Magyar Opera

Gyorshívó animációk és lassúgörgetés (b2020)

A fejlesztők keményen dolgoznak az új implementációkon, kód-újraíráson és teszteléseken. Meglepetésként új előzetest kaptunk a hétvégére néhány apróbb újdonsággal.

A gyorshívó elemek rendezése mostantól animációt kapott, ezzel átláthatóbb az egyes elemek ide-oda pakolása, akárcsak a régebben bemutatott fülek mozgatásának animációja.

A belső lapok, mint opera:about, opera:config és társai is új stílust kaptak. A választás a fix háttérpozícióra esett, ami szép, de reflektorfénybe kerül általa egy régóta létező, finom görgetéssel kapcsolatos probléma.

A hibás oldalakon mostantól keresőmező jelenik meg, ezzel segítve ha elgépeltük az URL-t, esetleg az oldal más felhasználóknál is leállt.

Végül pedig javították a HTML5 videó lejátszási hibát, ami a Mac felhasználókat érintette.

  • A hibaoldalas keresés egyelőre csak angol és orosz nyelvű telepítésekben működik
  • A hibaoldalas kereső a Yandex-et használja, ami azt jelenti, hogy az angol telepítések is orosz találatokat kapnak
  • Valamint lásd a korábbi előzetes ismert hibáit.

Letöltés (Opera 11.10 b2020) a jobboldali menüből.

  • DSK-327557 Frissített stíluslap a belső lapok számára és hibaoldal kereső.
  • DSK-314827 Gyorshívó animációk.
  • DSK-328751 Nem működött a HTML5 video/audio Mac-en

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaropera.blog.hu/api/trackback/id/tr802710713

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Worlon 2011.03.04. 19:11:59

Vateran észlelt képhiba még mindig jelen van. Jelentette ezt valaki már? Vagy csináljak róla 1 videót is?

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2011.03.04. 19:22:59

Szerintem nagyon szép lett az új stílus. Tettem be róla nagyítható képeket is.

"A választás a fix háttérpozícióra esett, ami szép, de reflektorfénybe kerül általa egy régóta létező, finomgörgetéssel kapcsolatos probléma."

1. Én nem látok kölünüsebb sebességbeli problémát.

2. Örülj neki, hogy reflektorfénybe került, legalább jobban odafigyelnek rá...

Amúgy egy mai Twitter bejegyzés alapján a belső összeállításokban már javították a CORE-1 jelű bugot... :D

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2011.03.04. 19:26:23

Na jó, valami kis akadás van, de ezt címbe tenni...

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2011.03.04. 19:30:27

@cousin333: Akkor a "különösebb" fogalmat másképp értelmezzük. Egyébként meg még mindig ezen az oldalon látszik a legjobban a probléma: people.opera.com/rijk/opera/

2. Örülök neki, bár tekintve, hogy a fentebb linkelt oldal Rijk-é és még mindig nem csináltak semmit ezügyben, nem könnyíti meg a várakozást. :D

A legdühítőbb, hogy Firefox 4-ben és IE9-ben tökéletes a görgetés, ami vigasztal, hogy Chrome-ban még a finomgörgetés hiányának ellenére is akad, csakúgy, mint Operában. :D

A CORE-1 nem érint, mivel nem használok SOCKS proxy-t.

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2011.03.04. 19:45:58

@penge™: Nem a hiba jellege számít, hanem a sorszáma... :)

Dzsini 2011.03.04. 20:09:00

Ilyenkor jó, hogy nekem elég régi a gépem ahhoz, hogy az egyik első dolgom a finomgörgetés kikapcsolása rögtön telepítés után :)

CsendesMark 2011.03.04. 20:09:32

nagyon baba!!! már 1000 éve ilyennek kéne lennie! :)

Dzsini 2011.03.04. 20:11:07

valaki jelenthetné:
opera:Config (nagy kezdőbetűvel, vagy egyáltalán bármelyik betűt naggyal írva) érdekes eredményt produkál :)

ap · http://premiumlivesets.hu 2011.03.04. 20:28:19

ha van egy oldal ami a régi nem 11.5-ös szériákkal mind ment, akkor azt hogy tudom jelenteni? Kihalok h egy verziót sem tudok az újakból használni.

