Magyar Opera

Segítség az asztali Operához

Ha problémád van az Opera asztali verziójával Windows, Linux vagy Macintosh rendszeren, itt kérhetsz segítséget! Ha az Opera Minivel kapcsolatban kérdeznél, akkor kattints ide!

Próbáld meg a problémádat pontosan körülírni. Írd le, hogy mi okozta a gondot, mit csináltál éppen, állítgattál-e valamit közvetlenül előtte. Mindenképpen add meg az Opera verziószámát is (ha nem tudod, az opera:about oldalon megnézheted).

Fontos! Ha senki nem válaszol a kérdésedre, az nem azért van, mert nem veszünk figyelembe, hanem valószínűleg mi sem tudjuk a választ!

A bejegyzés trackback címe:

http://magyaropera.blog.hu/api/trackback/id/tr53238783

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

CZAGA 2014.04.13. 19:23:51

Napok óta vacakol az Operám, nem működik a Face, akad a video. 12.16-om van, gondoltam, keresek frissítést... na, letöltöttem a 20-at! Én ezt nem tudom használni! Nekem a panelek nagyon hiányoznak, nem találok semmi szerkeszthetőséget, egyénre szabási lehetőséget, mi ez a vacak? Miért lett ilyen ócska? Még jó, hogy nem töröltem a régit! Nektek jó a 20-as? Én vagyok béna?

AnonymusVersek 2014.04.13. 21:18:20

@CZAGA:

Szia!

Nem jó az új Opera.. Én is a 12-est használtam, és fogalmam sem volt róla, hogy így "megújult" a böngésző(Pedig nagyon szeretem az Operát, sőt!..).. Aztán mivel nekem is nagyon akadozott minden, ezért mondom újra telepítem az egészet szépen.. Felmentem az Opera oldalára, "Opera letöltése" és már telepítettem is.. Hát ami várt az durva volt.. Írtam is ide az oldalra, hogy pár funkció nálam nem ok. Aztán kaptam választ a kérdésemre, amit köszönök.
Szóval kicsit jobban belemélyedtem ebbe a dologba és már mindent tisztán látok.. Előtte vissza raktam a régi Operát, de sajnos nagyon belassúlt.. :( Tehát mégis csak visszaraktam az újat.. De nagyon hiányzik nekem pár dolog, főleg a jelszókezelő, az a kis kulcsocska.. (Ctrl+Enter) De mivel tényleg Opera fan vagyok, ezért adok ennek egy esélyt, hátha még vissza is kerül pár dolog, vagy majd megszokom..

djuice 2014.05.20. 17:54:45

Opera v12-ben meg lehetne azt csinálni, hogy a cache folder riport ablakban ugyanúgy teljes linkeken lehessen fájlokat keresni mint a v9.64 esetében? Sajnos a régi verzió shockwave crash miatt sokszor összeomlik, a 12-esben meg nem linkelt listát csinál cash riportként, csak kipontozott standard szöveg html-t. Ilyesmit hol lehetne testreszabni? Köszi!

djuice 2014.05.29. 14:54:17

Most akkor hogy is van ez?
Listáztatnám a már töltődő flv fájlokat az összes tartományról é 0 eredmény van, viszont ha egyenként végigmegyek rajtuk, ott már megjeleníti. És miért nem csinál full url-t a fájlokhoz?
Tud erre valaki válaszolni?

Csatoltam képet hogy miről van szó: kepkezelo.com/images/9o2ztwrgszbc5lyq0zw.jpg

Prefetch 2014.05.29. 15:35:20

Nem tudom tesztelni, mert nem használok flasht, de én se tartottam túl barátságosnak a cacheben keresést.

Azért itt egy megoldás, amit előszeretettel használok az ilyen weblapon keresésekre és csak a régi opera, az ő oldalpaneljével tudja ilyen szépen:
kepkezelo.com/images/dz92t9ibkpqexiuxg04.jpg

Kilistáztam a teljes cachet, majd abban kerestem a Lniks panel segítségével. Neked értelem szerűen .flv-re kell majd keresni (van amikor nincs is kiterjesztése és csak a méret/domain alapján lehet rálelni).

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2014.05.30. 00:29:37

@djuice: Első lehetőség: A fájlnak csak a kiterjesztése .flv de valójában mondjuk .mp4 (az Opera szűrője mime type-ra keres, nem kiterjesztésre) vagy valami más.

Második lehetőség: bug

djuice 2014.06.14. 17:08:53

@Prefetch: Köszi, de eleve a cacheben hogy utánanéztem, az én verzióm egy statikus <table> tagozású html oldalt generál cache listaként, tehát nincsenek benne <a href> tagok amiből linket emelne ki. De jó lenne ha user szinten ezt is lehetne vhogy scriptelni stb hogy pl szűrhessen <iframe>, <img> stb tagokat. Ahogy elnézem magyarok közzül senki nem ásta ilyen mértékig magát az Operába vagy sokan más böngészőt használnak, pedig hát... na mindegy. Sajnálom hogy minden jó dolog elmúlik 1x így lassan az Opera is kimegy a divatból azon kis létszámú felhasználók közt is akik évtizedek óta használják. :(

djuice 2014.06.14. 17:13:34

@penge™: Köszi a MIME infót, jó tudni, de elvileg ha vminek mp3 kiterjesztése van, az Opera már csak nem annyira okos ha ennyire le van butítva, hogy még azt is mondjuk flv-nek nézze? Vagy pont ezért?
Végignlztem én már a dragonfly modulját is hogy miket honnan hova tölthet le, de ahhoz tényleg programozónak kéne lenni hogy megértse az ember. Sajnos a többi böngésző sem üdvös, sőt rosszabb, de sajnálom hogy amit a korábbi verziók tudtak, azt most mind megszűntetik benne funkcionalitási szinten. A régire meg már nem lehet visszaállni, mert a flasht meg a html5-öt egyik se támogatja, fagynak vagy meg se nyitják az oldalt. Szomorú jövőkép!

djuice 2014.06.14. 17:17:34

Esetleg ha ismertek alternatív böngit amivel atomjaira lehet boncolni a betöltött lapok dolgait, ne fosszatok meg tőle! ;)

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2014.06.17. 04:19:07

@djuice: Firefox a megfelelő kiegészítőkkel. De sajnos azt is butítják.

