Magyar Opera

Opera Mini 4.2 beta - sok újdonsággal

Hamarosan újabb verzió érkezik az Opera Minihez, amelyet mától már ki is próbálhatsz a telefonodon. Az új verzió több hasznos újdonságot is tartalmaz. Mivel ez egy előzetes verzió, ezért a telepítésnél a régi Opera Mini mellé kerül a telefonodra, így nem kell a régi verziót eltávolítanod telepítés előtt, sőt továbbra is használhatod azt is.

A beta kiadása mellett az Opera Mininek más oka is van az ünneplésre, ugyanis nemrég elérték a húszmillió aktív felhasználószámot havi szinten.

De lássuk az újdonságokat:

  • Az új beta visszahozott egy régebben már bevezetett, majd törölt funkciót, a bőröket. Mostantól újra módosíthatod a Mini megjelenését kedved szerint.

  • A Mini most sokkal gyorsabb lett az Egyesült Államokban és Ázsiában, köszönhetően az új szerverparkoknak. Szerencsére nálunk is gyorsul emiatt valamivel a böngészés, mivel a norvég szerverek terheltsége csökkent az új szerverparkok miatt.

  • A Mini most még több telefonon támogatja a mobilos videótartalmakat, mint amilyen az m.youtube.com. Ha egy új Sony Ericsson vagy Nokia telefonod van, akkor jó eséllyel működik nálad is az ilyen videó (a telefonnak támogatnia kell az RTSP protokollt). Vigyázz, mert a videólejátszás jelentősen megnövelheti a forgalmadat, és ezzel a telefonszámládat!

  • Az Opera Link már itt is támogatja a jegyzeteket, amelyeket képes az asztali Operával is szinkronizálni. A jegyzeteket a könyvjelzők alatt találod meg, és lehet őket szerkeszteni is. Vigyázat! Ebben a funkcióban több ismert hiba is van, így a jegyzeteidet mentsd el, mielőtt kipróbálod!

  • 24 új nyelven is elérhető lesz az új Mini.

Az új betát a www.operamini.com/beta címről töltheted le a telefonoddal, vagy ugyanezen a címen megtalálod a szükséges fájlokat, ha a számítógépről akarod feltölteni a telefonra.

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaropera.blog.hu/api/trackback/id/tr23763293

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nagykócsag 2008.11.11. 14:28:51

Tök jó hogy ennyien használják, de valami haszna is lesz az Operának ebből? Nem szeretném, ha eltűnne ez a cég...

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2008.11.11. 14:33:20

Az Operának jelentős haszna van a Miniből, egyrészt kap részesedést a keresések után a Google-től, valamint egyre több telefonra teszik fel már előre (amiért ugyancsak pénzt kap), és egyre több szolgáltató támogatja. Sőt, sok szolgáltató készít testre szabott böngészőt a Minire alapozva, lásd pl. Web'n'walk. Szóval nem kell aggódni :)

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2008.11.11. 19:53:40

Nos feltettem, kipróbáltam.

Gyorsan működik, bár PC-n keresztül ment a dolog. Jegyzeteket próbálgattam, de nem nagyon. Létrehoztam új jegyzetet, töröltem, olvastam, meg ilyenek. Működött, ahogy kell, 10-20 mp után minden váltpzás megjelent az asztali PC-n is.

Skin-ek: sok lehetőség nincs, de jól jöhet, ha pl. a telefon témájához akarjuk igazítani a megjelenést.

Opera Link megy, a könyvjelzők mellett találjuk meg a hírcsatornákat és a jegyzeteket is.

A mobilos Youtube nekem nem megy a PDA-n. :(

Van automatikus címkiegészítés is (ritkán használok mobilos böngészőt, szóval nem nagyon tudom, mi számít újnak), de kereshetne pl a könyvjelzők között (Opera Link-esek között is), az mindenképpen haznos újítás volna.

Stabilnak stabil, néha kicsit elmélázik, de simáén használható (mint általában az Opera béták).

ui: Web'n'Walk nem Mobile alapú? Legalábbis mintha legutóbb az lett volna hír, hogy ott is megjelentek a minialkalmazások...

Lali_ 2008.11.11. 20:07:11

A növérem Nokia 6300-áján Opera Mini 3-as van, csak magenta színben. Szerintem a jobb telókra majd megy a Mobile, meg a minialkalmazások (lehet, hogy akkor még mobilos, operás widget is lesz :) )

loopht 2008.11.11. 20:22:00

Sziasztok!

Árulja már el valaki,hogy a bőröket hol lehet váltogatni, mert Nokia 6300-án a hi-verzióban csak nem találom...

Köszi!

macskafaraok 2008.11.11. 20:49:02

A skin ? where?
Samsung u600,
Egyebkent mukodik szepen...
Youtube-t nem probaltam :(

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2008.11.11. 21:10:54

Eléggé elbújt, de ott van az. Beállítások résznél, Appearance alatt közvetlenül a Change skin link...

Ronyn · http://www.ronyn.hu 2008.11.11. 21:23:09

Mintha a szinkronizálás kissé jobban menne...
Remélhetöleg valoban finomitottak rajta...
Majd elválik

loopht 2008.11.11. 21:46:26

cousin333: megvan,köszönöm! A fekete bőr pont passzol a telóm témájához. :-)

Ronyn · http://www.ronyn.hu 2008.11.11. 21:55:03

Na,sikerült egy betöltés alatt 12.6 Mb-ra felvinni a memoriahasználatát,és még csak a feléig ért el a csik)))
Becsületes fogyasztás)))

Viktor0610 2008.11.12. 11:12:54

m.youtube.com-téma
A Pocket IE nekem sem kapcsolódott, ellenben a parancsikont bemásolva az Opera Mobile címsorába, már ment hibátlanul... :)

Nem hiába, az Opera a legjobb böngésző bármilyen platformon... :D

Beau · http://beau.hu 2008.11.12. 11:13:18

Én imádom az Operát :-)
Nincs még egy ilyen gyönyörű böngésző a világon :-)

Operafun 2008.11.12. 11:44:17

Jó az új 4.2-es!