vlevi 2011.03.04. 20:39:53

@Dzsini: "Ilyenkor jó, hogy nekem elég régi a gépem ahhoz, hogy az egyik első dolgom a finomgörgetés kikapcsolása rögtön telepítés után :)"
Nemtudom, nekem viszonylag jó gépem van, de én nem bírom a finomgörgetést, nálam is az az első, hogy kikapcsolom. Amolyan nyögvenyelősen indul meg, azt pedig nemszeretem. Inkább ugráljon soronként, darabosan, minthogy úgy tűnjön, mintha erőlködne.

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2011.03.04. 20:55:25

Ebben elvileg van multi-column támogatás, nemde?

Nos, az alábbi két teszt nekem nem működik Operában, csak Firefoxban.

www.csscripting.com/css-multi-column/example2.php?

www.kmsm.ca/wp-content/uploads/2010/09/multicolumn.html

anonym_x 2011.03.04. 21:53:25

@cousin333: Az első az egy Javascript-ben íródott CSS3 Multi Column implementáció, csak épp Operában beteg egy kicsit (Latest version: css3-multi-column.js (v1.0 beta - June 21 2005), gondolom ezért).
A második példa meg -moz- előtagot használ a CSS property-nél, azért nem megy, de ha azt törlöd, akkor tökéletesen működik.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2011.03.04. 21:59:18

@Dzsini: Nekem meg első dolgom volt eliminálni az AutoPatchWork nevű kiegészítőt, amit amúgy szeretek, de a fejlesztője nem fogadta meg a tanácsomat, miszerint az állapotjelző bizbasznak a kiegészítő eszköztáron kéne lennie, nem pedig az oldal alján, ezzel lassítva a görgetést.

De ebben a tekintetben egy weboldalnak is nagyon jónak és nélkülözhetetlennek kell lennie ahhoz, hogy userCSS-t gyártsak hozzá, ne pedig a második opciót válasszam, vagyis ne látogassam többet.

Próbálgattam, de valahogy nem tudtam megszokni soha. Tiszta Chrome feeling. :D

Egyébként ha a Windows-féle globális beállítás (ami alapértelmezetten 3 sor) beállítható lenne Opera specifikusan kevesebbre, akkor talán tennék vele egy próbát. De ha kevesebbre állítom, akkor meg TC-ben és más programokban lesz nagyon lassú.

ps: Amúgy ehhez kapcsolódik, hogy például Windows-ban ki van kapcsolva a smooth scroll, mert ott konkrétan idegesít.

Ahogy a régebbi Firefoxokban is kikapcsoltam, mert ott meg túl lassú volt.

De lehet, hogy beszerzek valami high-end Logitech egeret, ami hardveresen korrigál.

@cousin333: Az első először működik, de betöltődés után nem. Ez a script miatt van, ugyanis browser sniffing alapján dönti el, hogy lefusson-e, vagy sem.

Operában lefut, próbáld ki 11.01-ben, ott is több sorba tördeli.

A második pedig hibásan van megadva, nem csak azért, mert csak -webkit és -moz előtagok vannak, hanem azért is, mert hiányzik a column-count tulajdonság.

Mesmoryser 2011.03.04. 22:12:47

@cousin333: Ahogy az előttem szólók monják. Egy példa, ahol jól működik: hu.wikipedia.org/wiki/Budapest#Forr.C3.A1sok_.C3.A9s_jegyzetek

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2011.03.04. 22:44:46

@Mesmoryser: OK, már látom:

-moz-column-count:2; -webkit-column-count:2; column-count:2; -webkit-column-gap: 3em; -moz-column-gap: 3em; column-gap: 3em;

Azért itt nincs minden rendben. Nem értem, mire volt jó az előtagok engedélyezése. Az újításoknak egyszerűsíteni kellene a dolgokat, nem így megbonyolítani. Most megírják a rengeteg kódot, ami háromszor annyi, mint kellene, később meg vagy törlik, vagy nem. Én az utóbbira tippelek.

janihunk 2011.03.05. 00:51:28

Sziasztok én jelenleg ezt használom: Opera_1150_24661_WebGL_en Érdemes ezt a 11.10 es verziót letöltenem?

