Mi pedig arra vállalkozunk, hogy a dolog pozitív oldalát vizsgáljuk meg.
Először is kezdjük azzal, hogy miért érdemes frissíteni: az Opera 12.15 három böngésző biztonsággal kapcsolatos javítást tartalmaz, melyek közül az egyik egy közepesen súlyos probléma orvoslása. A kiadási megjegyzések ilyenkor általában nem részletezi, de történt néhány stabilitást növelő előrelépés is. Ezekből persze sose lehet elég, de az biztos, hogy megint egy kicsit javult kedvenc böngészőnk.
Vitán felül áll, mindenki izgatottan várja a következő nagy dobást, az Opera 14-et – bár mintha már tagadná, de szerintem penge™ is nagyon kíváncsi rá. Ezzel kapcsolatosan több kimenetele is lehet a dolognak:
- A legvalószínűbb, hogy még hosszú hónapokig nem készül el az Opera 14 stabil változata, addig pedig marad a 12.1x vonal aktuális kiadása.
- Véleményem szerint érdemes megfontolni egy másik forgatókönyvet is, mely szerint az újjászületett böngésző annyira különbözik majd elődjétől, hogy az öreg rókáknak az már „túl sok lesz”. Ebben az esetben ők kitarthatnak a Presto alapokon nyugvó Opera mellett, amíg nem javul a helyzet.
Mind a két opcióban az a közös, hogy kulcsszerepet tölt be az Opera 12.15. Szóval szabadon lehet fanyalogni, ám a dolgok jelen állása szerint igenis meg kell becsülni minden olyan fejlesztést, mely még a „régi”, de már jól bejáratott Operát érinti. Egy dologban ugyanis megint biztosak lehetünk: kisebb-nagyobb bugok minden böngészőben akadnak, s ez ellen az Opera 14 sem tud majd mit tenni.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
tgeza 2013.04.04. 20:13:24
joexy 2013.04.04. 20:21:33
off:
Az Opera a blog gyorshívó-bélyegképét ebből a képből csinálja: m.cdn.blog.hu/ma/magyaropera/image/icons/mo_logo.png
Van a képen a logo mellett balra egy fehér pont, emiatt a gyorshívóban úgy néz ki, mintha pixelhibás lenne a monitor. :(
blash 2013.04.04. 20:27:31
Nekomajin · http://nekomajin.wordpress.com 2013.04.04. 20:36:26
Azért azt jó lenne megérteni, hogy az újabb verziók nem csak abban különböznek, hogy betesznek/kivesznek valami feature-t, vagy javítanak pár bugot. A 11.64-es verzió lassan egy éves. Azóta rengeteg új webes technológiát implementáltak. Hogy csak a két legfontosabbat említsük: A 12-tes verzió kapta meg a HTML5 parsert és a teljes ECMAScript 5.1 támogatást.
Saját magaddal tolsz ki (meg egy csomó webfejlesztővel, de az másodlagos szempont), ha régi böngészőt használsz.
Teddy Beer 2013.04.04. 20:56:50
"Azóta rengeteg új webes technológiát implementáltak."
Lehet hogy egyesek ettől kapnak endorfin cunamit, de ezek nélkül is el lehet lenni a neten. Az opera is ebbe rokkant bele. Deal with it.
"Saját magaddal tolsz ki (meg egy csomó webfejlesztővel"
Na akkor kitoltam magammal. A webfejlesztők meg aztán sokat foglalkoznak az operával, pláne most, hogy krómozással akarják a rozsdát lefedni vagyis de facto megszűnik a böngésző.
Nekomajin · http://nekomajin.wordpress.com 2013.04.04. 21:30:12
Nem a "norvég chrome forkról" volt szó, hanem a 11-es és 12-tes Opera közötti különbségről.
Tudjuk nagyon jól, hogy minden egyes alkalmat megragadsz a HTML5-tel kapcsolatos trollkodásra, de ennyi erővel használhatna mindenki Lynx-et, hiszen azzal is el lehet lenni a neten. Csak a felhasználók többsége szereti, ha nem percekig tölt a facebook meg nem dobál hibaüzeneteket a gmail. Deal with it.
Teddy Beer 2013.04.04. 21:48:11
Nekomajin · http://nekomajin.wordpress.com 2013.04.04. 22:24:32
Egyrészt a HTML5 baromi összetett dolog. Vannak olyan elemei (pl. egyes CSS tulajdonságok vagy a JS motorok fejlesztésének felgyorsítása, de magában a HTML-ben, mint jelölőnyelvben is nagyon sok jó újítás van, amit lehet, hogy te nem tudsz értékelni, de egy vak embernek meg nagyon jól jön), amik már most kifejezetten sikertörténetnek nevezhetők. Másrészt egy fejlesztés alatt álló technológia, ami még nem forrta ki magát. Jó hogy nem hódította még meg a világot.