De ez még legalább elég népszerű ahhoz hogy kiegészítők legyenek hozzá és aktívan fejlesszék vagy ha nem, akkor legyen valaki, aki megcsinálja, meg magát a böngészőt is aktívan fejlesztik, ami pl. az Otter Browser-ről ki tudja meddig mondható el.

Az a szomorú, hogy a Maxthon-tól is csak rosszabbak vannak és azon is erősen érződik, hogy 1-2 fejlesztő gondolt egyet és a saját szájíze szerint csinált egy böngészőt majd talált párszázezer embert, akiknek hasonló a véleményük a tökéletes böngészőről (vagy csak épp a számukra elérhető legjobbról) és ezért használják.

A Flock, az Orca browser meg az összes többi mind ezen alapult. A Maxthon az, ami még egy ilyen hibrid motoros (bár a 3-as már asszem csak gecko-t és webkitet használ), az összes többi még attól is gagyibb, mert fogtak egy nyílt forráskódú valamit (legtöbbször Chrome vagy Firefox) és azt kezdték el módosítani.

Ahol sima webkit köré építkeztek, azok nagyon erőtlen böngészőnek tűnnek. Főleg linuxon van több belőle, rekonq, midori, epiphany és társai, de ott is kb. hasonló a funkcionalitás és a tudás csak annyi inkább a különbség, hogy kevésbé tűnik egy átskinezett Chrome-nak/Firefoxnak a GUI.

Az Opera attól volt különleges, hogy minden átgondolt és logikus volt. Na jó, nem minden, de azért a legtöbb dolog. Elkezdte az ember használni és azt érezte, mintha egy nagy egységes egészet használna, ahol minden mindennel együttműködik. A többinél azt érzi az ember, hogy egy összeollózott valamit használ.

Az Operában minden az alapoktól épült fel. Először volt a legtöbb funkciónál az INI fájl, az opera:config beállítás meg a motorháztető alatti dolgok és utána készítettek hozzá UI-t (vagy nem). A többiben dacára a nyílt forráskódnak a régi elveket pofánköpve még ami értelmes lenne is rosszul vagy hiányosan van implementálva.

De ez sajnos máshol is megfigyelhető az optimalizáció hiányával együtt (ma már lassan egy szimpla böngészéshez 8-12 giga RAM fog kelleni), mert régen a programozás művészet volt. Igazi exkluzív dolog, amit jó értelemben vett hackerek műveltek, a szakma legnagyobbjai mert imádták csinálni. Alkotni akartak, pozitív dolgokat véghez vinni és hogy még mellette pénzt is kerestek vele az meg külön extra volt.

Manapság meg a szakma a pénzéhes kóklereket szippantja fel meg a vadkapitalista menedzsereket akikből sokszor CEO lesz, így arra mennek, hogy hogyan lehetne minél hatékonyabbnak lenni.

Ergo: minél kevesebb munkával (minél kevesebb és minél kevésbé megfizetett programozókkal minél spártaibb munkakörülmények között) minél gyorsabban (összecsapva, optimalizálatlanul), minél inkább eladható terméket gyártani, ami nem a valós funkcionalitást és hasznosságot jelenti, hanem mi az, amit minél több marketingbullshittel körülaggatva rá lehet sózni a fogyasztói társadalom legaljára.

Vannak cégek, ahol jól fizetik a dolgozókat és úri dolguk van (pl. Google) a cégnél, de ott meg pontosan tisztában vannak vele, hogy az átlagember közelebb áll a piros pánikgombot dühösen püfölő csimpánzhoz, mint a power userekhez, ezért nem tesznek kísérletet a társadalom átformálásra. Inkább sodródnak az árral egyfajta közös konszenzusban az egyes országok politikusaival és nagyvállalkozóival együtt, akiknek mindnek közös érdeke, hogy minél hülyébb legyen az ember.

Kicsit megint elrugaszkodtam az alaptémától, de lényegében ezekre a háttérfolyamatokra vezethető vissza, hogy az Operát is elcseszték és minden normális programot vagy elcsesznek vagy megszüntetnek, vagy az erőforrásigény száll el az egekbe. Mert a hülyék paradicsoma már a spájzban van...

djuice 2014.06.17. 21:26:46

@penge™: Nem baj, nagyon jó volt olvasni és egyetértek! Sajna ez van, futószalagon megy minden. Egy ismerősöm webmestere mondta hogy a honlapkészítők is innen-onnan letöltött modulokból hajintgálják össze az oldalakat + telenyomják flash reklámmal és nem csoda ha egy 5 éves gépen már beáll minden mint az ék, mert 20-30-40 megákat benyalnak a RAM-ba... :(

Papajaj 2014.06.18. 22:58:30

Pont így vagyok vele én is. Adok egy esélyt, bár már elég régóta tart ez. Nem akar kialakulni az istenért se.

Ha olvassa valaki hozzáértő és/vagy bennfentes, akkor én is kérek egy esélyt az okosodásra. A kérdésem az lenne, én vagyok csak a bénák bénája, hogy pdf, vagy doc fájlokat nem tudok megnyitni az Operával, hanem egyből le akarja tölteni és megnyitási opciót nem enged. De ki a fene akar letölteni minden fájlt, amibe csak bele akarnék olvasni?
Szóval lehet-e, vagy sem az Operával megnyitni a jelzett fájlokat (persze lehet, hogy más kiterjesztésekre is igaz ez), illetve ha nem, van-e rá esély, hogy benne lesz?

A másik amit nagyon hiányolok (a kedvencek és a jelszókezelő mellett, amire ugye van ígéret, hogy lesz, illetve a jelszókezelő alapfokon már működik) az annak a beállítási lehetősége, hogy az adott linkre történő egérkattintásra (bal gomb) új fülön nyíljon meg az ablak. Tudom, hogy a középső gombra most is így működik, de én megszoktam már, hogy a bal gombra is azt teszi. Szóval erre van esély?

Előre is köszi a választ.

