Magyar Opera

Opera 10.52 - a leggyorsabb most már Mac-re is

Menetrend szerint érkezett az Opera következő verziója, a 10.52-es, amely ezúttal nem csak (amúgy nagyon is szükséges) hibajavításként funkcionál, hanem elhozta a megújult és jelentősen felgyorsított Operát a Mac-eseknek is. Sajnos a Linux hívek egyelőre meg kell elégedjenek az előzetesekkel, de ez a verzió is készül.

Mac-en viszont nagyon odatették magukat a fejlesztők, mivel igazán jelentős sebességnövekedést tudtak elérni a korábbi Mac-es Operákhoz képest, ami még a korábbi Opera 10.50 verzióin is túltesz. Konkrétan a korábbi, 10.10-es verzióhoz képest tízszeres sebességnövekedést tapasztalhatunk, amely többek között a teljesen megújult Vega grafikus könyvtár, valamint a Carakan JavaScript motornak köszönhető.

Az Opera a komoly sebességnövekedés bemutatásához lefuttatta az ismertebb sebességmérő teszteket egy MacBook-on, összehasonlítva őket az ismertebb böngészők eredményeivel, valamint a korábbi Operával. A tesztek alapján az Opera mindenkit maga mögé utasít, kivéve a még beta állapotban levő Chrome 5-öt, amely ugyancsak hihetetlen sebességre képes, viszont egy régi operásnak meglehetősen fapados. A részletes eredményeket a cikk folytatásában a tovább mögött mutatjuk be.

Lássuk a fontosabb javításokat (főként Windowsra) az Opera 10.51-hez képest:

  • Fagyás javítva egy PDF beélülőt tartalmazó fül bezárásakor
  • A véget nem érő betöltés problémája javítva
  • Gyorsítótárral kapcsolatos problémák javítva
  • Csatolmányok megnyitásakor jelentkező problémák javítva
  • A Unite kezelőlapjához való hozzáférés problémája javítva
  • Fagyás javítva bizonyos külső alkalmazások használata esetén a Facebookon
  • Levelezőben jelentkező probléma (levelek elvesztése) javítva 9.27-es verzióról történő frissítés esetén

A részletes változások listája elérhető Windowsra és Mac-re.

Letöltés

Most pedig lássuk a Mac-es tesztek eredményét.

A tesztekhez egy MacBook 2.26 GHz Intel Core2 Duo gépet használtak, 2 GB RAM-mal és OSX 10.6.3 Snow Leopard rendszerrel. Két népszerű tesztet futtattak le, a SunSpidert és a PeaceKeepert az ismertebb böngészőkben, éspedig: Opera 10.52, Opera 10.10, Safari 4.0.5, Firefox 3.6.3 és Chrome 5.0.342.9 beta.

SunSpider eredmények, a kisebb érték a jobb

Az Opera nagyon jól teljesített ezen a teszten, tizedannyi idő alatt lefutott, mint a 10.10-es Opera. Az eredmény sokkal jobb, mint a Firefox eredménye, és sikerült a Safarit is legyőzni. A Chrome egészen minimális előnnyel első lett.

PeaceKeeper eredmények, a nagyobb érték a jobb

A PeaceKeeper teszt eredménye is hasonló, az Opera simán veri a korábbi verziót és a Firefoxot, kicsivel a Safarit is, és nagyon közel áll a Chrome eredményéhez.

PeaceKeeper eredmények komplex grafikával, a nagyobb érték a jobb

A komplex grafikák tesztelése alapesetben ki van kapcsolva a PeaceKeeperben, mivel az Internet Explorer nem támogatja - viszont ha bekapcsoljuk, még nagyobb az Opera előnye. A Chrome-ot azért itt sem sikerült legyőzni, ami azt mutatja, hogy ott is jelentős fejlesztések készülnek, mivel korábban ebben a tesztben egyértelműen az Opera volt a sztár.

Még egy érdekes tesztet is közzétett az Opera, mégpedig a Turbo használatával elért sebességnövekedést az internetkapcsolat sebességének függvényében.

