Magyar Opera

Rövidhír: még nincs vége az Opera 10 újdonságainak

Azt hittétek, hogy a Visual Tabs lesz az Opera 10 nagy újdonsága? Hát távolról sem :) Remélem hamarosan ti is kipróbálhatjátok, addig is megkeresem az állam, és fordítok tovább.

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaropera.blog.hu/api/trackback/id/tr821175646

ZeGa 2009.06.09. 22:46:01

Húú, ezzel most nagyon felcsigáztál, kíváncsian várom mi lehet az.

awking 2009.06.09. 22:49:52

Szintúgy! Szeretem az ilyen ködösítéseket, csak aztán robbanjon is! ;)

MagicalCritical · http://sellbuypokerstars.com 2009.06.09. 23:06:43

légyszives fordítsd le minnél hamaarabb, mert tudni akarooooom :D

Lali_ 2009.06.09. 23:39:09

@MagicalCritical: Attól még, hogy le lesz fordítva nem fogod megtudni :D

Barkóbázunk? Csak költői kérdés, tudom, hogy nem szabad :)

Egyébként ajánlom ezt másnak is: magyaropera.blog.hu/2008/08/30/naptar_es_3d_gyorsitas_az_operaban
Azt vagy bejön, vagy nem

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2009.06.09. 23:52:36

@Lali_: Annyit segíthetek, hogy ha jól emlékszem, még soha nem volt szó ilyesmiről a blogon :)

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2009.06.09. 23:52:41

Ilyenkor felmerül bennem a kérdés, hogy miért nincs az Operának is egy Dev csatornája, hogy már akkor kipróbálhassuk az új fícsöröket, mikor a fejlesztők lezárták a kódot? :D

Egyébként nagyon remélem, hogy tényleg a hardveres gyorsítás lesz, mert a naptár számomra közömbös.

Lali_ 2009.06.10. 00:12:54

@penge™: @Karbonade:
Na, lassan tényleg kezdesz felcsigázni, akkor a hardveres gyorsítás és a naptár is kiesik, meg a szupergyors karacan

Akkor maradt a Pidgin beletétele :D

resius 2009.06.10. 01:06:34

de kíváncsiak vagytok... :P

Cobalt 2009.06.10. 07:16:00

Vegulis szerda van, szoval par ora mulva akar kiderulhat is.

Kulonben ,elyik oldalrol szaramzik az info, mert eddig azthittem megvan minden fobb informacios forras, de ezek szerint tevedtem.

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2009.06.10. 10:17:19

@penge™: A hardveres gyorsítás a Presto 2.3-ban szerepel, nem hinném, hogy a 2.2 demózása után ennyit változtatnának még.

awking 2009.06.10. 10:17:45

Lehet,h kezd az agyamra menni az Opera, de emiatt nem tudtam aludni :D
Kíváncsi vagyok ki-mire gondol, lehet találgatni! :)

Ami szerintem mem: nem beépített üzenetküldő (olyan már most is van), nem a naptár (mert arról régóta beszéltünk). Nyilván valami vizuális dolog lesz, amire nem is gondolnánk...

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2009.06.10. 10:18:18

@Cobalt: Ez 100%-os hivatalos információ. Karbonade az Opera hivatalos magyar fordítója, így bizonyos infók előbb jutnak el hozzá, de ez magában foglalja a titoktartási szerződést is, vagyis bizonyos dolgokat nem oszthat meg a nagyközönséggel, amíg az Opera úgy nem dönt, hogy az publikus.

Szerda van, de ilyenkor a nagyobb verziók (alfa, béta, final) szoktak jönni, a péntekenkénti snapshot pedig már régen megszűnt, azóta össze-vissza jönnek. Mindenesetre reménykedjünk, hogy minél hamarabb kiderül.

awking 2009.06.10. 10:19:52

@Karbonade: Más böngében már létező dolog?

Lali_ 2009.06.10. 11:47:54

@awking: A firefox n+1-edik, vagy az n+1-edik és az n+2-edik kiterjesztés összegzésével esélyes, hogy megkapnád :D

Persze nem feltétlenül, mert a gyorshívót is ők másolták..

Lali_ 2009.06.10. 11:50:21

Ja és abból kell kiindulni amit tudunk: viszonylag sok fordítandó szöveg van benne

awking 2009.06.10. 11:52:46

@Lali_: Látom a nagy izgulásban Te is elfelejtettél aludni... :D

A Visual Tabs is teljesen új dolog -jelenlegi ismereteim szerint- szóval gondolom Karbonade nem írt volna ilyen postot ha valami másolat készülne. Szerintem. :)

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2009.06.10. 12:04:19

@awking: VisualTabs-hoz hasonló cucc már régóta létezik FF-hoz, Showcase néven: addons.mozilla.org/en-US/firefox/images/p/8428/943948800

awking 2009.06.10. 12:40:48

oohh... akkor ebből is látszik,, hogy mennyire műveletlen vagyok! XD
Bár a Mozillás megoldás kevésbé elegáns.

Abydos · http://abysan.com/blog 2009.06.10. 16:57:14

Vááá, kínok közt vagyok, nagyon érdekel mi lehet a nagy újdonság :D

MagicalCritical · http://sellbuypokerstars.com 2009.06.10. 16:57:53

ohhh de ez a firefoxos visual tab, eléggé alultáplált :D én sem tudom hogy mire gondoljak.... A torrent "kliens" pedig az operában alultáplált (-nak néz ki és szerintem teljesít is). Elviselnék operában egy teljes utorrent integrációt, muvel az ut lightweight. Végső soron az opera is jól járna vele, a utorrentesek meg miért ne mennének bele az "ingyen reklámba". Más ötletem most nincs :D

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2009.06.10. 17:09:01

@Abydos: Ennyire azért nem kell bezsongani, nem biztos, hogy mindenkinek tetszeni fog az újdonság. Az hogy nekem bejön, csak egy dolog. Biztos lesz olyan is, akinek nem tetszik majd. :\

meneruwa 2009.06.10. 17:11:41

én mondjuk simán a naptárra tippelek és a google szinkornizációra, de egy msn kompatibilis chaten se lennék meglepődve, bár nekem lennének ötleteim mivel lehetne felturbozni az operát csak a végén nem böngésző lenne hanem uj oprendszer.

