Magyar Opera

A kérdés: Mióta használod az Operát? +eredmény

A szavazás április 13-án indult, és a mai nappal lezárult, az eredményt alább láthatjátok. Ami rögtön megállapítható: a régi Opera felhasználók vannak többségben, arányuk elég meggyőző a újoncokkal szemben. Persze, lehet, hogy a régiek többször is szavaztak, az újak meg nem nagyon erőltették magukat.

A különféle okos oldalstatisztikáknak hála sok információt megtudunk a honlap látogatóiról (böngésző verziója, operációs rendszer, hogy találtál ide...). Azonban nem eleget ahhoz, hogy a felhasználókról teljes képünk legyen. Ezért itt és most felteszem az engem régóta foglalkoztató kérdést: Mióta használod az Operát? A cikkek stílusát és témáját tekintve szerintem nem mindegy ugyanis, hogy látogatóink mennyire, és milyen régóta ismerik a böngészőt. A hozzászólásokra ebből a szempontból nem nagyon építhetünk, talán egy egyszerű kérdésre szívesebben válaszolnak a "rejtőzködő", csak cikket olvasni ide járók is.

A bejegyzéshez tartozó fórumban várjuk a véleményeteket a szavazásról (konkrétan és általánosan is), illetve szívesen fogadjuk az esetleges ötleteiteket, hogy mi legyen a következő kérdés. Szavazásra fel!

A végeredmény:

A szavazás eredménye

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaropera.blog.hu/api/trackback/id/tr8158292

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2007.04.13. 21:07:25

Én valamikor 2000-ben találkoztam vele először (úgy emlékszem Opera 5), de csak a 6-ostól kezdtem el komolyabban használni. A füles böngészés, az egérmozdulatok, meg a popup blokkoló fogott meg akkor.

Nike · http://usite.hu/oblog/ 2007.04.13. 21:29:52

A '2-3 eve'-re szavaztam, de igazabol pontosan nem tudom. Kb. 8-as opera korul, mar nem is tudom, hogy miert tertem at, de korabban firefox-os (azaz firebird, akkro meg, meg phoenix, vagy mi) voltam, de valami midnig behalt rajta.

Lodovik Trema · http://lodovik.blog.hu 2007.04.13. 21:55:25

Nálam az Opera 5 volt az első, P1es gépem volt, 32 MB memóriával, és ez volt az egyetlen böngésző, amivel nem okozott gondot a gép lassúsága. :]

Utána a gép cserélődött, de az Operától csak nem sikerült megválni. Egy rövid időre elkapott a Firefox hype, de elég nagy csalódás volt ahhoz képest, hogy mekkora rajongói bázisa van. [Közel fél évig használtam, és az elég volt]

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2007.04.13. 22:01:13

Én nem igazán emlékszem az elsőre, a 6-ost biztos, hogy már haszáltam, talán az 5-öst is (kb 2001 végéről van szó). Igaz, akkoriban nem neteztem annyit, mint ma :). A két legkorábbi verzió ,ami megmaradt bennem (verziószám alapján), az a 7.23 (kő stabil volt), és a 7.54u2 (ami valami új funkciót tudott, csak nem emlékszem mi volt az), amit közvetlenül a 8-as váltott (közben azért volt egy 7.60-as béta változat, ami emlékeim szerint sosem jelent meg hivatalosként)

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2007.04.13. 22:02:11

20 szavazat után vesztésre állnak az újoncok :). De nyilván még kevés volt az idő...

opera · http://bartosslajos.atw.hu 2007.04.13. 22:20:21

Én asszem a 8.5-ös ota használom, de nemtudom, hogy az mikor jelent meg, a dátum mellé kellet volna esetleg verziót is irni, csak arra senki sem emlékszik:)

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2007.04.13. 22:28:35

verzió vs. évek:
en.wikipedia.org/wiki/History_of_the_Opera_Internet_suite

A 8.5-ös változat 2005 szeptember, tehát az 1-2 a te helyes választásod.

