Magyar Opera

Opera Mini reklám a magyar Telenornál

Furcsa reklámba botlottam egy hét távollét után, mikor újra tévé elé ültem: a magyar Telenor reklámozza az Opera Minit, "okosítsd fel a telefonodat" szlogennel egybekötve. Volt már rá példa, hogy az Opera Mini feltűnt magyar reklámokban (legutóbb egy T-Mobile reklámban), viszont most először emelték ki konkrétan a terméket, és nem csak kiegészítőként szerepel.

Nektek hogy tetszik az új reklám?

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaropera.blog.hu/api/trackback/id/tr722810901

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.04.09. 00:04:24

Az a durva, hogy én régóta Opera Mini-t használok nagy megelégedettséggel és amikor tegnap elindítottam a telefonomon, ez a buzi Telenor (már bocsi) a saját kedve szerint átszabta a nyitóoldalt, ami nekem be volt állítva kedvenceknek, azt ő szó nélkül lecserélte az ő hülyeségeire, meg kirakott egy klikk reklámot is.

Hát köszi szépen... 8-(

macskafaraok 2011.04.09. 00:10:15

Nem is értem, feltalálták az Opera Mini-t? xD LOL,

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2011.04.09. 00:14:54

Én éppen ma láttam a buszmegállóban egy ilyen klikkes reklámot. Szerintem mindenképpen jót tesz az Opera ismertségének. Mondjuk a klarky által említett durva beavatkozás nem használ a hírének...

Darkcomet 2011.04.09. 11:26:42

2005 óta használom a minit, és sokáig rajtam röhögtek, hogy mi értelme van bélyeg méretű kijelzőn netezni. Most, hogy az okos telefonok egyre jobban teret hódítanak, meg trendiség lesz belőle. Hogy változik a világ.

srácz 2011.04.09. 12:25:13

Én csak azt nem értem, hogy ebben mi a jó a Telenornak? nem az lenne az érdeke, hogy minél több adatot fogyasszanak az ügyfelek? Mert az Opera Minivel éppen nem ezt fogják elérni...

ata4100 2011.04.09. 12:36:34

Szerintem nagyon gagyi a reklám, kb 10 éves gyerekek terveznek ilyen szlogent, hogy és tudja és tudja és tudja...
Amúgy igen Kecskeméten is tele vannak szórva a megállók a plakáttal, szal nem aprózzák el, de akkor is.. Mindenesetre az Opera mininek örülök.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2011.04.09. 13:14:02

@Darkcomet: Az a vicc, hogy akkoriban én nemhogy neteztem, hanem még a 3G előtti időkben havi 8-10 gigát forgalmaztam (de csak mert volt átalánydíjas csomag, amit hamar meg is szüntettek), tehát elég intenzíven toltam. :D

Aztán szépen lassan ahogy fejlődött a WEB és kihalt a WAP rájöttem, hogy annyira nem szerencsés sehogysem és a gép/notebook azért sokkal kényelmesebb.

awking 2011.04.09. 13:17:21

@srácz: egy túlterhelt hálózat nekik se érdekük.
Új ügyfelek netre szoktatásából sokkal több bevételre tudnak szert tenni (mivel ez új fix előfizetés), mint pár 100 Ft túlforgalmazási díjból.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2011.04.09. 14:06:15

@ata4100: Ja, a reklám nem éppen csúcskategória sajnos, eléggé erőltetett és gyerekes, de mégis csak ez az egyetlen Opera reklám... Kicsit azt az érzést is kelti, mintha az Opera Mini a "gyenge" telefonok böngészője lenne, ami azért messze nem igaz, hiszen okostelefonokon is jó, akár jobb is, mint a beépített gyári.

Viszont annak örülök, hogy a Telenor így felkarolta most az Operát, állítólag a magyar sajtótájékoztatón ott volt az Opera egyik vezérigazgató-helyettese is, és ő mutatta be ezt az egészet. Mondjuk a Telenor amúgy is az Opera szülőcége, szóval nem idegenek egymásnak.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.04.09. 14:12:33

@srácz: De gondolj bele, hogy így azokat is a mobilnet használatára ösztönözhetik, akik eddig azt sem tudták, hogy ők is élhetnek a lehetőséggel.

Szerintem ezt jól kitalálták, sok kicsi sokra mehet. Azt már nem is említem, h ha vki rákap egy egyszerűbb telefonon legközelebb biztos, h erre alkalmas mobilt vesz esetleg egy nagyobb díjcsomaggal, amiben van több net is.