Ettől függetlenül nem tudom, hogy miért nem tudod megérteni, hogy ez a technológiai fejlődés menete. Nem csak a böngészőknél, hanem mindenhol. Vannak a felhasználók meg vannak a fejlesztők. A felhasználók egy részének vannak új igényei, a fejlesztők meg folyton új dolgokat találnak ki. Amikor a kettő összeér, akkor születik meg valami új fejlesztés. De annak idő kell, hogy rendesen kiforrja magát, és elterjedjen.
A kerék meg a villanykörte se a mai formájában született, meg úgy, hogy mindenki azonnal használta. Majd idővel letisztul a video is meg a webgl is, és akkor már az lesz a természetes, hogy minden úgy működik, nem flashben.
Csak összehasonlításképpen, a manapság alapnak tekintett CSS 2.1-et majdnem 10 évig fejlesztették, és utána még évekig tartott, mire minden gyártó rendesen implementálta.
Az Opera meg nem azért küszködik, mert a HTML5 szar, hanem azért, mert hirtelen annyi mindent kellene implementálniuk, hogy nem bírják erőforrásokkal. (Persze vannak a HTML5-nek kukás elemei, de azokat majd kijavítják, vagy elvetik.)
franatixx 2013.04.05. 07:15:48
Hagyjad. Gondolom tisztában van vele hogy régi operához még annak a nyúlfarknyi kompatibilitásnak az esélye sincs meg mint a frisshez (főleg hosszútávon), ha nem megy valami nem sír hanem elindít másik böngészdét. Az egyetlen probléma a biztonsági hézagokkal van, de hát az meg egyedül az ő baja.
A 12-es széria valljuk be, pocsék lett. Én is elgondolkoztam anno hogy visszatérjek-e a 11-eshez, de inkább más böngésző mellett döntöttem, így legalább nem kell kettőt futtatnom egyszerre, még több memóriát elzabálva.
A HTML5+CSS3 egyelőre pedig tényleg nem sikertörténet. Akkora volt az igény rá hogy mindenki fejest ugrott bele, csomó helyen élesben is használják a félkész, bugos, böngészők között nem kompatibilis, browser agent flag mögé rejtett cuccokat. Mintha a 2000-es évek elején lennénk megint, gyakorlatilag böngészőre fejlesztés folyik.
Én személy szerint ezért is örülök, hogy a Chrome (és értelemszerűen az Opera, de szerintem a Firefox is majd) dobni fogja a flages ökörködést.
expa 2013.04.05. 07:54:13
Nekomajin · http://nekomajin.wordpress.com 2013.04.05. 10:16:18
Én nem tudom, konkrétan mi bajotok van a 12-tes verzióval. Jó, az a crash loopos bug nagyon csúnya volt, meg volt még pár benne, de azokat kijavították, és most már rendesen használható. Nem mondom azt, hogy a történelme során nem volt már jobb, de szerintem semmivel sem instabilabb, mint a többi.
A HTML5-ös témával kapcsolatban, először is jó lenne tisztázni, hogy mit értünk HTML5 alatt. Ha a jelölőnyelv 5-ös verzióját, akkor azt kell mondanom, hogy az új szemantikai elemek és űrlap attribútumok teljesen rendben vannak. Szinte teljesen implementálták őket, és működnek. Ezt akárhogy is nézzük, több mint a fele az újításoknak.
Ha a HTML5-öt egy technológiai csomagként értjük, ahogy előszeretettel használják, akkor már más a helyzet, de még akkor is vannak bevált dolgok. A text-shadow, box-shadow, border-radius CSS tulajdonságok jól működnek, és sok webfejlesztőnek jelentenek könnyebbséget, hogy nem kell photoshopban kis kerek sarkokat gyártani. A webstorage szintén jól működik, ahogy a canvas 2D is. A drag and drop is kezdi kiforrni magát.
Sok kezdetleges eleme van még a HTML5-nek, de ez valószínűleg még sokáig így lesz, mert eleve nem egy zárt csomagot fejlesztenek, hanem egy "élő szabványt", ami sosem lesz kész, mert folyamatosan adnak hozzá új elemeket.
Ami a vendor prefixeket illeti, végre rájöttek, hogy mekkora ökörség volt, de ezt a hibát nem először követik el a történelemben. Már a CSS 1 idején is használtak böngészőspecifikus jelöléseket, csak akkor még nem vendor prefixeknek hívták őket.
RaidX 2013.04.05. 12:38:27
Chrome alatt semmi gond!
penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2013.04.05. 13:10:27
@RaidX: Nekem nagyobb Storage Limit-et kért beúszó ablakban és megnyitotta az oldalt.