Nekomajin · http://nekomajin.wordpress.com 2014.06.18. 23:46:14

@Papajaj:
Nem lehet megnyitni, csak menteni, mert a fejlesztők szerint csak összezavarná az egyeszű, izé egyszerű usert a két gomb.
Ezzel a kiegészítővel elvileg meg lehet oldani a megnyitást (helyi menüből), de nálam valamiért nem akart működni: christoph142.wordpress.com/2014/06/07/download-control-1-0-rc/
Esetleg kereshetsz olyan kiegészítőt, ami a google docs olvasóval nyitja meg a fájlokat. A régi operához is voltak ilyenek, és erre a célra megfeleltek. Nekem legalábbis.

PDF-ek megnyitásához csak egy telepített PDF olvasó plugin kell, mint régen. Ha nálad nem működik, akkor valami egyéni hiba van. Megpróbálhatod esetleg a PDF.JS kiegészítőt: addons.opera.com/hu/extensions/details/pdf-viewer/?display=en (Ez egyébként úgy néz ki, hogy a jövőben bele is fog kerülni alapértelmezett olvasóként.)

Az új fülön nyitós problémához megpróbálhatsz keresni valami kiegészítőt a chrome store-ban.

Papajaj 2014.06.19. 00:31:55

@Nekomajin: Szia. Köszi a segítséget.

A fejlesztőknek üzenem, hogy én még az átlagnál is egyszerűbb user vagyok és most ezzel az újjítással zavartak össze. Amúgy a családban a szüleim akik már eléggé idősek eléggé meglepődnének és tényleg nem tudnák mi is törént egy ilyen szitúban. Ők még a régit fogják használni ahogy nézem jó ideig.

A link alatt lévő progi nekeem se megy, sajna. Kiegészítőt erre a problémára már próbáltam, de az nem működött, majd rákeresek, hátha másik működik majd.

A win 8.1 op rendszerre mind az asztali gépen, mind a laptopon az adobe reader legfrissebb verziója van fenn. Kellene, hogy működjön. Szerintem. A többi böngészővel, meg a régi Operával is minden rendben megy.

De hát nem kell nekem mindent érteni, bár az se egy jó vari, hogy semmit se értek. :)

Az új fül megnyításra az általam elvárt működés tekintetében eszembe se jutott, hogy lehet kiegészítő, majd rákeresek.

Köszi mégegyszer. Szia

djuice 2014.07.10. 12:49:08

Ez is jó téma mikor nekem is panaszkodnak éltesebb ismerősök hogy már milyen jól kiigazodtak az adott weboldalon és akkor egy nap már egy teljesen érthetetlen és átszabott, átdizájnolt oldalon kell mahinálniuk. Erre ha rájön még hogy az új böngésző alól is kiütik a lovat, teljes csőd ennek a korosztálynak megérteni és használni vmit. De ugye mit mondjunk, mikor az összes szolgáltató is pár éve érdekes módon átváltott a tegező stílusba reklám, ügyfélsz. stb szinten... merhogy csak a 20 éveseké a világ! (vagy nem, mint tudjuk Araczkytól) :D

djuice 2014.07.18. 14:33:35

Asszem kiderült a korábbi problémám forrása, hogy miért esik szét a youtubeok oldala és nem tölt be semmilyen oldalon sem beépülő youtube videót az Operám.
Ccleaner a varázslatos, az takarított ki vami fontos fájlt vagy tudom is én mit az Opera alól, mert azóta van megint hézag vele. Mondjuk azt sem tudom ezelőtt hogy javította meg magát pár hete egyszer csak, de most megint kaki. :(
Van ötletetek?

djuice 2014.07.18. 14:34:38

Asszem kiderült a korábbi problémám forrása, hogy miért esik szét a youtubeok oldala és nem tölt be semmilyen oldalon sem beépülő youtube videót az Operám.
Ccleaner a varázslatos, az takarított ki vami fontos fájlt vagy tudom is én mit az Opera alól, mert azóta van megint hézag vele. Mondjuk azt sem tudom ezelőtt hogy javította meg magát pár hete egyszer csak, de most megint kaki. :(
Van ötletetek?

djuice 2014.09.06. 12:50:04

Valaki hozzáértő megtudja mondani hogy ezen az oldalon mi hajtja 96%-ra a procit? (csak ez az egy oldal!)

store.precisionsound.net/

Köszi!

Nekomajin · http://nekomajin.wordpress.com 2014.09.06. 13:30:30

@djuice:
Szerintem simán csak annyi, hogy szanaszéjjel van szkriptelve.

csakugycsakugy 2014.09.07. 01:10:31

@djuice: Ahogy @Nekomajin írta! Amúgy a fejlécben repkedő bizbaszok (hó? virágszirom? vagy nem tudom mi akar lenni) az ami megnyomja a procit. A fejléc kilövésével szinte nullára esett vissza! :D

csakugycsakugy 2014.09.07. 01:32:15

@djuice:

A kilövendő elem:
-------------------------------------------------
<div data-images="http://store.precisionsound.net/wp-content/themes/kallyas/images/" id="sparkles"></div>
-------------------------------------------------

"NoAds" kiegészítőnél az oldalra vonatkozó CSS szűrő (User-defined CSS filters):
-------------------------------------------------
store.precisionsound.net##DIV[id="sparkles"]
-------------------------------------------------

User-CSS:
-------------------------------------------------
@charset "utf-8";
div#sparkles {
display: none; visibility: hidden;
}
-------------------------------------------------

:D

djuice 2014.09.19. 23:11:41

@csakugycsakugy:
Vao! Ezt hova kell begépelni?

S ha már itt tartunk, pl. user css-nél vagy nem tudom hol, hogy lehetne olyat csinálni, hogy a flash reklámokat ne egyenként az oldalak betöltésekor kelljen letiltani, hanem globál ne jelenjen meg egy új nyitott ablaknál se utána, viszont az adott oldal igényelte flash tartalom ami mondjuk hasznos, az működjön? Ugye jellemzően a reklámok oldalsávban vagy fölső banner sávban villognak, de pl mobilarena oldalán van középen a szövegtörzsben is.

