Magyar Opera

Opera 9.5 Alpha megérkezett!

Több hónapnyi várakozás és találgatás után végre megérkezett az Opera vadonatúj előzetese, a várva-várt Kestrel, más néven Opera 9.5 Alpha. A fejlesztők nem kevesebb, mint egy éve dolgoznak ezen az új verzión, amely javítások ezreit tartalmazza, és jóval gyorsabb, letisztultabb lett, mint az előző verziók.

Pár mondatban az újdonságokról:

  • gyorsabb
  • teljes keresés az előzményekben
  • jobb kompatibilitás a weboldalakkal
  • jobb kisegítő lehetőségek
  • jobb integráció az operációs rendszerbe
  • könyvjelzők és gyorshívó online szinkronizálása
  • speciális Windows buildszám: 9500 :)

A változások rendkívül hosszú listája részletesen itt érhető el a különböző oprendszerekre: Windows, Mac, Unix.

Nagyon fontos, hogy ha hibákat találsz, azokat jelentsd az Opera felé! Mivel ez egy alpha verzió, így elismerten rengeteg hiba van még benne, és még távol áll a végleges verziótól. Ne használd ezt a verziót a mindennapos böngészésre! Mivel jó esély van arra, hogy a beállításaid esetleg eltűnnek vagy megsérülnek, mindenképpen készíts biztonsági másolatot a profilodról, mielőtt telepíted az előzetest!

Figyelem! Az előzetes verziók még sok hibát tartalmazhatnak, ezeket nem ajánlott mindennapi használatra telepíteni. Az Opera legutolsó végleges verzióját az Opera oldaláról töltheted le.

Opera 9.5 Alpha letöltése

Az újdonságok részletesebb listáját lapozás után olvashatod el.

Az Opera 9.5 előzetese alapesetben nem a jelenlegi Operára, hanem külön telepíti magát, így a profilok nem keverednek, ennek ellenére nem árt biztonsági másolatot készíteni a jelenlegi adatokról.

Az új verzióban szinte teljesen újraírták a megjelenítő motort, így az sokkal gyorsabb és hatékonyabb lett. A JavaScript rész mostmár kevesebb memóriát használ, és még gyorsabb, mint az elődje. A weboldalak megjelenítése is gyorsabbá vált egy új algoritmusnak köszönhetően. Ugyancsak sokkal jobb lett a betűtípusok valamint a képek kezelése, valamint a felhasználói felület jobban reagál a parancsokara, mint korábban.

De nem csak a sebessségben történtek jelentős javítások, hanem a funkciók terén is. Az Opera vezette be a füles böngészést, az egérmozdulatokat, a gyors navigációt és a gyorshívót, és ezt a tendenciát most is folytatták. Bár a jelenlegi funkciók talán nem olyan innovatívak, mint a régiek, de nem kevésbé hasznosak.

Szinkronizálás előzetese

Az egyik jelentős újdonság a könyvjelzők, a személyes sáv és a gyorshívó szinkronizálásának lehetősége a My Operával. A fukciót a Fájl menü alatt próbálhatod ki, és szükség lesz hozzá egy My Operás azonosítóra is. Ennek segítségével bárhol használhatod majd a saját könyvjelzőidet és gyorshívódat. Lehetőség van vendégként vagy felhasználóként belépni, előbbi esetben az adataid törlődnek a gépről a kilépés után, míg a második esetben a lokális adatokat szinkronizálni fogja az Opera a megadott My Operás felhasználóval.

Keresés az előzményekben

Jártál már úgy, hogy olvastál valami érdekeset, de pár nappal később már képtelen voltál újra megtalálni azt? Az Opera 9.5-ben az előzmények teljes szövegében kereshetsz, nem csak a weblapok címei között, így pillanatok alatt megtalálhatsz minden régebbi weboldalt. Csak kezdj el gépelni a Címsorban, és az Opera azonnal megjeleníti neked a találatokat a weblapok címével együtt. Próbáld ki!

Ablakok és a Gyorshívó visszaállítása

Eddig csak a fülek visszaállítására volt lehetőséged a jobb felső sarokban található kukával, de mostantól egy ablakot is visszaállíthatsz az összes rajta levő füllel együtt, valamint a Gyorshívó törölt bejegyzéseit is visszahozhatod.

BitTorrent

A Bittorrent letöltések még gyorsabbak lettek, mivel az Opera 9.5 már támogatja a PEX-et.

Gyorsabb levelező

A Kesrel levelező részét teljesen újraírták, így gyorsabb és stabilabb lett (illetve lesz, majd a végleges változatban, jelenleg még eléggé instabil). Sokat javult az IMAP támogatás. Ha a jelenlegi Operádra telepíted az előzetest, akkor az új Opera újra fogja indexelni a leveleidet, sőt állítólag ez az egyetlen mód jelen pillanatban, hogy a levelezőt teszteld.