Cawington 2013.04.05. 14:12:48
Fénnyel teli esernyő 2013.04.06. 12:12:13
Mihics Zoltán (Med1on) 2013.04.06. 16:09:31
fatal 2013.04.07. 02:52:54
Mesant 2013.04.07. 08:41:22
RaidX 2013.04.07. 13:31:17
"A távoli kiszolgáló megszakította a kapcsolatot"
Ez miatt van a Chrome fent.
Mesant 2013.04.07. 14:17:34
más vélemény 2013.04.09. 16:21:22
Mesant 2013.04.10. 16:49:37
RaidX 2013.04.10. 17:52:14
penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2013.04.10. 19:45:06
@RaidX: Nincs megbízható cloud tárhely. Stabilitás szempontjából egyértelműen a Google, de egyrészt az már fizetős, hogy normális mennyiségű adatot lehessen tárolni, másrészt még akkor is necces, hogy egy egyszer csak jön az üzenet, hogy "DMCA infringement notice", mert valami köcsög algoritmus talált valamit a PRIVÁT, SENKIVEL MEG NEM OSZTOTT fájljaid között.
A MEGA esetében ez a rész jóval korrektebb, de ki tudja mikor hozza úgy a helyzet, hogy minden előjel nélkül az oldal helyén ismét az amerikai birodalmi keselyű fog díszelegni az FBI/CIA/NSA logóval alatta.
Onnantól mondhatod, hogy te abba a kis százalékba tartoztál, aki tényleg nem warezolásra használta (még ha voltak is a fájljaid között olyanok), még ha tényleg minden 100%-ig fehér sem sok esély van rá, hogy visszakapd.
Meg különben is, 2TB durván 45000 HUF lenne évente. Ennyiért már hordozható vinyót veszel. Nagyon biztonságban akarod tudni az adataidat, akkor kettőt vagy hármat is. És évekig kiszolgál.
Ha nem akarsz mozgó alkatrészeket és mágneseződés-veszélyt, akkor Pendrive. 64 gigásak vannak már 10000-ért. 100 000-ért már több, mint fél tera és gyakorlatilag örök élet, mivel korlátlanul olvasható és ha backupra használod csak, nagyon sokára használod el az írási küszöböt.
ZeGa 2013.04.10. 20:21:18
RaidX 2013.04.11. 08:28:32
Ezek a mentések már a mentések harmadik példánya.
Korábban volt fizetős felhőm és valami tévedés miatt vissza minősítettek free userré ami azzal járt, hogy a 100 Giga tárhelyből lett 5 Giga. Az adatok meg kuka. Igaz visszafizették az összeget miután nem kértem belőlük de az adataim nem lettek meg.
Végül is mióta leállítottam a saját szervert kell valami ahol bizonyos dolgokat néha elérjek a távolból.
penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2013.04.11. 09:17:24
Na ez az, ami a Google esetében ritkán fordul elő. Meg normális esetben pont az ilyen tévedések elkerülése miatt megőrzik egy darabig a fájlokat.
Egyébként ebből a szempontból a Megaupload is fasza volt. Egy példányban tárolt azonos hash-sel rendelkező fájlokat, így volt, hogy egy sokszáz megás cuccot fel se kellett tölteni, elindult a feltöltés és kiírta pár másodperc múlva, hogy "Upload finished", a fájl pedig ott volt a fiókodban.
A többi meg ki tudja hányezer példányt tárolt egy ugyanazon fájlból, aztán öröm volt nézni a FileSonic/FileServe feltöltők panaszkodásait is, mert ott az volt a bevett szokás (amit persze sehol nem írtak), hogy a 30 napos inaktivitási idő úgy értendő, hogy a 31. naptól fogva ha aznap (tehát 24 órán belül) nem érkezik letöltés, akkor törlik a fájlt. Tehát onnantól vagy 24 óránként letölti valaki, vagy törlődik. Ez pedig eredményezett egy csomó olyan esetet, mikor több darabban lévő fájlokból hiányoztak darabok.
Na igen, nem csak a jogvédőktől paráztak ők, hanem attól is, hogy beégnek, mert összefossa magát az amúgy is dögledező hálózatuk a hirtelen megnövekedett létszám miatt. Ilyen brutális mértékű adatforgalmat csak profin tervezett rendszer képes normálisan kiszolgálni.
Amúgy a titkosítás nem rossz dolog (állítólag már a MEGA is ezt csinálja, alapból titkosítást rak a fájlokra), de körülményes. Legalábbis én azt az egy (univerzális) módját ismerem, hogy lejelszavazott RAR-ba pakolom bele az aviktól az mp3-akon át mindent. Ez pedig nem túl praktikus. Főleg úgy, hogy ebben az esetben is csak fizetős jöhetne szóba, mert ha a MEGA esetében most sem attól félek, hogy törölnék a kétes tartalmakat (még ha látják is), hanem attól, hogy megint lelövik, vagy Kim Dotcom zárja be akármiért.