Végül olyat is kérdeznék, hogy van a hivatkozások ablak vagy az oldalpanelen ilyen kapcsoló, esetleg az információ oldal panel. Ezekben kilistázza ugye a <a href... > tagokat vagy az oldalt felépítő JS, CSS stb csatolt cuccokat. Olyan egyedi oldalpanel gyártható esetleg ahol tetszőleges fájlkiterjesztéseket, mint pl itt is: www.quantec.com/index.php?id=sound_clips a beágyazott MP3-akat lehetne a hivatkozások ablaknak megfelelően kigyűjteni?
Ugye itt a lényeg hogy ne cacheben kelljen keresni, mert ahhoz először el kell indítani a lejátszást, viszont az oldal forráskódjában meg ott vannak szétszórva az adott MP3-akra vonatkozó linkek.

Prefetch 2014.09.20. 14:52:27

@djuice: Biztosan gyártható. Régi operában erre is jó a Links panel, Firefoxban pedig az OpenLinks Sidebar beépülővel tudok ilyesmit. Az új operában is kell hogy legyen és engem is érdekelne, hogy melyik beépülőt érdemes ehhez alkalmazni. (A linkelt oldalon mp3-ra szűrve semmi, én inkább wav-okat látok)

djuice 2014.09.20. 19:34:25

@Prefetch:
Igen, mert a links azaz magyar verziónál a hívatkozások panel úgy müxik, hogy az oldal forráskódjából rászűr a már általam is jelzett <a href...> tagokra. Ezért látod a WAV hívatkozásokat azon oldalon, mert azok így vannak ott megírva. Az MP3-ak pedig így vannak kódolva:

<object type="application/x-shockwave-flash" name="dcdmp3player563" style="outline-color: currentColor; outline-width: medium; outline-style: none; visibility: visible;" data="http://www.quantec.com/typo3conf/ext/dcdmp3player/res/dcdmp3player.swf" width="290" height="24" id="dcdmp3player563">
<param name="wmode" value="opaque"/>
<param name="menu" value="false"/>
<param name="flashvars" value="titles=Klavier&artists=Classical Piano&autostart=no&loop=no&animation=no&remaining=no&noinfo=no&encode=no&checkpolicy=no&rtl=no&soundFile=http://www.quantec.com/fileadmin/plugin/tx_dcdmp3player/klavier_dry_qrs1982_diff_only__yardstick2498_diff_only_.mp3&playerID=dcdmp3player563"/>
</object>

Nekem pont az kéne hogy az ilyen <object ...><param ...> tagokra is lehessen szűrni valamilyen scripttel vagy user css-el. Lehet hogy Perlben kéne ezt feldolgozni szöveg szinten, csak ahhoz meg nem értek. :)

Prefetch 2014.09.21. 12:21:24

@djuice: Ez megtalálta az mp3 linkeket, esetleg segíthet:

addons.mozilla.org/hu/firefox/addon/copy-all-links

Vágolapra kimásolja, sortöréssel elválasztva, a duplikációkat kiszűrve és ami tényleg jó, hogy egyszerre az összes megnyitott fülből képes erre.

djuice 2014.09.25. 13:56:43

@Prefetch: Nagyon köszi, csak azt hittem ez Operában is megy. :(
Úgy látszik egyre sűrűbben tűzrókázni kellesz, pedig ott a youtube is akad rendesen nekem, Opiban meg semmi gond.

Erre van még vmi ötlet?
"S ha már itt tartunk, pl. user css-nél vagy nem tudom hol, hogy lehetne olyat csinálni, hogy a flash reklámokat ne egyenként az oldalak betöltésekor kelljen letiltani, hanem globál ne jelenjen meg egy új nyitott ablaknál se utána, viszont az adott oldal igényelte flash tartalom ami mondjuk hasznos, az működjön? Ugye jellemzően a reklámok oldalsávban vagy fölső banner sávban villognak, de pl mobilarena oldalán van középen a szövegtörzsben is."

Ryps 2014.10.11. 23:44:28

Kettő problémám lépett fel, elörre leszögezném hogy semmit nem állitottam..
12.17-es verzióm van. Képpel szeretném bemutatni.

1: itt a gond, hogy fekete a goodle, ez magában nem lenne baj de néha kitakar 1-1 fontos betűt/számot és idegesitő
kepfeltoltes.hu/141011/1061964985N_vtelen_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

2: youtube-n valamiért a komment szekció 2 napja nagyon sexy kinézetet választott magának. semmi sem olyan mint kellene, a betűk is összefolynak néha.
kepfeltoltes.hu/141011/991057009N_vtelen2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Nekomajin · http://nekomajin.wordpress.com 2014.10.12. 08:57:04

@Ryps:
Próbálj ki egy cache törlést! Viszont mivel mindkettő Google termék, elképzelhető, hogy megint az ő oldalukon van valami. Maszkolással se változik?

Ryps 2014.10.12. 21:44:01

Nemtudom miaz a maszkolás, zöldfülü vagyok. Cache-t hogyan kell törölni?

Nekomajin · http://nekomajin.wordpress.com 2014.10.12. 22:06:50

@Ryps:
A böngészési adatok törlésénél tudod törölni a gyorsítótárat.
A maszkolás azt jelenti, hogy másik böngészőnek hazudod az Operát. Jobb gomb az oldalon, oldalspecifikus beállítások, és a hálózat(?) fülön megtalálod ezt az opciót.

Ryps 2014.10.17. 15:22:31

elméletben töröltem mindent, és a maszkolás sem jött be :(

Nekomajin · http://nekomajin.wordpress.com 2014.10.17. 15:29:38

@Ryps:
A rendszeridő pontos értéket mutat?

csakugycsakugy 2014.10.18. 01:44:42

@Ryps: YouTube komment probléma nálam is elő jött. Próbáld meg a következőt:
- A komment szekció területén kattints a jobb egérgombbal. Válaszd ki a "Keret" menüpontot és azon belül kattints a "Megnyitás új fülön" menüpontra.
- A komment szekció megfog nyílni egy új fülön. Itt az üres részen kattints jobb egérgombbal és kattints a "Webhely beállításainak szerkesztése..." menüpontra.
- Megjelenik egy ablak. Kattints a "Hálózat" fülre, majd a "Böngésző azonosítása" szöveg melletti legördülőből válaszd ki az "Azonosítás Firefoxként" vagy az "Azonosító rejtése Firefoxként" opciót. A végén OK.
- Frissítsd a YouTube-os oldalt. Most jól jelenik meg?

csakugycsakugy 2014.10.18. 02:09:45

@Ryps: A régi stílus megjelenése (felső fekete sáv, régi kép kereső, stb.) a Google "büntetése", akkor ha az ember régi/elavult böngészőt használ.