Feltettem az Opera 5-6-7-et :) Az 5-ös csak dereng, a 6-os már biztosan megvolt. Ezzel a két verzióval nem megy a Magyar Opera... A Presto belű 7-es már jó, a ma látható felépítés és design innen eredeztethető (7.54u2 van fenn). Hihetetlen, de még a 6-osban is oththonosan mozgok (5 már érdekesebb). Aki régebbi verziókat szeretne kipróbálni annak ajánlom a "múzeumot":

arc.opera.com/pub/opera/win/

smv · http://www.verse.hu 2007.04.14. 00:28:20

Én a 7.x -el kezdtem (nem emléxem pontosan, de 7.5 előtt az biztos).
Érdekes, hogy akkoriban azért elég sok honlapot rosszul kezelt, és mégis annyira megszerettem, hiszen ilyen kényelmes böngészővel azóta sem találkoztam.

sydd 2007.04.14. 02:55:12

Én is 7.x -el kezdtem a 7.23 elott vmikor.
Azért kezdtem el használni mert akkor még win98-om volt, explorerrel.
Az explorer meg naponta kb 3x lefagyott, és ilyenkor ugye fagyott az
egész windows is :).(na meg az magától is szétment ugy 6-8 óránként oo a régi szép idők)Akkor lett egy életre eleegem az explorerbol.A netscape meg nem tetszett, mert kb 3 percig tartott amig elindult, és volt vagy 80 mega(akkor meg nem volt firefox).
Mondjuk a 7.x opera se volt betonstabil de legalább nem kellett az egész windowst újraindítani

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2007.04.14. 09:05:03

Igen, abban az időben elég instabil volt az Opera win98-on, de csak azon (illetve főleg azon). De hát win98-on nem csoda :)

Lalo 2007.04.14. 10:23:35

Sokkal pontosabb felmérés lehetett volna csinálni, ha kapunk egy kis segítséget. Ahogy olvasom a hozzászólásokat a legtöbben csak találgatnak. Arra általában emlékszünk, hogy melyik verziót használtuk először. Célszerű lett volna legalább ezeket felsorolni.

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2007.04.14. 10:54:25

Lalo: Van igazság abban amit írsz, ugyanakkor én pl. jobban emlékszem az időre, mint a verzióra :), amire nem is emlékszem pontosan (5 vagy 6? Talán az 5 legvége, és mindjárt a hatos, ami 2001 novemberi). Mindenesetre könnyítésként odaírtam a körülbelüli verziókat, illetve egy korábbi hsz-ben linkeltem egy "Opera történelmet".

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2007.04.14. 10:56:31

Az Opera 8 meghatározás a legpontosabb, ugyanis szinte napra pontosan 2 éve jelent meg :) (2005. április 19.).

Ingyenessé az Opera 8.5-től vált, ami szintén ugyanebbe a kategóriába esik, hiszen kb. fél évvel követte a 8-at.

hana 2007.04.14. 11:29:40

a linux counter tanusága szerint 2004. áprilisától használok linuxot és előtte már egy-két évvel operáztam, így emlékszem. kezdetben linuxon nagyon csúnya volt, de a gyorsasága verhetetlen volt.

hana 2007.04.14. 11:55:36

dehogy, 2003-tól

Penge™ (törölt) 2007.04.14. 13:15:15

Már a 8.00-tól használtam, de akkor még csak ritkán wapra. A 9.0-tól kezdtem el aktívan használni mindenre.

Zoli · http://myopera.com/zoligrg89 2007.04.14. 14:29:42

Sziasztok!
2006 juliusatol(kb.) v9.01-tol
hasznalok Operat.Amiota van netem itthon. :D
A doksi.hu-n akadtam ra.
Nagyon okosnak, de nehezen kezelhetonek irta le az oldal.En azert is letoltottem, de a gyakori fagyasok miatt meguntam,es 1-2 honapig nem hasznaltam(helyette IE-t).
Miota megismerkedtem az egermozdulatokkal, es azt kovetoen sok mas funkciojaval keptelen vagyok mas bongeszohoz alkalmazkodni!
Es a fagyasok is megszuntek ;)

fraki 2007.04.14. 18:25:40

Nekem könnyű volt szavazni, mert biztos, hogy több, mint 5 éve:) Egy 486-os thinkpadon használtam sokáig, 8 megával, win95-tel. Elég instabil volt akkoriban, sokszor kellett explorerhez nyúlni... De a fastest browser on earth akkor is igaz volt.

opera 4ever 2007.04.14. 18:30:55

hi!
melyik és mikor volt az első lapozófüles opera? (a mozilla vagy a firefoxnál elöbb vagy késöbb?)

Lali_ 2007.04.14. 19:13:58

Szerinem a 7.0-ás óta(2003.01): www.opera.com/docs/changelogs/windows/700/
"tabbed browsing"

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2007.04.14. 20:41:50

Előbb volt, mint Mozillában (FF meg nem is létezett). Opera 5-ben már biztos, hogy benne volt (sőt, már az 1 is többablakos volt), mert tegnap kipróbáltam :).