Természetesen ez csak az újdonságoknak egy kis része, a napokban még sokat fogunk szerintem ezzel foglalkozni, szó lesz még az új levelezőről, a megújult motorról, a CSS támogatásról, és egyéb újdonságokról is. Addig is próbálgassátok bátran az előzetest, jelentsétek a hibákat, és a legfontosabb: menteni, menteni, menteni!

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaropera.blog.hu/api/trackback/id/tr18157095

Trackbackek, pingbackek:

Pingback: » Blog Archive » Frissítések a böngészőpiacon 2008.03.06. 12:43:27

[...]laborja az összes böngésző közül ezt hozta ki etalonnak. Letöltheted innen:[...]

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nyuszi 2007.09.04. 12:24:43

és már azok a flash-ek is működnek, amik eddig akadtak

Dixon008 2007.09.04. 12:27:13

Na akkor már ide írom tapasztalataimat.
A plugin részt mennyire írták át, mert 1-2 plugin megvan a másik Operából, pl a Flash, viszont a Shockwave nem, ezt akkor nekem kéne felraknom, vagy csak átmásolni a másik Operából a szükséges fájlokat?
A másik szomorúbb dolog, ami lehet hiba, hogy volt itt úgye a cikk hogy minden beépülőd megvan-e és az SVG-t alapból kéne tudnia, vagy még ez az alpha verzió hatása hogy vagy még nincs befejezve, vagy megvan csak nem stabil és inkább nem tették elérhetővé, vagy tényleg hiba és javítani és jelenteni kéne?

klicker · http://klicker.blogol.hu 2007.09.04. 12:29:35

Király! Ki kell próbáljam ;)

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2007.09.04. 12:31:06

Persze, az svg alapból kéne működjön, gondolom csak kikapcsolták valami miatt, de nem árt jelenteni.

Nike · http://oblog.usite.hu 2007.09.04. 12:35:47

Bongeszesi resze nagyon jo, de nekem mailt nem tudta attenni ujra, se a feedjeimet. Jeleztem felejuk is.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2007.09.04. 12:38:13

Nekem átmentek a levelek, ezzel nem volt gond. Viszont a levelezés közben néha megakad vagy lefagy, vagy felzabálja hirtelen a memóriát, úgyhogy ez még elég bugos.

nyuszi 2007.09.04. 12:39:43

elvileg találtam egy bugot, de megkérdezem, hogy nektek is fenn áll-e.
ha megfogsz egy képet, majd elengeded, akkor addig nem reagál az opera az oldalon való jobb click-re, amíg valami mást nem csinálsz (pl kijelölsz valamit, belekattintasz valami boxba, vagy csak egy bal click-et nyomsz)

Dixon008 2007.09.04. 12:43:12

nyuszi: igen nálam is jelentkezik

És az én hibám jelentkezik másnál is?
Ilyennek kéne lennie a gyorshívomnak indulásnál is:
files.myopera.com/Dixon008/albums/353100/correct.jpg
De valahogy így indul és csak a frissítés miatt lesz a fenti állapot:
files.myopera.com/Dixon008/albums/353100/uncorrect.jpg

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2007.09.04. 12:47:03

Dixon, nálam ez nem jelentkezett eddig.

Nike · http://oblog.usite.hu 2007.09.04. 12:49:48

Dixon hibaja viszont jelezve volt a fejlesztoi blogon, szoval van. Frissits, es jo lesz.

beef 2007.09.04. 12:54:40

A "Synchronize with My Opera" meüben, ha létre akarok hozni egy új felhasználót, akkor közli, hogy adjak meg érvényes email címet. Ennél érvényesebbett nem tudok :)
Másnál jelentkezett ez a hiba?

beef 2007.09.04. 12:58:09

szóval: "menüben" és "érvényesebbet"
(azt hiszem az írás közbeni telefonálás könnyen betűhibákhoz vezet)

meneruwa 2007.09.04. 12:58:16

Operával bejelentkeztem s szinkronizáltam a könyvjelzőimet, viszont ha belépek a myopera blogra ott ujra be kell jelenkeznem, nem léptet be automatikusan, gondolom ez is bug.

beef 2007.09.04. 12:59:32

szóval: "menüben" és "érvényesebbet"
(azt hiszem az írás közbeni telefonálás könnyen betűhibákhoz vezet)

meneruwa 2007.09.04. 13:04:45

sztem regeld magad a myopera fórumon, hátha ugy müxik, továbbá esetleg látta már valaki hogy a myoperán van valami nyoma a szinkornizálásnak? mert én nem találom sehol, vagy az csak vmi virtuális cucc? mert akkor inkább kösz nem, a jelszavaim a linekek melett vannak s ez nem vmi biztonságos, sztem.

opera11 2007.09.04. 13:17:46

Egy magyar nyelvi fájlt nem lehetne kapni?