Viszont, ami nálad van (a kereső doboz két széle) az érdekes. Arra gondolok, hogy talán valami kiegészítő buherálhat bele az oldalba. Ha nem telepítettél semmi ilyesmit, akkor pedig passz, nem tudom mi lehet.

Ryps 2014.11.09. 09:05:52

A youtube rész megjavult, köszike :).
Hát sajnos mikor feltelepitettem a elgujabb operát akkoris megmaradt ez a "büntetés". Apropó semmit nem telepitettem fel ezidőtájt.

szentark 2014.11.13. 12:17:09

Sziasztok! Nem müködik a Cib internet bank,
azt irja ki, h engedélyezem a bővitményt!
Gondolom a Java-ra gondol, de az engedélyezve van a beállításoknál! Nem tudná valaki megmondani, h mi lehet a gond?
Elöre is köszi a választ! :)

Cawington 2014.11.13. 17:32:59

Gondolom x64-es rendszered van?

Ahoz sajnos le kell töltened az x86-os online telepítőt innen, hogy működjön.

javadl.sun.com/webapps/download/AutoDL?BundleId=98435

szentark 2014.11.14. 04:54:57

@Cawington: Köszi! Majd este kipróbálom!

szentark 2014.11.14. 05:37:51

@Cawington: ÁÁÁÁ nem birtam várni estig! :)
Minen szép, minden jó minden tökéletes! Köszönöm a megoldást! :)

djuice 2014.11.24. 19:21:18

Amikor az agyam eldobom...
kepfeltoltes.hu/141124/3534144171_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Normálisak ezek a webfejlesztők kérdem én???

lilasanyi 2015.01.16. 07:31:51

Sziasztok!

Rég jártam erre, de csak azért, meg megelégedéssel használom a 12.17.1863 verziót. Kicsit lassú, néha nyűgös, a jóisten ramja sem elég neki, de szeretem. A napokban viszont elkezdett zaklatni, hogy ő márpedig frissíteni akar...mivel bezárt az opera, így nem engedtem neki, ellenben külön leszedtem valami rémséget, ami közölte hogy ő az új opera... Beállításokat, jelszavakat, ilyesmiket hogyan lehet átmenteni ebbe a googleklónba? Akárhogy próbálom, sehol semmi ismerőset nem találok...Ha erre akar frissíteni, akkor amíg pöfög, addig használom a régit. :-(

lilasanyi 2015.01.19. 09:19:13

Köszi, marad a régi Operám nyitva, amíg szuszog.

sBc 2015.01.19. 20:30:30

Lehet, hogy csak nekem nem okozott problémát ceruzát és papírt ragadni a jelszavak átmentéséhez?
50 jelszavat írtam ki.

Seeed 2015.01.31. 14:10:32

Sziasztok!
Lenne egy kis problémám. A cég, ahol dolgozok, üzemeltet egy oldalt. A lényeg, hogy azon keresztül tudom követni a rendeléseket, és mindent, ami csak az étteremhez kapcsolódik.
A problémám az az, hogy van olyan része az oldalnak, amit az opera letilt. Hiába kattitok arra, hogy blokkolás feloldása. Akkor sem engedi. Ki tudom valahol kapcsolni ezt a tiltást?
Eddig egyébként működött, csak uj a gépem, és win 8.1 Prot használok.
Az opera verziója Opera 27
Ha tudtok, akkor kérlek segítsetek.
Köszi előre is ;)

sBc 2015.02.03. 15:58:40

@Seeed: Szerintem ha képet tudnál mutatni a problémádról akkor több segítség lenne.

csakugycsakugy 2015.02.18. 20:11:24

Igen lehet nem ide vágó dolog, de megosztom veletek.

Lehet (sőt biztos), hogy sokan tudták, hogy a (Presto-s) Operába lehetőség van (natívan és) oldalspecifikusan blokkolni a bővítményeket (ez alatt elsősorban ugye a Flash-re gondolok, de ugye ott van a többi is: Silverlight, Java, stb.).

Nekem ez kellemes csalódás volt. Jó volt megint valami újat felfedezni a 12-es Operában! :D

Nekomajin · http://nekomajin.wordpress.com 2015.02.18. 20:17:06

@csakugycsakugy:
Az új Operában is, csak kicsit macerásabb. De a beállításokban ott van rá az opció.

csakugycsakugy 2015.02.18. 20:52:59

@csakugycsakugy: Átolvastam még egyszer a hozzászólásomat és lehet félreérthető amit írtam. A bővítmény blokkolásról már régebb óta tudtam, csak azt nem, hogy ez oldalspecifikusan is működik (eddig én mindig az opera:config-ba állítottam ezt be, pedig ott van a beállításokba is, így nem is figyeltem fel rá a "Webhely beállításainál"... XD).

csakugycsakugy 2015.02.18. 20:54:42

@Nekomajin: És tényleg... Ezért plusz pont jár az új Operának! :D Igaz sajnos nekem még mindig nem hozza az elvárt szintet, de én türelmesen várok. Meg már itt van a Vivaldi is. Kíváncsi leszek, hogy a közeljövőben, hogy fejlődnek majd a böngészők. :D

djuice 2015.03.12. 11:54:23

Az AdBlock pluginekkel miért lassul be az Opera és megy a cpu 100%-on fél óráig? Gyakorlatilag szarabb mint ha hagynám a flash reklámokat betölteni!
???

szentark 2015.03.26. 11:00:56

Sziasztok!