MagicalCritical · http://sellbuypokerstars.com 2009.06.10. 17:13:30

Én bízom benne, hogy valami kellemeset hoztak össze. Érzik ők ezeket ;)

MagicalCritical · http://sellbuypokerstars.com 2009.06.10. 17:14:13

@meneruwa: Attól még jöhetnek az ötletek, szivesen elképzelném :D

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2009.06.10. 17:14:27

@MagicalCritical: A torrentkliens azért van, hogy fusson éjjel-nappal, stabilan, gyorsan, kis erőforrásigénnyel, jelentéktelenül egy kis ikonként a tálcán. A böngésző pedig azért, hogy a lehető leghatékonyabban böngéssz, akár rengeteg tabot nyitva és esetenként sok memóriát zabálva, ami után célszerű újraindítani. Ha kifagy, akkor hashelje újra azt a 80-100 torrentet? Ez nem lenne egy értelmes húzás tőlük...

@Karbonade: "Biztos lesz olyan is, akinek nem tetszik majd." -> De azért ugye nem Hicks keze van a dologban? :D

MagicalCritical · http://sellbuypokerstars.com 2009.06.10. 17:18:06

Hát ha nem biztos, hogy mindenkinek tetszeni fog, akkor ez tényleg OperaTunity lesz :D

ZeGa 2009.06.10. 17:26:16

@penge™: Miért baj az, ha Hicks keze benne van a dologban, szerintem eddig se végzett rossz munkát.

meneruwa 2009.06.10. 17:41:21

hat mint mondtam ha már van benne csevegő lehetne integrálni az msn, google talk, yahoo klienseket vagy hogy nevezik pontosabban. én örülnék egy naptárnak - ennek örülnék a legjobban - amivel szinronizálni lehetne mondjuk a gmailt, outlookot, s persze ebből adódóan a winmobile-t. nekem a torrent nem lényeg mivel nem ezt használom torrentre ahogy szerintem az operát használók 98%-a sem. a skin nálam nem lényeg a windowsom is az alap 98-as kezelőfelületű, én inkább a használhatóságra törekszem ne ma designra. pld. a visual tab se dobta fel a hangulatot meg az előnézeti kép sem, ha uj oldalra megyek ugyis azért megyek oda mert el akarom olvasni akkor meg tökmindegy hogynézki.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2009.06.10. 17:51:17

@ZeGa: Tényleg nem, összeollózta az Emil_RSD és a Mirage skineket, adott nekik egy kis diszkrétebb OSX-es összhatást és kész is az új skin. A szivecskéktől (amitől a legtöbb leendő usernek az lesz az első kérdése, hogy "buzi-e vagy?" :D) és a vastag eszköztáraktól eltekintve egész jó lett, de van legalább kéttucat ugyanilyen jó már létező skin is. Ezért kár volt megbízni egy neves designert, ezt a pénzt fordíthatták volna marketingre is.

De mivel a szivárványos zsiráfokról is volt már szó, így ez is kiesett, úgyhogy nem aggódom. :D

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2009.06.10. 17:57:44

@meneruwa: Az IRC egy ősi csevegő protokol, ami mellőz minden csilivilit és csevegésen és fájlküldésen kívül nem igazán használható másra (webcam...stb). Gondolom torrentklienshez hasonló alapszintű cuccal senki nem lenne kisegítve, mert attól még a meebo is többet tud (ami legalább Operával is müxik), a szmájlizós MSN-t meg érthető okokból nem fogják beletenni egy webböngészőbe, főleg most, amikor már pár év múlva itt a cloud. A fejlesztések menetéből úgy vettem észre, hogy a fejlesztők már nem igazán preferálják ezeket a dolgokat, mint IRC, vagy M2, csak ha már régen beletették, bennemaradt, utóbbinál régóta tartó felhasználói nyomásra megcsinálták a HTML szerkesztés lehetőségét és csiszoltak az IMAP kompatibilitáson.

ZeGa 2009.06.10. 18:14:36

@penge™: Én nem akarok a védelmére kelni, mert nem is szorul rá, de ahhoz, hogy észrevedd, hogy mibe mi a jó és azokból csinálsz még jobbat(már akinek tetszik), ahhoz is kell tehetség. És, ha őt egy másik skin ihlette meg, hát istenem mindenki valamiből meríti az ötleteit. Az persze más dolog, hogy a magyarok többségénél az lopásnak számít, ha valaki csinál valami hasonlót ahhoz ami már létezik.

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2009.06.10. 19:13:23

@penge™: Szerintem eléggé nehéz valami teljesen újat hozni a jelenlegi keretek között úgy, hogy a felhasználók legalább fele ne undorral viszonyuljon hozzá. Például a 9.5-ös Sharp téma is egyesek szerint frankó volt, mások inkább visszarakták a régit...

Én a VGA gyorsítás adta lehetőségekre lennék kíváncsi, ami módot adna a jelentős újításokra. Elvileg nem lenne nehéz megoldani, hogy a gombokat úgy és oda rakd, ahova akarod, átméretezheted, stb. Sajna az újdonság biztos nem ez, mert erről már volt szó, és legkorábban a Presto 2.3-al jön...

Dzsini 2009.06.10. 19:29:53

nálam most az új kedvenc az Opera IBIS skin (a kínai opera skinje) - picit elvékonyítva persze :) Az újat egy ideig használtam, de nagyon szürke volt nekem, és a kulcsot nem tudtam megbocsájtani a varázspálcának :)

Abydos · http://abysan.com/blog 2009.06.10. 21:56:17

én a mironix et használom, sztem nagyon dizájnos skin, persze a 9.6 ra gondolok.

Amúgy arról van info, kb melyik hónapban lesz 10 es Operánk?

