Magyar Opera

Opera 9 beta

Opera 9 beta

Több előzetes után megjelent az Opera 9 első beta verziója, így a böngésző már közel került a végleges változathoz. A beta verzió stabilabb, mint az eddigi előzetes verziók, és a felülete már egyáltalán nem, vagy csak nagyon keveset fog változni a végleges változathoz. A fordítás nagy része elkészült, hamarosan megjelenik egy tesztelhető magyar nyelvi fájl is.

Az Opera 9 több újdonságot is tartalmaz a 8-as verzióhoz képest:

  • Widgetek - ezek kisméretű webalkalmazások, amelyek a böngészőn kívül futnak, mintha hagyományos programok lennének, és hasznos vagy szórakoztató feladatokat láthatnak el. Ha ki akarod próbálni a widgeteket, nyomd meg az F6 gombot a Widgetek fület a képernyő felső részén.
  • Bittorrent - a népszerű protokoll beépült a böngészőbe, így ha találsz egy torrent fájlt, elég egy-két kattintás a tartalom letöltéséhez.
  • Tartalom zárolása - néhány kattintással letilthatod a zavaró képeket és tartalmakat a weblapokon, egyszerűen és gyorsan.
  • Gazdag szövegszerkesztés - az Opera mostantól jóval több webes szövegszerkesztőt támogat
  • Keresőmotorok - ha nem találod a kedvenc keresődet az Operában, mostantól egyszerűen beleteheted, nincs szükség többé ini fájlok szerkesztésére.
  • Fülek előnézete - a megnyitott lapok kicsinyített képe segít eligazodni a fülek között.
  • Oldalspecifikus beállítások - Minden oldalhoz külön adhatod meg a beállításokat, ha ez szükséges.

Mivel ez nem egy végleges verzió, ezért a telepítése a stabil Operára nem ajánlott, csak megfelelő biztonsági mentés esetén. Érdemes figyelembe venni azt is, hogy az Opera 9 átalakítja a profil és a levelezés szerkezetét, így már nem lehet visszaállni a régebbi verzióra.

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaropera.blog.hu/api/trackback/id/tr198908

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

forever68 2006.04.24. 21:15:14

Na hát ez a változat nálm már többször megfeküdt, a képernyő zöld lett és széthullott az oldal, ez nem igazán jött össze, az előző változat amit eddig használtam, simán működött, semmi gond nem volt vele. Várom már hogy teljesen kész legyen a kedvenc böngészőm:)

Zs 2006.04.24. 22:06:26

Jött, látott, győzött, legalábbis nálam.
Eddig Firefoxot használtam, de ez sokkal jobb, megvan benne minden, a mIRC és a FlashGet is lekerült a gépemről.
Content blocking: adblock féle regexpekkel is elboldogul, elég volt az ottani blokklistát exportálni és hozzáadni ehhez.
Megy a GMail rich-text szerkesztője és a Meebo.
Sokkal gyorsabb, mint bármelyik más böngésző, nem akad meg a görgetés sem ha egy sok képet tartalmazó oldalt tölt be a háttérben. Először furcsa volt, hogy ha elindítottam egy letöltést, akkor nem ugrott fel a dialógusablak, de cserébe elkezdte letölteni a háttérben és ha több dolgot szeretnék egyszerre letölteni, akkor csak a háttérben megnyitom őket és majd elmentem valahová, nem csak akkor indul, amikor megadom a helyét (Download Manager Tweak exttel amúgy is hajlamos volt megfagyni, ha kettőnél több letöltés futott, pedig 10 volt beállítva).
Levelezőjét nem használom, csak az IRC és a feedolvasó részét. Utóbbi nekem elég, automatikus frissítés, képek is látszanak a bejegyzésekben+ nem kell megnyitni az olvasót, korábban NewsFox extet használtam, hanem magától ellenőrzi és jelzi, ha valami frissült, nem nekem kell rákeresnem a frissítésekre, így biztosan nem maradok le egy-egy érdekes cikkről, hírről.
Widgeteket még csak játékra használtam (időjárásjelentés, Sudoku, keresztrejtvény), majd keresgélek még.
Keresőmotorok hozzáadása: nem kell arra várni, hogy elkészítse valaki a plugint, pár kattintással én is meg tudom oldani már.
A billentyűkombinációk ugyanazok, mint a Firefoxban de itt át lehet állítani. (Vagy csak én vagyok béna és Firefoxban is lehet?)
Hogy negatívumot is mondjak: a lapok előnézete lehetne nagyobb egy kicsit. :)

adam 2006.04.24. 23:03:51

tetszik az új verzió, de találkoztam egy hibával, amit nem tudok mire vélni!