Az lenne a probléma, h ha uninstalállok egy progit, de beleette magát az Operába, és nem veszem észre,törlés után az Opera alap állapotra áll vissza! Minden beállításom megy a péróba!!! Mit kell mentenem, h vissza tudjam egyszerüen állítani a beáállításokat?

djuice 2015.03.26. 11:37:29

Valaki tudja hogy hol lehet ennél a régi verziónál kikapcsolni, hogy ne akarja magát frissíteni? Mindent átnéztem de nem találom! HELP PLEASE!

sBc 2015.03.28. 07:30:04

@szentark: Érdekes ez a beleette magát az Operába és nem veszem észre dolog, de ha a profil mappádat elmented akkor abból vissza tudod állítani a beállításokat.
A profilod elérési útját az Opera névjegyében megtalálod.

sBc 2015.03.28. 07:39:42

@djuice: Beállítások>Haladó>Biztonság>
??

Tomi1006 2015.05.02. 19:01:38

Sziasztok
Mi lehet a probléma?
youtube-n megnyitok egy videót és kiírja "nem sikerült betölteni a bővítményt"
Opera stable 28.0.1750.51
adtam hozzá YouTube™ Flash-HTML5 bővítményt de így se megy

Nekomajin · http://nekomajin.wordpress.com 2015.05.02. 19:46:51

@Tomi1006:
Frissítsd a flash playert, vagy állítsd be alapértelmezettnek a HTML5 lejátszót itt: www.youtube.com/html5?hl=hu

Tomi1006 2015.05.03. 11:16:20

@Nekomajin:
Igy se müködik :/ flash player-al gond szerintem nem lehet mert más böngészön megy a youtube

Nekomajin · http://nekomajin.wordpress.com 2015.05.03. 16:46:20

@Tomi1006:
A HTML5 lejátszót próbáltad?
Tartalomblokkolóval nem maceráltál?

Tomi1006 2015.05.03. 18:11:13

@Nekomajin:
próbáltam a HTML5 el is ugy se jó
nem maceráltam semmit. már letöröltem vissza feltelepítettem de akkor se megy

Nekomajin · http://nekomajin.wordpress.com 2015.05.04. 13:41:49

@Tomi1006:
Akkor passzolom. Még azt nézd már meg, hogy NPAPI vagy PPAPI flash van fent. itt: opera://plugins/

Tomi1006 2015.05.04. 19:06:54

@Nekomajin:
Nem látom egyiket se

ami van:
-Microsoft® DRM
Verzió: 9.00.00.4503
DRM Store Netscape Plugin
-Winamp Application Detector
Verzió: 5,6,2,3199
-Adobe Flash Player (2)
Verzió: 18.0.0.107
Shockwave Flash 18.0 r0
-Chrome PDF Viewer
-Microsoft® DRM
Verzió: 9.00.00.4503
DRM Netscape Network Object
-Windows Media Player
Verzió: 3.0.2.629
Npdsplay dll
-Facebook Video Calling
Verzió: 3.1.0.521
Facebook Video Calling Plugin
-Google Update
Verzió: 1.3.26.9

Nekomajin · http://nekomajin.wordpress.com 2015.05.04. 20:06:20

@Tomi1006:
-Adobe Flash Player (2)
Verzió: 18.0.0.107

Ez lesz az.
Viszont passzolom a problémát. Fogalmam sincs, mi lehet a hiba.

Tomi1006 2015.05.05. 21:08:13

az f*sza :/
akkor semmi ötlet?

djuice 2015.08.08. 19:20:06

Hali!
Opera 12.16 alól vagyok, most Linux Mintről.
A weboldalakon a flash bővítmény rendszeresen összeomlik (pl. youtube lejátszhatatlan).
Tud erre vki segítséget?
Verzió: Shockwave Flash 11.2 r202

Nekomajin · http://nekomajin.wordpress.com 2015.08.08. 19:39:19

@djuice:
Az a verzió több, mint három éves, de azóta nincs új NPAPI Flash Linuxra, csak biztonsági frissítéseket kap. Valószínűleg az az oka, hogy egyszerűen alavult.

Rustyjames 2015.08.08. 22:48:23

@djuice: Ha legújabb flash kell akkor telepítsd a Chrome-ot , Debian csomagnak jónak kell lennie mintre is. A repóban lévő elavult verziót nem érdemes feltenni se , talán pár év és már sehol nem lesz szükség flashre , addig is még mindig a chrome a legkomfortosabb megoldás.

djuice 2015.08.12. 03:28:24

Az a pár év még 10 is lehet! A Java is ugyanígy döglődik és semmire sem jó csak géplassításra, mégsem hal ki. Ill ahol grafikus megjelenítésre használják mint beépülő, oda inkább SVG-t kellett volna jobban felkarolni szvsz.

Chrome, Firefox, Chromium, Vivaldi, Konqueror, Midori mind ki lett próbálva, de vagy el sem indulnak vagy összeomlással kilépnek.
Tök jó hogy a 12-es Opera meg egyedül szeli a vizet Minten. Ha tiltom a flash plugint youtube html5-be vált és megy! :D Sajna az ehte flash oldalaknál ez nem járja (pl. mediaklikk.hu ahonnan nem tudok lejátszani így) de a böngi legalább nem, csak a plugin omlik össze, szóval a vén Opera még úgy ahogy állja a sarat. A funkcióit meg semmiért nem adnám cserébe!
Mellesleg van egy tipp hogy a régi AMD procim SSE2 támogatás hiánya miatt van az összeomlás. Majd kiderül...
Délután megnézem egy Debiannal mit csinál.

Rustyjames 2015.08.12. 19:25:17

@djuice: Nekem java sincs fent meg a flash sem és egyik se hiányzik:))
Hát ha mindegyik összeomlik akkor ott az os-be is kell hogy legyenek hibák... Debianon elindul mindegyik , még a játékaim (war thunder) is.
Régi szép volt és jó , de már nem használom , mert magasról tesznek a fejlesztésére... ilyenkor jönne elő , mi lenne ha nyílt forrású lenne és lehetne továbbfejleszteni , így meg hagyják elsorvadni. Most látom , lehet még fel is vásárolják a céget...fasza...

djuice 2015.08.24. 18:26:55

@Rustyjames: Nézzd már meg légyszi ezt lejátsza-e nálad flash nélkül, mert nálam már flashel sem!
www.mediaklikk.hu/video/idojaras-jelentes-2921/

vagy ez: www.mediaklikk.hu/radio-lejatszo-kossuth/?date=2015-08-24_17:30:00&ch=mr1

ill. ezen vmelyik műsor: http://hangtar.radio.hu/kossuth#!#2015-08-24

Rustyjames 2015.08.24. 19:17:27

@djuice: Megnéztem neked.
Kossuth rádiót ment Iceweasel-ben (Firefox) flash nélkül , az első link nem indult el. Utána azt megnyitottam chrome-ban és úgy már jó volt.

