Amilyen semmilyen volt a mai előzetes, annál durvább hírt olvashattunk az The Next Web: Insider aloldalán. A Pocket-lint-től jött a hír: A Facebook állítólag szemet vetett az Opera Software-re.
Egy névtelen forrásra hivatkozva a közösségi oldal úgy döntött, hogy nyíltan felvásárolja a norvég szoftvercéget annak céljából, hogy felrázza a böngészőversenyt és méltó versenyzőt állítson csatasorba a Microsoft, Google, Mozilla és Apple között zajló böngészőháborúban. Ráadásul legutóbb a Yahoo is belépett egy Axis nevű új versenyzővel.
Az Operát megkérdezték a hírről, de a szóvivőjük megtagadta a választ. A Facebook hasonló módon megtagadta a választ. Tehát nem cáfolták, hanem a válaszadást tagadták meg ami céges berkekben mindig valamit jelent. - a szerk.
Az Insider egy Operához közel álló biztos forrása szerint viszont további két érdekes tény bonyolítja a kérdést.
1. Az Opera Software vezetősége potenciális felvásárlókról beszél.
Jelenleg az Oslo Stock Exchange információi szerint a cég fontolgatja, hogy valami nagyobb vállalatba beolvadva folytatja tovább pályafutását inkább, mintsem független cégként próbálnának növekedni.
2. Korábban mondták, hogy jelenleg nincs új felvétel az Operánál, ami biztos jele annak, hogy valami nagy horderejű dolog fog történni a közeljövőben. Vagy minimum az Opera számít arra, hogy valami nagy dolog történik a közeljövőben.
Az Insider próbált több forrást keresni, melyek alátámasztják a nem hivatalos hírt, de a fenti kettő biztos forrásból érkezett. A forrás egyelőre azt nem tudta megerősíteni, hogy a Facebook jelen lenne a potenciális felvásárlók között, viszont közölte, hogy ennek lenne értelme.
És való igaz, a Facebook hatalmas előnyre tehetne szert, ha belépne a böngészőháborúba és ráadásul nem is áll távol tőlük az elképzelés.
És azért akármekkora cég, egy meglévő felvásárlásával mégsem 0-ról kell kezdeniük egy saját fejlesztését. De most jöjjenek a száraz adatok.
Közel 270 millió ember használja az Opera böngészőt havonta, állítja a szoftvercég. Továbbá, több, mint 168 millió ember használta az Opera Minit 2012 márciusában, összesen 117 milliárd lapletöltéssel.
A cég már megállapodott számos mobileszköz, TV gyártóval, OEM partnerrel és beszállítókkal világszerte.
Nem rég vásároltak fel még két mobilos hirdetőcéget (a 2010 januárjában megszerzett AdMarvel után).
A cég több, mint 750 alkalmazottal büszkélkedhet és egy erős vezető csapattal. A CTO-juk Håkon Wium Lie, a ‘CSS atyja’.
A máig független céget 1995-ben alapították, ma pedig 50 millió dolláros bevételt vár a második negyedévre. A piaci kapitalizációjuk 670 millió dollár.
Ezek a dolgok megdrágítanák a felvásárlást,de a Facebook legutóbbi tőzsdei részvénykibocsátása alaposan megszilárdítja a közösségi oldal pozícióját ahhoz, hogy nagy üzleteket kössön, mint például a szóban forgó Opera felvásárlása. Ne feledjük, az Instagram-ért 1 milliárd dollárt adott.
Természetesen a hivatalos információkig sem abban nem lehetünk 100%-ig biztosak, hogy az Operát eladják és abban sem, hogy ha igen, a Facebook lesz-e a szerencsés felvásárló. Jelenleg annyit tudunk, hogy az Opera vezetői számos céggel beszélnek komoly üzleti megállapodásokról.
Ha többet tudunk (mi is és a külföldi források is - a szerk.), akkor majd frissítjük a postot. Mindenesetre egyelőre tekintsünk optimistán a jövőbe. Ha igaz a hír, legalább a position: fixed bug javítva lesz.