UI: kiváncsi vagyok, de azért kibírom :)

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2009.06.11. 11:47:07

Nálam a Compact Crystal az örök kedvenc. :)

Bruzsy · http://rockonlelkek.hu 2009.06.11. 14:28:03

az a sok felhő csak jelent valamit. ha tényleg behozzák a cloud computingot, akkor a mobileszközökön legyőzhetetlen lesz az Opera.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2009.06.11. 14:31:43

@Bruzsy: Ugye nem ekkor jön ki a végleges 10-es? Az kicsit korai lenne.

Egyébként meg örülök neki, ma már csak agresszív marketinggel lehet valamire menni. Vagy az "Internet újratöltve", illetve "Egyszerűen a legjobb" szlogenek jobbak?

Egyébként meg ez legjobban vagy a GPU gyorsítás, vagy pedig a Carakan esetében lenne helytálló.

Bruzsy · http://rockonlelkek.hu 2009.06.11. 14:46:17

@penge™: korai is lenne, illetve nem épp a Operára jellemző egy új verzió ilyen szintű promotálása, akármilyen agresszív marketingstratégia-váltás történik. plusz az újdonságokat sztem minimum egy rc-ben le kéne tesztelni.

sejtelmem sincs, hogy mi lesz, a dizájn a cloudot vetíti elő, az biztos, hogy 5 nap múlva reggel 9kor itt fogok ülni, és várom.

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2009.06.11. 16:44:55

@penge™: "Egyébként meg ez legjobban vagy a GPU gyorsítás, vagy pedig a Carakan esetében lenne helytálló."

Szerinted melyikre mondhatjuk azt, hogy "reinvent the Web"? Ezek hasznos dolgok lennének , én is várom őket, de ide biztos nem illik.

Ami a freedom linket illeti, egy bizonyos szitakötő balsejtelmű árnyékát látom feltűnni... Azért remélem használható cucc lessz, ami megér egy kis felhajtást.

meneruwa 2009.06.11. 16:54:38

hat a freedomos link után én nem mondjuk a dragonfly-ra tippelnék, monjduk olyasmi nem is nagyon hiányzik engem sajno nem fogott meg.

ZeGa 2009.06.11. 17:32:44

@meneruwa: Szerintem ő nem is arra tippelt csak arra gondolt, hogy nehogy bebukjanak vele mint a dragonfly-al anno, mivel azt is nagyon beharangozták aztán nem zavart sok vizet, hogy finoman fogalmazzak.

meneruwa 2009.06.11. 17:42:09

közbe hirtelen gondolatom támadt, a chrom-hoz elég sok plugin jön ki mostanában, lehet hogy ez lenne az egyi kujdonság, a felhasználói pluginok, vagy netán normálisabb javascript kezelés? értem itt hogy jobban mennek a greasemonkey meg hasonlók. ez csunya dolgo volt 16-ig huzni vele az embert :D mert vagy nagy koppanás kesz a vége vagy nagy meglepetés de sztem piar fogásnak ne mez a legjobb dolog.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2009.06.11. 18:39:25

@ZeGa: Biztos bennem van a hiba, de kipróbáltam azt az agyondícsért Firebug-ot, de nem sok különbség tűnt fel közte és a Dragonfly között. Előbbinek talán kicsivel barátságosabb a felülete, utóbbi viszont gyorsabb.

@meneruwa: Az addonok az Opera végét jelentenék. :(
Komolyan nem értem, hogy egyesek miért tartják olyan nagyra, egyrészt a Firefox legnépszerűbb kiterjesztése, az AdBlock Plus-t is csak a Firefox userek(!) 5% használja. Ennyit a 20%-os globális piaci részesedésükről és mindez az addonok miatt van. Mennyi is a 20% 5%-a globálisan?

A másik, hogy miért gondolják azt, hogy akkor micsoda szuper fícsörök lesznek majd elérhetőek, amik amúgy nem. Az addonok ugyanúgy az emberekre erőltetnek bizonyos fícsöröket, mintha az adott böngésző fejlesztői tennék, annyi különbséggel, hogy Pistike nem biztos, hogy olyan stabil és megbízható programozó, mint akik az Operánál dolgoznak. Másrészről ha olyan sok addon elérhető a Firefoxhoz, olyan például miért nincs, ami Operában a Fit-to-width-nek felel meg? Vagy a custom keyboard-ot miért nem fejlesztik és miért bugos 3.x verziókban? Vagy az Add-N-Edit-Cookies-nak miért nincs egy használható verziója, illetve miért bugos 3.x-ben? Vagy miért fos az összes speed dial másolat és lassú tabnyitást eredményez? Vagy miért nincs olyan fejlett környezeti menü, mint Operában? A double click-re felugró másolat addon akkor is felugrik, ha kurzorral jelölöm ki a szöveget, nem pedig duplaklikkel egy szót. Miért nincs olyan cucc, ami ha egy bármilyen weboldalt betöltök, majd megnyomom a Tab billentyűt akkor 99%-ban a keresőform-ba ugrik, nem kell egérhez nyúlnom? Ha használom a snap links-et, miért kell lemondanom vagy a FireGestures-ről, vagy az autoscroll, vagy az oldalon belüli szövegkijelölésről?

Ha az Operában built-in létező dolgok csak általam használt részére telepítek addont, akkor miért indul 8 másodperc alatt (SuperFetch-csel) és miért eszik 200-300 megát egy tabbal (amikor a 3.5 alapból már kevesebbet eszik, mint az Opera)? Majd ha ezekre lesz megoldás, akkor el lehet gondolkozni az addonokban. Addig csinálnak pár értelmetlen, használhatatlan cuccot hozzá, a fejlesztők pedig bemondják az unalmast. Elkezdik használni a Pistikék, aztán a növekvő piaci részesedéstől felhígulnak a felhasználók és leállnak a fejlesztésekkel.

Érdemes megnézni, hogy a My Opera Watchlist-en az Extensions témában mennyi "-1"-es hozzászólás érkezett és mennyi néhány hozzászólással rendelkező, frissen regisztrált tag írt csak olyat, hogy "+1".