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2007.09.04. 13:23:39

Azt hiszem, a myOperához csak annyi köze van, hogy onnan veszi a felhasználónevet és a jelszót, amivel aoznosít. Egyébként semmi egyéb. De ez még lehet, hogy változni fog!

opera11 2007.09.04. 13:29:48

Na mind1, egyébként az létezik, hogy a könyvjelzőket magától átmenti, pedig külön telepítettem és mégis ottvannak..A google.com meg meghalt vagy mi? Itt a kommentküldés alatt is az van a google reklám helyett, hogy Error!
Could not locate remote server

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2007.09.04. 13:35:40

Igen, én is úgy láttam, hogy megtalálja a régi könyvjelzőket.

Dixon008 2007.09.04. 13:42:09

Hmm a gombokat miért kellett megvariálni, jó mondjuk vissza lehet, de akkor is, meg én amúgy sem használok sok gombot ami változott, de az a Ctrl-B nagyon jó volt beszúrás és ugrásnak, mondjuk már vissza is varázsoltam. De fura volt hogy nem engedelmeskedett az Opera először, aztán emlékeztem hogy lesz ilyen is meg megtaláltam a desktop blogon ezt a linket is
snapshot.opera.com/950a1-keyboard.html

Opera11 használd a 9.23-as magyarosítását én is azt teszem, csak 1 dolgot látok néha angolnak mikor jobb gombot nyomok akkor ott az angol Open with felirat amin lehet manuálisan segítek:D

uband 2007.09.04. 13:52:27

Ha megnyitok egy pdf-et, belehal.
Még rengeteg munka lesz ezzel...

Csocselek 2007.09.04. 13:58:50

dehogynem! van magyar nyelvi fájl. én a 9.22-esét használom,és frankó.

meneruwa 2007.09.04. 14:06:45

hmm, nekem jön a google rendesen, azt észrevettétek hogy a gyorskeresésbe a címsor melett a google az alapértelmezett, a keresőoldalon meg a yahoo? tudom nem bug csak érdekesség

beef 2007.09.04. 14:09:16

Ahm, én voltam a hülye, mivel már van felhasználónevem a myopera-n (csak megfeledkeztem róla) és Opera csak közölni szerette volna, hogy már van ilyen email cím.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2007.09.04. 14:09:32

ja, mert a google-lel van valami szerződésük, hogy az alapértelmezett gyors kereső ez kell legyen, viszont azóta már beintettek a google-nek (lásd mininél), és ahol lehetett, lecseréltek minden yahoo-ra. kicsit kaotikus, de szerencsére meg lehet változtatni.

Csőcselék 2007.09.04. 14:10:55

Meneruwa: igen, észrevettem én is :)
Nekem eddig csak 2X fagyott le, amúgy egész jól bírja. Nekem leginkább az tetszik a 9.5-ben,hogy kissé fürgébb,mint az előző verzió, a többi cuccal-tetszik, vagy nem- sokra nem megyek. A címsorba írt címek nem törlődnek, pedig beállítottam. Valami tipp? :-O

Zoli · http://my.opera.com/zoligrg89 2007.09.04. 14:31:43

woow, ez tök gyors!még érzékelni is lehet:D Eddig be sem töltödtek jóformán a weboldalak képei, a gyorshívómon,
és nem is nézett ki olyan jól az egész.., főleg az én 600x800 felbontású képernyőmön, most még olyan színes :D.
Azt hiszem gyakrabban fogom használni a gyorshívót.

Egyébként, nem tudjátok hova tölti fel a szinkronizált könyvjelzőket?Elérhetőek webes felületről/más böngészővel?
Nekem még mindig jobban tetszik a del.icio.us ..

Ja, meg nagyon hiányzik a nézet sáv.Az nagyon hasznos volt...

Lali_ 2007.09.04. 14:41:24

Úgynéz ki, hogy az iwiw is jó lesz, legalábbis pár kattintásból megfigyelve...A neptun viszont most nem érhető el, szóval azt még nempróbáltam.. Viszont a minialkalmazásaimat kezdhetem elörről....Aztán majd megnézek pár sebességtesztet..

RoliSoft · http://rolisoft.net 2007.09.04. 14:46:06

Őszintén mondva, csalódtam.
Megyek is és feladok vagy 20 bugreportot...

