Magyar Opera

Az én Operám - 18. (ap)

Mostanában volt egy nagyobb szünet a sorozatban, úgyhogy elnézést kérünk az érintettektől, de időhiány miatt lelassultunk a cikkekkel. Remélhetőleg most már folyamatosabb lesz, még mindig van jó néhány cikk tartalékban, úgyhogy ha már küldtél ilyet, de nem jelent meg, várhatóan hamarosan te is sorra kerülsz!

Ha pedig még nem küldtél cikket, itt az alkalom! Mutasd meg, te hogyan használod az Operát, és hogyan fedezted fel. A beküldők között később nyeremények is lesznek.

A Magyar Opera blog meghirdette cikksorozatát, amiben bárki megírhatja, hogy ő hogyan használja az Opera böngészőjét. Ehhez segítséget is talál a kiírásban. Az alábbi írás is ennek az akciónak az eredményeként született, ezúttal ap jóvoltából, akinek ezúton is szeretnénk megköszönni a munkáját!

Én és az Opera

Sziasztok!

Álljon itt tehát az én írásom is :)

Igen, én is mint minden Windows-os IE-vel kezdtem még 95 alatt. Ezután (W2K) rátaláltam egy jó kis böngészőre mely bár IE motorra épült, funkcionalitásában messze verte az összes többi (általam akkor ismert) böngészőt és 600Kb-os programocska lévén nemigen volt gépigénye sem. Egyedüli problémám csak az volt, hogy x évente jött csak újabb verzió, így egy idő után elkezdtem érdeklődni mások után is. Az IE mellett az FF is fenn volt ugyan, de csak a munka miatt, személyes használatra ki nem állhattam egyiket sem. Sokadik próbálkozásra egy szabad napomon újból nekiveselkedve a sok IE és FF klón telepítése mellett sikerült beszerezni a Windows-os Safarit (3), és az Operát (9.64) is. 2 napos „teszteljüklemindet” (kb. 8-10 böngésző )után az Opera győzött és azóta is ez az első számú böngészőm. Fél éve egy gyönyörű rendszerösszeomlás következtében áttértem a portable programokra, így azóta, mindent amit lehet, így használok. Nagyjából ez idő tájt kezdtek szivárogni az Opera 10 alfás weekly-k is, amikre szép lassan „rászoktam”, és ezen szokásomon a végleges 10-ig nem is változtattam. A 10-es bár tetszett, alulmúlta a várakozásomat, ami viszont nem volt elmondható a decemberi 10.5x-ről, mert ez szerintem mindenben messze a legjobb böngésző a piacon.

Személyre szabás tekintetében a skin volt az első, amit mind a 9.64 mind a 10.10 esetében kidobtam. Lehet, hogy akasztva leszek, de szerintem a 9.64-es alap kinézetei annyit sem ért, hogy itt most csillagozni kelljen miatta :) Választásom akkor Safari for Opera 9.5 by Lean-ra esett, és bár a 10-es megjelenése után egyre jobban darabjaira hullott, a Z1-Glass megjelenéséig nem tudtam tőle megválni. Itt meg kell hogy említsem hogy bár az új Hicks design már lényegesen jobb lett véleményem szerint ez sem az igazi. A többi testreszabás már menet közben alakult: A gombsorból csak a Mágus maradt, mert minden mást az egérmozdulatokkal végzek. A címsor mellé az azonosítás és a görgetősávok ki-bekapcsolója került, mert ezt eredetileg mindig kikapcsolom. Alul az állapotsorra a Design mód, a Képernyőmentő, a Gyorsítótár ürítése, és az egyik legfontosabb elemként a Dragonfly indítója amiben joexy és penge is segített, amiért ezúton is köszönet :) Íme:

Kezdetben igyekeztem kipróbálni és használatára szoktatni magam az Opera legtöbb funkciójának, a végén azonban csak pár (de nélkülözhetetlen) képességét használom nap mint nap. A levelezőt, hangvezérlést, visual tabokat a mai napig nem sikerült gyakorlatba ültetnem, így bár mind szimpatikus, részemről unchecked. Az alap funkcióikat mint pl jelszókezelő, helyesírás ellenőrzés, gyorshívó stb. most nem részletezném, mindenki tudja milyen hasznosak, aki nem, próbálja ki :) Az egérmozdulatokat sokáig nem sikerült megszoknom, de mára az előre-visszalapozást, valamint a frissítést már nem tudnám elképzelni nélküle. A beállításokon amiket mindig megváltoztatok: Új fül nyitása az aktív mellett, a görgetősávok kikapcsolása, mindig teljes méretűek a felugrók is, a max 2 megás merevlemez cache törlése kilépéskor, a lapok tartalmának meg nem jegyzése, és a bezárás elrejtése a füleken. Ezekkel (görgetés, új fül nyitás, fülbezárás lapozás, frissítés mind egérrel illetve scrollal )így egyszerre egy roppant gyors és egyszerűen kezelhető program lesz az Operából. A 3 kedvenc dolog azonban, amiért végleg át illetve megtértem, az az RSS, a lapinformáció az oldalsávon, és a DragonFly. Mindhárom munkához kell, és ma már nélkülözhetetlen számomra, úgyhogy emiatt nagy eséllyel sokáig leszek még ezen oldal látogatója is :) Kiegészítők tekintetében eléggé fapaos vagyok, egyedüli minialkalmazásként a Screen Rulert, tartalomszűrés területén pedig saját szerkesztésűt (keverve az innen letölthetővel) használok.