Különben megint írtam vagy 1 méteres hsz-t, roviden és tömören, ha addonokat akarsz, akkor használj Firefox-ot. Ha nem tetszik valamiért a Firefox, akkor pedig gondolj arra milyen rossz lenne, ha az Opera is megszerezné azokat a rossz tulajdonságokat, amik a Firefoxot jellemzik.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2009.06.11. 18:44:07

@meneruwa: A másik lényeget kihagytam, egy teljeskörű Greasemonkey támogatás tényleg nagyon jó lenne, régóta várok már erre. De talán a Google Wave előbb megoldja a problémámat (Gmail+Reader integráció), aztán ott még át sem kell néznem az amúgy elég hosszú script-et, hogy nincs-e benne valami "csúnyaság", mert third-party fejlesztőnél ezt sem lehet tudni. Elég csak az eddig megbízhatónak hitt NoScript-re gondolni: ajnasz.hu/blog/20090505/noscript-es-adblock-perpatvar

Lali_ 2009.06.11. 18:59:25

Ekkora felhajtás szerintem nem valami fejlesztőknek szánt dolog miatt van..

Elméletileg a panelek és a füles böngészés volt a korai operák egyik kort megölőző újításai, amit aztán kivétel nélkül mindenki lemásolt és hát ha aztmondják, hogy a webet forradalmasítják, akkor lehet, hogy megint valami hasonlót találtak ki, bár ennek ellentmond az új téma...

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2009.06.11. 19:09:07

@penge™: Ezt én sem mondhattam volna szebben. Rövidebben annyit lehetett volna írni, hogy az Opera nem Firefox. Pont. A kiterjesztéseknek van egy csomó előny, meg egy csomó hátránya.

Az Opera is elég jól testreszabható és bővíthető. Ugyanakkor a két "alternatíva nélküli" böngésző egyike. Mert jöhet, IE, Chrome vagy Safari, két dolgot biztos nem tudnak: elegánsan integrált funkciók tömege (Opera), vagy a legelképesztőbb dolgokat elvégző add-onok (Firefox) használata. Ezek azok, amik az adott böngésző felhasználóit megkötik. És szerintem a két böngésző közötti vándorlás sem jellemző. Ha valaki mégis vált, az azért teszi, mert elsőre rosszul választott. Szerintem legalábbis.

meneruwa 2009.06.11. 19:34:59

én meg vagyok elégedve az operával lehet nem jól fejeztem ki magam a beépülökkel, mondju ka javascriptnél jóra gondoltam, a beépülöknál kb. olyanra gondoltam hoyg a widgeteket lehessen monjduk elhelyezni az also sroban, tehát helytakarékosabban, bár lehet csak nekem nem teccik ez a felugró dolog meg hogy tele van vele a tálca ha használnám, -mellesleg egyedül a colorpickert szoktam letölteni mert nagyon jol kezeli a színkódokat - viszont már a weather.com is müködik pld. chrome alatt egy kis ikonnal, nem egy bazi nagy widget-tel. mire pld. az idokep widgetet elinditom egyszerűbb ha megyitom az oldalt. Remélem értitek mire akarok kilyukadni-persze minden tiszteletem a fejlesztőké, de én így látom s ha kell ezért kövezzetek meg.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2009.06.11. 20:04:12

@meneruwa: Lehet, hogy most sokaknak újat mondok, de Operában már létezik egy, a widgetek helyett sokkal jobb megoldás asszem 7-es verzió óta, amit úgy hívnak, hogy panelek. Az új My Operán már jól el van rejtve és nem is nagyon népszerű, de gyakorlatilag nagyobb HTML, PHP és JavaScript ismerettel rendelkezők gyakorlatilag bármit összehozhatnak egy olyan tárhelyen, ahol ezek a programnyelvek engedélyezettek. my.opera.com/community/customize/panel/

Az Uploader panel például szerintem kifejezetten hasznos. Két kattintással feltölthetőek fájlok/képek. Meg van egy csomó jó cucc. Van, amivel SMS-t tudsz küldeni egyszerűen panelről (normális országokban, amibe a Hungaro-balkán nem tartozik bele sajna :( ) Ott van a Gmail vagy különböző keresők, szótárak, weboldalak kicsinyített változata, az Opera belső fájlkezelője...stb, a lehetőségek korlátlanok.

meneruwa 2009.06.11. 20:39:09

nah egye fene, ezzel eddig ne mfoglalkoztam annyira, emrt ugye nicns az emberne ksok ideje mindent kipróbálni de most rákattintottam már erre a webes panelek hozzáadására, kipróbálom :) bár a paneleket eddig se nagyon használtam, max egy ideig a levelezőt de már inkább kattingatok miotaj obb lett a gmail kezelés. mellesleg a GWave-t én is olvastam kíváncsi leszek rá.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2009.06.11. 20:45:13

A webpaneleknél be lehet kapcsolni a kisképernyős megjelenést is, ez a régi Opera Mini (egyoszlopos, illesztett) megjelenítését adja. Nagyon hasznos szerintem.

A találgatásokba inkább nem szólok bele :)

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2009.06.11. 20:49:32

Figyelmetekbe ajánlom a freedom oldalán található HTML kódban elrejtett kommentet:

We start our little story with the invention of the modern day computer. Over the years, the computers grew in numbers, and the next natural step in the evolution was ...

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2009.06.11. 21:35:40

@Karbonade: "felfedezzük" helyett "feltaláljuk" kellene, sokkal találóbb, kevésbé hangzik hülyén és jobban követi az eredetit ("reinvent" szerepel és nem "rediscover")

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2009.06.11. 21:36:49

@Karbonade: Jé, most nézem, hogy külön is be lehet kapcsolni. Amúgy miért "régi" Opera Mini? Talán azóta 1024-es szélességűre nőttek a telefonok kijelzői, ilyen régen nem mobilböngésztem volna? :o)
Szerintem az SSR még most is az Opera egyik nagy húzóereje, amit nem sikerült még normálisan implementálni egyik konkurens böngészőnek sem.

Mostmár tuti, hogy a cloud lesz a nagy újítás.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2009.06.11. 21:43:58

Egyébként a képberakással együtt újrafrissítetted a Postot (letilt, majd újra engedélyez), vagy a blog.hu-nál van a hiba? Mert újrajött a post és a kommentek is RSS-ben.