Teddy Beer 2011.04.09. 14:29:42

@penge™: GPRS-en 8-10giga elég vad XD EDGE meg 10 éve még nem volt téma.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2011.04.09. 14:38:46

@Karbonade: A Mini tényleg inkább a gyenge telefonok böngészője, az Opera Mobile az már tud valamit. :)

Igaz, többet is eszik, de erős telefonokon cserébe teljes értékű böngésző, nem csak egy proxy tükröző valami, erőltetett Turbo móddal.

@Teddy Beer: Az EDGE nem is terjedt el, mivel akkor már ott volt a 3G. Az EDGE még GSM-en alapult, így olcsóbb és gazdaságosabb volt egyből az UMTS-t kiépíteni, amire az egész 3G alapult, majd később a HSDPA, HSUPA.

Akkoriban szervert üzemeltettem (DC HUB) és voltam olyan őrült, hogy még 700 megás avikat is töltöttem le (napokig tartott) GPRS sebességgel.

Mások meg 50 megáért 6-7 ezret fizettek.

Mesant 2011.04.09. 14:42:26

Sajnos a magyar rekéámokból mostanában hiányzik az a bizonyos fixa idea, a csavar, az ötlet, a spiritusz, a humor, na meg tőke....Ma mindenki eladni akar akkor feccölni kell a reklámba is. Ez a reklám kb olyan szinvonalú, mint a cipőt a cipőboltból..

Darkcomet 2011.04.09. 15:51:08

@penge™: Jaja! Nekem is volt 2kwapos pannon kártyám, húztam lefele a cuccokat, ahogy a csövön kifért. Meg kis trükközéssel 400 wap + webtappal is lehetett forgalmazni rendesen. Ráadásul, amikor az első Opera Mini megjelent, Pannonék elfelejtették bezárni az opera prxyt, és bő négy hónapon keresztül 400 wappal is korlátozás nélkül lehet böngészni.

Darkcomet 2011.04.09. 15:55:34

@penge™: "Akkoriban szervert üzemeltettem (DC HUB) és voltam olyan őrült, hogy még 700 megás avikat is töltöttem le (napokig tartott) GPRS sebességgel."

Hehe... Ismerős, sőt, olyan DC is volt, amit 400 wapról is el lehett érni. Meg az időpont egyeztetéssel működő szabad IP-k is megértek egy misét, meg a pannon által rosszul vagy egyáltalán nem korlátozott https protokollon keresztüli böngészés. :-)

Darkcomet 2011.04.09. 15:59:34

Röhögni fogtok, de én Samsung Galaxy S-en a mai napig a Minit használom a leggyakrabban, ha csak böngészésről, olvasgatásról, kommentezésről van szó, és mivel a mobilos webezésem 90%-át ez teszi ki, ezért 90%-ban minizek. Arról már nem is beszélve, hogy a gyengusz 1 GiB-es havi adatcsomagom más browserrel napok alatt elfogyna. Amúgy ez az új androidos 6-os mini nagyon jól sikerült, semmi hiányát sem érzem az Opera Mobile-nak, ha fullosan szeretnék webezni, akkor nekem a gyári Chrome tökéletesen megfelel.

Darkcomet 2011.04.09. 16:02:22

@Mesant: Nincs igazad. Ez a reklám azoknak, akiknek szánták, tökéletes. A hazai mobilos társadalom még csak most tanúlja a mobilos böngészést, eddig eszükbe sem jutott, hogy ilyen is van. Sőt, a legutolsó felmérések szerint hiába volt hazánkban egy elég nagy smartphone robbanás, az emberek nagy része azt sem tudja, milyen rendszer fut a telefonján, meg hogy mire is tudná használni. Tehát ne magunkból induljunk ki, akiknek ez egy mindennapos elfoglaltság, hanem a nagy tömegeből, akiknek gőzük sincs ezekről a dolgokról.

Teddy Beer 2011.04.09. 16:09:53

@penge™: "Az EDGE nem is terjedt el, mivel akkor már ott volt a 3G. Az EDGE még GSM-en alapult, így olcsóbb és gazdaságosabb volt egyből az UMTS-t kiépíteni, amire az egész 3G alapult, majd később a HSDPA, HSUPA."

Fordítva. A WCDMA még ma is defektes vidéken olyan olcsó, részben az ultramodern szabályozásnak hála, részben mert az EDGE és a 3G között nem volt nagy ugrás. A HSDPA már más pasta. A 700 megás letöltő huszárkodás pedig egyfajta magyarázat arra, hogy miért szüntették meg a csomagot és így a normál mobilosok cseszhették a pannonwapot.

blint63 2011.04.10. 12:13:45

Na a Pannon+Opera Mini kombóról sokaknak jutnak sztem eszébe a régi szép idők. :D

blint63 2011.04.10. 12:17:44

@Darkcot: Erre gondoltam, én akkor találtam rá az Operára, utána PC-n is áttértem :)
süti beállítások módosítása