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2011.03.05. 02:18:42

@janihunk: Attól függ hogy az opera:about oldalon mit ír a "VEGA backend" mellett. Ha azt, hogy "Software", akkor igen, ha azt, hogy "OpenGL", akkor a dönts el, mert ebben nincs hardveres gyorsítás, habár újabb és stabilabb.

janihunk 2011.03.05. 08:05:33

Feltettem. Pár kérdésem volna. Kezdőlapon lévő kis ablakokat hogyan kell ebben létrehozni?

ZeGa 2011.03.05. 10:09:46

Ezt a szép animált gyorshívót már régóta vártam és most megérkezett. Másnál sem frissülnek a elemek képei?

fatal 2011.03.05. 12:30:28

Nem lehet valahogy fix méretűre állítani a gyorshívót? Idegesít az a + gomb :D

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2011.03.05. 14:37:36

@ZeGa: Nálam frissül.

@fatal: Nem. Csak ha eggyel nagyobbra állítod, mint ahány elemmel ki akarod tölteni, hogy legyen egy üres hely a + gombnak.

beef 2011.03.05. 15:58:44

Nekem ez a verzió gyönyörűen törli a wand.dat adatokat. Még szerencse, hogy volt mentésem.
Ha read only-t kap akkor megmarad, de nem használja akkor sem.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2011.03.05. 16:03:23

@beef: Csak ha be van kapcsolva az Opera Link és még további problémák forrása.

CsendesMark 2011.03.05. 18:28:20

Más is tapasztalta h a wikiédián, ha sok ref van, akkor a forráskonál nem egymásutáni sorokba kerülnek, hanem egy sorba

továbbá a blogs.esa.int/atv/ ***iszonyat lassúvá teszi a az operát... továbbá az egérmutatót is láthatatlanná teszi!

várom a tapasztalataitokat!

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2011.03.05. 23:43:49

@CsendesMark: A Vimeo-s beágyazott videó teszi láthatatlanná az egérmutatót, az oldallal egyébként nálam semmi baj.

Mihics Zoltán (Med1on) 2011.03.06. 14:43:33

@penge™: Nálam gyorshívó fronton most minden oké (kopp-kopp).

Itt viszont rendre nem tölt be egy-két képet.
www.gamegpu.ru/action-/-fps-/-tps/bulletstorm-test-gpu.html

Imurai 2011.03.07. 02:39:21

Elmondja valaki, mi baj van a görgetéssel? Egyik említett oldalon sincs problémám...

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2011.03.07. 03:12:05

@Imurai: Smooth scroll be van kapcsolva?
- Nincs speciális egered hardveres smooth scroll funkcióval?

Mennyire figyeltél oda a részletekre?

Be van lassulva. Például próbálj meg ezen az oldalon görgetni fel és le különböző sebességekkel, lassan is és gyorsan is és figyeld meg a görgetés dinamikáját.

Majd ezután a két linkelt oldalon is figyeld meg.

Itt normálisan működik, ott pedig lassan, kicsit akadozva. Kicsit olyan hatást keltve, mint mikor valami nehéz súlyt löksz el.

Rijk oldalán pedig akadozik is, ott még inkább szembetűnő a probléma.

Chuck Boung Ace Eck 2011.03.07. 04:58:29

Szerintem mégiscsak jobb lenne, ha ott lenne a letöltési link a hírek alján (is). Ha pl. most vissza akarnék térni egy korábbi snapshotra, akkor úgy kellene keresnem utána, holott eddig elég volt feljönnöm ide.

Az új gyorshívó remélem nem kerül be a véglegesbe.

Dzsini 2011.03.07. 06:39:04

@Chuck Boung Ace Eck: Pont ez a lényeg, hogy a régebbi snapshotokat ne használja lehetőleg senki, mert azzal nem segíti a fejlesztők munkáját. Vagy a véglegest (bétát esetleg), vagy a labs-os változatot, vagy a legújabb desktopteam-es állapotot. Ez az ő oldalukról teljesen érthető igény, semmire nem jutnak azzal (csak zajt okoz), ha egy régebbi snapshotról futnak be használati/lefagyási/egyéb információk.