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2007.04.14. 21:33:50

Sőt, az 5-ben is van egérmozdulat. A "fülek" meg alul voltak.

Akit érdekel, itt egy magyar verzió (2,3MB :)): arc.opera.com/pub/opera/win/512/hungarian/ow32huen512.exe

Azért ez ma már kissé fapados. De még megjelenít néhány honlapot :). A 6-os nagyon más, a 7-essel meg szinte otthon érzitek magatokat ;).

opera 4ever 2007.04.14. 22:07:15

köszi a válaszokat, lenne még egy kérdés: ezt a lapozofül dolgot az opera sajátöteletből csinálta (mint a gyorshívó), vagy már más böngészőbe elterjett?

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2007.04.14. 22:15:07

Ha jól emlékszem, a Netcaptor volt az első ilyen füles böngésző, de nem volt igazán elterjedt (nem láttam soha). Ezután az Operában vezették be. De az Opera füles böngészése eléggé különbözik a többiekétől, mert ez valójában MDI (több ablakos felület), ahol fülek jelzik az ablakokat. Ez azt jelenti, hogy ellentétben mondjuk a Firefoxszal, itt egy fület le tudsz kicsinyíteni, meg tudsz jeleníteni kis ablakként az Operán belül, egymás mellé rendezheted őket. Kattints jobb gombbal egy fülön, és nézd meg a Rendezés alatti pontokat (pl. lépcsőzetes, mozaikszerű). Na kicsit elkanyarodtam, szóval azt akartam ezzel mondani, hogy bár az Opera 1-ben 1996-ban még nem voltak fülek, de több ablak már akkor is volt. Később sem voltak igazi fülek, inkább gombok, pl. Opera 5-ben. Azt hiszem Opera 7-ben néznek ki ezek a gombok úgy, mint a fülek, de a funckiójuk már korábban megvolt.

Opera innovációkról itt olvashatsz: magyaropera.blog.hu/2005/10/25/innovaciok_operaban

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2007.04.14. 22:16:20

Nem tudom pontosan. Az Opera kezdetektől több ablak egy ablakban elvet követte, ezt azonban nem nevezhetjük igazán füles böngészésnek. Úgy tudom, hogy 1-2 böngésző megelőzte, de eléőnyük nem nagy, és maguk a böngészők sem jelentősek. Ha tudsz angolul:

"The NeWS version of UniPress's Gosling Emacs text editor was the first commercially available product to pioneer the use of multiple tabbed windows in 1988. It was used to develop an authoring tool for the Ben Shneiderman's HyperTIES browser (the NeWS workstation version of The Interactive Encyclopedia System), in 1988. HyperTIES also supported pie menus for managing windows and browsing hypermedia documents with PostScript applets. Don Hopkins developed and released several versions of tabbed window frames for the NeWS window system as free software, which the window manager applied to all NeWS applications, and enabled users to drag the tabs around to any edge of the window.

Six years later, in 1994, BookLink Technologies featured tabbed windows in its InternetWorks browser. Independently, the founders of Opera built an MDI-based browser in the same year (via a technical preview not available publicly; a public release was made in 1996). The tabbed interface approach was then followed by the Internet Explorer shell NetCaptor in 1997. These were followed by a number of others like IBrowse in 1999, Opera in 2000 (with the release of version 4), Mozilla in 2001 (through the MultiZilla extension in April of 2001 and a built-in tabbed browsing mode added to Mozilla 0.9.5 in October of 2001), Konqueror 3.1 in January 2003, and Safari in 2003. As of 2006, most graphical web browsers support a tabbed interface, including Internet Explorer 7. Software, such as the freeware AM Browser, is also available to add a TDI around earlier versions of Internet Explorer. OmniWeb version 5, released August 2004, includes visual tabbed browsing which displays preview images of pages in a drawer to the left or right of the main browser window. Avant Browser, Maxthon and Slim Browser are some of the most popular tabbed browsers using Internet Explorer's rendering engine." (forrás: en.wikipedia.org/wiki/Tabbed_document_interface#Tabbed_browsing)

opera 4ever 2007.04.15. 00:28:08

Köszi karaj és cousin333! "Ha tudsz angolul" --> sajna nem :D

kissipos · http://www.spanyolnatha.hu/ 2007.04.15. 01:47:12

2003 decembere óta használom és azóta töretlenül kitartok mellette (eltekintve attól a havi egy-két alkalomtól, amikor firefoxot kell használnom, mert némely lap nem jelenik meg rendesen). 2003-ban már megjelent a 7-es Opera, de én használtam egy darabig a 6-ost, mert elsőnek azzal találkoztam, (talán) a szoftverbázis oldalán, és azt töltöttem le. Utána elég hamar áttértem a 7-es vonalra...

legrady90 2007.04.15. 11:36:25

Az Opera 10 jelenleg holtart, jelenleg mit lehet tudni róla?

