Magyar Opera

Javítások a Gyorshívás funkcióhoz (b8746)

A múlt pénteken nem volt előzetes, azonban a mai napon szerencsére menetrendszerűen kijött az új változat. A build száma tizennégyet lépett előre, és már a b8746-nál tart. Az előző kiadás egy ígéretes új funkciót hozott: a Gyorshívást, amit előző cikkünkben már bemutattunk. Azonban az új képesség még sok sebből vérzett, nem véletlen tehát, hogy az új előzetes főképp ezeket a hibákat hivatott befoltozni. A lényegesebb változások ennek megfelelően:

  • a search.ini fájlt az új verzió már megpróbálja kiegészíteni az új elemekkel, ennek ellenére célszerű róla biztonsági másolatot készíteni
  • az előnézeti képek már nem frissülnek minden alkalommal
  • visszatért a Kezdősáv (Start Bar), de alapértelmezésben ki van kapcsolva
  • A Gyorshívás ablakban is lehetőség van periodikus frissítés beállítására
  • a Gyorshívás ablakban teljesen le van tiltva a beépülők használata
  • javított billentyűzet-navigáció a gyorshívás ablakban
  • új opera:config beállítás a Gyorshíváshoz; Az értékek a következők lehetnek:

    0 - összecsukott, 1 - megjelenítve, 2 - nem szerkeszthető, 3 - kikapcsolva

  • "What Is Speed Dial" gomb lenyomása (angol nyelvű) súgószöveget hoz elő a funkcióról
  • több, a Gyorshíváshoz kapcsolódó kisebb javítás
  • a Gyorshívás ablakban a Yahoo lett az alapértelmezett kereső
  • javítás a nagy képek mentésénél
  • további javítások Solaris és FreeBSD rendszerekhez

Figyelem! Az előzetes verziók még sok hibát tartalmazhatnak, ezeket nem ajánlott mindennapi használatra telepíteni. Az Opera legutolsó végleges verzióját az Opera oldaláról töltheted le.

Kapcsolódó linkek:

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaropera.blog.hu/api/trackback/id/tr9647315

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lali_ 2007.03.16. 20:06:16

Hát lehet, hogy valamit nagyon elpacsáltam,(forditgattam az angol szövegeket...) de nekem lenne egy kis problémám: ha a gyorstárcsázásnál kitörlöm és másikt hozzá adok, akkor a kép alatti cim az ok után visszaváltozik az eredetire...csinálok róla videót ha nem lenne érthető+ szerintem ujra is telepítem...

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2007.03.16. 20:07:34

A bejegyzések alapján a Windows verzió nem szereti, ha a hang be van kapcsolva az Operában!

opera11 2007.03.16. 20:15:28

Na szóval itt az első videó: bartosslajos.atw.hu/letoltes/opera/video/hiba4.avi
És milyen hang? Levél értesítő pl?

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2007.03.16. 20:20:00

Nem: hang alatt a felolvasást és a hangvezérlést jelenti.

A hiba tényleg létezik (írd meg nekik a bejegyzéshez). Nekem az a bajom, hogy egyáltalán nincs képaláírás...:(

opera11 2007.03.16. 20:20:33

hát BESZAROK, ujratelepitettem ez egészet, tök más utvonalra erre ezt csinálta: bartosslajos.atw.hu/letoltes/opera/video/hiba5.avi
Most már teljesen megeszi a kép alatt lévő címet...Csak nálam

opera10 2007.03.16. 20:21:59

Akkor te is ujratelepitetted és nem frissitetted, ugye? Mert most nálam is ez van?

opera10 2007.03.16. 20:31:33

Látom két oldalon is nyomjuk...

Opera11 2007.03.16. 20:40:31

Cousin333: Mi az a crash log? És hol van?

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2007.03.16. 21:17:32

Nem, én frissítettem az Operát, de nem az előző előzetest, hanem egy korábbit. Crash log az az összeomlákor keletkezik, elvileg megállípítható belőle az összeomlás oka. Hol látsz ilyet? :)

Új bug: egyszer újratöltött a gyorshívásban 2 oldalt az 5-ből, pedig ezt nem szabadna. Van még mit csiszolni...

Lali_ 2007.03.16. 21:25:35

A desktopteam blogján. Az az amikor azt mondja, hogy küldjek hibajelentést és akkor azt meglehet nézni, az a crach log?
2-öt nem tölthet újra? Ezt nem is figyeltem...

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2007.03.16. 21:34:57

Vagy mindet, vagy egyet szerintem. Kivéve, ha azt a 2-t periodikus frissítésre állítod :). De itt nem ez volt a helyzet, egyszerűen csak megnyitottam egy új fület...

Lali_ 2007.03.16. 21:43:11

Hát nem a mai lesz a történelem legsikeresebb bétája..

Dixon 2007.03.17. 09:25:41

Hát nem tudom mennyire sikeres, de nekem tetszik ez a gyorshívás, igaz én csak most raktam fel az első ilyen előzetest, a másikban sok olyan bug volt, ami miatt nem próbáltam ki, pedig általában mindenben kisérletező szoktam lenni.
Nem tudom az előzőben hogy volt, de azért még tényleg lehetne javítani kicsit, mert indulásnál kicsit még lassú.
Egyébként egy kérdés ezzel kapcsolatban. Az OTP.hu-t be akartam tenni, de csak szürke kép jött ki, ez azért lehet mert az OTP oldala https-t használ?

opera11 2007.03.17. 18:05:40

De működik az otp-nél is, nem a https-sel van a gond sztem, hanem az oldalátirányítással, mert a cime nem otp.hu, hanem otpbank.hu, nekem ezzel működött: www.otpbank.hu/OTP_Portal/online/index.jsp
ezt írd be a configure/alulra

zsoltzsolt 2007.03.17. 21:18:04

hali!!

ezen az oldalon állandóan kiírja a gépem, hogy elnézést kérünk az Opera hibát észlelt és leáll és utána tényleg egyszerűen leáll, a fenébe
miért van ez?
itt a link
baluwarez.tx.hu/index.php
érti valaki?
köszi

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2007.03.19. 11:16:26

FIGYELEM! Tapasztalataim szerint az új build meglehetősen instabil, legalábbis a korábbiakhoz képest!

zsoltzsolt 2007.03.19. 21:03:55

de ennyire? :-)

Lali_ 2007.03.19. 21:26:15

Jaja, valamit nagyon elnéztek :), ugyhogy a stabil elött még 2-3 előzetes sztem bőven lesz(Nálam kb 1-2 percig birja...)
süti beállítások módosítása