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2009.06.11. 21:49:09

@penge™: Szerintem frissítette. Egy képberakás nem szokott ilyennel járni. Komment RSS-ek újraküldése már a blog.hu sara...

Dzsini 2009.06.11. 21:57:55

de mit lehet felhőben csinálni egy böngészővel?
persze, a logikus következő lépés a sok számítógépnél az, hogy hálózatba kapcsolgatjuk őket... de az már néhány évtizede megtörtént.
összekapcsolják a világ összes épp futó Operáját?
Na jó, nem állok neki hülyeségeket találgatni.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2009.06.11. 22:15:48

@penge™: A mostani Mini már jó ideje scrollozható és nagyítható, ha SSR-t akarsz, azt külön be kell kapcsolni.

@cousin333: valóban újrafrissítettem a postot, áttettem mára a dátumát. Gondoltam, hogy emiatt újra megjelenik az RSS-ben, de a kommenteket azért nem kellett volna újraküldenie, szerintem.

@Dzsini: Pedig ... :)

Dzsini 2009.06.11. 22:45:14

"értem én, hogy villanymotor, na de mi hajcsa?"
de mire lesz jó? - majd meglátom tizensokadikán. (egyelőre nem tudok elképzelni értelmes indokot arra, hogy rengeteg operát futtató gépet összekapcsoljanak, és az mindenkinek jó legyen - az első, ami eszembe jut, hogy beleturkálnak az adataimba, az meg az álmoskönyv szerint nem jó)

macskafaraok 2009.06.11. 22:54:20

mar tudom mi lesz a nagy ujdonsag:
- ctrl+click-re uj tab-on nyit meg...
- yahoo mail bugmentes lesz...
:( kicsit pesszimista lettem...

Vargnatt 2009.06.11. 22:57:38

Hát, ez a cloud-mánia engem se fogott meg, valószínűleg én sem látom még tisztán a benne rejlő potenciált, de Dzsinihez hasonlóan nekem is rögtön a személyes adatok védelme az első gondolatom. Én még egy jegyzettömböt se futtatnék szívesen egy távoli gépen, nemhogy böngészőt vagy oprendszert.

Mindenesetre én aznap délelőtt államvizsgázom, úgyhogy majd várhatok estig, hogy kiderüljön.

ap · http://premiumlivesets.hu 2009.06.11. 23:25:19

de sokáig tart már az a fordítás :)
állad ne segítsünk megkeresni, hátha hamarabb lefordítod? ;)

MagicalCritical · http://sellbuypokerstars.com 2009.06.11. 23:26:05

és mi az a Cloud vagy mi? Ezt nem értem :) Linkeljen valaki valami felvilágosítót :)Megköszönném :)

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2009.06.11. 23:37:28

@ap: ez nem új cikk, csak beraktam a képet és frissítettem a dáumot. Emiatt viszont újként jelent meg.

A fordítást viszont tényleg nem fejeztem még be :\

MagicalCritical · http://sellbuypokerstars.com 2009.06.11. 23:45:20

akkor lényegében az opera szinkronizációja is tekinthető cloudnak. Viszont én még mindig nem értem, hogy ezt mire akarják majd felhasználni ( a cloudot ). Ha készen lesz akkor talán megértem :)

Mesmoryser 2009.06.12. 01:24:21

@Vargnatt: Hehe, pont ma hoztam létre WP-n az általad linkelt átirányító lapot :D Ki a fene keresné "Számítási felhő" néven a szócikket?

ap · http://premiumlivesets.hu 2009.06.12. 07:48:04

@Karbonade: tudom, már olvastam régebben is.. csak nem szeretek sok napig nagyon kíváncsi lenni :) biztos akkora nagy durr amiért megéri húzni a jónépet?

Vargnatt 2009.06.12. 11:03:31

@Mesmoryser: Köszi, hasznos gondolat, az életben nem kerestem volna számítási felhőként rá, ebben igazad van ;)

Ómájgád 2009.06.12. 11:43:44

az eddigi ötletek nem illenek az újra feltaláljuk a webet képbe :).

@penge™: teljesen egyetértek, le az addonokkal!

Ha már skinekről is volt szó, nem tudtok egy olyat, amelyikben vékony a status bar?

Lali_ 2009.06.12. 12:22:00

@Ómájgád: Az ikonméretet beállítod 40%-ra és már vékony is lesz

Ómájgád 2009.06.12. 12:24:46

@Lali_: az a baj, hogy a status bar méretét 80% alatt már nem befolyásolja

Ómájgád 2009.06.12. 12:28:37

@Lali_: sőt most hogy jobban megnéztem, ha csökkentem, az egyáltalán nem befolyásolja, ha növelem, akkor igen.

Lali_ 2009.06.12. 12:37:22

@Ómájgád: Akkor passz, nekem az alap 40%-on pont jó

De ha a számítási felhő lenne, akkor az hogy a fenébe működne? Annak elvileg az az értelme, hogy bárhol eléred a saját böngésződet, de kell hozzá valami kliens, de akkor meg nem mindegy, hogy a klinest, vagy az operát telepíted arra a gépre és minden adatot szinkronizálsz? De akkor meg már nem is számítás felhőről van szó, hanem kibővített Opera Linkről, ami viszont nem lenne olyan nagy dolod, hogy még pár dolgot bele vesznek..

Elmélteileg egy weboldalon, egy másik böngészőből teljesképernyőn is elérhetnéd a te opera böngésződet, de ez megint elég érdekes lenne..