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2007.04.15. 16:50:32

Én annyit tudok, amit egy korábbi cikkben meg is írtunk:
magyaropera.blog.hu/2007/02/16/az_opera_bongeszo_jovoje

Szerintem már erősen arra összpontosítanak, és a 9-et már csak pofozgatni fogják, esetleg behoznak 1-2 kisebb új funkciót (mint pl. a Gyorshívó)

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2007.04.15. 17:52:44

Az Opera 10 kódneve Peregrine, és keményen fejleszik, de sajnos nem volt alkalmam még kipróbálni... Bár ha kipróbálnám, akkor sem írhatnék róla :(

Penge™ (törölt) 2007.04.15. 18:57:59

"De az Opera füles böngészése eléggé különbözik a többiekétől, mert ez valójában MDI (több ablakos felület), ahol fülek jelzik az ablakokat."

Hát igen, van még olyan feature, ami Firefoxban 1000 kiterjesztéssel sem pótolható.

Miért ne beszélhetnél róla? Annyira szerintem nem ellenőriznék, hogy külön ráállítsanak egy magyarul tudó illetőt, aki átfésüli a magyar webet és ellenőrzi, hogy milyen információkat szivárogtattak ki a tesztelők és ezeket lefordítja a fejlesztőknek. :)
Meg nekik se jönne rosszul egy kis háttérreklám, mert minél több fórumon kerül szóba, annál nagyobb az esélye, hogy többen váltanak.

Lali_ 2007.04.15. 20:11:57

sztem szerződés miatt, vagy tévedek?

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2007.04.15. 20:48:07

Pontosan, a fordításhoz alá kellett írjak egy titoktartási szerződést, amit szerintem elég komolyan vesznek, legalábbis ha olyan infót küldenek, ami még nem publikus, mindig külön ki is emelik, hogy erről egy szót se. Valahol érthető, ez a zárt forráskód következménye. Viszont ha nyílt forrású lenne az Opera, akkor a Minimo (mobil Firefox) már rég lekörözte volna az Opera Minit :P

laposgyik 2007.04.15. 20:50:22

Nem emlékszem mióta használom az operát, de az Install direcorymban a 6.05-s verzio még megvan. Nekem a fülek és a nagyítás jött be leginkább. És annyira rászoktam, hogy már nem is netezek nélküle.

Penge™ (törölt) 2007.04.15. 23:44:09

Meg a nyílt forráskód másik hátránya, hogy bárki bármikor sokkal egyszerűbben írhat rá káros programot, mert előtte van az egész forráskód a hibákkal és biztonsági résekkel együtt, amit kihasználhat.

kissipos · http://www.spanyolnatha.hu 2007.04.16. 01:49:10

Meg a nyílt forráskód előnye, hogy "több szem többet lát". Az sem helytálló, hogy ha valaki rést/hibát talál egy nyílt forrású programban, akkor azt ő kihasználja. Vannak még olyan emberek, akik nem ártani akarnak, hanem épp ellenkezőleg, minél jobbá tenni a programo(ka)t...
A zárt forrásnak is van előnye, de hátránya is van. Pl. egy zárt forrású programnál ott a titoktartás, és ha találnak egy hibát, akkor azt akár több hónapig is elhallgathatják. Ez nyílt forrásnál nem lehetséges.

Csopi · http://blog.csopi.hu 2007.04.16. 12:48:46

Én még 5össel kezdtem szerintem. Keményen toltam a dial uppot- és minden sec számított. Az rtl2 éjszakai híradójában mondtákhogy "The fastest browser on earth". Há mondom ez nekem kell. Azóta nem tudnék nélküle élni kb.
tabok mouse gestikure mail. Minden ami kell gyorsan.
Igaz mostanában azt vettem észre ha bezárom a folyamatok közt még ott van ramot fogyasztva, de hát nem sűrűn zárom be:)

pityulee™ 2007.04.16. 14:52:24

én 2005. októbere óta használom igazán az Operát (azóta van netem)
előtte csak suliban használtam, pl: különösen jól jött amikor vmi oldal le volt tiltva IE-ben.. :)
a legelső ver. tán 6.x volt amit láttam, de nem tuti

nekem a testre szabhatóság, és a kényelem volt ami nagyon bejött. különösen egérgesztusokkal hódított meg engem

nagyon sok minden van amin javítani kéne még, de akkor is maradok Opera felhasználó, hiszen összességében akkor is az Opera a legjobb.
bár ez ugye mindenkinek 1értelmű :)