Azt persze figyelembe kell venni , hogy abbana legújabb flash van , nem úgy mint a repoban.

djuice 2015.09.06. 16:37:06

Igen, köszi, flashhel megy azt tudom, de anélkül nem és azt írtad hogy neked nem is hiányzik a flash, tehát ha vhogy mégis ment volna, az érdekelt volna.

Másik kérdésként, Operában (v.12) hogy lehetne letiltani a flasht csak a youtube oldalaira? Olyankor automatikusan HTML5 formában tölti be a videókat és az akadásmentesebb lenne nálam.

djuice 2015.09.06. 17:16:07

@djuice:
Na, sikerült ráakadnom.

www.youtube.com/html5
HTML5 lejátszó kérése gomb megnyom középen (-:

Rustyjames 2015.09.06. 21:16:50

@djuice: Na , ezzel még én se találkoztam idáig , de beállítottam ezt , bár nálam úgysem volt más lehetősége a html5-ön kívül:)
Ff-ban egyébként about:configban is vannak html5-re vonatkozó beállítások amelyekre nemrég akadtam rá. Bővebben itt: wiki.manjaro.org/index.php?title=Firefox_about:config_edits , az enable full html5 player résznél.

sBc 2015.09.12. 20:57:11

Üdv!

Tévén is netezek, így vettem egy vezeték nélküli billentyűzetet, amibe beépített tapipad van és tudja a kétujjas dolgokat a csíptetős nagyítást is.
Az Operán méretezni is tudom így a lapokat.
Na ezt akarom kikapcsolni, mert gyakran véletlenül feleslegesen bele nagyitok az oldalakba.
Vivaldinál nincs ilyen, ott nem működik a nagyítás.

Nekomajin · http://nekomajin.wordpress.com 2015.09.13. 19:33:23

@sBc:
Egyébként használod a nagyítást más programban? Mert ha nem, akkor a legegyszerűbb kikapcsolni a touchpad driverében.

Rezső Solymosi 2016.01.15. 11:23:08

Hogyan lehet szabályozni, hogy PC-en (op.rendszer: XP) automatikusan ne frissítsen az Opera? Az új verziókkal nem tudok sem videókat sem filmeket nézni. Tehát, hol kellene beállítanom, hogy a frissít előtt rákérdezne, hogy akarom-e?

Nekomajin · http://nekomajin.wordpress.com 2016.01.15. 15:35:23

@Rezső Solymosi:
Olyat nem tudsz. A feladat ütemezőből kitörölheted az Opera bejegyzését, de akkor egyáltalán nem fog frissülni.

Rezső Solymosi 2016.01.17. 10:40:19

@Nekomajin: Köszönöm. Már ez is nagy segítség.

Nekomajin · http://nekomajin.wordpress.com 2016.02.16. 15:29:59

Kijött egy biztosnági frissítés a régi Operához és a levelező klienshez is. Letiltottak pár elavult protokolt.

djuice 2016.05.13. 13:01:02

Egy áramszünet után úgy összeomlott az Opera, hogy azóta ilyen robottal a fejlécben jelenik meg szinte minden oldal és balra összeugrik az összes website.
kepfeltoltes.hu/160513/V_g_lap01_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Hogy lehetne megreparálni?
Újratelepíteni nem szeretném, mert millió mentenivaló lenne vele és erre se időm, se türelmem, se szakértelmem.
Köszi!

djuice 2016.05.13. 13:02:45

@Nekomajin: azt bizt.fissítést hogy lehet telepíteni a meglévő alá?

Nekomajin · http://nekomajin.wordpress.com 2016.05.13. 17:29:43

@djuice:
Ott van a fenti menüben a letöltések alatt a régebbi verziók. Leszeded, telepíted.

djuice 2016.06.01. 13:27:39

Bocs, talán lemaradt.
Mi a tökömtől ugrik össze minden weboldal? Mit kéne kipofozni a böngiben?

kepfeltoltes.hu/160601/V_g_lap01_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

kepfeltoltes.hu/160601/V_g_lap02_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

djuice 2016.07.18. 14:53:11

Tudja valaki hogy külső script fájl, vagy magába a böngészőbe integrált kód állítja elő pl. a weboldal linkek vagy információk kivonatát? Hol lehetne ezt megtalálni?

djuice 2016.07.19. 21:53:24

A 12-es Operában van a CTRL+L parancsra előjövő Linkek lap vagy az oldalpanelen elérhető Információk oldal ami az adott aktív html lap bizonyos elemeiről ad információt.
Ha én szeretnék ilyet csinálni vagy csak módosítani, testre szabható-e ez vmi adott fájlban vagy a böngésző integrált része?
Pl. szeretnék olyan funkciót hogy ne csak a linkek hanem a képek firrásai is megjelenjenek mondjuk előnézettel, mint réges rég az előd verziók cache böngészésében...

Nekomajin · http://nekomajin.wordpress.com 2016.07.20. 00:42:47

@djuice:
chrome* API-k segítségével megoldható. Ez kell neked: developer.chrome.com/extensions/content_scripts

Gyakorlatilag egy scriptet injektálsz be a weboldalba. (Mint régen a userJS-ek meg greasemonkey cuccok, csak ez homokozóban van.) A scripttel ki tudod nyerni a DOM-ból a szükséges dolgokat, aztán azokkal már azt csinálsz, amit akarsz. Mehet a konzolba, eszköztár buborékba, oldalsávba.

djuice 2016.07.20. 14:18:57

Nekem ez így sok még egyszerre szakmailag! Lassítsunk! :)
A user JS-t mindig is akartam tanulmányozni és saját szám ízére átírni, csak hát nagyon lassan haladok a JS elsajátításával, mondhatni szabad szombat délutánonként kedvtelésből, mikor van épp rá időm. :)
Megnézem majd a chrome apikat is, ha csak nem omlik össze tőle a böngi, mint a múltkor is ismeretlen okból...
Inkább erre a konzol használatra, oldalsáv moddolásra kérdeznék rá hogy is kéne elkezdeni?
Régebben azt találtam ki, hogy egy iframeben beszúrkálom jegyzetekből a működő adott lekérdező scripteket, de arra sincs konkrét utalás vagy példa, hogy a JS ezt képes-e így külön linkről vagy már betöltött html lapból átemelni? Az is megoldás lenne persze, ha adott lap betöltésekor a saját user JS-t használná, de már megint ez előbb említett problémánál vagyunk akkor...