Jól látható, hogy a Turbo hatalmas, több mint háromszoros növekedést jelent modemes kapcsolaton (bár kinek van ilyen manapság), de még az 1 megás internetkapcsolatnál is majdnem kétszeres a sebességnövekedés. Az ennél gyorsabb internettel rendelkezőknél a különbség már elhanyagolható, de ennél lassabb kapcsolatokon, például mobilinterneten vagy lassabb publikus hotspotokon kifejezetten hasznos lehet.

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaropera.blog.hu/api/trackback/id/tr601956834

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Itt az Opera 10.52 - a leggyorsabb most már Mac-re is 2010.04.27. 20:27:12

Menetrend szerint érkezett az Opera következő verziója, a 10.52-es, amely ezúttal nem csak (amúgy nagyon is szükséges) hibajavításként funkcionál, hanem elhozta a megújult és jelentősen felgyorsított Operát a Mac-eseknek is. Sajnos a Linux hívek egyelőre…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lali25 2010.04.27. 19:41:55

Szerintem nagyon jó és tényleg sok javitás van :) de az expessz.hu oldalon még mindég öszeomlik :)
Viszont az oldalakat villám gyorsan tölti be :)

operás 2010.04.27. 19:47:14

Frissítettem. Érezhetően gyorsabb az előzőnél. Akkor következett a gmail tesztje. 1. levél megírása és elküldése: ok. 2. levél megírásának kezdésétől folyamatosan fagy. Rakás szar a gmail alatt. Mi a fenét nem tudnak megoldani, hogy normálisan működjön?! Kb. a 10.1-gyel kezdődött (bocs, ha tévedek), korábban nem volt a gmail-lel sem gond. Mióta netem van, kb. 6 éve, azóta Operát használok, de kezdem megutálni, mert gmail-lel levelezek és használhatatlan, meg az előző verzióban szinte rendszeres volt a végtelen betöltés. Hogy lehetett így elcseszni?!

ZeGa 2010.04.27. 19:54:27

@operás: Én is gmail-t használok, de nálam semmi probléma nincs vele, vagy inkább úgy fogalmazok, hogy én nem vettem észre semmi rendellenest.

operás 2010.04.27. 19:59:59

Lali25 után irány ez expressz.hu Ok, de képre kattintva összeomlik.
Ezenkívül több oldal betöltésének a vége igen sokáig elhúzódik, eljátsza, hogy végtelen ideig tart :)
Azt be lehet állítani, hogy egy oldal betöltése közben lehessen látni az oldalt, necsak a másik fülön levő oldalt, ha rákattintok erre a betöltés alatt, majd vissza a betöltés alatt levő ablakra?

Soha sem gondoltam volna, hogy ilyen rémálom lesz az Opera működése. Ideje lenne összeszedni magukat a fejlesztőknek és egy normálisan működő változatot kidobni, mert hiába van az élen a sebességben, ha közben meg tele van hibával. Remélem mihamarabb eljön az ilyen hibáktól mentes változat is. A remény hal meg utoljára.

operás 2010.04.27. 20:04:07

@ZeGa: pedig már próbálkoztam a sütiknél is kül. beállításokkal. Próbáltam úgy is feltelepíteni, hogy uninstalláltam, majd CCleaner-rel tisztítás a maradványokat és a registryt, újra felteleopítettem és ugyanúgy kifagy a 2 levél írásakor.

Van vki-nek tippje, hogy mi a fene okozhatja ezt?
Köszi!

CsendesMark 2010.04.27. 20:07:17

Az opera 10.50 és 10.51 volt ez eddigi legjobb, és egyben a legrosszabb opera kiadás.

Reméljük hogy többé nem szaladnak előre ennyire :)

Vmn 2010.04.27. 20:22:32

A -notrayicon másnak se működik?

Vmn 2010.04.27. 20:26:23

Amúgy gmail itt is teljesen jól működik.

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2010.04.27. 20:26:26

@Vmn: Már van rá külön beállítás, nem kell a parancssori opció:

opera:config#UserPrefs|ShowTrayIcon

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2010.04.27. 20:30:55

"A Chrome-ot azért itt sem sikerült legyőzni, ami azt mutatja, hogy ott is jelentős fejlesztések készülnek, mivel korábban ebben a tesztben egyértelműen az Opera volt a sztár."