Lali_ 2007.04.16. 18:18:30

"különösen jól jött amikor vmi oldal le volt tiltva IE-ben"
Ejnyebejnye....

l90 2007.04.17. 13:39:22

Én elöször operát a telefonon használtam (opera mini). Aztán láttam hogy PC-re való is van (ugyanis akkor még csak hirét se hallotam operának)és kiprobáltam...
Azóta ezt használom, és mindig egyre több ujdonságot veszek észre benne, egyre jobban teccik

sharkybacsi 2007.04.18. 23:05:54

Én még 1000 éve kezdtem használni az Operát a 3.60-as verzió korában. Emlékszem nagyon tetszett, hogy egy ablakban több oldalt is megjelenít, de akkor még nem voltak hozzá gombok(most ugye fülnek hívjuk) Morfondíroztam is rajta, hogy írni kéne, hogy valami Windows tálca-szerű megoldással mennyivel kényelmesebb lenne a program, de aztán az én ráhatásom nélkül is rátaláltak a helyes útra :)
Amikor aztán végre megjelent ez a funkció, akkor még alul volt alapbeállítás szerint, most is az első dolgom alulra tenni a fülsávot telepítés után.

zseko 2007.04.20. 08:55:56

Most néztem szét a lemezeimen és találtam egy 3.62-es operát, szóval bizton állíthatom, hogy több mint öt éve :) A több ablakos megjelenítés nagyon tetszett, a mérete is, és a gyorsasága is. Igaz volt egy időszak, amikor nem használtam, de akkor netem se volt :) Viszont ahogy lett net, allig vártam, hogy újra feltehessem :) Amelyik haverom gépéhez hozzáférek, arra fel is teszem :D Ami legjobban bejön nekik is, az a füles böngészés, és hogy megmaradnak a megnyitott lapok a következő indításkor is. Még most is van ami újdonság, pl. hogy a címsor alatt legnyíló kis 'izét' tele lehet pakolgatni mindenfélével.

Soockit 2007.04.23. 22:55:22

Sziasztok!

Nem tudtam, hogy hova tegyem fel a kérdésem. Azt szeretnémkérdezni, hogy ha van egy oldal ahol kiszeretném jelölni az oldal egy részét, de abban van egy kép vagy több is, akkor az Opera, miért csak a szöveget jelöli ki, és miért nem jelöli ki a képet is. Az IE kijelöli a képet is. De minden ilyen honlapnál macerás áttérni az IE-re. Meg nem is akarom, mert sok a gond vele és az IE7 még rosszabb és instabilabb, mint az IE6. Nekem minden gépemen fagy, nem is keveset, nincs olyan nap, hogy ne fagyna, pedig csak nagyon kevés oldal van amit azzal nézek.

Előre is köszönöm a választ!

Üdv.: Soockit

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2007.04.24. 09:21:29

Szia Soockit!
Sajnos ilyet nem tud az Opera, csak szöveget tudsz kijelölni.

opera11 · http://www.onlineforditas.extra.hu/ 2007.04.24. 17:47:21

Marad a jobb katt a kép fölött és kép másolása vágolapra

opera11 · http://oktatovideo.extra.hu 2007.05.01. 20:14:07

Már kínai és tajvani opera.com is van...magyar meg még mindig nincs...:(

Penge 2007.05.01. 22:16:46

Mert a kínaiakban és taivaniakban nincs benne a tipikus magyar "Majd a másik megcsinálja" szellem. :D Ezért nincs többek között még magyar spellcheck sem. Én csinálnék, csak sajnos nem tudok programozni. Operás oldal meg itt van ez meg a magyar Opera Watch. :)

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2007.05.01. 22:32:34

Ha rajtam múlna, lenne magyar Opera oldal is, de sajnos nem rajtam áll. Az meg túl nagy meló, hogy egyedül vigyek egy nagyobb oldalt, néha ez a blog is meghaladja az erőforrásaimat :) Szóval úgy tudom, hogy az Opera csak azokon a nyelveken csinál saját weblapot, amelyiken elég sokan beszélnek, vagy elég nagy abban az országban az Opera részesedése (mint pl. a lengyelek). A magyar fényévekre van mindkettőtől, én már annak is örültem, amikor bevették a hivatalos nyelvek közé.