És ezzel lényegében el is érkeztem a végére. Pozitívumokat dicshimnuszokat nem fogok zengeni, az pont elárul mindent, hogy ez az írás eleve megszületett :) A negatívumokról viszont essen pár szó, hátha csak én nem tudok valamit, illetve csak nálam jelentkezik.

  • a fejlesztési sietség miatt utóbbi időben kicsit sok a bug. Ezek túlnyomó részét én nem tapasztalom, de sokan igen.
  • bár ez lehet hogy a 9.64 óta már megváltozott, de miért is kell létrehoznom egy e-mail fiókot, ha rss-ezni szeretnék az oldalsávról?
  • szerethetnék már végre egymást a google-val
  • fülkezelés: miért nincs egy olyan opció a fülbeállításoknál, hogy fül bezárása esetén a bezárt fültől balra eső legyen az aktív? Annyira triviálisan egyszerűen kézenfekvő lenne, miért pont ezt hagyták ki?

Utóbbi 2 nagyon hiányzik az Operából. Minden más a helyén van, és remélhetőleg a helyén is marad. Ha ötletelnem kénem a fent linkelt véleményem mellett csak egy dolgot javasolnék csupán: a GreaseMonkeyhoz hasonló külső scriptfuttató alkalmazás, ami kompatibilissé tenné a több ezer FF scriptet az Operához is.

Linkek a testreszabáshoz:

Tipp! További hasonló cikkeket a gyűjtőoldalon találhatsz.

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaropera.blog.hu/api/trackback/id/tr841871458

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Baldric2 2010.03.27. 17:03:06

A GreaseMonkey scriptek óriási részét tudja használni az Opera is, és az opera userjs szerintem még erősebb is mint a greasemonkey. Ha esetleg találkozol hasznos greasemonkey scriptel, és nem megy opera alatt, akkor nekem ezt nyugodtan megírhatod, és ha időm engedi szívesen megcsinálom belőle az opera kompatibilis változatot.

A fül bezárásra és az előtte lévő aktiválására én sem értem miért nincs opciót, de ha egérgesztussal zárod be őket, akkor: Close page & Switch to previous page

tdaniel 2010.03.27. 17:09:05

üdv.
lehet jó kérdés, de hogyan tudtad a nagy O betűt a legfelső sávba tenni?
ez a z1 glass témának köszönhető ?
vagy csak azért lehetséges mert W7 használsz?
én XP-t használok.
akár mit próbáltam eddig az XP alatt sosem sikerült eltüntetni a legfelső sávot :

kepfeltoltes.hu/100327/snap00017_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

ha ez csak W7 alatt lehetséges, akkor ameddig nem használok W7-et addig csak irigykedhetek :) a W7-esekre és a chrome-osokra is

üdv.

ap · http://premiumlivesets.hu 2010.03.27. 17:45:23

@Baldric2: máris rögtön küldenék vagy ötöt, ha adsz elérhetőséget, vagy itt linkeljem be? :)

ap · http://premiumlivesets.hu 2010.03.27. 17:48:27

@tdaniel: ez win7 feature, xp alatt végig ott fog maradni. illetve ez utóbbiban nem vagyok biztos, mert lehet hogy írtak már rá valamit, de még nem hallottam róla. mindenesetre nem opera és nem skinfüggő.

Baldric2 2010.03.27. 17:48:41

@ap: Nem adom meg a normális mail címemet semmilyen webes felületen, szóval ha lehet vagy írj az inda-n keresztül a nevemre kattintva, vagy linkeld be ide.

tdaniel 2010.03.27. 18:03:21

@ap: kösz a választ
akkor majd egyszer ha W7 használok, majd élvezem ezt a részét is az Operának :)

ilovebubbles 2010.03.27. 18:06:28

@tdaniel: oda tudod tenni, de akkor az alap XP témát kell használni és nem a win98 izét.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.03.27. 18:23:43

@ap: De skinfüggő is. Válts át Z1-ről Windows Natív-ra és meglátod, hogy lesz címsor Win7 alatt is. Ahol nincs megadva a Transparency = 1 ott van címsor OS függetlenül.

@tdaniel: Amíg az állapotsáv felül van addig Win7 alatt sem lenne felül akármilyen témát is használsz.

tdaniel 2010.03.27. 19:08:53

@ilovebubbles:
igazad volt, de sajnos a nagy O betű is csak akkor van fennt, ha a fülek fent vannak, ha bal vagy jobb oldalra teszem, mint általában mindig úgy használom, akkor megint csak felül megjelenik az a sáv amit el akartam tüntetni... :(

@penge™: kösz, az állapotsávot leraktam, jobb, de a problémám megmaradt mint ahogyan az leírtam ilovebubbles-nak

próbálkozom még minden féle variációval, de azért kösz szépen a segítséget !