A megbízhatók meg olyan nevetségesen kicsit adnak ingyen, hogy még értelme sincs a többszörös regisztrációnak. Mert 50 gigánál (vagy még anno a 25 gigás SkyDrive-nál is) már megfontolandó, hogy szétpakolja az ember 10 különböző fiókba (annyiba még nem zavarodik bele) és úgy már 500 (vagy 250) gigát kap ingyen. De 5 gigánál? :D
RaidX 2013.04.11. 13:35:47
Most indul egy új magyar oldal ami már a gépeden titkosít és úgy tölt fel. Sajna alapból ők is 5 gigát adnak. A fizetős része még ismeretlen. A Tresorit-ról van szó. Igen, a titkosításnak a hátrány a kulcs eljuttatása a letöltőhöz. Mivel nem megosztásra használom így nálam nincs ezzel gond.
Gondolkodtam már a saját felhőn is de nem éri meg egy húsz ezer forintos kütyübe beruházni + előfizetni, hogy komplett legyen a dolog, ahhoz ritkán kell (Tonido).
ap · http://premiumlivesets.hu 2013.04.11. 18:57:19
Cole1 2013.04.15. 22:22:16
Cawington 2013.04.16. 12:03:48
www.hirado.hu/Hirek/2013/04/16/10/Negy_Pulitzer_dijat_kapott_a_New_York_Times_.aspx
ZeGa 2013.04.16. 13:21:06
penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2013.04.16. 13:29:07
Cawington 2013.04.16. 15:39:31
Nálad melyik verzió van a gépeden Flash Playerből?
penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2013.04.17. 04:35:14
De mi köze a linkelt oldalnak a Flash-hez? Nálam aktív az ODP, tehát mintha nem is létezett volna.
franatixx 2013.04.17. 10:05:59
>Ha nem akarsz mozgó alkatrészeket és mágneseződés-veszélyt, akkor Pendrive. 64 gigásak vannak már 10000-ért. 100 000-ért már több, mint fél tera és gyakorlatilag örök élet, mivel korlátlanul olvasható és ha backupra használod csak, nagyon sokára használod el az írási küszöböt.
Na ha van olyan adathordozó amit archiválási célból nem használnék, az a flash tároló. Ha belegondolok az utóbbi időben a környezetemben mennyi SD-kártya, pendrive nyiffant ki (és nem, nem írásolvasás bencsmárkokat futtattak rajta 0-24), akkor leginkább a floppys idők jutnak az eszembe.
Home usernél a normális helyen tárolt külső vinyónak nincs alternatívája backup szempontjából (főleg ha valami normális, silent errorok szempontjából hibatűrő fájlrendszer van rajta, mondjuk ZFS).
Teddy Beer 2013.04.17. 10:32:11
Amúgy a Rockmelt, melted, így már csak 2532 chromium alapú böngésző maradt.
penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2013.04.17. 11:07:50
Amúgy lehet tudni, hogy mi okozza? Mert én két korlátról hallottam, az egyik az írási, a másik, hogy az USB ~5000 bedugás/kihúzás után megfőzi az elektronikát.
Silent error amúgy nem csak RAID-nél van? Mert otthoni backupra a sokterás vinyók korában aligha van szükség RAID tömbökre. A ZFS hogy véd ellene?
RaidX 2013.04.17. 12:09:36
www.freebsd.org/doc/hu/books/handbook/filesystems-zfs.html
Amúgy a FreeBSD használja.
franatixx 2013.04.17. 13:38:08
Akkor mázlista vagy. Nekem személyesen is volt elpukkant SD-kártyám illetve full új kártyán(!) adatvesztésem, egyszer csak olvashatatlanná vált rajta több zene is (a vicc az hogy azóta is hibátlanul működik a kártya, egyszerűen pár blokk felmondta szolgálatot).
>Amúgy lehet tudni, hogy mi okozza?
Szemét NAND chipek (ugye nyomják le a béka segge alá a csíkszélességet hiába köztudott hogy egyre nagyobb a hibaarány, lassan nagyobb részt foglal el rajtuk az ECC mint maga a memória), szemét elektronika. Kétlem nagy különbség lenne a márkás és a noname között miután a NAND chip nem olyasmi amit otthon a garázsban gyárt Jan Csi, valszeg ugyanarról a gyártósorról jön le. Esetleg az elektronikában lehet nagy eltérés. Megjegyzem a bedöglött kártyák mind márkásak voltak (én noname szart nem veszek a garancia hiánya miatt).
