Magyar Opera

Keddi meglepetés előzetes! (b8670)

Nem tudom, milyen megfontolásból, de ma (is) meglátogattam a Desktop Team honlapját. Meglepve tapasztaltam, hogy a fejlesztők újabb "heti" előzetest adtak ki, ami a b8670 nevet viseli. Ez a kiadási gyakoriság a tapasztalatok szerint már a végleges változat előjele...

Lássuk, milyen változásokra számíthatunk az új verzió telepítését követően:

  • további javítások a csalás elleni védelemben
  • mostantól a PishTank feketelistája alapján is szűr a csalás elleni védelem
  • az Opera már nem fagy le Linux operációs rendszerrel Flash 9 használatakor
  • javítás az úsztatott görgetéshez (smooth scrolling) UNIX alatt
  • a Flash már működik FreeBSD alatt (pontos HOWTO a blogbejegyzésben)

Kapcsolódó linkek:

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaropera.blog.hu/api/trackback/id/tr1821185

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hm 2006.12.05. 21:05:35

kijavithatnak vegre azt a y2k-s hibat javascriptben.

szotsaki · http://morrohun.extra.hu 2006.12.06. 16:05:35

Hihetetlen!

Ennyi idő óta. Javított Linuxos smooth scrolling :D Elképesztő. Évek óta...
És már nem fagy a 9-es FP-rel!
Azt hiszem, ez lesz a kedvenc előzetesem :)
Egészen a következőig :D

:P 2006.12.07. 16:46:01

kapcsolodo blogbejegyzesnel nem pontos az url

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2006.12.07. 16:56:17

Thx! Így jár, aki copy-paste-t használ...:(

Gaboro · http://wildeasttelegraph.blogspot.com 2006.12.12. 16:55:08

Én visszatérő felhasználója vagyok az Operára. Régen használtam, de Macintosh-ra váltásomat követően megfeledkeztem róla. Ott Safari volt a praktikus.

Most, hogy megint PC-t vagyok kénytelen koptatni, ismét képbe került az Opera, amit le is töltöttem a főoldalukról. Kedvelem meg minden... szerintem ez a legjobban kinéző és legfürgébb böngésző a piacon. (Az addonok engem nem érdekelnek, amit a Firefox mellett szoktak felhozni.) Remélni tudom, hogy biztonságos is. Csupán egy észrevételem van, ez generálta ezt a hozzászólást is:

A hivatalosan közzétett verzióval nekem egyáltalán nem ment a gmail. Mikor levélírásra kattintottam, azonnal hibát írt ki, és kilépett a programból. Bármit is állítgattam rajta, ez történt. Viszont az ebben a bejegyzésben is szereplő előzetes verzióval tökéletesen megy! Így örülök, hogy ráleltem erre a blogra, és maradhattam - nekem létszükséglet, hogy menjen a gmail - az Opera-nál.

Ezután is lesni fogom az oldalt, hogy milyen újdonságok kerülnek ki az Opera-sok műhelyéből.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2006.12.14. 09:50:22

A gmailre nagyon odafigyelnek az Operások, úgyhogy ha máskor is látsz hibát, próbáld ki az éppen aktuális előzetest, jó esély van rá, hogy már javították.

Ami a Macet illeti, ott is van Opera, pontosan olyan, mint a PC-s, majd próbáld ki.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2006.12.14. 13:15:25

"Hi! I'm a Mac! - And I'm a PC."
Ismerős? :)

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2006.12.14. 15:29:23

PC = Personal Computer = személyi számítógép, márpedig tudtommal a Mac is az. Marketing bullshit nem érdekel :P...

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2006.12.14. 15:32:16

...ráadásul most már az is x86-os procikon megy (Intel), szóval a differencia egyre kisebb :).

Gaboro · http://wildeasttelegraph.blogspot.com 2006.12.14. 19:42:29

Haha... Nem az volt a lényeg, hogy: Mac, PC, MacPc vagy PcMac.

Mint írtam, azért nem használtam Macen Operát, mert a Safari sokkal kézreállóbb ott. Illetve ha őszintének kell lennem, akkor nekem az volt az érzésem - nem mértem, csak érzés -, hogy OS X alatt nem olyan fürge a norvég böngésző, mint Win alatt. Ott a Safari volt a nyerő.

Én Win használat közben tulajdonképpen csak a böngészőt használom, kiegészítve a Skype-val és az iTunes-val. Más progit nem igazán indítok el. Nem szeretem ha Windowson sok dolog fut, vagy egyáltalán fel van rá telepítve. Nem szabad ezt a dinoszauruszt túlterhelni, mert hamar kihal. :)

Így, mivel a gép előtt töltött óráim nagy részét a böngészőt használva mulatom (ugye gmail is "abban van"), fontos, hogy ezidőtájt is valami szépet lássak, és e téren az Opera nyújtja a most a legjobbat nekem. Szerintem ennek a böngészőnek vannak a legpofásabb görgetősávjai, gombjai, lenyíló menüjei és "kipipáló négyzetei". :D
A Safarit leszámítva, az Opera böngészője az egyetlen nálam, amit nem úgy kezdek el használni, hogy nekiállok átbőrözni. Ez úgy szép, ahogy van.

Természetesen nemcsak a külső van. Néhány nap után találtam egykét dolgot benne, amiket már olyannyira magamévá tettem, hogy nehezen válnék meg tőlük.

Az egyik a tartalomblokkoló, és az, ahogyan használni lehet (ennél egyszerűbben szerintem nem lehet: Ezt, ezt, meg ezt nem akarom látni... katt, katt, katt...), a másik az egérrel való navigálás lehetősége. Na ez utóbbi nagyon ász! Például ha be akarok zárni egy ablakot, akkor nem kell billentyűkombókat nyomogatnom, elég csak lenyomni az egér jobb gombját, és jobbra-balra-jobbra "megsékelni" az eszközt. Klassz! :)

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2006.12.14. 23:42:35

Jó ez a jobbra-balra-jobbra :). Ugyanezt csinálja, a le-jobbra is.

Egyébként tudom neked javasolni egy korábbi cikkünket: magyaropera.blog.hu/2006/09/19/title_1454

Ganoro · http://wildeasttelegraph.blogspot.com 2006.12.15. 19:18:40

Köszönet a tippért! Találtam még néhány okosat, amik újak voltak.
süti beállítások módosítása