Nekomajin · http://nekomajin.wordpress.com 2016.07.20. 18:11:04

@djuice:
Az a probléma a te ötleteddel, hogy manapság ilyet már nem lehet csinálni. Régen működött ez a dolog, de a cross site scripting hatalmas biztonsági rés. Gondolj bele, hogy mi történik, ha egy olyan kártékony program kerül a gépedre, ami egy apró scriptet injektál néhány világszinten népszerű oldalba, aztán elküldi a login adatokat egy távoli szerverre.

Régebben ezt simán meg lehetett csinálni, de manapság külső scriptet (pl.: user JS) már csak ellenőrzött körülmények között lehet egy oldal kódjába injektálni. Van erre chrome.* API, jól is működik, csak kicsit tovább tart megoldani, mint például a régi Operával.

Tanulmányozd át azt az oldalt, amit linkeltem, meg a teljes API dokumentációt! Vannak minta bővítmények is, amiknek meg tudod nézni a kódját. Amit te akarsz, azt tulajdonképpen viszonylag egyszerű megcsinálni. Szerintem van is már hasonló bővítmény, ha nem is az Opera, de a Chrome katalógusában biztosan.

Illetve van a Chrome/Operához is Greasemonkey meg pár hasonló bővítmény. Így csak a user JS-t kell elkészítened, és a bővítmény intézi a többit. A user JS-ben meg lehet az a kimenet, hogy a console.log() függvénnyel kiíratod az eredményeket. Ha neked nem kell csicsás GUI, akkor így a legegyszerűbb.

djuice 2016.07.23. 15:47:07

Kösz, majd próbálgatom. Nem akarok hekkelni, csak pár kényelmi egyszerűbb funkció kellene, mint ahogy a linkekre pl. van is eleve gyárilag...

kaamir 2016.12.14. 12:22:00

A legújabb verzióban (42.0.2393.85) a beágyazott tartalmak nem jelennek meg. Azt hittem talán a beépített reklámblokkoló, de nem. Kikapcsolva is ugyanez.

s27.postimg.org/ua6yko7dv/screenshot_444_hu_2016_12_14_12_17_07.png

s27.postimg.org/ghsjp1gmb/screenshot_comment_blog_hu_2016_12_14_12_13_55.png

Az a funkció egyébként hova lett, hogy megjegyezte, hogy egyes keresőmezőkbe mire kerestem rá korábban, mit írtam be, és felajánlotta?

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2017.01.18. 09:55:27

@sBc: Kicsit késve, de csak teljesült a kívánságom. Kérdés, hogy lementették-e a megfelelő emberek, akik tudnak vele mit kezdeni. Mostanában az Otter browser is egyhelyben toporog, gondolom a Chromium korlátai miatt.

sBc 2017.01.18. 11:07:26

@penge™: Gondolom attól hogy kiszivárgott a kód még felhasználni illegális.

Nekomajin · http://nekomajin.wordpress.com 2017.01.18. 11:42:15

@sBc:
Le is tiltatták mindkét repót az Opera jogászai, amibe feltöltötték. A Mini szervereken meg a TV-s cuccokban még mindig a Presto fut.

Juraviel.Ihuan.Bedvin 2017.01.24. 18:13:08

@Nekomajin: Szia!

A segítséged kérném. Egy ideje az Operával egyes videóoldalak videó nem indulnak el, nem töltődnek be, vagy hibaüzenetet kapok.

Pl. az indavideo.hu bármelyik videóját elindítva először azt írta ki, hogy "Frissítse az ablakot", majd a legutóbbi frissítés óta a "Hiba történt..." üzenet jelenik meg.

Már újratelepítettem az Adobe Flash-t, a Javát, magát a böngészőt is, kikapcsoltam a reklámblokkolást. A testvérem gépén nincs ilyen probléma.

A CTRL+SHIFT+J gombokat megnyomva a Console a következő hibaüzeneteket adja:

Access to Font at 'http://assets.indavideo.hu/fonts/indavideo.woff' from origin 'http://indavideo.hu' has been blocked by CORS policy: No 'Access-Control-Allow-Origin' header is present on the requested resource. Origin 'http://indavideo.hu' is therefore not allowed access.

XMLHttpRequest cannot load forrest.adverticum.net/inapp/user/. No 'Access-Control-Allow-Origin' header is present on the requested resource. Origin 'http://embed.indavideo.hu' is therefore not allowed access.

Mi lehet a probléma? A választ előre is köszönöm!

Nekomajin · http://nekomajin.wordpress.com 2017.01.24. 19:24:26

@Juraviel.Ihuan.Bedvin:

A Java appletek már nem futnak a Chromium alapú böngészőben, úgyhogy ha másra nem kell, akkor akár le is törölheted. A Flashnél biztos, ami biztos, nézd meg, hogy NPAPI vagy PPAPI verzió van fent. opera:plugins -> kikeresed, a típusnál írja. Az NPAPI-t szintén törölheted.

A hibaüzenetekat a konzolban azért kapod, mert az oldal olyan dolgokat akar behúzni, amik másik domainről származnak, és ezt a böngészők nem szeretik, csak ha a HTTP fejlécben engedélyezve van.

Nem tudom, hogy a kettő közül melyiknek van köze a hibához. Azt megpróbálhatnád, hogy a devtools -> applications fülön törlöd az összes webhelyadatot az Indavideóhoz, nyomsz egy frissítést, és hátha működni fog.