> Mert otthoni backupra a sokterás vinyók korában aligha van szükség RAID tömbökre.
Mi? Pont hogy most a bazi nagy sűrűségű, nagyméretű mágneses lemezek korában van szükség leginkább. A nem piszkált blokkjaid szép lassan elkezdi elveszteni a mágnesességét és egyes bitek előbb-utóbb átbillennek (bit rot), vagy ha a merevlemez komplettbe megmurdel akkor több terányi adatot buksz.
>A ZFS hogy véd ellene?
Pl. checksumokkal, instans, gyakorlatilag semmi helyet nem foglaló snapshotokkal (ugye a cow csodái), hibatűrő struktúrával, stb.
Hagy ne kelljen itt most felsorolnom mit tud, olvass utána:
wiki.illumos.org/download/attachments/1146951/zfs_last.pdf
Teddy Beer 2013.04.17. 14:11:17
Olyan csak a mesében van.
Cawington 2013.04.17. 14:15:56
Te még nem ébredtél fel?
penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2013.04.17. 14:30:18
A RAID arra szolgál, hogy redundánsan tartsa az adatokat, ezáltal sok adatot tároló szervereken (pl. FTP vagy fájlmegosztók) veszik hasznát, hogy egyrészt gyorsabb, ha párhuzamban szórja szét az adatot több fizikai HDD között, másrészt nincs olyan, ha néhány kihullik, az adatok még megmenthetők.
De otthonra tényleg nem értem, hogy minek? Vagy azt mondod, hogy letöltök valamit, ott pihen az amúgy üzem alatt lévő HDD-m valamelyik partícióján, aztán egyszer csak eltűnik vagy olvashatatlan lesz, mert elveszíti a mágnesességét?
Ha meg kihúzom és offline van, akkor nem mozog sem a tányér, sem semmi. Azért meg RAID-be rakni, hogy a sok közül valamelyik bedöglik felesleges túlbiztosítás.
És valljuk be, itt nem élet-halál kérdése dokumentumokról, a hidegfúzió képletéről vagy pótolhatatlan családi videókról/fényképekről van szó, de legálisan tárolhatom bármelyik cloud szolgáltatónál (a Google esetében a napi adatmentéssel és a szerverparkjuk stabilitásával aligha valószínű az adatvesztés), hanem zenékről, filmekről, stb. Ami miatt azért nem hajt végre az ember seppukut, mert még ha véletlenül nem is töltheti le bármelyik fájlmegosztóról vagy publikus torrentoldalról fél perc Google keresés után, akkor max. dob egy kérést valamelyik nagyobb, zárt torrentoldalon és valakiknek biztos megvan.
franatixx 2013.04.17. 15:27:21
Semmi nem mozog. De pont ez az, ezek a vackok maguktól is tönkre tudnak menni.
>A RAID arra szolgál...
Így van, bár nem értem ezt nekem miért magyarázod.
>...nincs olyan, ha néhány kihullik, az adatok még megmenthetők.
Épp ez az, ne mondd már hogy home user számára ez nem lenne hasznos...
Amúgy nyilván az offline adatokra van backup, a RAID az online cuccok terén jó dolog. Nem tudom a NAS mond-e valamit (ami megint csak az egybites júzernek sem hülyeség).
És most jöhetnék azzal +1 vinyó annyira azért nem nagy költség...
>Vagy azt mondod, hogy letöltök valamit, ott pihen az amúgy üzem alatt lévő HDD-m valamelyik partícióján, aztán egyszer csak eltűnik vagy olvashatatlan lesz, mert elveszíti a mágnesességét?
Így van, ezt mondom. Az egyre növő adatsűrűségnél ez egyre valósabb probléma.
>És valljuk be, itt nem élet-halál kérdése dokumentumokról, a hidegfúzió képletéről vagy pótolhatatlan családi videókról/fényképekről van szó...
Ezt egészen addig hiszed, amíg nem történik meg a baleset... Sajnos én tapasztalatból beszélek (önhibából sikerült agyonvágnom az egyik partíciómat amin a zenéim voltak többek közt), ha nem beatles/lady gaga jellegű mainstream dolgaid vannak, nagyom meg fogsz izzadni a pótlásukkal. Az elvesztett cuccaim nagyobb részét azóta sem sikerült újra beszerezni (van aminek az előadóját sem tudom, nehéz lenne rákeresni is), vagy nem olyan minőségben.
penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2013.04.17. 17:05:43
"Az egyre növő adatsűrűségnél ez egyre valósabb probléma."