Az eredmények alapján még mindig az Opera (legalábbis Mac alatt), mert ez nem a CG teszt, hanem a teljes tesz + CG, és az Opera faragott a hátrányán, tehát a CG-t szükségképpen meg is nyerte.

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2010.04.27. 20:32:15

"a korábbi Opera 10.50 verzióin is túltesz. Konkrétan a korábbi, 10.10-es verzióhoz képest tízszeres sebességnövekedést tapasztalhatunk"

Persze, mert azóta kijött a 10.51, ami sokat gyorsult az eleve gyors 10.50-hez képest, a 10.52 meg még jobb lett. Így lett az eredeti 7-8-szoros tempóból 10x.

meneruwa 2010.04.27. 20:32:22

én tisztán telepítek aztán reménykedem mert nálam már a gyorsaság a második az operánál, inkább stabil legyen s ne fagyjon ki 20 percenként :S

F34R007 2010.04.27. 20:40:34

hmm hát nem is tudom 10.51 re ráfrissítetem első néhyán indításnál lassú volt utánna helyrejött:) viszont rumor hogy a 10.51-esem gyorsabb volt és jobb peackeeper-je volt mint ennek
Feltöltésnél még mindig nem megy a folyamatcsík (egynéhányál bár ez 10.10 óta 10.5 óta fennál nálam de már legalább nem fagy ki az oldalon belüli keresésnél mikor 20.000-er szóközt ütök szöveg elé :)

Viszont vannak néha olyan dolgai mikor nemteccik vmi és kilép csak úgy.

Chrome jóhogy gyorsabb ott van idelyük ezzel foglalklozni mást nem is tud a gyorsaságon kívül :)

HelloWorld 2010.04.27. 20:40:46

Portableért kiált a nép! :)

Ana.Ge 2010.04.27. 20:41:01

Indamail-ben gépelés közben előjövő címekre nem tudok kattintani :(

F34R007 2010.04.27. 20:43:14

@meneruwa:

x2 kb inkább húzok más böngésző felé lassan mert az opera vmiért nem úgy rendereli ahogy kikéne nézni , meg rájöttem hogy skinbuzi és Firefox jobban fekszik :) ötvözhetnék a 2 böngésző jótulajdonságait az tetszene :)

F34R007 2010.04.27. 20:44:00

@HelloWorld:

jóhogy észreveszed ottvan a cikk alatt :)

2010.04.27. 21:23:29

Jó lett ez a Mac-es változat! Hihetetlenül gyors, még a Safarinál is jobban teljesít! Eddig a stabilitással sincs gond, remélem ez a jövőben is így marad.

resius 2010.04.27. 21:28:55

@HelloWorld: Amúgy ha a hordozhatókhoz tartozó cikket is néha-néha megnéznéd, vagy a frissítésnél, vagy kommentben jelezni szoktam, ha készen van egy új portable. Pl ma már ezen cikk megírása előtt készen volt, és ezt kommentben jeleztem.

Jozsó_ 2010.04.27. 22:19:19

Frissítettem 10.52-re és most ahol felül, oldalt reklámoknak kellene lennie. (felteszem az talán vmi flash tartalom) ott egy ilyen nagy szürke play gomb van. Ha rákattintok, akkor mondjuk elindul, de ahol a menüket is így oldották meg ott kicsit zavaró előbb mindet végig kattintgatni.

Ez most bug, vagy csak vmi helyi specialitás?

Ja, és a pdf fagyás miatt kiszerveztem az operából a pdf fájlok inline nézegetését, most megpróbáltam visszarakni, de nem nagyon sikerült. A plugin a helyén, opera:plugins szerint ott van, downloadban pluginnnel megnyitás kiválasztva, mégis csak egy nagy üres oldalt látok.

Ötletek?

Fefy · http://blog.fefy.info/ 2010.04.27. 22:56:22

Részben off, részben kapcsolódik a hírhez:
Valamit az Operás srácok nagyon elszúrtak... :S Tudom, hogy az acid tesztek nem mérvadóak, de a legújabb build 99/100 pontot ér csak el az acid3-on... Lehet, hogy nem ártana azt a pár sornyi forráskódot még1x átnézni, mert így több, mint vicces a dolog :)

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2010.04.27. 22:59:16

@Fefy: nálam 100/100. Valami beállítás / userjs bekavar nálad.

