Magyar Opera

A javítás javítása (b8762)

Az előző build, ami mindössze egy napja jött ki, sok komoly hibát javított. Sajnos azonban aki feltette a javítást újabb, igaz talán kevésbé zavaró problémákkal szembesülhetett. A fejlesztők ezért sietve kiadták a javítás javítását, amit alább tölthettek le. Reméljük ezúttal nem "építenek" bele semmilyen új hibát. A lelkünknek kedves változtatások teljességében is rövid listája:

  • a b8758-ban felbukkant, környezeti menükkel kapcsolatos fagyások javítva
  • a külső kozmetikázása a Gyorshívás funkcióban
  • javítva a Gyorshívóban olvasható oldalcímek átirányítás esetén megjelenő hibája
  • a beépülők felismerése javult Solaris alatt
  • megváltozott a telepítő háttérképe

Figyelem! Az előzetes verziók még sok hibát tartalmazhatnak, ezeket nem ajánlott mindennapi használatra telepíteni. Az Opera legutolsó végleges verzióját az Opera oldaláról töltheted le.

Kapcsolódó linkek:

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaropera.blog.hu/api/trackback/id/tr8350201

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2007.03.23. 21:00:07

Egyébként nem tudom, megfigyeltétek-e: ha megnyittok egy lapot a Gyorshívóból, akkor a Gyorshívós előnézeti kép is frissül. Ugyanakkor az igazítás (balra, jobbra, középre...) nem mindig jó.

A másik: ha a Gyorshívó lapon vagytok, és a címsorba az 1-9 szám valamelyikét írjátok, majd nyomtok egy Entert, akkor a megadott oldalra ugrik...

Rövid teszt alapján valóban javították a környezeti menüs bugokat (egy részét biztosan).

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2007.03.23. 21:11:24

Nagyon belehúztak a fiúk :)

OFF: valami nagyon nem megy itt jól a kommentekkel.

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2007.03.23. 21:14:24

Jaja, a kommentem nekem is csak akkor jelent meg, amikor kijelentkeztem...:(

DiXoN 2007.03.23. 21:28:33

Hmm. Milyen jó hogy 10 perce telepítettem fel a 8758-as veziót. :S
De egyébként ha ez mégjobb az jobb. Mert tényleg a gyorshívást most tényleg jó az Opera indulásánál is. Szóval jó lesz ez a 9.2, de azért nem kell sietniük vele, inkább várok tovább, csak ne legyenek bugok.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2007.03.23. 22:11:02

Szerintem most nincs rajtuk nyomás, nem hiszem hogy elsietik. A Wii-re is elhalasztották a kiadást áprilisra, pedig ott már jó régóta emlegették a márciust. Itt nincs kőbe vésett határidő, amennyire tudom. Legutóbb az Opera 9-et adták ki határidőre, aztán tudjuk mi lett belőle :)

Lali_ 2007.03.23. 23:26:25

És ha a configba a gyorshíváshoz 2-est írok be, akkor a képek nagyobbak lesznek, mert nincs rajtuk kereszt jel

Lali_ 2007.03.23. 23:28:01

Ja és ha a gyorshívásnál bárhol elengedte két db jobb kattot, akkor a kezdőlapra ugrik

Lali_ 2007.03.23. 23:31:53

És egy kérdés is: Ha megnyitok egy oldalt és még a 100%os betöltödés elött lejjebb scrollozok, akkor a gyorshívásba az oldalnak a lenti részét mutatja, nem a legtetejét(gondolom a max. os betöltés után csinálja ezt a képet, de )Ez direkt van?

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2007.03.24. 00:13:37

"Ja és ha a gyorshívásnál bárhol elengedte két db jobb kattot, akkor a kezdőlapra ugrik"

Ez már nagyon régóta így van :). Üres lap, dupla katt. -> homepage.

Válasz: jól gondolod, ez szerintem bug. Valamennyire viszont érthető, hogy így csinálták. Várd meg a 100%-ot :)

Lali_ 2007.03.24. 13:39:51

"Reméljük ezúttal nem "építenek" bele semmilyen új hibát"
Hát beszarok, hogy ha egy kereső van a személyes sávon és azt törlöm, akkor mindig valami hülyeséget csinál, pedig sztem csak egy if-et kellene beirni(na jó ez biztos tulzás), hogy ha törlöm a keresőt, akkor azt törölje az eszköztárról is. Próbáljátok ki! Na meg találtátok a bug-ot?
Ha nem: bartosslajos.atw.hu//letoltes/opera/video/hiba8.avi

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2007.03.24. 14:02:12

Megcsináltam, amit te (már amennyi látszódott a videón :)), én NSO keresőjét használtam. Töröltem a keresők közül, rákerestem -> nem csinált semmit se. Újraindítottam az Operát -> eltűnt a keresőmező.

Szerintem ez a bug a "határozatlan állapot felvétele" tipikus esete :). Például próbáld ki, hogy átírod a kereső leírását (a szöveg, ami az üres keresőnél jelenik meg benne). Elmented, de a mezőben még a régi szöveg van. Ez egy bug, de nem eget rengető, kiküszöbölni sem könnyű. Ha megemlíted nekik, akkor talán megvizsgálják... Indítsd újra a böngészőt és minden a helyére kerül. A keresőcím is megváltozik, pl.

ui: Soha ne legyen nagyobb bug az Operában. Ámen.