Olyan még szerencsére nem volt, hogy fájl eltűnt vagy használhatatlan lett volna, de például régebben (még évekkel ezelőtt) olyan volt, hogy 1-2 kép (általában JPG) egy részétől lefelé szürke lett hirtelen. De évek óta már ilyesmivel sem találkoztam.
Ha eltekintünk attól, hogy az egybitesek a routert (meg leginkább semmit) sem tudják bekonfigurálni, a NAS pont az átlagusernek jó, akinek nem megy állandóan a gépe, hogy pár wattos cuccal tud seedelni folyamatosan. Meg központi tárolóként is (szintén pár wattot használva), ha mondjuk több gép, laptop, stb. van a családban és arról ér el olyan fájlokat, amik minden eszközön kellenek.
"önhibából sikerült agyonvágnom az egyik partíciómat amin a zenéim voltak többek közt"
Önhibádból hogy? Leformáztad? Vagy az on-the-fly shrink/extend sült el rosszul?
Egyébként ezekre a ritkaságokra is vonatkozott a cloud. Nyilván kisebb az esélye, hogy egy ilyen nagyon ritka zenékre és filmekre fognak harapni, ami jó esetben olyan egyedi, hogy semmilyen algoritmus nem találja meg. Ellentétben a felsorolt populárisabb dolgokkal.
Egy újabb mozifilmet bármikor meg fogok találni, sőt, még max. sebességgel is fog jönni, azokat még backupolni sem érdemes. Ahogy a régi klasszikusokat sem (pl. Keresztapa trilógia vagy éppen a Beatles albumok), amire ugyanez vonatkozik. De ilyen innen-onnan összeollózott VHSRip-ek pl. TV-ről felvett régi szinkronos hangsávval felbecsülhetetlen értékűek lehetnek.
De nem is ezeket féltem, ilyenekért még a Rapid vagy a Mediafire sem basztatja az embert. De próbálnál csak meg egy kamerás Vasember 3-at feltenni. Az egész account menne a levesbe (a felbecsülhetetlen értékű cuccokkal együtt).
Ezért baszta fel az agyam annak idején a Megaupload lefoglalása. Az egyetlen olyan fájlmegosztó, ahova tényleg csak ilyen ritkaságokat tettem fel (még ha nem is volt teljesen legális az eredetük) pont azért, mert nem törölt 30 nap után és nagyon gyors volt a free letöltés/feltöltés is.
Mihics Zoltán (Med1on) 2013.04.18. 01:24:42
Indult egy új mobilokkal és táblagépekkel foglalkozó oldal, a techlabor.hu. Sajnos itthon elég kevés weblap alkalmazza az Opera gyorshívó előnézeti logót, én viszont szeretem, ha pofásan néz ki ez a rész! :)
Sikerült lezsíroznom a techlabor webprogramozójával, hogy ha beépíti ezt a funkciót, akkor én jelzem a böngésző hivatalos magyar oldalán (vagyis itt), hogy egy oldallal megint több. Szóval ő már teljesítette a rá eső részt (amúgy teljesen korrekt volt a hozzáállása, nem hozta fel az Opera részesedését és a logó is nagyon szép lett), és akkor most én is.
franatixx 2013.04.18. 09:16:43
>A home user számára az a hasznos, ami olcsó és/vagy egyszerű.
Igen, pont ezért hoztam fel a NAS-okat. Mert azt bemegy a boltba, leveszi a polcról és megy. Ráadásul gyanítom az ilyen FreeNAS-os rendszerek ZFS felett futnak alapból.
A vicc meg az, hogy a végjúzer szempontjából pont hogy a ZFS jóval egyszerűbb megoldás mert nem kell partíciókkal meg egyebekkel baszakodni, van egy nagy ZFS poolod és kész.
>Önhibádból hogy? Leformáztad? Vagy az on-the-fly shrink/extend sült el rosszul?
A második. Próbáltam ilyen adatmentő cuccokat de csak szemetet adtak vissza, annyit meg nem ért azért hogy profihoz rohangáljak vele jó pénzért.
>Nyilván kisebb az esélye, hogy egy ilyen nagyon ritka zenékre és filmekre fognak harapni, ami jó esetben olyan egyedi, hogy semmilyen algoritmus nem találja meg. Ellentétben a felsorolt populárisabb dolgokkal.
Kicsi az esélye, blablabla. Aztán ha beüt a gebasz akkor megint csak izomból baszhatod. Megjegyzem az eddigieket elnézve még csak nem is olyan kicsi az esély.
A cloud az egyrészt pendrive helyett hasznos, másrészt 3. backupnak a legértékesebb holmikhoz (a kis tárhely miatt). Semmi többre.
más vélemény 2013.04.21. 10:14:22
Ez a blog, úgy általában meglehetősen lassú opera alatt. Ezt csak mostanában tűnt fel úgy igazán. Mi lehet ennek az oka?