Csatlakozom Beau.hoz! ;-)

blint63 2008.11.12. 22:10:53

Leszedtem én is, a skineken kívül nem vettem észre komoly változást.

Még jobb hír azonban, hogy működik a freemail (PCn persze)!!!

_Lili 2008.11.13. 13:28:42

Sziasztok! Bocsi, hogy ennél a témánál kérdezek mást. ma töltöttem le az Opera böngészőt, most ismerkedem vele, minden nagyon tetszik egy kivétellel: mikor posztot írok a blogomba, nem tudom szépen formázni a szöveget, nem enged helyet hagyni két bekezdés között. Tudtok erre valami megoldást? Elmélyedek majd még ebben a blogban, de azért a válasznak örülnék (most úgy oldottam meg, hogy a szöveget kikopiztam wordbe, ott szerkesztettem és vissza, ez azért nagyon macerás. Köszi a választ előre is.

_Lili 2008.11.13. 14:06:01

Nem létezik a Képzelt utazás blogom már, talán most megjelenik az új.

Ablakos 2008.11.13. 17:21:51

Nekem most elsőre a 4.1 feltünő nagy piros 'O' ikonja hiányzik. Most egy légypiszok van a telepítések mappájában. Ennyire ne legyen má mini.

Dean 2008.11.13. 20:34:19

Ablakos!

Nekem pont fordítva van, a 4.1-nek van mini ikonja, a betanak meg tökéletes, nagy. (symbian s60)

Lali_ 2008.11.13. 21:05:06

_Lili: Magyarul enterre nyomsz és a kurzor nem megy egy sorral lejebb? (Shift + Enterrel megy a sortörés? )

Azt nem tudod vélletlenül, hogy milyen a grafikus szövegbevitel? FCKEditor, esetleg TinyMCE? Melyikhez hasonlít jobban?
TinyMCE: tinymce.moxiecode.com/examples/full.php
FCKEditor: www.fckeditor.net/demo

_Lili 2008.11.14. 00:24:14

Lali, amikor írom az admin felületen a szerkesztőben, akkor jó. Ott vannak a bekezdések szépen, ha ránézel a blogomra, látod, mire gondolok. De amikor megnézem a blogot magát, ott már egybefolyik az egész. Csak Wordben tudom javítani. Macerás. Nem tudom sajnos, nem értek ehhez és angolból sem vagyok profi a szakszövegben. Az IE sem tudja egyébként, a Firefox tudja, de az meg mást nem tud és folyton lefagy, nem szeretem.

zsoltzsolt 2008.11.14. 12:09:42

Lili! Segíteni nem tudok, de megnéztem a blogod, vagyis olvasgattam is. Nagyon szép :-)))

phd001 2008.11.14. 13:13:31

Sziasztok

Egy problémám van. AZ opera levelezőjét használom: minden beérkező levelemet duplán jeleníti meg. A fiókomról nem irányítottam át másik email címre az üzeneteim (esetleg ha ott meg a jelenlegi címem lenne, ami miatt kétszer jelenik meg. pls HELP!

Köszönöm

_Lili 2008.11.14. 13:16:12

Köszönöm, Zsolt:) Akkor tudatlan maradok és bíbelődöm tovább a Worddel. És tanulom az Operát, hátha megvilágosodik valami majd:)

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2008.11.14. 15:21:18

phd001: véletlenül nem Gmail-t használsz IMAP-pel?

phd001 2008.11.14. 19:14:10

azt használtam, köszi, soha nem jöttem volna rá

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2008.11.14. 23:02:28

phd001: ez nálam is előfordult, mivel feliratkoztam egyes címkékre is IMAP mappaként, így az ilyen levelek megjöttek az inboxon keresztül és a címkén keresztül is. A Levelezés > IMAP mappák alatt iratkozz le a címkékről.

macskafaraok 2008.11.14. 23:18:48

Scrollozás mintha finomabb lenne, szóval nem ugrik akkorűt, hanem próbál scrollozni... Nice, kicsit jobb mint 4.0/4.1 ...
Skin linket koszi, Cousin, link a menuben, hhhhh,....

nokia n95 2008.11.24. 20:15:00

ma telepítettem fel nokia n95-re az opera mini 4.1-es változatát. nagyon tetszik, de vmi nem működik. nem tudok lapot elmenteni és fájlt feltölteni. kiírja, hogy módosítanom kell az engedélyezési beállításokat a fájlrendszer böngészésekor. csak azt nem tudom hol... ha kijelölöm az alkalmazást, és az opciókban nézelődöm ott nem tudok módosítani semmit. már rájöttem, hogy java-s beállításokat kéne módosítani, de nemtom hol. vki tudna segíteni? pls

maathee 2009.09.14. 20:25:11

Azt szeretném megkérdezni , hogy van wifi a telomba. Felraktama progit és ha a wifim be van kapcsolva akkor azon keresztűl megy a net vagy a szolgáltatón keresztűl? Válaszodat előre is köszönöm

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2009.09.14. 22:03:37

@maathee: Hát, ha a Wifivel csatlakozol egy megfelelő hálózathoz, akkor vagy felajánlja, hogy min keresztül szeretnél netezni, vagy nem tudom... :)

Ki kell próbálni, hamar kiderül, hogy 3G-re megy-e föl, vagy sem. Elvileg a Wifi-t illene használnia.
süti beállítások módosítása