Magyar Opera

Fülkezelés kérdőív

Az Operánál végre valahára aktívan dolgoznak a fülkezelés fejlesztésén. Ezzel kapcsolatban Bruce Lawson készített egy rövid kérdőívet, aminek a kitöltésével segíteni tudjuk a fejlesztők munkáját.

Ami nagyon fontos, hogy nem egy listát várnak arról, hogy milyen funkciókat hiányolunk, hanem konkrét felhasználói szokásokat, valós példákat. Tehát az, hogy "csináljátok meg a fülcsoportosítást", rossz válasz. Az, hogy "én erre meg arra használom a fülek csoportosítását", jó válasz. A jelenlegi kérdőív konkrétan a fülkezeléssel kapcsolatos, ezért a linux és a könyvjelző szintén rossz válasz.

A kérdőív angol nyelvű. Aki tudja, töltse ki személyesen! Aki nem tudja angolul megfogalmazni a mondandóját, az írja le ide magyarul, és én beküldöm egyben! (Aki tud angolul, az is leírhatja ide a véleményét, de arra kérem, hogy jelezze, hogy ő már magának elküldte.) Határidő nincs a kérdőívhez, de egy héten belül jó lenne elintézni, nehogy aztán azt mondják rá, hogy már késő.

A linket ismerősök között megosztani szabad!

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaropera.blog.hu/api/trackback/id/tr846177901

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

summoner · http://my.opera.com/summoner1/blog/ 2014.05.17. 15:59:55

Hány kérdőívet is töltöttünk már ki?
Hányszor kaptuk is meg amit kértünk a kérdőívben? :D :D

Ez a mostani is csak arra jó, hogy a felhasználók figyelmét eltereljék a hiányosságokról és elhitessék velük, hogy számít a véleményük.

Kértük igen a tab csoportosítást. Mit kell ezen még rágódni? Úgy akarjuk vissza kapni ahogyan régen volt és kész nem kell ehhez semmilyen kérdőív. a fejlesztők is tudják ezt, bár nem hiszem mert szerintem sült bolondok dolgoznak már ott is akik azt sem tudják mi fán terem a chromium.

Most én csak 4 dolgot szeretnék viszont látni, de úgy néz ki ezek már sohasem lesznek vissza építve. Kivéve a szinkronizálást.

Már több mint egy év telt el a váltás óta és:
-nincs Szinkronizálás
-nincs Password manager
-nincs Bookmark manager
-nincs Gyorshívó beállítás

Miért használok én még mindig Operát? Miért használ még bárki is Operát? Annyi és annyi éve hitegetnek már bennünket, hogy hányingerem van tőlük.

expa 2014.05.17. 16:41:58

Én azért tartok ki, mert még ezek ellenére is a legjobb mac-en. Sajna én is csak remélni tudom, hogy ezek egyszer megjavulnak...

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2014.05.17. 18:14:08

"Select at most three stories."

Nálam itt el is bukik az egész... Mindegy, megpróbáltam trükkösen népszerűtlenebb 3-at bejelölni. A kifejtősben mindenesetre felsoroltam pár dolgot: i.imgur.com/695tyy0.jpg

Nekomajin · http://nekomajin.wordpress.com 2014.05.17. 19:01:41

@penge™:
Direkt kérték, direkt írtam én is, hogy user case-t írjatok, neked mégis sikerült egy listát írni a hiányzó feature-ökről. :D

Mihics Zoltán (Med1on) 2014.05.17. 20:00:19

@summoner: A könyvjelzőkezelőre igen jó esély van (olyan 2-3 hónapos távlatban), ettől függetlenül értem, hogy mire gondolsz.

blash 2014.05.18. 01:51:01

ezt a kromos pinned tabot nem tudom felfogni, hogy csak annyi valtozas van, hogy osszemegy es a bal oldalra kerul, de be lehet zarni. Mer oke, hogy nincs ott az ikszecske, de kozepso eger gombbal vagy ctrl+F4-gyel bezarhato a rogzitett lap. Nem tudom, hogy igy van-e vagy van-e egyaltalan ilyen a krom alapu operaban, de mar ugyanilyen bena a 29-es firefoxban is. Persze firefoxban sok mas is, de a legnevetsegesebb az ives tab es ugy az egesz kinezet, vagyis a krom felulet masolas.