PS: Az Acid2-n a Kestrel megbukik. :]

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2007.09.04. 15:01:05

Nekem tökéletes az Acid2 Kestrelben...

opera11 · http://www.opera.extra.hu/ 2007.09.04. 15:04:44

Bug: letöltöd ezt a minialkalmazást: widgets.opera.com/widget/4408
Lerendeled vele ezt a fv-t: ((1-sign(-x-.9+abs(y*2)))/3*(sign(.9-x)+1)/3)*(sign(x+.65)+1)/2 - ((1-sign(-x-.39+abs(y*2)))/3*(sign(.9-x)+1)/3) + ((1-sign(-x-.39+abs(y*2)))/3*(sign(.6-x)+1)/3)*(sign(x-.35)+1)/2
Ha kész van katt a back gombra, ekkor nem csinál semmit, ami még widget hiba is lehetne, de akkor nyomj egy jobb katt frissítést, nem csinál semmit, nem frissiti a widgetet. (Megkönnyebültem, hogy nem csak az enyém nem működik a 9.5-el :)

Lali_ 2007.09.04. 15:10:37

www.torrentz.com/ Nektek is széthuzza az oldalt?(pont a BT-et akartam kipróbálni)

Lali_ 2007.09.04. 15:15:55

Most nézem, egyiknél sem működik a jobb katt/frissítés. Csak nekem?

fraki 2007.09.04. 15:25:44

Kicsit a gyorsbillentyű-változtatásról: elég sok belőle racionális változtatás. Rengeteg shortcut fölösleges volt, mint pl. a Save With Images, meg sok más. Csak akkor használta ezeket valaki szerintem, ha valami miatt kifejezetten ráált, de általában akkor sem jellemző rájuk, hogy repetitív műveletek lennének.

Viszont az Operának az egyik varázsa épp abban rejlett, hogy az ínyenc felhasználók elég tolt ilyen default rendszert.

Így most végülis nyitott a nagyközönség felé, akiknek ebből csak a hátrány jött le főként (hozzányúlnak a billentyűzethez véletlenül, és máris elállítódik valami), az ínyencek meg dolgozzanak meg egy kicsit a kényelmükért.

Azt kell mondanom, logikus.

Nekem pl. kicsit fáj, hogy eltűnik a W, S, E, D-féle navigáció, google találati oldalakon nagyon jól szolgáltak, és nem tudom, lesz-e kedvem bekusztomizálni őket az újon.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2007.09.04. 15:50:31

Az egybillentyűs parancsokat vissza lehet állítani a beállításokban.

És hamarosan biztosan feltesz valaki egy Opera 9.2x kompatibilis beállítást, amire egy katt, és minden visszaáll a régibe :)

Lali_ 2007.09.04. 16:16:24

A fn.hu érdekesen néz ki...

Penge™ (törölt) 2007.09.04. 17:29:46

Nekem nagyon tetszik. Gyors és jelenleg stabil alfához képest, van 1-2 bug, de ez előzetesekben is szokott.

A szinkronizálást sejtettem. Nem lenne rossz, ha az RSS indexeket és a többi személyes beállítást is szinkronizálná, de ez gondolom később majd fejlődik.

Az atw-s oldalak végre mennek Vista alatt, az MDI ablakok viszont változatlanok.
Rengeteg oldal megjelenítése javult.

Az egygombos billentyűket és a többi beállítást (beleértve opera6.ini) átpakoltam ebbe is, szóval lehet 1-2 bug ezért nincs jelen nálam, illetve olyanok vannak jelen, amik másnál nem. Például az fn.hu-n nekem semmi érdekes nincs.

Lali_ 2007.09.04. 17:37:38

nekem az a bux-os mozgó fejléc széthúzza az oldalt, a totalcar.hu is széthúzódik egy picit.A cikk cime nem a kép alatt, hanem a kép mellett van nálam. De én meg minden beállításomat átpakoltam az Opera:configgal a levelektől kezdve a speed dialig (pontosabbann azokat amiket régebben leírtam, így csak a hivatkozásra kattintottam és átírtam a cimet, persze csináltam biztonsági mentést, az összes 9.23-as adatot egy kestrel mappába tettem: 64.233.183.104/search?q=cache:q28H18tY4lAJ:opera.extra.hu/news.php%3Fitem.9.5+opera.extra.hu+be%C3%A1ll%C3%ADt%C3%A1s+lement%C3%A9se&hl=hu&ct=clnk&cd=4&client=opera

Penge™ (törölt) 2007.09.04. 17:53:48

Tényleg, most, hogy jobban megnézem. Nekem 1280-on van, ezért az oldalt nem húzza szét, eddig azt hittem alatta kéne lenni a bannereknek (amiket blokkolok), azért olyan széles.

loopht 2007.09.04. 18:18:10

Sziasztok!