Másik dolog. Van a rókában egy rendkívül hasznos megoldás, nevezetesen hogy ha sok tabot hagytunk nyitva, akkor a megnyitást követően nem kezdi el renderelni mindegyiknek a tartalmát, csak az utoljára megnyitottat, és egészen addig nem is nyúl a többihez, amíg ki nem választom azt. Ez jót tesz a memóriahasználatnak is, hiszen az éppen felesleges tabok nem esznek semmit, illetve az indulási sebességet is jelentősen javítja. Régen ez nem így volt ott sem, de remekül működik, és alap szolgáltatás. Operában erre nem találtam semmilyen megoldást, pedig nem hiszem hogy gyökeresen meg kellene változtatni bármit is ahhoz, hogy ez a lehetőség adott legyen.
Esetleg nem létezik erre valamilyen megoldás?
penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2013.04.21. 13:21:46
Szerintem abszolút marhaság. Ha nyitva van egy tab, az azért van nyitva, hogy a lehető leggyorsabban átváltson rá, amikor rákattintok. Még a Chrome-ban is idegesít a multiprocess miatti késés. Ha meg spórolok a memóriával, akkor bezárom, amire nagyon nincs szükségem.
Ha az indulási/készen állási idővel spórolok, akkor meg bezárogatok a nem szükséges tabokat kilépés előtt.
Viszont ha már Firefox, a session managerében tetszik az, hogy crash után (és csakis crash után, hogy normál esetben ne idegesítsen) feljön egy tab és ott be lehet checkboxolgatni (illetve kivenni a pipát) az éppen megnyílandó lapok mellől. Tehát nincs az az effektus, mint Operában, mikor egy tab miatt crashel el és ha a crashloop után rá is jössz, hogy melyik a problémás, akkor az autosave.win-t szerkesztheted manuálisan, vagy kezdhetsz teljesen új session-t, ami sok megnyitott füllel nem túl kényelmes.
Egyébként ahhoz, hogy a Firefox általad említett funkcióját megértsd tudni kell, hogy általában három elterjedt cookie kezelési módot használnak az oldalak.
1. Kiléptet x idő inaktivitás után. Igaz, ma már AJAX-szal és egyéb megoldásokkal mérhető, hogy nyitva van-e a tab, csak nem töltöttél be új lapot az adott oldalon, de ezt ritkán használják. Szóval a nyitott, de inaktív tab egyet jelent az inaktivitási idő ketyegésével. Ez akkor is ugyanaz, ha könyvjelzőzve van, de a limiten belül újranyitod, eleve be van zárva a böngésző, de a limiten belül újranyitod, illetve nyitva van a tab, de nem nyúlsz hozzá.
2. Kiléptet session restart esetén. Erre a Chrome-ban az about:flags-ben találtam régebben megoldást, nem működött jól és azóta ki is vették. Ez akkor lép érvénybe, ha bezárod a böngészőt. Némely, rosszul kódolt oldalnál lehet ellene védekezni úgy, hogy átírod a cookie lejárati dátumát. Ismertetőjele, hogy az Expires rész vagy üres, vagy 1970 január 1.-ét mutat.
3. Nem léptet ki soha (legalábbis opcionálisan lehetővé teszi, hogy ne léptessen ki).
Ezen kívül még vannak olyanok, hogy IP váltás után léptet ki, vagy eleve köcsög módon van lekódolva (régen a frame-es oldalaknál volt tapasztalható, ma már az AJAX-os oldalak sajátja), emiatt a címsávban nem frissül normálisan az útvonal, ilyenkor ugyancsak tökmindegy, mert mindenképp szívsz.
De a 3 lehetőségből az 1-nél határozott hátránya van a Firefox megoldásának. Mert gyakorlatilag egyenértékű azzal, mintha elkönyvjelzőznéd az oldalt.
Carun 2013.04.21. 18:27:49
Főleg telefonon használtam eddig az Operát (Mini), aminek szinte elengethetetlen kellékének tartom, pár hete viszont úgy döntöttem ideje a Chrome-ot másodlagos böngészővé tennem, mivel mostanság nem vagyunk jóban :D
Felraktam tehát a böngésző 12.15-ös változatát és eddig nagyon meg vagyok vele elégedve. Gyors, nálam stabilnak tűnik, regngeteg kényelmi funkció, amik alapból részei a böngészőnek, mind-mind azt a hatást keltik számomra, hogy jól döntöttem.
A beépített e-mail kliens az egyik kedvencem, viszont ehhez lenne is egy kérdésem. Többször előfordul, ha mailt írok, akkor a levelet nem küldi el egyből, hanem a "Postázandó" mappában tárolja egy ideig. Sokszor ránézek, mivel munkákra jelentkezem, így nem szeretném, hogy az igentisztelt HR-es ne kapja meg a levelem, a csatolt dolgaimmal együtt. Gondolom normális, hogy ez így működik, mivel akkor nem lenne benne ez a mappa, de végülis miért is van?