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2009.06.12. 13:09:44

@Ómájgád: Általában azt tapasztaltam, hogy 70% alatt nem lesznek kisebbek a téma elemei.

|Ádám| 2009.06.12. 13:13:11

@Lali_: Ezen én is gondolkodtam, hogy ha a számítási felhő és a böngésző kapcsolatát vesszük, akkor az egészből mit hozhatunk ki, mi az értelme az egésznek?
Az is elképzelhető például, hogy maga a böngésző lesz egyfajta portál az Opera szervereihez, ahonnan különböző (talán google-szerű) alkalmazások érhetőek el az Operán keresztül, így létrejönne egy olyan intergráció amelyre a Chrome is törekedni fog valószínűleg.
Az összes többi elképzelés ami még eszembe jutott nagyjából haszontalan. Reméljük tényleg nem lesz nagyobb a füstje a dolognak mint a lángja...

|Ádám| 2009.06.12. 13:16:40

Ja igen, a Freedom oldalon van még meta amit érdemes elolvasni:
"The Web is your browser. Discover how fast and fun the Web can be"
A Web a böngészőnk...Ahha.

ap · http://premiumlivesets.hu 2009.06.12. 13:42:04

@Lali_: értelme nem sok mikor usb-n bárhova magaddal viheted a portable verziót.. és akkor senkinek nincs parája sem az adatvédelmi cuccokkal. Úgyhogy ha tényleg ezt takarja, akkor üres marketingfogáson kívül semmit sem kapunk..

Ómájgád 2009.06.12. 13:58:44

Kipróbáltam az Opera Linket. Először megörültem, hogy most már végre lesz értelme egy böngészőben a Bookmark-okat használni, de aztán mégsem. Kb. egy éve delicious-t használok erre a célra, megszabadulva a böngészők bookmark mizériájától. Nagyon jól bevált, hogy több kulcsszót is tudok egy bookmarkhoz rendelni, ez az amit hiányolok az Opera Link-ből, ill. a bookmark rendszeréből.

Lehet, hogy erre is találnak most valami megoldást? :)

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2009.06.12. 14:23:35

@|Ádám|: A komment is folyamatosan bővül. Jelenleg:

"We start our little story with the invention of the modern day computer.
Over the years, the computers grew in numbers, and the next natural step in the evolution was to connect them together. To share things ... "

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2009.06.12. 14:45:48

@Ómájgád: Nálam a Compact Crystal, ami a legvékonyabb, de még nem annyira, hogy a tabokon lecsípje a faviconokat. A régi 9.2x-es Operák skinjeire emlékeztet, csak az ikonjai sokkal jobbak és egy csomó menüponthoz van extra ikon: my.opera.com/community/customize/skins/info/?id=7158

Egyébként meg ebben a szekcióban nézelődj: my.opera.com/community/customize/skins/minimalist/

Tagek helyett használhatod a nicket egy mappára is, akkor beírva a mappa összes könyvjelzőét megnyitja, vagy ha a gyorsabb kereséshez kell, akkor ott a Description rész (amit sajnos nem ír ki külön oszlopokban), de keresni tudsz rá.

Bruzsy · http://rockonlelkek.hu 2009.06.12. 18:44:43

We start our little story with the invention of the modern day computer.
Over the years, the computers grew in numbers, and the next natural step in the evolution was to connect them together. To share things.
But as these little networks grew, some computers gained more power than the rest and called themselves servers

tetra · http://unsigned.freeblog.hu/ 2009.06.12. 18:46:08

Kicsit nagypofájú a szlogen, de remélem jó lesz.

email 2009.06.12. 18:52:24

@cousin333:
Frissítve: "We start our little story with the invention of the modern day computer.
Over the years, the computers grew in numbers, and the next natural step in the evolution was to connect them together. To share things.
But as these little networks grew, some computers gained more power than the rest and called themselves servers ..."

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2009.06.12. 19:07:34

@email: minden szavuk igazság! :)
Amúgy nem semmi, hogy egy részét már a hintek előtt is kitaláltátok.

Aki óriási újdonságra számít, az képzelje el például, hogy mit szólt volna az RSS-hez, amikor az még sehol sem volt (az Opera elég hamar berakta a levelezőbe, annakidején még 10 körül volt az olyan magyar oldalak száma, ahol volt RSS). Az is óriási újdonság volt?

Szóval annyi, hogy szerintem egy nagyon előremutató és hasznos dolgot építettek be (ismét), de nem biztos, hogy megrengeti a világot.

littlemat 2009.06.12. 19:11:52

Ez gyakorlatilag a link fejlesztés? Vagy egész más?

Téma téma meg: Breeze Simplified Micro mióta nincs? A legutóbbi frissítéskor is úgy kellett kimentenem, mert nem tudom letölteni sehonnan. :(

Bruzsy · http://rockonlelkek.hu 2009.06.12. 19:14:16

"Amúgy nem semmi, hogy egy részét már a hintek előtt is kitaláltátok."

ezt vehetjük megerősítésnek? :-D

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2009.06.12. 19:23:22

@Bruzsy: Sok tipp volt, rá kell jönni, melyikkel találtátok ki... :P

Dzsini 2009.06.13. 06:54:45

Na, akkor én is lövöldözök egy kicsit - azzal, hogy azt mondják, néhány gép szervernek hívja magát, onnan a következő lépés az, hogy _minden_ gép szervernek is hívhatja magát. Nekiállnak összekapcsolni az opera klienseket (logikusan csak azokat, akik belépnek és/vagy használják az Opera Linket is), és egymásnak szolgáltatnak információkat, kicsit torrent-szerűen, közösségivé téve az egész webet (úgyis ez a divat). Ajánlatok a böngészéshez, esetleg kommentárok oldalakhoz Operásoktól (ilyen van már pluginként IE-ben meg Foxban) - belépek egy oldalra, és látom, hogy jelenleg ezt rajtam kívül 10 operás nézi, meg 5en már jártak itt, és azt írják, hogy jó oldal...
Másik ötlet: lehetőség arra, hogy bárhol, bármilyen böngészővel meg lehessen nyitni egy (mondjuk) mybrowser.opera.com -ot, ahol a saját Operabeállításod (sőt, ha mondjuk otthon be van indítva az Operád akkor pont az az állapot) elérhető egy ablakban, persze valamennyire csökkentett funkciókkal, de a szükséges beállításokkal, és talán központi rendereléssel - ez lenne az igazi szabadság, ott is a saját Operádat használni, ahol nincs/le van tiltva.