Fefy · http://blog.fefy.info/ 2010.04.27. 23:14:06

@Karbonade: @cousin333: Továbbra is vmi bug van, szóval holnap tiszta telepítés lesz belőle, mivel userjs/css-em nincs és a konfig fájlom is szinte "gyári":)

operás 2010.04.27. 23:23:05

Nálam is 100/100 :)

Fefy · http://blog.fefy.info/ 2010.04.27. 23:24:23

Megvan a hiba forrása :D Mindig is tudtam, hogy sz..r a netem... Ideiglenesen átváltottam egy "ingyenes" netre és megjavult a dolog. Szóval valami szolgáltató szintet lesz sajnos :S (mondjuk a hozzáférés megtagadva és hasonló hibaüzik után, melyek a mai nap folyamatosan előjöttek, nem tudom, hogy miért lepődök meg a fentieken...)

Nameless® · http://dirtywindows.hu/ 2010.04.28. 01:34:04

sokkal jobban fut tiszta smoooth. :)

zsüi_ 2010.04.28. 01:36:51

@F34R007: Tény, hogy szolgáltatásaiban sokkal gyengébb a chrome, de a benne rejlő rendermotor nem csak gyors, hanem nagyon jól támogatja a jelenleg szabvánnyá váló ajánlásokat is. Azért foglalkoznak ott mással is a sebességen kívül.

Örülnék ha a 10.6 nem csak geolocation-ről, a 11 pedig nem csak hw vegáról szólna, hanem behozná a hátrányát, sőt, újra a régi módon verné a többieket ezen a téren. Nem érdekel hány százaléka használja élesben a weben. Operánál ez presztízs kérdés.

@Jozsó_: Ha mégsem a turbó volt bekapcsolva akkor a opera:config#UserPrefs|EnableOnDemandPlugin beállítást kéne szemügyre venned.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.04.28. 04:03:36

@zsüi_: A Webkitet nem a Google fejleszti.
Gyakorlatilag csak összedolgozzák a böngészővel. Egyedül a V8 és a fapados GUI, ami saját.

Bár pontosan nem tudom, hogy van a motorokkal, mert a Presto nem nyílt forráskódú, akkor pedig hogy használhatja a Dreamweaver?

A szabványkövetéssel egyetértek. És nem csak presztízs, jelenleg jóval nagyobb szerepe van neki, mint korábban. És mivel akkor ezek szerint userJS-sel nem megoldható (gondolom CSS-vel meg azért nem, mert abban nincs replace), akkor bedobhatnák akár opera:config beállításként a -moz- és -webkit- tagek értelmezését.

Plusz pár már régóta whishlisten lévő fícsört is szívesen látnék (a x.6-os verziókban úgyis szoktak lenni ilyesmik). Mondjuk pár dolgot bepakolhatnának a site preferences-be, kezdve az On Demand Pluginnel.

2010.04.28. 09:20:55

@zsüi_:

"a benne rejlő rendermotor nem csak gyors, hanem nagyon jól támogatja a jelenleg szabvánnyá váló ajánlásokat is"

Ez igaz, de csúsztatsz! A WebKitet az Apple forkolta anno a KHTML-ből és most is túlnyomó részt ők fejlesztik. Ahogy penge is mondta, a WebKit minősége egyáltalán nem a Google érdeme.

Mesmoryser 2010.04.28. 09:56:58

@aronvirginas: De akkor mi az oka annak, hogy a Safari és a Chrome HTML5 támogatása között óriási a különbség? Miért nem egyezik meg az összes WebKitet használó böngésző szabványtámogatása? Gondolom úgy működik a dolog, hogy többen fejlesztik és amikor valaki valamivel készen van, visszafordítják az eredeti WebKitbe, és onnantól a többiek is használják az újításokat. De mégis, a Chrome mindig "többet tud", mint a Safari. Akkor hogy is van ez?

2010.04.28. 10:29:06

@Mesmoryser:

"De akkor mi az oka annak, hogy a Safari és a Chrome HTML5 támogatása között óriási a különbség?"