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2007.03.24. 14:31:43

A kommenteket olvasva van még azért bug: például megnyitsz egy minialkalmazást, beálllítod, hogy mindig felül legyen. Ezután bezárod, újra megnyitod, és a nézet normál lesz :(.

opera11 · http://bartosslajos.atw.hu 2007.03.24. 18:48:18

Nekem ezt csinálta: kiraktam (asszem) a download.com keresőjét a személyes sávra, ezután letöröltem a download.com keresőjét, majd a kinthagyott keresőbe beirtam, hogy opera és láss csodát: rákeres a BITTORRENT keresőjével(ez volt a download.com utáni keresőm)
Szóval azért ez szivatás: beirod

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2007.03.24. 19:13:34

Akkor jól láttam. Mondtam, erre az esetre nincs direkt processus a programban, ami hiba, de nem ördögtől való. Ha újraindítod az Operát, akkor mi történik?

opera11 · http://bartosslajos.atw.hu 2007.03.24. 20:06:23

Akkor eltünik a személyes sávról, tehát azzal nincs probléma(Ja egyébként a jobb katt/ eltávolítás sem működik, ha töröltés egy keresőt)

DiXoN 2007.03.27. 22:13:58

Na én is írok pár bugot,ami engem nagyon zavar. Nem értem egyébként hogy beraknak egy új dolgot azzal ennyire meg kell keverni az alap kódot is, hogy ennyi hiba előjön.
Nos az egyik hiba. Ha a letöltőpárbeszédpanelből a megnyitást választom (általában kis fájloknál szoktam választani ami úgysem kell majd) nos ezt az átmeneti tárolóba rakja. Eddig ha kiléptem az operából, akkor ezeket törölte magától, hát most nem és ott maradnak a letöltőpanelen.
A másik hiba pedig, hogy vannak egyéni kereséseim és mindig felülírja az alapokkal, vagy pedig duplikálja őket.
Szóval én már várom a következő előzetest, ahol remélem ezek a hibák már javítva lesznek.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2007.03.28. 22:08:25

Közben kijött a 9.20 beta, ami teljesen megegyezik ezzel az előzetessel. Közeledik a végleges release :)

DiXoN, jelentetted ezeket a hibákat? Ha nem, akkor megnézem én is, és jelentem.

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2007.03.29. 00:33:13

Már ideje lesz. Most néztem, több, mint 3 hónapja jött ki a 9.10.

Persze, hogy még nem tökéletes a böngésző most sem, de azért ki lehet adni, hogy az egyszeri user is használhassa az új funkciókat, meg, hogy elkészülhessen az Opera Portable és az Opera@USB verziója is :).

DiXoN 2007.03.29. 12:56:35

Hali karaj!
Nem jelentettem, mert egyrészről nem tudom pontosan hol is tegyem(Dev team blogon hozzászólásban vagy az Opera fórumon?), másrészt nem tudom hogy csak nekem szórakozik-e valami beállítás miatt.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2007.03.29. 14:31:11

Az előzetesek hibáit lehet jelenteni a desktop team blogon, a beta hibáit pedig akár a fórumon, akár a dev blogon. De ha azt akarod, hogy biztosan foglalkozzanak vele, akkor itt jelentsd: bugs.opera.com/wizard/

Ilyenkor kapsz a hibát egy azonosítót, ha ezt nekem megadod, akkor meg tudom később nézni, hogy javították-e, vagy mit csináltak vele.

opera11 · http://bartosslajos.atw.hu 2007.03.29. 19:41:40

Nektek bejön ez az oldal rendesen operával: totalcar.hu/magazin/hirek/?main:2007.03.29.&305940
Sztem nekem a css-jét nem tölti be, pedig régebben jó volt

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2007.03.29. 21:31:10

Nekem semmi problémám nincs vele (b8762).

Üríts cache-t.
Nézd meg a Nézet, Stílus legyen szerzői nézeten.

Egyelőre ennyi ötletem van...

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2007.03.29. 21:53:43

Nézd meg a letiltott tartalom alatt is, nincs-e rajta véletlenül egy olyan cím, ami letiltotta a css-t is.

DiXoN 2007.03.29. 22:26:59

Egyébként én írtam rosszul, nem a cache-t nem űríti, hanem a temporary_download mappát, Esetleg ezt megnéznétek nekem, mert pl én nem az Opera torrentjét használom és a torrenten egy párbeszédpanel van beállítva és általában a megnyitásra megyek csak mert csak néha mentem le a torrentet, és ilyenkor a torrent fájl kilépés után is ott marad a letöltés panelen és a temporary_download fájlba, de így van ez mindennel amit megnyitással nyitok csak meg.
Esetleg megnéznétek ezt nekem hogy valamit nekem állított el a build mert ez eddig nem volt így.

Lali_ 2007.03.29. 23:47:22

hm.tartalom letiltás volt a gond...a menü képei is belekerültek a letiltásba...
és egy bug: Akkor csinált nekem gyorshívásos kis képecskét, amikor pont ezt a totalcaros letiltást töröltem le.(totalcar oldalán nem látszott, hogy bárni le lett volna tiltva, az index.hu-n látszott, ott let9r9ltem a tartalomletiltásos dolgot, azóta jó a totalcar és találtam egy bugot:)
hibakép: www.bartosslajos.atw.hu/letoltes/opera/kepek/error2.png
süti beállítások módosítása