Nagyon túlzás ötletek?

meneruwa 2009.06.13. 07:30:28

hát én ilyet mondjuk nem szeretnék, meg az átlag felhasználó ebből nem sok mindent profitál szerintem. a közösségihez meg úgyis minden bokorban közösségi oldal nyílik ahhoz eget verő dolgokat kellene csinálni hogy leverje mondjuk a facebookot.
én még mindig a programok közti közös szinkronizációban reménykedem.

meneruwa 2009.06.13. 07:31:05

de jelentem a 10-es betával már frankón megy az indapass, bár azért lekopogom 3x :)

Almostigris 2009.06.13. 12:43:46

Üdv!
Leírná valaki,mire kell készülnünk 16-án? Nincs kedvem több mint 90 kommentárt visszaolvasni! Előre is köszi! :D

Dzsini 2009.06.13. 12:49:06

@Operafun800: valamire, ami valamiféle hálózatba kapcsolásról, felhőről (értsd: számítási felhő/cloud computing) szól - az eddigi tippek az Opera kliensek egymással való összekapcsolását tippelik legvalószínűbbnek.

A weboldalon ezek az utalások vannak elrejtve:
"The Web is your browser. Discover how fast and fun the Web can be."

"We start our little story with the invention of the modern day computer.
Over the years, the computers grew in numbers, and the next natural step in the evolution was to connect them together. To share things.
But as these little networks grew, some computers gained more power than the rest and called themselves servers ..."

ebből álltunk neki ötletelni, és Karbonade azt mondta, hogy sikerült pár ötletnek egész jól betalálnia, valamint azt mondja, hogy előremutató, de talán nem világrengető újdonságot mutatnak be (mint az RSS a korai időszakokban).

Mesmoryser 2009.06.13. 21:39:34

@Operafun800: Hát a kliensek összekapcsolása még erősen csak tipp, majd meglátjuk. Talán a majd 100 hozzászólásból kiderült, hogy senki sem sejti, viszont mindenkit megöl a kíváncsiság. Karbonade ennyit írt segítségképpen: "Annyit segíthetek, hogy ha jól emlékszem, még soha nem volt szó ilyesmiről a blogon :)". Egyébként kövesd figyelemmel a opera.hu/freedom oldalt, mert a forráskódjában elrejtett szöveg mindig bővül egy kicsit.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2009.06.13. 22:15:44

Nagyon jól sikerült titokban tartsák, rákerestem Google-on a nevére (Opera + a fantázianév), és semmi. Vagyis van néhány találat, de irreleváns. Majd megnézem még egyszer a release után is, kíváncsi leszek.

Sajnos (vagyis dehogy sajnos) a jövő héten nyaralni fogok, úgyhogy nem leszek itt a meglepetéskor, de mobilon azért megnézem, hogy mit szóltok hozzá. cousin333 kolléga majd tartja a frontot.

meneruwa 2009.06.13. 22:37:00

esti poén: most ez fogad az opera freedom oldalon:

Not Found
The requested URL /freedom was not found on this server.

:D

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2009.06.13. 22:42:32

persze mert a fenti opera.hu linkre kattintottál, ami nem létezik :)

A jó link itt van: www.opera.com/freedom

Mesmoryser 2009.06.13. 23:28:09

@meneruwa: elnézést kérek, fáradt vagyok, ilyenkor megesik... természetesen .com

Lali_ 2009.06.14. 00:58:41

@Karbonade: Áhá, szóval van neve :) Akkor mégsem a felhő, mert az opera watchon is kb második hozzászólásban leírták...

A felhőket meg biztos Hicks csinálta, az ő stílusa kb

Jó nyaralást, hét közepén állítólag jó idő lesz :)

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2009.06.14. 02:32:44

@Lali_: Attól, hogy a fantázianeve valami más, még lehet a cloud.

Sem a felhőket kinagyítva, sem a forrásban nem találtam egy szivárványos zsiráfot sem és a háttér is piros, nem matekkockás, úgyhogy nem véletlen az a felhő. :D

meneruwa 2009.06.14. 07:50:05

@Karbonade: én meg éjszakás utáni melóban fáradt voltam s ez fel sem tűnt :D

Lali_ 2009.06.14. 13:51:38

@penge™: Igaz, ott a pont, (látom te is rossz alvó vagy :D )

littlemat 2009.06.14. 16:07:09

Elolvastam a my.operás kommenteket. Két ötlet hangos: cloud (konkrétan pfs.fotki.com/ jutott eszébe valakinek)
szerintem király lenne a szabad megosztás mondjuk torrent alapokon; valamint Hicks twitje utal valami pendriveos okosságra, de nem igazán értem, mi értelme van ennek, és és mi köze a webhez, főleg, hogy már létezik egy Opera@USB.

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2009.06.14. 18:09:44

@littlemat: Nézd meg a korábbi Hicks-es videót és gondolkozz el azon, hogy mennyire lehet komolyan venni ezt az embert... :)

littlemat 2009.06.14. 19:32:49

@cousin333: Láttam. Nyugi, aszerint kezelem az infot. :)

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2009.06.14. 22:18:51

@littlemat: Hicks azt írta, hogy letöltötték az internetet egy pendrive-ra, és mostantól offline lehet böngészni :)

littlemat 2009.06.15. 06:32:01

@Karbonade: Nomeg lehet másolgatni.
Gondolom pornó nélkül, mert úgy nem is sok. De úgy meg kinek kell? :P :D

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2009.06.15. 07:07:42

@littlemat: Nem mindegy? Ha nem akarod, nem kell használni, ez csak egy operatunity. :D

Amúgy nem is hülyeség lassú netnél. Modemes nettel egy éjszaka alatt letölti az Opera a gyakran látogatott weboldalaid tartalmát és reggel olyan gyorsan navigálsz a lapok között, mintha localhostban böngésznél, de ez sem új ötlet, már vannak ilyen böngészők, amik kifejezetten arra vannak, hogy x mélységig letöltik a megadott weboldalakat, amiket tudsz olvasgatni például a repülőn egy laptoppal.

Dzsini 2009.06.15. 08:50:52

offline browser a nevük, modemes időkben sokat használtam.
hicks meg egy bohóc.