Hogyan lehet kiütni a systray-ből az Opera ikonját?

Köszi!

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2007.09.04. 18:28:00

Szia loopht,
úgy tudom, hogy nem lehet eltüntetni.

Csőcselék 2007.09.04. 19:19:54

Sziasztok ... újra!

Fent van a pc-men a 9.23-mas és külön a 9.5-ös Opera. Át lehet pakolni valamily módon a 9.23-mas könyvjelzőit az alphába?
Előre is köszi a segítséget!

birno 2007.09.04. 19:24:44

Mikorra várható a végleges?
Tényleg marha jó gyors, meg nagyon tetszik, hogy a mágusnál nem várja meg amíg választok valamit hanem tölti közben az oldalt.
+szerintem ez a history search is nagyon hasznos lesz, velem sokszor előfordul, hogy valamit olvastam, de fogalmam sincs hol. :)

birno 2007.09.04. 19:29:44

csőcselék: Az opera6.adr fájlt kell áttenni az új profilban.
Az opera:about oldalon megtalálod, hogy hol van a profil könyvtárad.

RaidX 2007.09.04. 20:03:54

Ha a beállításoknál a Programs-ra katintok szónélkül kilép az opera!
Ha már a systry-ra is kirakja magát, kicsinyítéskor oda is ülhetne.

Csőcselék · http://www.csocselek.mindenkilapja.hu 2007.09.04. 20:07:53

Birno!
Ez bingo! Köszönöm a segítséget!;-)

birno 2007.09.04. 20:13:08

Mármint Tools-Preferences-Advanced-Programsra?
Mert nekem simán behozza.

RaidX 2007.09.04. 20:19:47

Nekem, ha a beállításoknál a Programs-ra kattintik egyszerűen kilép!

Ha már a systray-en is látszik kicsinyítéskor oda is ülhetne.

meneruwa 2007.09.04. 20:22:48

a felhasználói js fájlok másnál sem működnek? megadtam az elérési utvonalat s pld. a legkézenfekvőbb js fájl az ami eltünteti azt a flashnél hogy az "alkalmazás kattintásához klikkelj" na ez nem müxik ebben a verzsönben, vagy csak nekem?

RaidX 2007.09.04. 20:23:39

Igen!
Akár hányszor próbálom, mindig kilép szónélkül.

meneruwa 2007.09.04. 20:25:29

mellesleg a gyorsaság nem az erőssége, van úgy hogy fél percet is gondolkodik egy lap ujratöltésénél, de van amikor meg fél másodperc is elég neki, s itt tesztelem a blogon.

birno 2007.09.04. 20:30:32

Tudja valaki, hogy a Unixos letöltésnél mi a különbség a shared és a static csomagok közt?

RaidX: Érdekes, amint írtam nálam jól megy, mindenesetre jelezd feléjük.

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2007.09.04. 20:50:12

Ez egy alpha verzió, aminek általban két jellegzetessége van: sok és inkonzisztens (nekem jó, neked nem típusú) hiba.

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2007.09.04. 20:51:11

Végleges verzió szerintem kb. karácsonyra lesz, de lehet, hogy kapkodnak egy kicsit, jó Opera szokás szerint. Persze ez csak az én véleményem...

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2007.09.04. 20:53:01

Nálam elég stabil, RaidX hibája sem jelentkezik, azt hiszem, ezzel fogok böngészni, de a levelezést még meghagyom a 9.23-nak...

Csőcselék 2007.09.04. 21:13:12

Na,pff..kellett nekem megerőszakolnom Alphát :D Elkezdtem rakosgatni a gombokat, kicsit kicsinosítottam az Édest. Erre újraindításkor 2 címsor van + a gombok össze-vissza :S
Eltávolítottam a rosszat, majd föltettem egy új alphát, de úgyanúgy rossz a felülete... Áááá :(

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2007.09.04. 21:18:46

Senki nem vette észre a Magyar Opera változásait Kestrel alatt? Hát hogyan nézitek ti ezt az oldal?!! :)

kissipos · http://www.spanyolnatha.hu 2007.09.04. 21:21:40

@birno:
A shared gondolom azt jelenti, hogy a rendszeren lévő qt-t használja, a static meg azt, hogy valami "beépített" qt-t.

Magyarán:
Ha nincs fenn qt library a linuxodon (ha van fenn kde, vagy valamilyen kde-s program, akkor van fenn qt is), akkor a static qt-st töltsd le. De, ha van fenn qt library a linuxodon, akkor a shared verziót ajánlott. Főleg azért is, mert a static esetében a betűk a menüben marha randák tudnak lenni.