A legújabb Safari és a Chrome nem ugyanazt a WebKit verziót használja, gondolom ez a különbség oka. Ugyanakkor ez a különbség minden csak nem óriási.

A Safari fejlesztésére ha jól sejtem kevesebb erőforrást fordít az Apple, mint amennyit a Google a Chrome fejlesztésére szán. Míg a Google számára a Chrome egyfajta zászlóshajó, addig az Apple alapjában véve gépeket gyárt, azokhoz fejleszt operációs rendszert és programokat.

buhera 2010.04.28. 10:58:08

Az Isidor Biztonsági Központ oldalára ma felkerült egy biztonsági hiba (jogosulatlan távoli kódfuttatás, rendszerhozzáférés), amely a 10.52-t érinti.
www.isbk.hu/
secunia.com/advisories/39590/

kisakisa 2010.04.28. 11:19:45

@buhera: Na, akkor most se fogok váltani... pedig gondoltam, hogy végre upgrade-elhetek 10.10-ről. Kár.

Hogy ismételjem, amit már sokan elmondtak: nem tudom, mi van mostanában Operáéknál, de remélem, hamar összekapják magukat. Nagyon szeretem az Operát és nem fogok más browserre váltani amíg a 10.10 is működik, de sajnálnám, ha ez lenne az utolsó Opera verzió, amit használok.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.04.28. 11:34:57

@buhera: UAC, DEP, ASLR mennyire védenek ellene? Komolyabb, mint a múltkori Content Length Overflow?

@kisakisa: Ha jól veszem ki a secunián 10.x-et írnak, tehát az egész szériát érinti. 10.00, 10.01, 10.10, 10.20 alfa és 10.5x a legújabb snapshotig (avagy véglegesig) bezárólag.

kisakisa 2010.04.28. 11:56:07

@penge™: Azt írják: "The vulnerability is confirmed in version 10.52 for Windows. Other versions may also be affected." Vagyis a 10.52-ben biztos benne van, régebbiekben talán. Az isbk-n nem tudom megnézni, nem vagyok regelve.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.04.28. 11:59:39

@kisakisa: Nyisd meg ezt az oldalt és várj, hagyd nyitva egy darabig: downloads.ackack.net/WebKit.html

Ha összeomlik a böngésző, akkor benne van. Valaki megerősítette a Desktop Team-en, hogy a 10.10 tovább bírta nála, mint a 10.52, de az is összeomlott.

káosz 2010.04.28. 11:59:54

10.52-vel újra megy a CIB netbank! Fantasztikus!!!

kisakisa 2010.04.28. 12:10:00

@penge™: Már 5+ perce nyitva van, de nem történik semmi...

2010.04.28. 12:10:34

@kisakisa: Ha minden felfedezett biztonsági rés miatt böngészőt váltanál, úgy kéne cserélgetned őket mint a zoknit. Mindegyikben vannak lyukak, a nagyobb piaci részesedés pedig még növeli is azok rosszindulatú kihasználási esélyét. Semmivel sem lennél nagyobb biztonságban, ha Chrome-mal, Firefox-szal, vagy (neadjisten) IE-vel böngésznél.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.04.28. 12:19:25

@kisakisa: Nálam dettó. Szűz OperaUSB 10 másodperc alatt borult, a telepítettet az istennek nem tudom összeomlasztani. Most egyenként tiltogatom le a userJS-eimet, hogy megtaláljam melyik lehet a "bűnös". :D

@aronvirginas: Így van. Azért érdemes megnézni a secunia főoldalát is.

Opera vulnerabilitY
Chrome vulnerabilitIES

A Firefox olyan, mint a szita, az IE8 maximum az IE6/7/Firefox vonalon jelent előrelépést, még mindig az Opera a legbiztonságosabb.

Ez is olyan, mint az iskolában, mikor a kitűnő tanuló hibázik EGYSZER egyből középpontba kerül.