Almostigris 2009.06.15. 09:02:14

MÁR CSAK 24 ÓRA!!! :D

KenGuruL 2009.06.15. 09:54:52

Már csak egyet kell aludni :)

Bruzsy · http://rockonlelkek.hu 2009.06.15. 13:25:04

úgy látszik felhagytak a forrás frissítgetésével. na sebaj, holnap szerzünk egy streamet és élőben fogunk tombolni a világmegváltó újdonságon. :-P

Bruzsy · http://rockonlelkek.hu 2009.06.15. 16:48:37

no, csak mondani kellett...

"Today, millions of people are connected together in a great web ..."

meneruwa 2009.06.16. 06:59:20

na még itt két órával a megjelenés előtt az utóbbi mondatból én vmi egyszerű s gyors fájlmegosztóra tippelnék, nem torrentre hanem gyorsabbra, kb. mint a windows drive vagy mi a halál csak még fel sem kell tölteni semmit sehová hanem a gépek "operák" közti kapcsolatot használhatjuk erre. na ez viszont fa*za lenne. nem kéne meailben küldözgetnem egy zeneszámot, vagy egy programot.

KenGuruL 2009.06.16. 08:24:49

nem hiszem, hogy ilyen kockázatot beválallna az Opera.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2009.06.16. 08:29:17

Hát nagyon remélem, hogy nem. Egyrészt az Opera az ilyesmihez túl kicsi, és fájlmegosztóból van több millió, nem csak torrent, de ott vannak a rapid és társai, vagy az FTP. Operák közötti fájlmegosztás meg megint vicces, amikor évek óta ott van benne az IRC, ami erre is képes.

Na még fél óra. :)

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2009.06.16. 08:32:16

@meneruwa: Szerintem nem jársz messze az igazságtól - mármint időben... :)

Amúgy nagy híre senki ne számítson, részletesebb beszámolót csak délután tudok írni, most legfeljebb egy gyorshír lesz.

Nem mindenki olyan szerencsés, mint Karbonade...

Nameless® · http://dirtywindows.hu/ 2009.06.16. 08:53:02

Ide kell jönni 9 kor? :D vagy a hivatalos oldalra? :D

ZeGa 2009.06.16. 09:00:33

Nálam már 9 van :)

ZeGa 2009.06.16. 09:01:04

Átverés volt az egész... :D

meneruwa 2009.06.16. 09:02:49

és most nem történik semmi :S may több ezer ember nézte a freedomot, végül is összekapcsoltak több ezer embert az tuti :D

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2009.06.16. 09:02:52

Hoppá, azt írja 9 a.m CEDT, nálunk viszont CEST (nyári időszámítás) van, tehát lehet, hogy 1 órával később lesz. Az Opera oldalán Tamil most számolt vissza, de ott még csak 7 óra van.

David_K 2009.06.16. 09:02:53

Ott van a főoldalon a link gyerekek, Opera Unite :D

Bruzsy · http://rockonlelkek.hu 2009.06.16. 09:03:03

Today, we unveiled Opera Unite,
A new technology that shakes up the old client-server computing model of the Web.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2009.06.16. 09:03:24

Today, we unveiled Opera Unite,
A new technology that shakes up the old client-server computing model of the Web.

Nameless® · http://dirtywindows.hu/ 2009.06.16. 09:03:48

szerintem meg csinálnak a firefoxnak egy skint és adják a magyarnak ... neszbe baz ebbe megy a májvip meg neptun.. hasznájjad. hát ez "opera" XD

Nameless® · http://dirtywindows.hu/ 2009.06.16. 09:07:24

íjj nem tudom mi ez xD de úgy néz ki mint egy opera 10 xD

Nameless® · http://dirtywindows.hu/ 2009.06.16. 09:09:21

EZT AZ ÚJ BÉTÁVAL ÍRTAM IDE XD

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2009.06.16. 09:09:21

Én ráfrissítettem az Opera 10-re és eltűnt a szinkronizáció menüpont. Viszont a Hicks-féle alap skin baromi jó lett. Eltűnt végre a szivecske és sokkal jobbak lettek a színek, meg minden.

meneruwa 2009.06.16. 09:09:38

ez fasza kb tényleg mint a wdrive remélem ilyen gyorsan is működik, csak mostmár minden ismerősömet rá kell venni hoyg operát használjon. :d

meneruwa 2009.06.16. 09:11:01

a toolsba került a szinkronizáció és a unit server is

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2009.06.16. 09:11:35

Kicsit bugzik a renderelőmotor, a beállításokban meg aki kritizálta a kulcs ikont, az most örülhet, mert a Wand-os tabot átnevezték Autofill-re, a Wand-ot pedig Password Manager-re. :D

meneruwa 2009.06.16. 09:13:46

mmm fájlcserélő, fotómegosztó, online jegyzet, medialejátszó, a lounge gondolom ilyen invitáló menedzser a webserver része érdekes de ahh hogy ma nem lesz időm szorakozni vele. :S

Nameless® · http://dirtywindows.hu/ 2009.06.16. 09:21:02

Észrevettétek milyen k**szott gyors.. :D Elképesztő :D

meneruwa 2009.06.16. 09:22:28

nah a loung vmi chateleő dolog. a media lejátszó faszának tünik, bár este kiprobalom pda-val müxik-e :D a Fridge is franko dizájnú jegyzettömb, a fotomegosztoban viszont nem találom a delete gombot

meneruwa 2009.06.16. 09:23:44

a fájlcserélő meg vmi tök egyszerű, bár a mappás dolgokat nem komálom, mármint hogy fájlt magában nem lehet felrakni de uj meghajto kerül a gépre OperaUnit néven

meneruwa 2009.06.16. 09:24:14

és kijelenthetjük ez tényleg odabasz a firefox-nak :D:D:D:D

Dzsini 2009.06.16. 09:28:14

hát, nem semmi lépés - nem külön közösségi oldal, hanem az egészből egy közösség lett... nagyon nagyon remélem, hogy piszok biztonságos, mert ez egy merész lépés.

és egész sok tippünk bejött :)

KenGuruL 2009.06.16. 09:28:33

azta k*rva, ez nagyon komoly lett :)
süti beállítások módosítása