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2007.09.04. 21:22:38

Csőcselék: Ctrl+F12, Advanced, Toolbars, Opera Standard

A Kestrel (és általában, az Opera régóta) automatikusan átvesi a default böngésző könyvjelzőit. Egybként meg File, Import, Import Opera Bookmarks, és az Opera könyvtárban az opera6.adr fájlt kell keresni.

birno 2007.09.04. 21:35:51

@kissipos:
Köszi a választ, még kezdő linuxos vagyok, így fogalmam sincs mi az a qt, de kde-s program van fent, meg majd megnézem a csomagkezelőben is azért, de akkor a shared-et rakom inkább.

Dixon008 2007.09.04. 21:43:07

cousin333: dehogynem csak a hozzátartozó topicban lett hozzászólva :)

Egyébként ti mint hozzáértőbbek nem tudjátok az M2 indexelése hogyan változott? Mert a mail könyvtáram mérete 60 Mb-ről 90-re nött ami azért kicsit fura, hogy ennyire erős plusz információ lenne az indexelőben. Mondjuk gondolom az optimalizálás még bőven hátravan, meg írták hogy az M2 még messze van nagyon a tervezett dolgoktól, de azért majd kiváncsian lennék tényleg technikai részletekre, remélem lesz majd valami cikk a Destop Team blogján valamikor.
Én is alakítgatom a Kestrelemet a 9.23-ból áthoztam már a billentyűket, a felület már rég megvan és tényleg a Nézet sáv maradhatot volna, mert a skinnel amit használok az állapotsáv vastagabb lesz és úgy nem tetszik így így levettem róla az oldalnagyítást meg a másikat.
Most már látom mi a probléma a gyorshívommal, a 9 miniatűr helyett csak 2 van benne és ha frissítek akkor is csak a 2-t írja felül és legközelebb ezt a 2-t hozza be. Valaki nem írná meg mailban hogy pontosan minek is kéne bent lenni, mert megpróbálom manuálisan létrehozni őket most e87b00 és e87b70 png van. Hátha manuálisan megcsinálom akkor már el tudja tárolni, aztán lehet hogy nem. :S

Eddig nekem nem sokszor fagyott, szóval elég stabil alpha lett ez. És kiváncsian várom a felhasználók hibajavításaira, milyen ütemben reagál a Kestrel fejlesztőcsapata, hogy esetleg 1-2 apróbb hibát javítsanak hogy az alhpát egyre inkább lehessen használni mindennapi használatra, persze csak a bátraknak :D

Penge™ (törölt) 2007.09.04. 21:45:00

RSS olvasó: Ha törlöm az utolsó olvasatlan feedet, még vagy 3 másodpercig vastag marad a sidebaron a csatorna neve, ez feature, vagy bug?
A kukából való törlés kicsit akadozik.

A flashes js nekem sem müxik.

RaidX 2007.09.05. 13:35:15

Eddig egész stabilnak tűnik. Viszont, elkeveredtem a livejasmin.com oldalra és ott ha a lejátszó ablakot dupla méretűre váltom nem OK a dolog. Szélesvásznút csinál belőle, az alját levágva. Nem jeleníti meg a megnövelt felületet.
A nézetsávot visszarakhatnák, nagyon hiányzik!

Gerr 2007.09.05. 14:17:31

Az uj operához elvileg a korábbi verzió skinjei használhatók ugye?

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2007.09.05. 14:34:15

Gerr, igen, ebben elvileg nincs változás.

Dixon008 2007.09.05. 14:47:32

Valami oknál fogva magától jók lettek a gyorshívom képei. Szóval tök király az Opera önregenerálódást is programozott az új Kestrelbe :D:D:D

Penge™ (törölt) 2007.09.05. 14:57:24

Nektek sem mennek vele a YouTube videók?

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2007.09.05. 17:07:50

Nekem mennek. Esetleg régi a flash-ed?

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2007.09.05. 18:10:32

Most már nem lehet drag&droppal a füleket ráhúzni az URL sávra, ehhez le kell nyomni a shift-et is.

A lapok között váltó egérmozdulat (jobb gomb lenyom, majd görgetés) esetén a bekapcsolható ( opera:config#UserPrefs|UseThumbnailsinWindowCycle ) előnézeti kép már csak egy képet jelent (eddig 3 volt), viszont nem jár sebességveszteséggel a bekapcsolása.

A direktben linkelt opera:config-os beállítások esetén már nem csak felülre igazítja a beállítást (ami nem mindig működik), hanem szürkén ki is emeli a sort.