Valahogy a prestos operaban sikerult a legjobbat kihozni ebbol a pin tab-bol. Csak azt a tab stackinget lehetne kikapcsolni, mert az mindig csak felbasz. Ja, me'g mindig nem tudtam megvalni a 12-es operatol. De miert nem lesz mar egy nornalis alternativa, peldaul belehuzhatnanak a lynx fejlesztesebe is akar :D

ZeGa 2014.05.18. 09:20:54

Operában nem tudod bezárni a rögzitett tabokat.

summoner · http://my.opera.com/summoner1/blog/ 2014.05.18. 14:20:18

Akkor még mindig a google sara az, hogy nem tudok képet keresni kép alapján? Meg hiányzik még a hang alapú keresés ikonja is. Mondjuk az Firefoxban sincs. És rohadtúl idegesítő most már az hogy az Operával már semmit sem lehet csinálni kényelmesen.

Mikor lesz már értelmes keresőmotor? Én kúrvára elfelejtem mindig a kulcsszavakat és a régiben meg csak kiválasztottam a listából. Ez az új faszság meg csak 10-et mutat, amiből 5-öt nem tudok törölni, mert az az alap.

Firefoxban pedig még nem jöttem rá, hogy hogyan lehet a legördülő elemek közé tenni a keresőmotorjaimat :(

ap · http://premiumlivesets.hu 2014.05.18. 16:15:41

én csak most is azt kérem amit múltkor... tök jó, h van hír a kérdőívről, de a kérdéseket bevésné vki magyarul? van 3-4 aminél fogalmam sincs mit akarnak kérdezni..

Nekomajin · http://nekomajin.wordpress.com 2014.05.18. 16:52:52

@ap:
Az első kérdés szerintem átugorható. Én sem értem mindegyiket. Mármint le tudom fordítani, csak értelmezni nem tudom, hogy mire akar vele célozni. Viszont 0-3 választ lehet megjelölni, szóval nyugodtan mehetsz tovább.

ap · http://premiumlivesets.hu 2014.05.18. 16:58:18

@Nekomajin: "Mármint le tudom fordítani, csak értelmezni nem tudom"

igen, nekem is ez a gondom...

Prefetch 2014.05.21. 01:36:53

"amiből 5-öt nem tudok törölni"
Én az ilyesmi mögött sötét marketinget sejtek (sötét mágia után szabadon). :)

Amúgy valami hackeléssel ki lehet szedni, egy kiterjesztés nelküli json fájlban láttam őket. Egyedül a google van beleégetve az exe-be, azt ki kell patchelni ha zavar. :)

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2014.05.21. 01:48:40

@Nekomajin: Mentségemre szóljon, hogy csak a tabspecifikus fícsörökről írtam listát.

- Cseresznye - 2014.05.21. 12:46:31

Majdnem olyan gyorsan kiértékelték, mint az apeh az adócsalásokat!

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2014.05.22. 05:29:29

@Nekomajin: "Mármint le tudom fordítani, csak értelmezni nem tudom, hogy mire akar vele célozni."

Az első szerintem simán a tabváltásra vonatkozik (kétlem, hogy bújtatott célzás lett volna az MDI-féle minimize tab-ra).

A második vonatkozhat a pinned tabokra is, vagy éppen a Ctrl+Tab funkcionalitására.

A harmadik a középső klikkel megnyitott Google találatokra

A negyedik az ablakokra vagy a csoportostásra.

Az ötödik a Stash-ra.

A hatodik a pinned tabs-ra.

A hetedik a könyvjelzőkre vagy a stash-ra, illetve a lazy loading-ra.

A nyolcadik arra, ha sok fület tartasz nyitva.

A kilencedik remélhetőleg a tile tabs-ra.

Az utolsó meg szerintem arra, hogy átlátható legyen a fülsáv.

A pin tabs-ból meg 3 különálló funkciót kell csinálni: Pin tab, Lock Tab és Protect tab
süti beállítások módosítása