beállítottam az imap-os mailboxomat (pont ugyanúgy, ahogy a korábbi verziókban), viszont az új leveleket nem hajlandó leszedni, csak akkor, ha újraindítom az operát. van valakinek ötlete, hogy hol lehet a baj?

köszi,
Ádám

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2006.04.25. 12:58:20

Ádám: nekem még a legutóbbi előzetesben jól működött, nemsoká kipróbálom a betával is az imapet.

Zs: szép összefoglaló, köszi :)

mefi · http://mefi.be 2006.04.25. 15:09:45

Opera rulz, újfent. És üdv újra, karaj! :)

Soockit 2006.04.25. 18:34:33

Jó lesz ez, nagyon csak a béta még nagyon instabil.

DrBubo 2006.04.25. 19:15:46

"átalakítja a profil és a levelezés szerkezetét, így már nem lehet visszaállni a régebbi verzióra." - ez konkrétan mit jelent? mennyire komoly a változás? u.i. céges környezetben is használom és eddig a teljesen szétesett mbox levelezéseket is lehetett vele kézel javítani(másik opera, thunderbird).

Nem kell 2006.04.25. 20:52:03

Ha már a Ctrl-N-t lecserélték Ctrl-T-re, akkor a Ctrl-Shift-N-t is le kéne! De az volna a legjobb, ha visszacserélnék.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2006.04.25. 22:10:24

DrBubo, ez konkrétan azt jelenti, hogy ha felteszed a betát a 8-asra, majd miután szétfagy 10x visszateszed a 8-at, akkor nagy valószínűséggel nem fognak menni a profilodból egyes dolgok. Nem próbáltam ki, de a könyvjelzőkre és levelekre gondolok mondjuk. Könnyen lehet, hogy vissza tudnád még buherálni, de ettől még jobb, ha csinálsz róla egy másolatot, mielőtt ráeresztenéd a betát. Egyébként az előzetesek is így működtek.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2006.04.25. 22:14:38

Nálam a Ctrl-T és a Ctrl-Shift-N teljesen ugyanaz (New page, 1). Ez az egész csere azért volt, mert a Firefox meg az IE parancsok nagyrészt egységesek, így aki Operára vált, annak nem működnek a megszokott parancsok. Egyfajta szabványosítás.

smv · http://smv.blogsearch.hu 2006.04.26. 10:44:42

Tényleg jó lett a béta, fel is raktam. Eddig még egyszer nem fagyott, aminek külön örülök, viszont az érdekelne, hogy sok helyre miért rak egy kis fekete rombuszban lévő fehér kérdőjelet? Már láttam urleknél is, hogy oda is berakja, de pl itt a magyaroperán is:

"karaj: DrBubo, ez konkrétan azt jelenti, hogy ha felteszed a betát a 8-asra, majd miután sz�... (2006.04.25. 22:10)"

(Ha nem látszana, akkor a ... előtt van)

smv · http://smv.blogsearch.hu 2006.04.26. 10:45:58

(Ja amúgy tudom h más brúzerek is kipakolják pl itt is, de az Operába sokkal több helyen létom, mint mondjuk FF-el, olyan helyeken is, ahol a többiben nincs)

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2006.04.26. 13:27:17

smv, ez a blog.hu hibája, semmi köze az Operához. Szerintem az a baj, hogy az ékezetes betűket kettévágja. A blog.hu még egyelőre beta, és nem a divat miatt :)

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2006.04.26. 15:18:36

Én is kipróbáltam a betával az imap-et, és tényleg nem megy rendesen. Egyszer letöltötte a leveleket, de többet nem akar mozdulni. Újraindítás után ezt kapom:

"Az előző folyamatból függőben maradt néhány IMAP parancs. Végrehatja most ezeket?"