ddl 2007.05.04. 22:12:34

Valamikor 2005. szeptemberében lett ingyenes a reklámcsíktól mentes Opera. Azt hittem tehát, hogy az 1-2 év kategória lesz a nyerő, de csak 2-ik lett. Én is ezóta használom (addig Avant Browsert). Nem tudnék elképzelni mást, annyira testhezálló.

zsoltzsolt 2007.05.06. 23:32:31

tudom, nem egy lényeges probléma, de miért van az, hogy már egy jó párszor tudtam szavazni, hol meg nem, és csak az aktuális "állás"-t jelöli?

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2007.05.07. 20:44:37

Szavazni csak egyszer szabad, akkor is, ha többször tudnál :).

A szavazó honlap (micropoll.com) eltárol egy sütit (cookie) a gépeden, miután szavaztál. Ezután, ha látja a sütit, akkor az eredményt mutatja. Ha viszont törlöd a cookie-kat, vagy más gépről, más böngészőről netezel, akkor nem tudja, hogy már szavaztál, tehát újból felajánlja neked. Te viszont jó gyerekként, aki nem akarja elrontani a szavazás hitelességét, csak egyszer szavazol...:D

zsoltzsolt 2007.05.08. 08:37:44

igyexem, igyexem :-))

Zoli · http://my.opera.com/zoligrg89 2007.05.09. 19:26:47

Hello! Egy kis pontositast szeretnek irni a fules bongeszes ( "tabbed browsing" ) -al kapcsolatban.
Mar a v4.02-es (~2000) verzioban benne van.Es az 5ossel ellenben Folul vannak a fulek !
Az arc.opera.com/pub/opera/win/ -ben nem talalhato.
A web.archive.org -on talaltam ra. :-D
Hamarosan modositom a bejegyzesem is ezzel kapcsolatban;
Kosz. :-)

Csőcselék · http://www.csocselek.mindenkilapja.hu 2007.05.20. 00:23:10

2005- ben találkoztam először az operával. Akkor a több füles böngészés, és a gyorsaság fogott meg.
Mostanság a gyorsaság, gyors indulás, és rugalmas testre szabhatóság fog meg. ;-)

nega · http://negalap.atw.hu 2007.05.24. 18:26:58

Ha jól emléxem én is 2000 körül kezdtem rendszeresen netezni és már akkoriban is kerestem az alternatív megoldásokat. Valahogy a picipuha megoldásai mindigis ellenszenvesek voltak számomra (mégha némely erényüket el is ismerem, de a biztonság nem az erős oldaluk).
Ezért az első perctől kezdve csak "Neccképpel" neteztem, aztán belebotlottam az Operába. Mire bizonyosan emléxem, hogy a 6.05 fogott meg igazán.
Azóta mindig is az Opera az alapértelmezett böngészőm. Tartalék a Firevuk. ;)
Ha olyan oldalba botlok, ami mindenképpen csak az IE-vel volna teljes mértékben élvezhető, hanyagolom.

Szóval: Opera mindörökké! :)

attesz82 2007.05.24. 20:39:58

Én is még a suliban kb 2000 körül találkoztam vele először. Az egyik gépteremben fel volt telepítve. Aztán annyira megfogott hogy a miután otthon lett internetem az első dolgom volt telepíteni. A betárcsázós net pedig sokkal jobb volt Operával! Ma már nem tudnék megválni tőle!

nope 2007.05.25. 10:11:27

Ha jól emlékszem, akkor pont 10 éve, még valamelyik 3-as verzióval kezdtem, és engem is főleg a több ablak egyben fogott meg a sebesség mellett. (Meg mintha már akkor is lett volna nagyítás, meg oldal mentése képekkel, meg alapvetően sokkal rugalmasabbnak tűnt, mint az aktuális NS vagy IE. És akkor még bőven ráfért egy kislemezre, ezzel is hirdették magukat egy ideig. :)