Válaszokat előre is köszönöm!
penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2013.04.21. 20:10:30
Carun 2013.04.21. 20:17:58
Tebi 2013.04.23. 16:44:11
Carun 2013.04.23. 17:22:15
Mellesleg sokat tanultam a blogon található cikkekből (köszönet az íróknak), sokat átolvastam és remekül személyre szabtam a böngészőt. Azt hittem másnap már megint a Chrome-on fogok kutatni, de ezt a kényelmet nagyon könnyű megszokni. Csak remélem, hogy a webkites átállással nem fogják elrontani, most, hogy így megszerettem :D
penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2013.04.23. 21:53:18
Cawington 2013.04.24. 10:54:29
Már megint ez a negatívizmus...
Ezért a TROLL háború kirobbantásáért egyszer beperelnek meglásd... ;D
Cawington 2013.04.24. 11:00:12
Teddy Beer 2013.04.24. 12:34:55
@penge™: Nem tök mindegy? When it's done. Legyen végre stabil, a többi le van szarva.
ZeGa 2013.04.24. 12:46:22
Mr. Moody (törölt) 2013.04.24. 12:55:50
Ilyennel se találkoztam az évek alatt.
MosoMasa 2013.04.24. 14:30:42
ZeGa 2013.04.24. 14:39:06
MosoMasa 2013.04.24. 15:28:46
Teddy Beer 2013.04.24. 16:11:19
Cawington 2013.04.24. 16:13:30
Bárcsak hagymaszagú lenne...
ZeGa 2013.04.24. 16:21:13
@Teddy Beer: Kár, pedig érezhetnéd te is. :D
Amúgy haladnak, ők csak lassabban, mint gondoltam. Miniből pont ma adtak ki egy frissítést fontkezelés fixel, de nyilatkozni nem tudok róla, nem vagyok droidos.
Cawington 2013.04.24. 19:43:37
www.fanboy.co.nz/adblock/opera/
Carun 2013.04.25. 12:51:51
Érdekes, hogy az x32-es verzió hibátlanul fut, míg az x64-esnek mindig van valami nyűgje, így meg is szabadultam tőle. Másnál is így van, vagy csak az én gépemet nem szereti?
Amúgy mit érdemes használni leginkább, az AdBlock-ot, vagy saját magam tiltsam le a különböző idegesítő reklámokat és az urlfilter.ini-ről készítsek mindig biztonsági mentést?
Az előző hozzászólásban ajánlott Fanboy oldaláról már leszedtem az ő urlfilter.ini-t.
ZeGa 2013.04.25. 13:05:26
Carun 2013.04.25. 13:15:35
Hmm... Azt hiszem kipróbálom ezt az urlfilter-es dolgot, nekem ne zabáljon memóriát egy bővítmény.
Nagyon tetszik, hogy pár kiterjesztéssel milyen remekül el lehet ezzel a böngészővel boldogulni (Last pass, Ghostery, Translator), a többi funkció meg alapból benne van. Miért nem töltöttem le előbb? Na, de jobb később, mint soha.
Teddy Beer 2013.04.25. 15:02:50
Cawington 2013.04.25. 15:51:29
A kérdésem, hogy 2x16 vagy 2x8 giga...?
ZeGa 2013.04.25. 16:02:15
beef 2013.04.25. 19:32:14
Mert nem hiszem, hogy 2GB a max amit kezelne.
penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2013.04.27. 12:04:51
ZeGa 2013.04.27. 12:11:12
fater63 2013.04.28. 11:23:10
files.myopera.com/schwiebie/albums/14086792/ghosttown_06.gif
Mihics Zoltán (Med1on) 2013.04.28. 14:42:54
El se merem képzelni, hogy mikor lesz ebből stabil, ténylegesen kiadható verzió, amikor ennyi idő alatt még egy alfára se futotta.
tetra · http://unsigned.freeblog.hu/ 2013.04.28. 17:43:57
Carun 2013.04.28. 18:02:11
penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2013.04.28. 18:13:29
Tebi 2013.04.28. 20:47:31
Teddy Beer 2013.04.29. 07:44:25
ZeGa 2013.04.30. 15:36:42
Haavard: „The new #Opera for Desktop will have "new, fresh features", "exclusive Opera functionality" and a native user interface.”
Mihics Zoltán (Med1on) 2013.04.30. 17:42:28
Teddy Beer 2013.04.30. 18:35:45
ZeGa 2013.04.30. 18:38:03