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2007.09.05. 18:13:19

Keressünk olyan oldalakat, amik (sokkal) jobban mennek Kestrel alatt! :)

pl.: a legendás MTÁ, azaz Mistral Teljes Árlista (www.mistral.hu/arlista_kozos.html , jelenleg nem működik!), ami eddig csak az IE-ben töltődött be értelmes idő alatt, most Operában is villámgyors.

meneruwa 2007.09.05. 18:27:08

a flashhel néha tényleg gondok vannak, én odáig fajultam hogy összes opera le, s 9.23 fel :( a tesztelést másnak adom, pláne az M2 alphaja miatt, s mert a flash nem müxik még normálisan sem.

Penge™ (törölt) 2007.09.05. 18:53:35

Ebben az egész billentyűparancs variálásban az a baj, hogy egy idő után ezek a lebutított gyorsbillentyűk lesznek az alapértelmezettek és
1: Mégjobban fogják fikázni az Operát, mert épp ezek miatt az apróságok miatt volt különleges.
2: Ha valami instrukció meg lesz adva, mihez mit kell csinálni, akkor a default billentyűkombinációkat veszik alapul, akinek meg a régi van az keresheti mi a megfelelője.
Mert ha még caak megvariálták volna, akkor átszoknék, de így, hogy egy csomónak nincs is megfelelője...

A Gigatorrentsen végre nincs elcsúszva a torrentek listája 9.5 alatt.

Az előnézeti képes görgetésnél nem tudom milyen volt a régi, de ez nem rossz. A letöltés rész is fejlődött, mostmár legördítő menüben lehet kiválasztani melyik alkalmazással nyissa az adott fájlt.

Nem volt régi a flashem, de most raktam újra és még mindig nem megy. Csak forog a betöltésjelző karika a videóablak közepén, a videó betöltve a csík szerint, de semmi. Hiába indítgatom újra, töltögetem újra az oldalt, semmi.

RaidX 2007.09.05. 19:40:50

Itt egy kép ha az egér billentyűkkel lapozok vissza.

kepfeltoltes.hu/070905/772438798hiba_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Dixon008 2007.09.05. 20:20:18

Megint lenne egy észrevételem inkább kérdésem. Nos van az autómata átírányítás ami elvileg be van kapcsolva, viszont a 9.5 azt mondja hogy nincs, mondjuk nem tudok ilyen oldalakat nagyon csak a MyVip kijenetkezésnél generált egy ilyen oldalt az Opera hogy nincs bekapcsolva de bakcsolgatom, nos megnéztem és be van kapcsolva, szóval ha valaki tud olyan oldalat ahol van autómata átírányítás az letesztelné, mert akkor esetleg ez is egy hiba lehet.

Dixon008 2007.09.05. 20:34:13

Már meg is cáfolom magamat, valami a MyVip-el lehet mert 9.23 alatt sem jó most.
Viszont akkor egy másikat kérdeznék. Akinek van a billentyűzetén/gépén gyorsbillentyű böngészőre, akkor az mit csinál ha a 9.5 az alaértelmezett böngésző, mert nekem a 9.23-as mappáját nyitja meg :)

Penge™ (törölt) 2007.09.05. 20:59:05

Visszatettem én is a 9.23-at (a Sandboxie nem jó Vistán, kidob egy rakás hibaüzenetet, amikor telepíteni akartam vele az Operát), a YouTube 9.23-on megy, szűzen telepített 9.50-en továbbra sem.

karaj: Nem lehet, hogy neked azért mennek, mert az alpha előtti 9.5 verziók is megvoltak és arra telepítetted rá?

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2007.09.05. 21:09:52

Penge: Nem. Nekem is mennek, pedig clean install..

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2007.09.05. 21:16:28

opera:plugins alatt ellenőrizd, hogy csak egyetlen flash legyen.

RaidX 2007.09.05. 21:19:00

Opera 9.23 a D:\....
Opera 9.5 alfa C:\...

Érdekes, teljesen összelopkotta a 9.23 pluginjait.

Nekem simám megy a youtube, videa, stage6 DIVX-es oldalakon a lejátszás.