Viszont ezek után sem megy túl jól, úgyhogy imapesek, vigyázat :)

kissipos 2006.04.26. 15:25:42

Nos én korábban jártam úgy, hogy a leveleim a 9-es preview-k egyike alatt mentettem le, aztán pedig egy újratelepítés után azokat akartam 8-as alatt is használni. A levelek ott voltak, csak éppen "üres" volt az összes. A feladó látszott, de semmi egyéb. Szóval óvatosan.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2006.04.26. 15:41:22

Azért nincs veszve minden, az egyik előzetes alatt nem láttam egy csatolmányt az egyik levélben. Kiexportáltam, majd beexportáltam 8-asba, és minden rendben volt.

gabor 2006.04.28. 22:16:47

Sziasztok jó ez az új Opera. A mail kliense mondjuk elég gagyi, kevés lehetőséget nyújt. (pl weblapot másol-beilleszt nem lehet levélben képestül, hátterestül elküldeni, levélírásnál nem tudom formázni a karaktereket, olvasottsági visszajelzést sem tudok kérni, szóval ilyenek... A böngészővel viszont elégedett vagyok, néhány kompatibilitási problémát leszámítva. A Firefoxnál sokkal-sokkal jobb böngésző az Opera.

tejecske 2006.04.29. 19:07:15

Sziasztok!

Az egyik általam látogatott oldal a 9-cel rosszul jelenik meg, míg a 8-cal kifogástalanul használható. Valamit elállítottam volna, vagy bétánál ílyen hiba előfordulhat?

Az oldal:
www.felvi.hu/index.ofi?mfa_id=1

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2006.04.29. 21:54:59

Jelentettem a hibát az Operának. Te is megteheted a Súgó menü alatt, ha többen jelentik, nagyobb a valószínűsége, hogy kijavítják.

gabor 2006.04.30. 16:39:19

A sütiket el lehet valahogy utasítani? Mert akárhogy próbálom, nem megy... 9beta...

gabor 2006.05.02. 11:56:51

Hali a sütit sikerült megcsinálni máshonnan kellett belőni úgy most blokkolja ha akarom. Ennek a bétának még vannak hibái, a wap oldalakat sem jeleníti meg rendesen vagy ha igen hibásak. A korábbi operákkal ez jó volt. Íme egy screen róla... kepfeltoltesek.tvn.hu/kepek/bibi.PNG

nem kell 2006.05.04. 17:19:43

> karaj · magyaropera.blog.hu 2006.04.25. 22:14:38
> Nálam a Ctrl-T és a Ctrl-Shift-N teljesen ugyanaz (New page, 1).
Hát ez a baj. Nem kéne ugyanazt csinálniuk. Helyesen úgy volna, hogy a Ctrl-Shift-N új ablakban nyitja meg a weblap másolatát, a Ctrl-Shift-T pedig ugyanabban az ablakban, új fülön.

Master 2006.05.08. 07:40:09

Mindegy , miről van szó, én a cégnél mint az ötven gépen Operát használok és kész.

Hála és köszönet a fejlesztőknek

mzoli 2006.05.08. 10:47:13

Valaki használja az Opera 9 Beta Build 8393-et OTP Direct-el, mert nekem nem akar bejelentkezni, visszajön, hogy "sikertelen tranzakció, próbáljam meg újra". Ellenben az Opera 8.54-el simán be lehet jelentkezni.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2006.05.08. 10:49:55

Az OTP-t nem használom, de a Raiffeisen online bankja se működik az új buildekkel. Mikor belépek, egy teljesen üres lap fogad.

kissipos 2006.05.09. 13:03:37

Nem oly régen, az említett builddel használtam az OTP Directet. Nálam rendesen működött.

Lali · http://www.mplayer.atw.hu 2006.05.13. 13:38:55

Kedves bárki!
Egy érdekes hibát figyeltem meg a 9 bétában
Kaptam egy e-mailt, aminek a csatolmányában *.gif volt , de a fájl neve ékezetet tartamazott(é,á) és néha nem mutatja rendesen, vagy ha mutatja, akkor jobb katt megnyitás és hibát ír ki, gondolom az ékezet miatt
Szerencsére ez az E-mail bejött a 8.54-es operába is és ott hibátlanul működik
süti beállítások módosítása