törölt) 2009.07.25. 11:43:45

@lalolib: Összerakhatod pillanatok alatt, de aztán a FF nagyon belassul

Dzsini 2009.07.25. 11:44:30

Letöltésekhez én JDownloadert használok, nem épül be, de a linket copyzva már el is kapja (clipboardot figyel), meg lehet rádobálni is linkeket. Szeletelve tölt, elszórakozik a filemegosztókkal (rapid és társai), videókat is le tud szedni, ha meg nem kell, marad a belső - pár dolgot letölteni elég az is.
A másikat nem ismerem :) (de lehet, hogy userJS-ben írtak már hozzá ilyesmit, néha meglepődök mi minden van)

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2009.07.25. 14:59:29

@Dzsini: Ha arra gondolsz, hogy a Google keresési találatai mellé kirak egy előnézeti képet, ilyen volt, használtam is egy ideig, aztán újratelepítésnél elfelejtettem lementeni a userscript-eket tartalmazó mappámat, így elveszett, utána kerestem mindenhol, de nem találtam. De az sem biztos, hogy 10-essel is működne, elég régi volt már.

özv. Horvai Jolánné 2009.07.25. 15:24:47

@lalolib:

természetesen mindkettőre van userjs, semmivel nem nagyobb feladat megtalálni és beüzemelni, mint egy addont a FF-hoz, már akinek pont erre van szüksége.

azt viszont tapasztalatból állítom, hogy a FF fél nap addon-telepítgetés után is csak kb. feleannyit tud, mint az opera helyből. minthogy végölis meguntam a vele való szórakozást, ezért nem tudom, hogy egyáltalán létezik-e mondjuk olyan addon, ami egy webhelyen több accountot és jelszót is tud kezelni... de ez csak egy példa a sok közül.

szóval nem sikerült "pillanatok alatt mini-operát" összeraknom, jelentősen belassítani viszont nagyszerűen sikerült...

lalolib 2009.07.27. 10:06:37

Dzsini!
Köszi a JDownloader ajánlását! Kipróbáltam, nagyon ígéretesnek tűnik. A Link-gyűjtő ügyes megoldás és elboldogul a nagyobb tárhelyekkel is.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2009.07.27. 11:21:11

@lalolib: Rapidról csak Premium acc esetén lehet vele letölteni, vagy kivárja a 15 percet (ha fix IP-d van), illetve reconnectel (ha dinamikus IP-d van), mint az USDownloader? Mert ha igen, akkor lecserélem, mert utóbbi elég bugos.

Dzsini 2009.07.27. 12:57:30

tud reconnectelni is, ha beállítod a routered/akármit, tud premium accountot kezelni (bárhányat), és tud várni is 15 percet - amelyik tetszik :)

lalolib 2009.07.27. 16:12:05

Az otthoni gépemen használom a Rapidot és van premium kódom. A cégnél természetesen nem használom, de kipróbáltam egy free rapidos letöltést (igaz csak egy fájl volt), de azt simán hozta.
Azt azért nem értem, hogy miért nem lehet hozzá olyan kiegészítőt írni, mint amit a Firefoxhoz lehet. Néhány sor csupán és a jobb egérgomb máris használható lenne. Tudom, ugyanaz a vágólap figyelés is, de sokkal elegánsabb és nem kéne állandóan futnia a háttérben.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2009.07.27. 17:22:32

@lalolib: Miért, FF-hez hol van olyan ex, amivel lehet letölteni free rapidról? Ilyet nem találtam, a DownThemAll is csak prémiumos rapidról tud letölteni.

Dzsini 2009.07.27. 21:37:24

JDownloader kedvenc használata: Panel -> Links -> ctrl+a -> jobbgomb, copy link address
aztán kiválogatom (működik youtube keresésnél, rapidlibraryban, fórumokon, ahol a kijelzés csak link-et vagy rövidítést ír...)

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2009.07.28. 00:50:19

@Dzsini: Na, életre keltettem. Kicsit bugos, de jó. Gyorsabban is indul, mint az USD, a felülete is jobb, egyedül az ellenőrző mód hiányzik belőle, de lehet, hogy csak nem találom. Mindenesetre jó látni, hogy ezt még fejlesztik és még az 1.0-t sem érte el, így látok benne fantáziát.

Bár a Java miatt kap egy feketepontot.

Azt nem tudod véletlenül, hogy a Click'n'Load mire jó?

Dzsini 2009.07.28. 07:24:56

Ellenőrző mód? CRC32-t ellenőrizni szokott, ha épp tud (meg ki is tömöríti a RAR-t ha bekapcsolod a plugint).
Bug nálam csak a megjelenítésnél szokott előjönni, nehezen frissül a főablak - de működési probléma nem volt. Néha egy-egy plugin megszédül ha változtatnak a főoldalon, de az update néhány napon belül érkezik hozzá.
A Click'n'Load egy saját protokolljuk, fel lehet tenni egész letöltési listákat egy fileként ha jól értelmeztem - egyelőre nem találtam ilyesmit :)

lalolib 2009.07.28. 09:19:19

@Penge! Ahogy írtam, van premium kódom, ezért sejtelmem sincs, hogy a DTA megbirkózik-e a free verzióval.
Ráadásul hamarosan otthon is visszatérek az Operára, és ez a jDownloader-nek is köszönhető.
Mivel itt Opera szakértők vannak, lenne egy kérdésem is. Létezik olyan megoldás az Operában mely kiegészíti a Google keresőjét? Mire is gondolok. Sok képet szoktam letölteni, de az nagyon nyűgös,hogy állandó kattintás a miniképre, majd egy újabb a kép nagyításához, majd mentés, majd vissza...stb. A FF így oldja meg: az egérrel rámegyek a képre, mely egyből egy nagyobb ablakban megjelenik (a keresőn belül), egy Mentés ikonnal együtt, kattintás és már a gépemen is van a kép. Ahogy elmozdítom az egeret, a nagyobb ablak eltűnik és jöhet a
másik kép. (Ez mellesleg a Coliris egyik kiegészítője, és zseniális). Ezen kivül még számtalan Google kereső kiegészítő van, és aki sokat használja (én igen), akkor áldás.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2009.07.28. 12:48:21

@Dzsini: Arra a módra gondoltam, hogy nem tölti le az egész fájlt, csak az első néhány bitjét. Archiválni nagyon jó ez a mód olyan oldalakon, ahol x idő inaktivitás után törlik a feltöltött fájlokat, mert egyrészt nem kell újra letölteni gigákat, másrészt nem kell végigvárni a 15/30 perceket oldaltól függően, hanem max 1-2 percet számol rá, de viszont arra elég, hogy logolja a letöltést, tehát ha ezt lefuttatod, akkor újraindul az inaktivitási periódus.

@lalolib: A Linkek panelt nézted?

Dzsini 2009.07.28. 13:14:57

@penge™: ilyen funkcióról nem tudok - manuálisan le lehet állítani egy kis töltögetés után... esetleg a fórumukra lehet írni, hátha valaki ír ilyesmit hozzá.

lalolib 2009.07.28. 14:21:10

@penge: néztem, de a Google keresésnél nem mutat linkeket.

lalolib 2009.07.28. 14:21:30

@penge: néztem, de a Google keresésnél nem mutat linkeket.
süti beállítások módosítása