Itt is, évek alatt találnak az Operában 1-2 biztonsági rést jóval nagyobb lesz a visszhangja, mint Firefoxnál, ahol naponta találnak 10-et, vagy IE-nél, ahol a 6-oshoz képest a napi 300 után heti 3 már több, mint 1000%-os javulás. :D

buhera 2010.04.28. 13:12:26

@penge™: Laikusként nem tudom; csak rátaláltam a hírre.

resius 2010.04.28. 13:58:34

@penge™: ha majd ráakadsz melyik userjs nem tesz az usb-snek jót, akkor jelezd :)

Nameless® · http://dirtywindows.hu/ 2010.04.28. 15:52:17

Erről tudtok valamit?

A felhasználó adatai jelenleg zárolva vannak az Opera Link kiszolgálóján, de hamarosan újra elérhetőek lesznek

:)

ZeGa 2010.04.28. 16:26:46

Megjelent egy 10.53 RC1-es verzió...

Jozsó_ 2010.04.28. 16:46:17

Köszi. A turbo nem volt bekapcsolva, azt észrevettem volna, mert az durván lelassítja a böngészést.
A opera:config#UserPrefs|EnableOnDemandPlugin volt a megoldás. Be volt kapcsolva. Kikapcsoltam, egyből megjavult.

HelloWorld 2010.04.28. 17:33:48

Hm, itthagytam a gépet vagy 20 percre, közben futott az Opera, megnyitott gmaillel.
Visszaértem, nézem a leveleim, cookiehibára hivatkozik, újraindítom a browsert, böngészőinkompatibilításhiba, nézem a beállításokat, Haladó -> Sütik -> Soha nem fogad el sütit.

Hogy ezt ki állította át erre, fogalmam sincs.

Zoli_Szentiván 2010.04.28. 17:38:54

@resius: Nem tudod mi ez a hirtelen verzió váltás?Főleg hogy tegnap jelent meg a stabil 10.52.Ráadásul máris RC verzió a 10.53ba? Ebbe valami turpisság van:D

HelloWorld 2010.04.28. 17:45:38

@Zoli_Szentiván: Gondolom emiatt a nagyon súlyos biztonsági hiba miatt volt ilyen fontos kiadni egy újabb RC-t.

secunia.com/advisories/39590/

awking 2010.04.28. 17:47:20

Van valami bibi a 10.52-vel? Van értelme frissítenem rá, vagy várjak a 10.53-ra?

Zoli_Szentiván 2010.04.28. 17:48:08

@HelloWorld: Érdemes ezért frissiteni a 10.52 stabilt erre?

ZeGa 2010.04.28. 17:48:30

Amint láttam a kommentek között, mindenki örül, hogy kijött még egy verzió, de ezen sírni kéne nem örülni.

ZeGa 2010.04.28. 17:51:02

@ZeGa: Természetesen a desktop team blogján lévő kommentek között.

Zsüi_ 2010.04.28. 17:55:41

Na azért most nem történt semmi tragikus. Biztonsági hibát észleltek, gyorsan javították. A végleges óta javítottak még 2-3 kisebb hibát, azt is beledobták. Mivel biztonsági hibáról van szó, ezért gyorsan ki kell adni. Mivel alig történt változás, kapásból rc. Szerintem semmi meglepő nincs benne.
@awking: A 10.52-ben benne van a biztonsági rés. Ebben az rc-ben elvileg van egy gyorsjavítás, de még nincs teljesen kitesztelve, hogy tényleg foltozza e a lyukat. --> ha félsz a támadástól tedd fel a 10.53-t.

Zoli_Szentiván 2010.04.28. 18:04:32

Felraktam 10.52 stabilra pár perce.Eddig nincs gond.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.04.28. 18:48:46

@ZeGa: Volt egy kósza gondolatom, mikor kijött a 10.50, mégpedig, hogy kéne valami Operás nyereményjáték. Mindenki tippel egy verziószámra, aztán amelyikkel bezárólag jön majd a 10.6x, illetve 11.x, az viszi az Operás labdát/pólót/tollat. :D

@Zsüi_: A meglepő az, hogy míg a többi böngészőnél a biztonsági rések száma mindig a piaci részesedéssel együtt nőtt addig az Operánál bukás volt a ballot screen és bukás volt a 10.5x is ebből a szempontból, mégis már a második fokozottan súlyos rést találják benne.
süti beállítások módosítása