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2010.03.27. 19:16:43

@tdaniel: Úgy tudom, az Opera Launchernek van olyan opciója, ami elrejti a fejlécet. Próbáld ki és pipáld ki a Disable title bar opciót.
my.opera.com/Tamil/blog/opera-launcher

Ha működik írd meg, én nem próbáltam.

Ómájgád 2010.03.27. 20:04:40

Jópofa ez az üveg Opera, de szerintem ha eltüntetnéd a piros O betűt, még tutibb lenne :).

F34R007 2010.03.27. 20:07:27

@tdaniel:
XP skinfüggő én se win7 et használok ;)
img189.imageshack.us/i/nvtelenr.jpg/

Penge megtudnád mondani mi a baj az RSS el nem akar frissülni meg nem dobja fel hogy új van ?? 10.51 telepített nem USB

dqdb 2010.03.27. 20:38:26

Képernyőmentő gombot hogyan lehet gyártani?

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.03.27. 20:41:09

@F34R007: Ennyi infóból nem sokat tudok mondani. Ha nem használod a levelező csak az RSS-t, akkor exportáld ki az RSS csatornáidat opml-be majd töröld az profilodból a mail mappát: C:\Users\FELHASZNÁLÓNEVED\AppData\Local\Opera\Opera\mail

Újaindítás után pedig importáld vissza OPML fájlból.

ps: A már letöltött régi feedjeid elvesznek és újra fogja tölteni az egészet ezeket könyvjelzőzd el vagy lődd fel IMAP-pal Gmail-re.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.03.27. 20:42:39

@dqdb: Így: my.opera.com/Lex1/blog/quick-saver-2-2

De sajnos nem az egész oldalról készít screenshotot, hanem csak a látható részéről.

ilovebubbles 2010.03.27. 20:49:06

@tdaniel: ha Win7 alatt oldalt vannak a fülek akkor itt is megjelenik az a sáv!

Asheron 2010.03.27. 22:54:30

A sávokat így elnézve mintha nekem kicsit szélesebbek lennének.
Lehet valahol buherálni hogy minél keskenyebb legyen?
Már-már mániámmá válik a helyspórolás :-)

Lali25 2010.03.27. 23:35:36

Hello alap xp témával igy néz ki:
img519.imageshack.us/img519/9803/nvteleng.jpg

Ezzel az opera témával: my.opera.com/community/customize/skins/info/?id=9381

Szivesen mindenkinek üdv : Lali

Lali25 2010.03.27. 23:42:29

De persze ha valaki teljesen átlátszó üvegablakot akar azt töltse le ezt xp-re :
fastaero.en.softonic.com/

Lali25 2010.03.27. 23:46:21

Vagy ha nem müködik a letöltés akkor innen :download.chip.eu/hu/FastAero_559351.html

ap · http://premiumlivesets.hu 2010.03.27. 23:55:40

@penge™: elbeszélünk egymás mellett, én arra gondoltam, h xp alatt maradni fog, mert hiába Z1 ha a gépen xp fut :)

Cole1 2010.03.28. 21:47:34

Jó írás lett, csak lenne egy kérdésem,
hogy tudom a gyorsítótár kiürítése gombot hozzáadni? Előre is köszi! :)

Jó ez a skin! :)

HelloWorld 2010.03.29. 00:41:23

Dragonfly gomb szerintem már felesleges Inspect Element óta.

tdaniel 2010.03.29. 19:40:56

másoknál is létezik még mindig az a hiba hogy nem akarja beolvasni a 99/98 oldalt
azaz, megakad, azt hittem ez a probléma már javítva lett :(
üdv.

ap · http://premiumlivesets.hu 2010.03.30. 11:21:34

@HelloWorld: megszokás kérdése, és egy kattal kevesebb ;D

ap · http://premiumlivesets.hu 2010.03.30. 11:22:13

@tdaniel: én azt vettem észre, hogy ha üres a userjs mappám, akkor nem találkozok ezzel a hibával :)

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.03.30. 11:33:10

@ap: Milyen userjs-eket használsz?
Csak mert én azt vettem észre, hogy ha hiányzik a block-external a userjs mappámból akkor minden harmadik oldalon találkozom ezzel a hibával. :)

Cole1 2010.03.30. 20:39:17

@ap: Tudtam, hogy valahol itt lesz, köszi! :)

ap · http://premiumlivesets.hu 2010.03.30. 20:52:49

@penge™: legtöbbször konkrétan egyet sem :)

amikor valamire szükségem van, csak bemásolom a temp könyvtárból amíg kel, majd kitörlöm..

így most jó. ha bennhagyok mindent, akkor valahol valami mindig hibás. úgyhogy inkább kiszedtem mindet :)

Umbrella Corp. 2010.04.05. 20:20:06

@Karbonade: Szia!

Működik,csak sajnos a tálca sem jön fel.
süti beállítások módosítása