Soockit 2007.06.08. 10:52:34

Elköteleztje és híve vagyok az Opera-nak. Mostanában viszont voltak vele gondok. Mondom kipróbálom már a Firefox-ot.
Nagyon sok dolog hiányzik ami az Opera-ban meg van. De van ebben is sok jó dolog. Ami elsőnek eszembe jut.
Lassabb, mint az Opera, de stabilabb. Sokszor beragad egy-két lap, de ha újraindítom akkor tölti már lefele. Egyszer sem fagyott le.
Sokkal jobb az Opera könyvjelzője, sokkal könnyebb ott felvenni linket. Itt nem tudom miért nem ABC sorrendbe rakja hanem az utoljára felvett link az utolsó. Nagyon szépen áthozta az Opera könyvjelzőimet.
Tetszik, hogy van egy olyan plugin amivel ellenőrzi a háttérben a Gmail-es leveleim. Csak azt írja ki, hogy ha van levelem. Én állíthatom be, hogy mennyi időnként ellenőrízze és automatikusan belép a fiókba amikor elindítom a Firefox-ot. Akár több fiókot is be lehet állítani, ha valamelyikre levél érkezett akkor több féle képen riaszthat. Ez hiányzik az Opera-ból, egy ilyen diszkrét megoldás, amivel így tudom ellenőrízni a Gmail leveleim. Nem tölti le, mert a leveleket továbbra is a gmail.com oldalon menedzselem.
Tetsik, hogy eddig egyetlen egy oldalt sem jelenített meg rosszul. Mindenhol támogatott böngésző a Firefox. Nem tudom miért nem támogatott az Opera. Persze érhető valahol, sokkal nagyobb erő áll a Firefox mögött, muszály neki behódolni. Opera pedig egy rút kiskacsa lesz, de legalább gyors és jó.
Egy-két oldal van amit nem jelenít meg jól és használok, de akkor is idegesítő, hogy másik böngészőt kell olyankor elindítani! Ha pedig egy új oldalra tévedek sok esetben csak később jut eszembe, hogy jah lehet, hogy az Opera miatt nem működik jól az oldal. Mert sokszor ez nem olyan egyértelmű egy új oldalnál, nem tudod minek kellene megtörténni. Ennek ellenére nagyon szeretem az Opera-t mert a sebessége és az a sok jó funkció mindenért kárpótol. Ha valaki rég óa használja az nagyon nehezen tud szerintem áttérni más programra. Persze aki csak futólag rakja fel annak nem biztos, hogy lejön egyből, hogy miért olyan jó.
Volt olyan ismerős, aki nem értette meg, hogy miért szeretem annyira, ő használja már 1 éve, de semmi pluszt nem jelent neki. Amikor megmutattam neki kicsit komolyabban a programot akkor rácsodálkozott, hogy mennyire jó.

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2007.06.08. 11:12:50

"Tetszik, hogy van egy olyan plugin amivel ellenőrzi a háttérben a Gmail-es leveleim."

Akartam írni, hogy van ilyen minialkalmazás, de kiderült, hogy az új verziókkal nem működik :(. AMúgy a levelezőben megoldható, hogy csak a fejlécet töltse le, és nem kell feltétlenül törölni a leveleket a kiszolgálóról sem...

"Mindenhol támogatott böngésző a Firefox. Nem tudom miért nem támogatott az Opera."

FF kb. 15% (néhol több), Opera 1%. Sajnos ez van. (muszáJ)

"Egy-két oldal van amit nem jelenít meg jól és használok, de akkor is idegesítő, hogy másik böngészőt kell olyankor elindítani!"

Konkrétan? Hátha van rá megoldás. Amúgy létezik olyan plugin, amivel egy külön tabon IE motorral nyílik meg az oldal. De letölthetők olyan gombok is, amiknek segítségével egy kattintással megnyitható az adott URL egy másik böngészőben.

Soockit 2007.06.08. 13:20:38

IE gombom van. Érdekelne különben az a plugin amivel külön tabon IE motorral nyílik meg az oldal.
Amik biztosan hogy nem működnek.
Sok MS oldal, Google egyes szolgáltatásai.
iwiw is sok hibaüzenetet küld Opera esetén. Vannak olyan oldalak amik ha megnyitok egy képet akkor az megjelenik nagyban és a háttér pedig elsötétedik egy kicsit. Majd amikor bezárom a képet akkor a kép eltünik és kivilágosodik a háttér, ha jól tudom akkor ez pl nem megy Opera alatt.

Penge™ (törölt) 2007.06.08. 13:29:54

Én is pár hete tesztelgettem újra a Firefoxot, (mondom új gép, futok még egy kört 2 giga ram talán elég lesz már neki és teljesértékűen használhatom :D) hát mit ne mondjak van pár oldal, amit az Opera jelenít meg jól, a Firefox meg nem... Kezdetnek a "támogatott" Firefoxxal mondjuk nyisd meg a belső mp3 lejátszót Gmail-ben és Operában és meglátod miről beszélek.
Vagy maszkold FF ként az Operát, majd nyiss meg egy olyan levelet, amiben pps fájl van. Előjön egy slideshow link, amire kattintva megnézheted a diákat weben. Operában tökéletesen működik és mégsem tették elérhetővé még Opera user agent használatánál.