Lali_ 2007.09.05. 23:14:10

A hircsatorna üzenetekneknél, ha több különböző csattornán is jön üzi, akkor direkt jönnek fel külön értesítő ablakban? Nekem a régi jobban tetszett, mint ez...(A speed dialos bug nálam is van)
Egyébként pl az iwiw is villámgyors lett :)

Lali_ 2007.09.05. 23:20:18

Ja karaj, nemtudom, hogy hogy van 9.5-ös magyarosítása, de ha letöltök pl egy zip fájlt, akkor van olyan lehetőség, hogy emlékezzen a választásomra...Na annak a vége nem látszik a 9.23-as nyelvi fájlával, gondolom feltünt volna a 9.5-ös nyelvi fájl tesztelésénél ha jelentkezik a hiba, de azért szólok a biztonság kedvéért.... :)

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2007.09.05. 23:44:27

Az értesítéseknél akkor jönnek csak külön, ha leffeljebb három van összesen, egyébként csak egy nagy jön.

A fordítás még elég kezdetleges, mert nagyon sok szöveg nincs is még benne a nyelvi fájlban.

Lali_ 2007.09.05. 23:52:36

Ja, nekem 8 van, de ha csak 2-től jön új, akkor nemtudom minek kell két kicsi értesítés...

Lali_ 2007.09.06. 17:51:11

bug: elhúzok egy képet bal egérrel, majd elengedem, ezután a jobb kattra nem jön fel a menü

szotsakki 2007.09.06. 21:16:10

loopht: elnézést a kései válaszért, csak most sikerült gép közelbe kerülnöm. A system trayből Linuxon az Opera ikont a "-notrayicon" kapcsolóval tudod eltüntetni. Windowson nem tudom, de valószínűleg ott is hasonló, csak perjellel.

birno 2007.09.07. 01:38:25

Úgy tűnik windowsban nincs ilyen: www.opera.com/docs/switches/

loopht 2007.09.07. 17:24:32

karaj, szotsakki: köszönöm, de azóta visszapattintottam a 9.23-at.
Nagyon alpha még ez a Kestrel...

legrady90 · http://legrady90.extra.hu/ 2007.09.08. 09:22:50

korábban furtak minkat, h valami nagy dolog lesz a bal alsó sarokban, amit a képen kitakartak...
Ugye nem ez lenne az?...

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2007.09.08. 11:20:59

legrady90: Sajnálom, ha csalódás, de a szinkronizáció az újítás. Ami akkor lesz érdekes, ha sinkronizálni tudod a Windows-t a Linux-al, a PC-t a Wii-vel és a mobiloddal. Meg persze, ha bővítik a szinkronizálható dolgok körét. Sokan már most is azt szeretnék, ha a teljes konfigurációt menteni lehetne, beleértve az opera:config részt és a Mágust is (mondjuk utóbbi talán kicsit meredek). Valamint szeretnék azt is, ha például leülsz a haverod gépéhez,és az ő Operáján is - ideiglenesen - használhatnád a saját cuccaidat. Persze nem bztos, hogy ezek közül minden megvalósul, de ebbe az irányba tartunk.

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2007.09.08. 11:27:12

TIPP: Bizonyára sokan vannak, akik feltelepítették a Kestrel-t, de mellette még meghagyták a 9.23-at is. Előfordulhat, hogy mindkettő egyszerre meg van nyitva, kérdés, hogyan deríted ki ránézésre, hogy éppen melyiket használod. A megjelenése valószínűleg ugyanaz, talán a bőrökkel lehet variálni.

Másik módszer, ha megkeresed a opera:config#UserPrefs|Title beállítást. Ha ide azt írod: "Opera %v - b%s", majd mentesz, akkor a fejlécben az oldal neve után azt olvashatod, hogy "Opera 9.50 - b9500", illetve "Opera 9.23 - b8808"...

legrady90 · http://legrady90.extra.hu/ 2007.09.08. 13:14:55

nem csalódtam, csak ezt tudtudtuk eddigis nem?:) szerintem is nagyonjó dolog:)

Lali_ 2007.09.09. 12:54:52

Egyébként szerintem a speed dial elemeit fogja a mini is használni, méghozzá a kezdőoldalán, mert anno azzal vontak párhuzamot...

Penge™ (törölt) 2007.09.11. 14:42:14

Újabb bug: Vista + szűzen telepített 9.5 (előtte a 9.23 letakarítva). Ha megnyitok egy olyan oldalt, ami Quirks módot használ a rendereléshez, akkor a prociterhelés felmegy 50-60%-ra. Sebességben nem tűnt fel a terhelés, csak amikor odanéztem a sidebarra és többször kipróbáltam, volt amikor nem ment fel, de általában igen. Más is tapasztalta?

Penge™ (törölt) 2007.09.13. 22:26:13

És ebben az a legcsúnyább, hogy ha megnézitek validatorral, akkor az oldalban 1 hiba van. Ennyit a szabványkövetésről, alpha ide vagy oda, de Standards módot használ az oldalnál, nem Quirks módot, amire rá lehetne fogni, hogy még csak alfa.
süti beállítások módosítása