Chuck Boung Ace Eck 2011.03.07. 07:09:36

@Dzsini: A My Operán ott vannak a letöltési linkek a cikkek alján, vagyis ők biztosítják a lehetőséget.

Talán sokan nem szeretnének a böngésző fejlesztésében részt venni, csupán használni azt, ami számukra a legmegfelelőbb.

Dzsini 2011.03.07. 07:13:39

@Chuck Boung Ace Eck: aha, próbáld ki azokat a linkeket :)
Onnan is csak több lépésből jutsz el a build-archívumhoz.

Chuck Boung Ace Eck 2011.03.07. 07:21:25

@Dzsini: pff. Igazad van (még itt is volt hír). Minden rossz irányba halad ;]

Dzsini 2011.03.07. 07:40:37

@Chuck Boung Ace Eck: Ez is az eljövendő apokalipszis egyik előjele. Jön a világvége, bánd meg bűneidet! :)

Chuck Boung Ace Eck 2011.03.07. 08:12:16

@Dzsini: Már megint egy lépés, amivel minket korlátoznak, hogy nekünk jobb legyen. Mert nyilván az egységsugarú user snapshotot fog telepíteni, aztán pedig véletlenül tovább fogja azt használni, mint kellene... Imádom, hogy ebben a "Post-PC" korban minden azért van, hogy az "egyszerű felhasználó"-nak jobb legyen (ezzel is konzerválva annak "egyszerű felhasználó"-i mivoltát).

Dzsini 2011.03.07. 08:48:06

Ahogy írták, itt az az alapelv, hogy külső oldalakról ne az elavult linkekre találjanak oda a felhasználók, hanem ha már belekóstolnak, akkor kóstolják meg a legújabbat. Ezért működésképtelenné tették visszamenőleg a linkeket.
Nem rólunk szól, akik ismerjük a Desktopteam oldalát (+3 klikk az archívumig nehogy már korlátozás legyen, ez részedről maximum hiszti), hanem azokról, akik a fantasztikusinternet.hu oldalon megnézik a 2 hónapos "a legújabb Opera már ilyet is tud" cikket - mert már rég nem a legújabb. Így (főleg, ha le lesz fordítva az átirányító aloldal) elérheti a legfrissebb változatot.

És igen, az egyszerű felhasználó a lényeg, mert abból sokszázmillió van. Hozzáértőből kevés, nehogy már azoknak (nekünk) nyűg legyen hármat klikkelni. Az internet és főleg a böngészés a világ ezen a részén már közmű, és a konnektor vagy a tévé használatához sem kell villamosmérnöki oklevél. A tévén is van már automata finomhangolás, nem kell kézzel beállítani a csatornákat.

Imurai 2011.03.07. 10:42:20

@penge™: 600 Ft-os egér, smooth scroll bekapcsolva, Rijk oldalán és az opera:abou t-on, valamint összehasonlításképp itt és a régebben problémás újféle gugli képkeresőn tesztelve. Sehol, semmi gond.

knorbert 2011.03.07. 20:32:10

egy hiba ebben a buildben: ha nem az alapértelmezett torrent klienst akarom használni, akkor a kiválasztása után elvileg lehetőség lenne az akkor kiválasztottat kérdés nélkül elérhetővé tenni a torrent fájlokhoz Operában. Ám az erre szolgáló jelölőnégyzet nálam nem aktív (nem lehet bepipálni).

expa 2011.03.08. 14:23:37

ez a többi buildben is így van nálam :) Én sosem tudtam bebipálni, mindig inaktív!

Chuck Boung Ace Eck 2011.03.08. 14:34:07

@knor: Jobb híján le kell tiltani a beépített torrentklienst az Opera:config-ban. Ezután már csak azt fogja kérdezni, hogy megnyissa (az alapértelmezett klienssel), vagy elmentse a fájlt a gépre.

fatal 2011.03.08. 15:11:03

@Chuck Boung Ace Eck: És ha bemész a beállításokba akkor ott be lehet állítani, hogy az alapértelmezett klienssel nyissa, és nem kérdez semmit. :)
süti beállítások módosítása