"Nagyon szépen áthozta az Opera könyvjelzőimet"

Nekem is, csak kár, hogy az ékezetek kicsit cirill karakterekké alakultak. :D

A Gmail-es widget-et ismerem, őszintén szólva nem jött be. Konkrétan tetszik az a megoldás, hogy lent az állapotsávon mindig látható, ha ráviszem az egeret, látszik hány levelem van mely címkékben...stb és beállítható a frissítési gyakoriság. Ha lenne IMAP hozzáférése a Gmailnek, azonnal beállítanám Operába, de így POP3+levelek megtartása a szerveren elég körülményes megoldás, mindig járkálhatok fel akkor is, ha törölni akarok.

"Amúgy létezik olyan plugin, amivel egy külön tabon IE motorral nyílik meg az oldal."

Ez érdekelne. Na meg ha létezik valami javító user scipt mondjuk Gigatorrents-en a torrentek listájára, hogy ne csússzon jobbra az egész.
Amúgy mostanában egész ráálltam a userjs-ekre. Például ami Firefoxban a Customize Google, arra van megoldás Operában is és sirály. Meg a Better Gmail-re is van alternatíva, el lehet tüntetni a hirdetéseket, skinezhető stílusfájlokkal(css), Mark Read gomb, egyedül a Google Readert nem lehet beépíteni a levelezőbe, amúgy ott is minden megoldható. Na meg a GreaseMonkey scirptek 80%-a használható Opera alatt is.

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2007.06.08. 13:46:39

Elvileg ez a plugin: www.meadroid.com/neptune/about.htm Én még nem próbáltam...

Nem működő honlapoknál érdemes megpróbálkozni a maszkolással, gyakran segít.

opera · http://bartosslajos.atw.hu 2007.06.08. 14:16:34

Ebben tud valaki segiteni:
usite.hu/oblog/cikkek/236#comments
A kommentekröl van szó

opera · http://bartosslajos.atw.hu 2007.06.08. 14:20:50

A MemCrash[timestamp].bin nem tiszta, hogy az most mi, kellene egy 20MB os log fájlt csinálnia, mert nekem egy "Opera+MemGuard kezdetű fájlt sikerült csinálni, de csak az kell?
ha nem a memcrashel inditom az operát, akkor Opera.exe kezdetű log fájl csinál..

opera · http://bartosslajos.atw.hu 2007.06.08. 14:58:04

Ja kéne egy 20 MBos fájl csinálnia de NEM CSINÁL, akkor most mi van? Olyan durván kifagy, hogy még log fájlt sem tud csinálni?

zsoltzsolt 2007.06.08. 17:30:08

gmail-lal kapcsolatban írja Soockit:
Tetszik, hogy van egy olyan plugin amivel ellenőrzi a háttérben a Gmail-es leveleim. Csak azt írja ki, hogy ha van levelem. Én állíthatom be, hogy mennyi időnként ellenőrízze és automatikusan belép a fiókba amikor elindítom a Firefox-ot.
nekem az opera is csinálja ezt, a hírcsatornák között van a gmailos fiók, és mikor megnyitom az operát ellenőrzi, van-e benne levél, és böngészés közben is folymatosan
vagy tán ez így nem eléggé autentikus? :-)

opera · http://bartosslajos.atw.hu 2007.06.08. 20:07:13

Operára meg van az a kis minialkalmazás is, az is csak azt irja ki, ha van leveled..Ha meg egy kicsit átszerkeszted a widgetet, akkor sztem a frissitési időközöket is átlehet állítani, ha nem jó az alap

Penge™ (törölt) 2007.06.08. 21:26:47

Ha olyan könnyű lenne szerkeszteni, akkor már fejlesztették volna szerintem. :)

zsoltzsolt 2007.06.08. 22:23:11

tudom, nem ide tartozik, de tudja valaki miért nem lehet opera alól sms-t küldeni barátikör oldalról?? ie-vel lehet, opera alatt nem, :-(
megoldást tud valaki?
ha érdekel valakit meghívót is tudok küldeni, innen napi 30 sms-t lehet ingyen küldeni :-))

Soockit 2007.06.09. 09:09:22

Nekem is volt fenn Gmail checker, de abban csak egy fiókot lehetett beállítani emlékeim szerint.
süti beállítások módosítása